השנה מגשימים חלומות

רוצים ליצור זוגיות בשנה החדשה? כתבו תכנית מפורטת ליצירת זוגיות | צלם: ingimage
רוצים ליצור זוגיות בשנה החדשה? כתבו תכנית מפורטת ליצירת זוגיות | צלם: ingimage

החלטתם החלטות חדשות לשנה הבאה? הנה 5 צעדים פשוטים שיעזרו לכם לעמוד בהן ולהגשים את החלומות שלכם, בלי להתייאש אחרי זמן קצר

88 שיתופים | 132 צפיות

חלומות ותקוות של תחילת שנה, סופם שהם מתמוססים בשגרת היומיום. על מנת להבטיח שזה לא יקרה, אני מציעה לכולנו תכנית בת חמישה צעדים פשוטים:

1. הוקירו את מה שיש

לפני שמתחילים להגשים חלומות חדשים, יש לבחון בגלוי ובאומץ את המקום שבו אנו נמצאים היום. חשוב מאד לראות מה כן קיים בחיים שלנו, מה השגנו ועשינו, אילו חוויות נעימות ומוצלחות צברנו, ובאילו תחומים אנו מרגישים שלמים ומסופקים. הכוח ליצור דברים חדשים, לעשות שינויים ולהתפתח, יבוא מן המקום של מה שיש, ולא מן התסכול על מה שחסר. לכן אני ממליצה בחום – כתבו מה יש לכם ומה אתם מוקירים בחיים שלכם.

2. בקשו עוד

רק אחרי שזיהיתם את מה שיש לכם, התחילו לבדוק מה אתם רוצים שיהיה. חלק מכם רוצים זוגיות חדשה, אחרים רוצים לשפר את הזוגיות הקיימת. חלק רוצה בית חדש, להחליף את הסלון, או לעשות דיאטה. כל מה שאתם רוצים הוא לגיטימי, קטן כגדול. כל מה שאתם רוצים יכול להתגשם – אם תאמינו.

כתבו את הרצונות, התשוקות והשאיפות שלכם לשנה הקרובה על דף נייר, או במסמך וורד שאותו תשמרו בתיקייה חדשה במחשב שלכם, שתיקרא "המשאלות שלי". אל תסתפקו רק בלדבר על זה או לחשוב על זה – כתבו. כל מתאמן שהגיע אליי עד היום, מחזיק ברשימה מסודרת של המשאלות שלו. זו הדרך הטובה ביותר להתחיל להגשים אותן. זו הדרך הטובה ביותר לראות בהמשך שהן אכן הוגשמו.

3. צרו חלום

את הרשימה שיצרתם הפכו לחזון ברור. החזון יהיה תמונה מפורטת וברורה של האופן שבו הייתם רוצים שיראו חייכם בתחילת השנה הבאה. אתם יכולים לכתוב בו את כל הדברים שהייתם רוצים להוקיר בעוד שנה מהיום. כתבו קטע קצר המתאר את התמונה הזו, וספרו לחבר קרוב על תמונת החזון שלכם. ככל שהתמונה שתיצרו תהיה ברורה יותר – כך יש סיכוי גדול יותר שתצליחו להגשים אותה.

חלומות מתגשמים עבור אלה שמעזים לחלום. אילוסטרציה: ingimage

4. החליטו על השלבים בדרך להגשמת החזון שלכם

לאחר שסיימתם לכתוב את החזון שלכם, בחרו נושא אחד שאותו אתם רוצים להגשים ראשון, ופרקו אותו למרכיביו. כתבו את כל הדברים שעליכם לעשות, על מנת שהנושא שבחרתם יוגשם. אם בחרתם לעשות דיאטה – כתבו תכנית אכילה מפורטת למספר שבועות. אם בחרתם ליצור זוגיות, כתבו תכנית מפורטת של דרכים להכיר בני זוג, של סוג העזרה שאתם מעוניינים לקבל – וממי, של חברים או אנשי מקצוע שאתם רוצים להיעזר בהם ועוד.

רצוי שלא תבחרו את הנושא ה 'כבד' ביותר בהתחלה. התחילו מדברים פשוטים וקלים להגשמה. הסיבה היא, שבשלב זה אתם רוצים לחוות חוויות של הצלחה, ויש סיכוי גדול יותר שזה יקרה – אם תתחילו בצעדים קטנים.

5. הזכירו לעצמכם את החזון

על מנת שהחזון שלכם לא יתמוסס וכדי שתזכרו אותו גם כאשר תחזרו לשגרה, צרו לעצמכם תזכורות קטנות למחויבות המחודשת שלכם. אתם יכולים לכתוב פתקים קטנים, עם מילים המזכירות את החזון שלכם במקומות שונים בבית. לדוגמא: כתבו את המשקל שאליו אתם רוצים להגיע בשבוע הקרוב, ופזרו פתקים עם המספר הזה במקומות שבהם תראו אותם מזווית העין בכל יום. או – בחרו תמונה המייצגת את הזוגיות שאתם חולמים עליה ותלו אותה במקום בולט בבית.

אתם יכולים לכתוב לעצמכם תזכורת בטלפון הנייד, שתצלצל ותזכיר לכם בכל יום את מה שעליכם לעשות בדרך להגשמת החזון שלכם, או לבקש מחבר קרוב לשאול אתכם כל כמה ימים מה מצב החזון שלכם. לא משנה מהי הדרך שבה בחרתם להזכיר לעצמכם – אל תוותרו על התזכורות. התזכורות משמשת את הזיכרון המודע, אבל היא מהווה גם הצהרת כוונות כלפי הלא מודע, ולכן חשוב להשתמש בה גם אם נדמה לכם שלא תשכחו.

חלומות מתגשמים עבור אלה שמעזים לחלום, מסוגלים לראות את החלומות שלהם ומוכנים להתאמץ על מנת להגשים אותם. אני מאחלת לכם שהמאמץ לא יהיה לשווא, שהדרך תהיה מהנה, ושבכל שנה יהיו יותר ויותר דברים שתוכלו להוקיר בחיים שלכם.