כרטיסים בבקשה: התערוכות ששווה לטוס בשבילן לחו"ל

תערוכת מחווה לאיש שהמציא את דוגמניות העל | צילום: פיטר לינדברג
תערוכת מחווה לאיש שהמציא את דוגמניות העל | צילום: פיטר לינדברג

מצלם האופנה שהמציא את הסופר מודלס ועד מחווה למועדון הניו יורקי הלוהט ששינה את עולם האומנות. התערוכות הכי מדוברות בעולם ב-2020

88 שיתופים | 132 צפיות

תערוכת אומנות יכולה ללא ספק להיות תירוץ מושלם לסמן ביומן את תאריך החופשה הבאה שלכן, מה גם שזה תירוץ מעולה להעמיס את החברות לטריפ עירוני שמקיימת את השילוש הקדוש: תרבות, אוכל, קניות. אז לאן תסעו כדי לראות את התערוכות הכי שוות ב־2020?

>> כך לא תריבי עם החברות שלך בחופשה חו"ל

מיכאלה ברקו על שער ווג | צילום כריכת העיתון
מיכאלה ברקו על שער ווג | צילום כריכת העיתון

פיטר לינדברג: הסיפורים שלא סופרו

בספטמבר האחרון נפרד עולם האופנה מפיטר לינדברג, צלם האופנה האגדי שצילם את מיכאלה ברקו ל"ווג" האמריקאי והאיש שאחראי לקאבר האיקוני של הניינטיז: גיליון "ווג" בריטניה, ינואר 1990, בכיכובן של הסופר מודלס סינדי קרופורד, נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, כריסטי טרלינגטון וטטיאנה פטיס. השער הזה הוליד את תרבות הסופר מודלס ובגדול השפיע על איך שאנחנו צופים, צורכים ומפרסמים אופנה. בתערוכה תוכלו לחזות ב־140 עבודות נבחרות מתוך אוסף התמונות האיקוניות שצילם למגזינים הכי נחשבים בעולם.
מה: Peter Lindbergh: Untold Stories
איפה: חלל התצוגה קונסט אים טונל, דיסלדורף, גרמניה
מתי: פברואר 2020־יוני 2020
על הדרך: במקביל תוצג במוזיאון תערוכה שעוקבת אחר התפתחות טכניקות הצילום לאורך ההיסטוריה מבעד ל־150 צילומים.

אליס בארץ הפלאות, גרסת מעצב התלבושות הבינלאומי בוב קראולי | צילום: Johan Persson
אליס בארץ הפלאות, גרסת מעצב התלבושות הבינלאומי בוב קראולי | צילום: Johan Persson

מסיבת התה הכי רותחת בלונדון

אומנם לונדון היא בירת אומנות וקשה עד בלתי אפשרי לבחור מה לראות בזמן הביקור בעיר, אבל התערוכה שמוקדשת לאליס בארץ הפלאות היא בהחלט אחת המעניינות שבהן. האגדה שהולידה את השילוב הכי מעניין בין פנטזיה, פסיכדליה ושאלות אפלות על אודות האנושות, הולידה גם מגוון דמויות שלא מפסיקות להוות השראה ליצירות אומנות, פריטי אופנה, טקסטים פילוסופיים ומצבי תודעה שונים. התערוכה עוסקת בתוצרים היצירתיים הללו ובהתפתחותם במשך 155 השנים שחלפו מאז פורסם הספר לראשונה. בתוכנית האומנותית: צילום משנת 1827 של אליס לידל "האמיתית" שהיוותה השראה לדמותה של אליס הבדיונית ואילוסטרציה מספרו המקורי של לואיס קרול מ־1866.
מה: Alice: Curiouser and Curiouser
איפה: מוזיאון ויקטוריה ואלברט, לונדון, בריטניה
מתי: יוני 2020־ינואר 2021
על הדרך: אם אתם כבר במוזיאון קפצו לראות את התערוכה 500 Years of Fashion and Dress שמציגה עד יולי 2020 וסוקרת את ההיסטוריה של השמלה.

