לקנות, לאכול, להתאהב: המדריך המלא לסוף שבוע ברומא

רומא | צילום: shutterstock
רומא | צילום: shutterstock

הקורונה מתחילה להוריד ראש וזה הזמן לוויקנד קצרצר ברומא. פנינו לליאת לוי עזרן, ישראלית שגרה בעיר, והיא נתנה לנו המלצות שוות למקומות שאסור לפספס

88 שיתופים | 132 צפיות

אמרה מפורסמת באיטלקית מספרת שלא מספיקים חיים שלמים כדי לראות את כל מה שיש לרומא להציע. כמי שמתגוררת בעיר כבר כמה שנים ומכתתת את רגליה לא מעט, לא אחת אני מגלה סמטה חדשה, רחוב צדדי, חנות יד שנייה, גלריה או עוד בית קפה שטרם ביקרתי בהם.

אחרי תקופה ארוכה ולא פשוטה שעברה על כולנו, תקופה שקרקעה אותנו לבתים ומנעה מאיתנו את האפשרות לטייל, הגענו לרגע שבו אנחנו יכולים לארוז את הטרולי ולתכנן את הנסיעה הקרובה והאמת, התגעגענו. ישראלים יכולים להכנס לאיטליה בכפוף לבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה, מחוסנים ומחלימים מחצי השנה האחרונה פטורים מהצגת בדיקה, אך מחוייבים להציג את תעודת ההתחסנות או ההחלמה שלהם. אין צורך בבידוד, אבל צריך למלא טופס הצהרת בריאות בכניסה לאיטליה. אם אתן לא רוצות להבדק ואין לכן תעודת התחסנות תאלצו להכנס לבידוד של 5 ימים. בכניסה למוזיאונים חובה להציג תו ירוק ואני ממש ממליצה להזמין מראש מקומות למוזיאונים ומסעדות כי העיר מלאה בתיירים.

רומא נחשבת לאחת מהערים המתוירות, המעניינות והנחשקות בעולם. מחד, היא ערש התרבות המערבית ושרידיה של האימפריה הרומית ניכרים בה בכל פינה. העיר היא מוזיאון פתוח ומספיקה הליכה ברחובות ובסמטאות, כדי להיחשף לעושר האמנותי הרב שיש לה להציע. מבני אדריכלות מתקופת הבארוק, הרנסנס ותקופות עתיקות יותר, פיאצות (כיכרות) שהן אחד מסמליה של העיר ומהוות מקום מפגש עבור האיטלקים, בייחוד בחודשי הקיץ החמים והמזרקות (הפונטנות) הרבות הפזורות בכל פינה הם בפני עצמם חגיגה לעיניים.

מאידך, בתי הקפה, המוזיאונים, הגלריות, בתי האופנה הגדולים, הברים והמסעדות מציעים את רומא המודרנית והשילוב בין העולמות האלה, בין הישן לחדש ובין המסורתי למודרני, יוצר חוויה מאוד ייחודית לשוהים בה. אז איך ניתן בכל זאת להספיק בוויקנד אחד לראות ולחוות את העיר באופן המיטבי ביותר? מקווה שהתחלתם לארוז, כי הכנתי לכם לו"ז לוויקנד כזה שמשלב אמנות, תרבות, סטייל ואוכל מצויין.

רומא | צילום: shutterstock
רומא | צילום: shutterstock

לראות

אין כמו להכיר את העיר דרך הרגליים ותתכוננו ללכת כאן הרבה מאוד. כשתשוטטו בעיר סביר להניח שתתקלו בחלק מהאתרים החשובים כמו: פונטנה די טרווי, פיאצה נבונה, הפנתיאון, הקולוסיאום, הפורום הרומאי ועוד, אבל יש בעיר סצינה אמנותית ותרבותית שלמה שמתנהלת בין כתלי המוזיאונים ובגלריות השוות ביותר.

Palazzo Braschi, Roma
במוזיאון תוצג החל מסוף אוקטובר עד סוף מרץ תערוכה בשם Klimt La Secessione e l’Italia, בה יוצגו מאסטרפיסים של קלימט, תיבחן מערכת היחסים שלו עם איטליה ותוצג גם העבודה Portrait of a lady שנגנבה, נמצאה ושוחזרה. (אם בא לכן להתעמק מוזמנות להזמין איתי גם סיור פרטי).
Piazza di San Pantaleo 10

Galleria Borghese
אחת הגלריות שנחשבות היפות בעולם וממש לא ממליצה לכם לפספס. בגלריה, שהיא גם מוזיאון, ישנן עבודות ומאסטרפיסים של ליאונרדו דה וינצ'י, רפאל, ברניני ואחרים ואם תהיו מאוד זריזות תספיקו לבקר בתערוכה של דמיאן הרסט שמוצגת שם עד ה- 7/11.
Piazzale Scipione Borghese 5

