הסטייל לא מת: הקליפים הכי אופנתיים של דיוויד בואי

דיוויד בואי | צילום: GettyImages/Gijsbert Hanekroot/Redferns
דיוויד בואי | צילום: GettyImages/Gijsbert Hanekroot/Redferns

שבע שנים חלפו מאז מותו של המוזיקאי דיוויד בואי, שהיה אמור לחגוג השנה יום הולדת 76. נברנו בארכיון של אייקון האופנה הגדול בכל הזמנים, ונזכרנו בקליפים ששינו את עולם האופנה לנצח

88 שיתופים | 132 צפיות

קשה להאמין, אבל שבע שנים חלפו שעזב דיוויד בואי את הכוכב שלנו. הזמר האגדי הלך לעולמו בגיל 69 לאחר מאבק במחלת הסרטן, יומיים לאחר יום הולדתו. "הזיקית של הרוקנרול", שרק הוציא בשבוע שלפני מותו את אלבומו ה-28, Blackstar, היה אחד מהיוצרים המוערכים והמשפיעים בעולם הרוק והפופ ב-40 השנים האחרונות, וכידוע, הוא גם סיפק רגעי אופנה בלתי נשכחים. החל מהלוק האנדרוגיני שהציג על עטיפת האלבום The Man Who Sold The World, לבוש בשמלת סאטן ארוכה ושיער ארוך; דרך מראה הרוק-גלאם שהציג כזיגי סטארדאסט בסיבוב ההופעות של Aladdin Sane, לבוש בחליפות אוונגרדיות ושיער כתום; ועד המראה הרומנטי של פיירו הליצן העצוב באלבומו Ashes to Ashes.

>> כך הפך הארי סטיילס ליורש של דיוויד בואי

קייט מוס במחווה לדיוויד בואי על שער מגזין "ווג", מאי 2003 | צילום: Nick Knight
קייט מוס במחווה לדיוויד בואי על שער מגזין "ווג", מאי 2003 | צילום: Nick Knight

בואי היה מקור בלתי נדלה של השראה עבור אומנים רבים בכל התחומים, אבל השפעתו על עולם האופנה ניכרת עד עצם היום הזה. מן המפורסמות שבמחוות האופנתיות לבואי הן השערים של קייט מוס למגזין "ווג" הבריטי ולאחיו הצרפתי, כאשר אפשר למנות במשך דקות ארוכות את מספר מעצבי ובתי האופנה שהושפעו ממנו: ז'אן פול גוטייה, בלמיין, ז'יבנשי, אלכסנדר מקווין, זאדיג אנד וולטר, גוצ'י, לואי ויטון, מרג'יאלה, אקנה, ברברי והרשימה רק משתרכת. בין המוזיקאים שהושפעו עמוקות מהסטייל של בואי ואימצו אותו למלתחתם בצורות שונות בשלבים שונים של החיים, תמצאו את מדונה, ליידי גאגא, ג'נל מונה, פלורנס וולש מ"פלורנס אנד דה מאשין" ואת הארי סטיילס שנחשב ליורש הבלתי. לרגל יום הולדתו ויום מותו של הכוכב האבוד האהוב עלינו, איגדנו את הקליפים הכי מעוררי השראה שלו משנות השבעים עד שנות האלפיים.

1971 – Life On Mars

Space Oddity – 1972

1973 – The Jean Genie

1980 – Fashion

1980 – Ashes To Ashes

1983 – Let's Dance

1984 – Blue Jean

1984 – Absolute Beginners

2015 – Blackstar