הרגליים באדמה והראש בשמים

איילת רינת מטפלת במצוקות שונות באמצעות תקשור וייעוץ רוחני

88 שיתופים | 132 צפיות

"פעם הייתי בהיי טק והיום אני בהיי היי היי טק", אומרת איילת רינת, 36 וחצי, נשואה + 3 משוהם, יועצת רוחנית, מתקשרת ומטפלת. "אני עוזרת לאנשים לשנות את גורלם", היא מסבירה את מהות תפקידה עלי אדמות. "יש אנשים שאני מדברת איתם ברמה הנשמתית ועם אחרים אני מדברת ברמה הפרקטית של מה עושים מחר בבוקר".

רינת מספרת שמגיעים אליה "פליטי כל מיני מומחים". אנשים שהיו שנים בטיפול פסיכולוגי על מנת לפתור קונפליקטים בזוגיות, חוסר זוגיות או קושי חברתי – ולא התקדמו. מפתיע עוד יותר למצוא בין מטופליה גם ילדים רכים בשנים ובני נוער, שהוריהם בחרו לטפל במצוקותיהם שלא בעזרת מרפאות מומחים, אלא בערוץ אלטרנטיבי. מגיעים אליה ילדים הסובלים מבעיות קשות בריכוז, מאוטיזם ומבעיות התנהגות, שהוריהם בחרו להתמודד עם הקושי בעזרת אנרגיה קוסמית.

נכנסת לאנשים לראש

לשאלה, מדוע אנשים בוחרים להגיע אליה, ולא אל מומחים מתחום האקדמיה, שלמדו שנים רבות, התמחו, השתלמו והוסמכו, היא משיבה: "אנשים עייפים כבר מלספר את קורות חייהם. צריך אינספור של פגישות רק בכדי להציג את עצמך. טיפול עולה המון כסף ורבים חשים שהפסיכולוגים לא מקדמים אותם".

"אני, לעומת זאת, מקדמת דברים ומהר. אני מקצרת להם את הדרך בכך שאני פשוט נכנסת להם לראש. אני מקבלת נתונים על הילדות שלהם, על הבריאות, על המודל האישיותי, על ההתנהגות וגם על הקארמה, ומכל זה אני מרכיבה סלט אחד שלם. מה החוכמה לדוש בעבר? הרי הכוונה שלנו היא להתקדם. במקום להיות חודשים ארוכים בטיפול אצל פסיכולוג, תוך חמש דקות אני מספרת להם מה הבעיה שלהם, ואז הם מהנהנים בראשם בהסכמה".



מימין: שותפות - סיגלית אלמדון ואיילת רינת

מימין: שותפות – סיגלית אלמדון ואיילת רינת

מתירה פלונטרים ופותרת תשבצים

לדבריה, היא ניחנה בכוחות על ואינטליגנציות גבוהות המדריכות אותה, אך היא נטועה היטב בקרקע ולכן יש לה יכולות המכשירות אותה לתפקידה הטיפולי. "אני אדם מאוד פסיכולוגיסטי", היא מעידה על עצמה, "יש אנשים שמגיעים אלי עם בעיות פסיכולוגיות ואז אני פסיכולוג. יש אנשים שמגיעים עם בעיות רפואיות ואז אני סוג של רופא. יחד עם זאת, אני אמנם עושה אבחון דרך תקשור, אך אם יש צורך, אני מפנה לפסיכיאטר, כמו במקרים של חרדות שמושפעות מתפקוד של מוח, כשיש צורך בתרופה אנטי-דיכאונית או ברטלין. יש שבאים עם בעיה רפואית ואני קובעת שעליהם לעבור בדיקת סי.טי בראש. אני מפנה למומחה הנחוץ, לקרדיולוג או לפסיכיאטר. אני צומת של אבחון".

לפני כחמש שנים, נטשה רינת מקום עבודה בטוח בבית תוכנה מוביל בשרון לטובת התפקיד הרוחני בו היא רואה את ייעודה – "אני מתירה לאנשים פלונטרים ופותרת תשבצים". לדבריה, מגיעים אליה אנשים מכל גוני הקשת, מטף ועד זקן, שלכל אחד מהם יש סיפור שניתן לתמצתו באמרה "שלא נדע מצרות".