Galleria Borghese ברומא | צילום: shutterstock
Galleria Borghese ברומא | צילום: shutterstock

Galleria Doria Pamphilj
מוזיאון דוריה פמפילי, נמצא בצ'נטרו סטוריקו, ממש על ויה דל קורסו, רחוב הקניות הראשי במרכז ההיסטורי של העיר. המוזיאון מכיל את אוסף האמנות הפרטי הגדול ביותר ברומא ושייך לארבע משפחות איטלקיות הקשורות זו לזו בקשרי נישואין. מעבר ליצירות, המקום עצמו בלבד שווה ביקור. המוזיאון למעשה שימש בעבר כארמון והאוסף הוא יוצא דופן והעין מתקשה להכיל את האמנות המתוארכת למאות ה-16 וה-17 בעיקר. יצירות של קאראוואג'יו, ולאסקז, ברניני, רפאל ואחרים.
Via del Corso, 305

Galleria Doria Pamphilj ברומא | צילום: shutterstock

לאכול

לצד המסעדות המסורתיות המציעות אוכל רומאי אמיתי מתפתחת ברומא בשנים האחרונות סצינה מקומית שמנסה להתאים את עצמה לחיך הבינלאומי, אוכל לבאי כל העולם. תזכרו שבאיטליה המסעדות לא פתוחות לקהל הרחב בכל שעות היום. מסעדות באיטליה, ובכלל זה ברומא, נפתחות לרוב בין השעות 15:00-12:30 יוצאות להפסקה וחוזרות לסרוויס ערב בין השעות 23:00-19:00. ארוחות באיטליה הן בילוי ארוך וכוללות שיחה ערה סביב השולחן ובעיקר המון יין.

אוכל רומאי – DA GINO AL PARLAMENTO
המסעדה של ג'ינו ממוקמת באחת הסימטאות הקטנות של המרכז ההיסטורי והיא נחשבת לאחת המסעדות המשפחתיות הטובות בעיר. כל מה שתבחרו להזמין, טעים. המטבח רומאי מקומי המציע פסטות, ניוקי, ירקות עונתיים ופירות ים ודגים. מעבר לאוכל, האווירה במקום משפחתית וחמה ומעניקה חוויה איטלקית אמיתית.
Vicolo Rosini 4

אוכל רחוב
אוכל רחוב נמצא כמובן בכל מקום אך אמליץ לכם לאכול TRAPIZZINO. הטראפיצינו הוא אוכל לא מסורתי, שהחל כאוכל איטלקי רומאי אך מיד התפשט ברחבי איטליה. זהו כיס לחם אפוי ממולא בכל טוב לבחירתכם. המגוון גדול, ממנות של עוף ובשר עד מנות צמחוניות. הגרסה האהובה עליי כמובן זו הצמחונית שכוללת שכבות חצילים ברוטב עגבניות ומוצרלה מותכת.

פיצה
לא תאכלו ברומא פיצה? אין מצב. אפשר לאכול פיצה עגולה ואפשר לאכול פיצה במשקל, כזו שחותכים לכם כמה שתרצו וכוללת מגוון תוספות. אל תוותרו על PIZZARIUM, הפיצה של שף גבריאל בונצי שנחנכה בשנת 2003 והיא כל כך טובה שחבל לפספס. הבצק קראסט קראנצ'י במיוחד התוספות משתנות מדי יום אך הקלאסיות כמו מרגריטה תמיד בתפריט.
Via della Meloria, 43

פיצה ברומא | צילום: shutterstock
פיצה ברומא | צילום: shutterstock

לשתות

רומאי אמיתי מתחיל את היום באספרסו על הבר וזאת חוויה לגמרי מומלצת. האיטלקים שותים את האספרסו שלהם על הבר ובעמידה. אם בכל זאת קשה לכם להתנתק ממנהג הישיבה כשאתם שותים קפה תוכלו לעשות זאת ברוב המקרים אך זה יעלה לכם הרבה יותר. אספרסו על הבר יעלה בממוצע 1.30 יורו בישיבה הוא עשוי להגיע ל-4-3 יורו ואף יותר.

ממליצה לכם לשתות את האספרסו של הבוקר בקפה העתיק ברומא Antico Caffè Greco ולא לוותר על המאפים המעולים שיש למקום להציע.
Via dei Condotti, 86

Antico Caffè Greco ברומא | צילום: shutterstock
Antico Caffè Greco ברומא | צילום: shutterstock

אם מדברים על התרבות האיטלקית, אז אין ספק כי לאפרטיבו יש מקום של כבוד. אפרטיבו מגיע מהמילה הלטינית APRIRE, "לפתוח", וזו למעשה מטרתו. לפתוח לנו את התיאבון לקראת ארוחת הערב. הוא למעשה המשקה ששותים לפני הארוחה, החוליה המקשרת בין יום עבודה ובין ארוחת הערב. הוא מוגש בבתי הקפה ובשעות אחר הצהריים תוכלו להנות גם ממשקה ומבופה שמציע כריכים קטנים, ברוסקטות ועוד שכלולים במחיר המשקה שהזמנתם. אנחנו מדברים על חופשת קיץ והחום כבד עד מאוד, אז זה בדיוק הזמן לשבת ב-ROOFTOP  וכך גם להימלט מההמון ברחובות ולהסתכל על העיר מלמעלה האמינו לי זה מושלם. CIELO TERRACE הוא אחד מהגגות היפים שמציע נוף מושלם ממש על המדרגות הספרדיות. אם אתם לא בעניין של יין, הזמינו Negroni sbagliato, הקוקטייל האהוב עליי וגם על הרומאים ולא תצטערו.
Via Sistina, 69

לישון

אני באופן אישי אוהבת לישון במרכזי הערים אליהם אני מגיעה לבקר וגם לכם הייתי ממליצה לעשות זאת, בייחוד אם מגיעים לסופ"ש קצר. זה מאפשר להיות בקרבה לכל המקומות בהם תרצו לבקר וזה הכי נוח שיש אפילו אם תרצו לקפוץ לכמה דקות של הפוגה מהרחוב הסואן. ברומא ישנם מאות מלונות, ההיצע הוא אכן מטורף וכמוהו גם טווח המחירים הנע בין עשרות יורו בודדים עד למחירים של 1,000 יורו ללילה.

J.K PLACE ROMA
מלון בוטיק מעוצב להפליא, שמציע שירות מצוין וגם ארוחת הבוקר לא תאכזב אתכם.
Via Monte d'Oro, 30, טווח המחירים ללילה זוגי הוא כ-300-250 יורו, להזמנת מקום

PALAZZO MANFREDI
אם תרצו להתעורר ולראות מולכם את אחד המבנים המרשימים בעולם, הקולוסיאום, לכו לישון במלון הנפלא, פאלאצו מנפרדי, שמציע לכם עכשיו גם הסעה משדה התעופה וגם 10% הנחה למגיעים בחודשי הקיץ. המלון ממוקם במבנה לשימור ומעוצב להפליא. הצוות נעים והשירות מצויין. המלון מציע מסעדה, מרפסת ובר על הגג עם נוף עוצר נשימה לכיוון הקולוסיאום.
Via Labicana, 125, טווח המחירים: 350-300 יורו ללילה, להזמנת מקום

רומא | צילום: shutterstock
רומא | צילום: shutterstock

לקנות

רחוב הקניות הראשי הוא VIA DEL CORSO, וניתן למצוא בו חנויות של הרשתות הגדולות וגם חנויות מקומיות, אך גם את חנות הדגל של מותג היוקרה הרומאי FENDI. שאר חנויות ה-High End  נמצאות ב-Via Condotti,  הרחוב שמוביל למדרגות הספרדיות. שם תוכלו למצוא מותגים כמו גוצ'י בוטגה ונטה ועוד. אם בא לכם לקבל מנה מרוכזת של כל המותגים יחד וגם מזגן לכו לסניף הרומאי של בית הכלבו היוקרתי של איטליה, RINASCENTE, ואל תוותרו על הגג שמציע בר מסעדה ונוף מושלם.
Via del Tritone, 61

קניות ברומא | צילום: shutterstock
קניות ברומא | צילום: shutterstock

מותגי יוקרה יד שנייה
Torretta 71 נמצאת גם כן במרכז ההיסטורי של העיר באחת מן הסמטאות הפנימיות. כמובן שכמו בכל חנות יד שנייה זה עניין של מזל. יש פעמים שתבואו ויהיו אוצרות ויש ימים שלא תמצאו דבר שמוצא חן בעיניכם. ההיצע הוא בכל מקרה רחב: תיקים, נעליים, בגדים ותכשיטים של מותגי היוקרה הגדולים בעולם והמחירים סבירים לחלוטין. הבוטיק נסגר בשעות הצהריים אז שימו לב.
Via della Torretta, 71

ואם אתן רוצות עוד קצת המלצות והשראה, מוזמנות לבקר באתר שלי או לקפוץ לאינסטגרם שלי.

>>> לא רק קלאב הוטל: 6 מלונות מומלצים באילת