מרינה אברמוביץ' | צילום: ארכיון מרינה אברמוביץ'
מרינה אברמוביץ' | צילום: ארכיון מרינה אברמוביץ'

להסתכל למרינה אברמוביץ' בלבן של העין

ואם אנחנו כבר בלונדון, בחורף הבא עומד לקרות שם מחזה מדהים: מרינה אברמוביץ', אומנית הפרפורמנס אולי המפורסמת בעולם, מגיעה להציג עבודות חדשות לצד כאלה איקוניות באקדמיה המלכותית לאומנויות. אברמוביץ' ידועה גם באינטרקציה האינטנסיבית שלה עם הקהל, מה שהופך אותו ואותה עצמה לחלק מהיצירה בלייב. בקיצור, חוויה שלא כדאי לפספס.
מה: Marina Abramović: After Life
איפה: גלריית רויאל אקדמי, לונדון, אנגליה
מתי: ספטמבר 2020־דצמבר 2020

"נערה עם חתול שחור" של אנרי מאטיס (1910)
"נערה עם חתול שחור" של אנרי מאטיס (1910)

למאטיס יש את השמש בפומפידו

אי־אפשר בלי לפחות קלאסיקה אחת ברשימה, אז אנרי מאטיס, הנחשב לאחד מהחשובים ברשימת גדולי הציירים של המאה ה־20, חוגג 150 שנה להולדתו. במרכז פומפידו בפריז החליטו שזאת סיבה למסיבה ועל כן תוצג שם התערוכה הכי מקיפה של עבודותיו מאז 1970, שתכלול ציורים, ויטראז'ים וקולאז'ים של האומן, חלקם אף יוטסו במיוחד מאוספים פרטיים מרחבי העולם.
מה: Matisse
איפה: מרכז פומפידו, פריז, צרפת
מתי: מאי 2020־אוגוסט 2020
על הדרך: בחפיפה כמעט מושלמת בתאריכים, תתקיים בפומפידו רטרוספקטיבה של אומנית הווידאו והמיצב הגרמני, היטו שטיירל. יודעי דבר אומרים שלא כדאי להחמיץ.

ביאנקה ג'אגר חוגגת יום הולדת במועדון סטודיו 54 בניו יורק. צילום: Rose Hartman / The Artists Company
ביאנקה ג'אגר חוגגת יום הולדת במועדון סטודיו 54 בניו יורק. צילום: Rose Hartman / The Artists Company

סקס, סמים ורוקנ'רול – הגרסה הניו־יורקית

אביב בניו יורק הוא זמן מושלם לשוטט בין גלריות האומנות בעיר, אבל אל תחמיצו את התערוכה שמוקדשת לסטודיו 54, מועדון הלילה שלכנותו מיתולוגי יהיה אנדר סטייטמנט של הלייף. המקום, שאוכלס על־ידי מיטב הברנז'ה הניו יורקית בסוף הסבנטיז עד תחילת האייטיז, ידע את כל סוגי הבוהמה (מסלבס עשירים עד אומנים תפרנים), האאוטפיטים (מעירום חלקי עד נוצות ונצנצים) והסמים (לא נפרט ברשותכן). התערוכה מורכבת מעבודות רישום, צילום, תלבושות ואיורי אופנה שמבקשים למקם את הסטודיו בהיסטוריה של ניו יורק, ועל אף שכבר נעשו סרטים, נכתבו ספרים והוצגו צילומים מימי הזוהר הפרועים של המועדון, נראה שלגמרי יש עוד מה לספר.
מה: Studio 54: Night Magic
איפה: מוזיאון ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית
מתי: מרץ 2020־יולי 2020
על הדרך: אם אתם בעיר במאי אל תפספסו את יאיוי קוסמה, האומנית היפנית שכבר הפכה לאייקון, שמציגה בגנים הבוטניים במעלה הברונקס.

>> רוצה לצאת להפלגה עם גווינת פאלטרו? עכשיו זה אפשרי