רינת מוצאת הקבלה בין עיסוקה בעבר לזה שבהווה. בדומה לתפקידה הקודם, ניהול פרויקטים במערכות מידע, עיסוקה הנוכחי מושתת אף הוא על "טכנולוגיה מתקדמת", לדבריה. "העולם הרוחני, כפי שאני עובדת בו, פועל ממש כמו אינטרנט. בעלי, שהוא מהנדס תוכנה, צוחק עלי כשהוא שומע את השיחות שלי, כי זה נשמע לו כמו חיבורים של רשת אינטרנט. לפי שמו של האדם, שזו המקבילה לכתובת אינטרנט, אני מדפדפת בקבצים שלו. שמו מהווה כתובת להתקשרות שלי עם האינטרנט הקוסמי. הכל נמצא שם: אינפורמציה לגבי אותו אדם, מיהו בחיים האלה ובחיים קודמים, למה הגיע לפה ומדוע הוא פועל כפי שהוא פועל, מדוע הוא חולה במחלה מסוימת ומה הוא צריך לתקן בחיים האלו".

"לפעמים אני מתבקשת לספק מידע אודות אדם שלא זוכרים את שמו. במקרה כזה, אני מבקשת שיחשבו על אותו אדם, ואפילו בלי לדעת את השם, אני נכנסת למחשבה שלהם ודרכה אני מתחברת לאותה ישות שמדברים עליה".



"יש אנשים שמגיעים אלי עם בעיות פסיכולוגיות ואז אני פסיכולוג. יש אנשים שמגיעים עם בעיות רפואיות ואז אני סוג של רופא"

יש סדר בדברים

"כשמגיע אלי מטופל, ראשית אני מפענחת את המודל שלו. לכל אדם יש מעין מודל שאפשר לצייר כמו גרף. לדוגמה, אנשים שנוטים לאקסטרים, נראה בגרף שלהם פיקים גבוהים מאוד. לפעמים אלו אנשים שלוקחים סיכונים, וחייהם רצופים ירידות ועליות. אני מפענחת בשניות את המודל האישי, שהוא בעצם צופן, ואז קל מאוד להבין את התנהלותו של האדם ולפיה לצפות גם את התנהלותו העתידית בתחומי חייו השונים. אפשר להלביש את הצופן הזה על הקריירה שלו, על מערכות היחסים שלו עם הסביבה ועם עצמו, על בריאותו ועל גישתו לסקס. כלומר – על הכל.

"פעמים רבות מטופלים אומרים: 'תמללת לי מה שקורה איתי'. יש להם ידיעה לא ברורה, לא מובנת, ואני נותנת לתחושות הערטילאיות הללו הגדרה ונוסח. ברגע שהם יודעים לקרוא לילד בשמו, יותר קל להם להתמודד באותו מצב".

מהם כלי העבודה שלך?
"ראשית, אנרגיה, שהיא חומר הגלם. אנרגיה בונה הכל: בריאות פיזית, בריאות נפשית, פתח לפרנסה, זיווגים ופריון. במחשבה יש יותר אנרגיה מאשר בגוף. אבל במקרה שיש מצוקה פיזית, כמו כאב מרוכז באיבר מסוים, אני מניחה יד מעל מקום הכאב. אני מסוגלת לבנות סחוסים באמצעות אנרגיה. אני גם מרפאה אנשים שגרים בחו"ל. אין בכך בעיה, כי הדברים הם קוסמיים, טלאפתיים".

מיהם המחפשים את עזרתך?
"אנשים המודעים לכך שיש להם קושי כלשהו. יש ביניהם עורכי דין, פרופסורים, עקרות בית, ילדים וזקנים. כבר טיפלתי בעוברים שטרם נולדו וגם באנשים שנפטרו, שנשמותיהם לא מצליחות לעלות למעלה.

"בין הפונים יש רבים שהם אנשים טוטאליים, שנותנים את עצמם לדעת, הולכים רחוק, עד הסוף. הם לא יודעים מינונים. הכל אצלם זה שחור-לבן וכך הם פשוט הופכים לקורבנות. יש רבים הסובלים מחרדות ופחדים מכל מיני סוגים: מרופאים, ממחלות, מבדידות".

מיהו מטפל טוב בעיניך?
"מטפל אמיתי ונכון חייב להיות עם רגליים נטועות עמוק באדמה וראש בשמים".

בחלק השני של הכתבה: איילת מספרת על המצוקה האישית שגרמה לה לעזוב את תפקידה כמהנדסת ולהתחבר לצד הרוחני שלה, על חוצנים ועל סיפורי הצלחה, וגם: סיפוריהן האישיים של שלוש נשים שנעזרו באיילת לפתרון מצוקותיהן»

 

מתוך: מגזין דרך האושר

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה