הארי סטיילס: "אני רואה בגדי נשים וחושב שהם מדהימים"

הארי סטיילס על שער גילון דצמבר של ווג
הארי סטיילס על שער גילון דצמבר של ווג

נכון, הוא לא הגבר הראשון שלובש בגדי נשים, אבל הוא הגבר הראשון שמככב על שער "ווג" לבד עם בגדי נשים והוא נותן לגיטימציה לאופנה חסרת מגדר. יום הגבר הבינלאומי שמח!

88 שיתופים | 132 צפיות

הארי סטיילס הוא אחד השמות הלוהטים בשנים האחרונות. לא רק בגלל מראהו הכובש, עברו כחבר בלהקת הבנים הפופולרית "וואן דיירקשן" או היותו אקס של קנדל ג'נר, אלא גם, או בעיקר, בזכות הסטייל שלו שכבר שנים משלב בין המגדרים. עמוד האינסטגרם שלו והופעותיו בשטיחים האדומים עתירות לוקים משובחים שכוללים חצאיות ושמלות.

נכון, הוא אינו הגבר הראשון שלובש בגדי נשים וכבר עשרות שנים מוזיקאים ואנשי תרבות עשו כן, אבל כן יש משהו יוצא דופן במקרה הזה: סטיילס הוא הגבר הראשון שמככב לבד על שער "ווג". גברים שכיכבו עד כה על שער המגזין – ג'ורג' קלוני, ריצ'רד גיר, ג'סטין ביבר, לברון ג'יימס וזאין מאליק – היו תמיד לצד אישה ואף פעם לא לבדם. בנוסף האקט הזה מלווה באמירה מטעם מגזין האופנה הנחשב בעולם שתם עידן המגדר לבגדים.

השער קיבל לא מעט ביקורות מהגולשים, מהאשמה בחוסר טעם ועד טענה שגבר בשמלה זה לא ראוי, אבל לסטיילס ממש לא אכפת. בכתבת השער בולטת קלילותו של סטיילס כלפי העניין ומבחינתו זה לא אישיו: "אם אתה לובש בגד שגורם לך הרגשה טובה – זה כמו ללבוש חליפה של גיבור על. בגדים קיימים בשביל שנשחק איתם", הוא אמר.

>> כך הפך הארי סטיילס למלך הסטייל הגברי

בהפקה כולה הוא משלב בין המלתחות הגברית והנשית ואומר, "ברגע שאתה מוריד מעצמך את המחסומים ומפסיק לחלק את הבגדים לנשים וגברים, אתה מרחיב את הזירה שאתה יכול לשחק בה. אני לפעמים הולך לחנויות ומוצא את עצמי מסתכל על בגדי נשים וחושב שהם מדהימים. ברגע שאתה מציב לעצמך מחסומים, אתה מגביל את עצמך. יש אושר גדול בלשחק עם בגדים. אף פעם לא ממש חשבתי על המשמעויות של זה, זה פשוט כיף ליצור".

הציטוט הזה עורר שיח רב ברשת. הרבה דיברו על כך שזה ביטוי נוסף לגבר החדש, שככה נכון שגברים יתבטאו וזה מה שיביא לעולם שיוויוני יותר. לעומת זאת היו גולשים שהזדעזעו מהעניין והביעו רצון שגברים ילבשו בגדי גברים ונשים בגדי נשים. בתמונת השער לבוש סטיילס בשמלה בצבע תכלת עם כיווצים באזור החזה ופסי תחרה שחורה במותניים ובחלק העליון יחד עם בלייזר שחור. על הלוק חתום המנהל האמנותי של בית האופנה גוצ'י, שבו משמש סטיילס כפרזנטור בעונות האחרונות. בשאר ההפקה הוא לובש גם מעיל משבצות בשילוב חגורת זהב של המעצב ג'ונתן אנדרסון לבית האופנה JW ANDERSON, מעיל טרנץ' הכולל שילובי בדים שונים של בית האופנה מרג'יאלה בעיצובו של ג'ון גליאנו, חליפה הכוללת חצאית ובלייזר של בית האופנה קום דה גרסון ועוד.

על הלוקים המרהיבים אחראי הסטייליסט שלו בכמעט שבע השנים האחרונות, הארי למברט, שסטיילס דואג להודות לו בריאיון: "הוא פשוט נהנה עם בגדים, ולמדתי את זה ממנו. הוא לא לוקח אותם יותר מדי ברצינות, מה שאומר שגם אני לא". אחד הלוקים המדוברים במיוחד בהפקה היה שמלה שבחלק העליון שלה יש בלייזר ובחלק התחתון מאין קרינולינה ועליה בד טול לבן ובד סאטן בצבע ורוד פוקסיה.

על הלוק הזה חתום המעצב האריס ריד, שמתאים לסטיילס כמו כפפת תחרה ליד. הלוק המדובר עורר עניין גם בגלל הייחוד שנוצר בין שילב בין הסגנון הוויקטוריאני לבין שנות ה-80. ריד קיבל גם הוא כתבה מפרגנת ב"ווג" סביב ההפקה וגם ב"ווג" הונג קונג דאגו לפאר את הכישרון זמן קצר לפני. על השמלה של סטיילס הוא סיפר כי נאלץ להכין את הלוק בשישה ימים בלבד: "לא ישנתי שישה ימים, זה לא קרה לי בחיים", סיפר המעצב, "האצבעות שלי התמלאו בדם מהקרינולינה שהדבקתי והכנתי בעצמי. עשינו הכל ממש עד שניה האחרונה". הוא מספר בנוסף שניסה ליצור לוק רומנטי, דרמטי ושופע, "זה היה מבצע עבורי. אני אוהב לעבוד בשביל סטיילס. כשהוא על הבמה הוא רועד, הוא יורק מים, הוא מתרוצץ. הוא מייצג בדיוק את מי שהוא ורציתי להראות את האלמנט הזה של תנועה ודרמה, אבל בתמונת סטילס". בהמשך הוא מדבר על עניין התנועה והנזילות כמאפיין בולט בעיצוביו: "אני לא סתם מכין בגדים, אם אתה רוצה בגדים יפים תלך למישהו אחר, אני נלחם על היופי של התנועה".

באחת התמונות יש גם אורחת, אחותו ג'מה שמצולמת יחד איתו בשמלה עם מחשוף איקס של המותג הבריטי Chopova Lowena. השניים צולמו יחד ללא ידעת אימם כדי להפתיע אותה, כך הם מספרים. השניים חושפים שהארי תמיד אהב אופנה ולהתלבש. ג'מה מספרת כי אימא שלהם אהבה להלביש אותם והארי תמיד היה זורם, הם היו מחפשים הזדמנויות להלבש בבגדים משוגעים. סטיילס מוסיף שתמיד אהב להתלבש מהודר והכל התחיל כשהוא שיחק בהצגת בית ספר בגיל מאוד צעיר וגרב גרביונים, "זה היה מטורף בעיניי לגרוב גרביונים. משם הכל התחיל".