הצעקה האחרונה: לאן נעלמה נב קמפבל ב-25 השנים האחרונות?

נב קמפבל ב"הצעקה", 1996 | צילום מסך
נב קמפבל ב"הצעקה", 1996 | צילום מסך

היא הייתה כוכבת ענקית בניינטיז בזכות סרט הקאלט "צעקה" והסדרה "שולחן לחמישה", ומאז נעלמו עקבותיה, עד שחזרה לאחרונה לגרסה החדשה של "צעקה". נב קמפבל מספרת לאן נעלמה

88 שיתופים | 132 צפיות

אם הייתן נערות מלנכוליות ועצבניות בניינטיז, או במילה אחרת, טינאייג'רס, בוודאי גם אתן נהגתן לבלות את ימי שישי אחר הצהריים בצפייה ב"שולחן לחמישה". סדרת הדרמה היפה והמדכדכת' שמשום מה שודרה בערוץ הילדים דאז, איגדה סביב השולחן מדי שבוע את חמשת האחים למשפחת סלינג'ר: צ'ארלי, ביילי, ג'וליה, קלודיה ואוון, שנאלצו להתמודד עם מותם הפתאומי של הוריהם בתאונת דרכים, עם קשיי גיל ההתבגרות ועם זה שאף פעם אין אצלם מספיק אור בבית. אבל לא משנה אם הייתן טים צ'ארלי (ברור שצ'ארלי) או טים ביילי, מה שבטוח זה שכולנו היינו טים ג'וליה, בגילומה של נב קמפבל.

>> אז איף! טרנד השיער מהניינטיז שסוחף את כולן בטיקטוק

קמפבל, ילידת אוקטובר 1973, נולדה באונטריו, קנדה, קיבלה את התפקיד הראשון שלה בגיל 17, בסדרה הנוסטלגית אך זכורה פחות "אני וסוד כוחי". את הפריצה הגדולה למסך הקטן עשתה בגיל 21, כשלוהקה לתפקיד ג'וליה סלינג'ר ב"שולחן לחמישה", אותה היא גילמה במשך כל שש העונות של הסדרה מ-1994 ועד שנת 2000. בשנת 1996 עשתה קמפבל קפיצת מדרגה והפכה לכוכבת קולנוע. את האיכות הנוגה שלה היא הביאה לתפקיד של בוני, אחת מרביעיית הנערות הסוררות של הסרט "הכישוף". מאוחר יותר באותה שנה היא כיכבה בתפקיד שהקפיץ לה את הקריירה – התפקיד הראשי בסרט "צעקה", שהפך במהרה לסרט קאלט, שזכה לשלל ריפרורים, ממים ומחוות במהלך השנים.

נב קמפבל ב"שולחן לחמישה"
נב קמפבל ב"שולחן לחמישה"

כעת, 26 שנה אחרי צאת "צעקה" הראשון (הסרט היה אמור לצאת ב-2021 לציון 25 שנה לסרט הראשון), קמפבל חוזרת לגלם את סידני פרסקוט בסרט החדש והחמישי בסדרה, ולצדה חברי הקאסט המקורי קורטני קוקס (לנצח מוניקה מ"חברים") ודיוויד ארקט (לנצח האקס של קורטני קוקס). אמנם היא המשיכה לשחק בלא מעט סרטים, ואפילו להגיח להופעות אורח בסדרות כמו "מד מן", "בית הקלפים" ו"האנטומיה של גריי" במהלך השניים וחצי עשורים שחלפו בין לבין, אבל התחושה הכללית במהלך השנים הייתה שקמפבל הולכת ויורדת מתחת לרדאר.

נב קמפבל ב"צעקה", 1996 | צילום מסך
נב קמפבל ב"צעקה", 1996 | צילום מסך

"גודל הפרסום אז לא היה משהו שבת 22 יודעת להתמודד איתו", היא סיפרה לאחרונה בריאיון למגזין Elle. "היה לי מזל שהייתה לי כל כך הרבה עבודה וככה לא הלכתי לאיבוד. אני רואה הרבה סלבריטאים שנופלים מהמקום הזה במורד מחילת הארנב, בין אם מהתמכרויות ובין אם מהתמוטטות עצבים". לדבריה, בשנים של "שולחן לחמישה" היא עבדה כ-15 שעות ביום במשך עשרה חודשים בכל שנה שבה צולמה עונה לסדרה, וכשלקחה פסק זמן – ניצלה אותו בשביל לעשות סרטים.

נב קמפבל כיום | צילום: Gettyimages
נב קמפבל כיום | צילום: Gettyimages

קמפבל, שכיום נשואה לשחקן ג'יי ג'יי פילד ואימא לשניים, כספיאן בן התשע וריינור בן השלוש, סיפרה בריאיון כי בילדותה בכלל הייתה רקדנית בלט מקצועית שלא מבינה מהחיים בכל מה שקשור לתרבות פופולרית, ובטח שלא בקטע של סרטי אימה. ההצלחה של "צעקה" הראשון הובילה ל"צעקה 2" (1997) ול"צעקה 3" (2000), ובסופו של דבר כל אלה הובילו אותה ללונדון, אליה נסעה ב-2004 בשביל לקחת הפסקה ממושכת מהוליווד, וכך היא גילתה את עולם התיאטרון. היא נשארה שם שבע שנים, וב-2011 חזרה הוליוודה כדי להשתתף ב"צעקה 4".

כעת, בגיל 48, היא חוזרת כאמור לסרט החמישי בסדרה, אבל גם בדרך לשם היו מהמורות. הבמאים מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט, שנכנסו לנעליו הגדולות של במאי הסאגה המקורי, וס קרייבן, שהלך לעולמו ב-2015, פחות או יותר התחננו בפני קמפבל שתשתף עמם פעולה בסרט החדש. קמפבל סיפרה ל-Elle שלאחר מסכת שכנועים ומשא ומתן ממושכים היא החליטה ללכת על זה. "רק בשנים האחרונות התחלתי לקבל את הביטחון לבקש עוד כסף, בגלל שבעבר נהגו לומר לי 'אוי, את לא יכולה לבקש את זה'. אני תוהה מה היה קורה אם הייתי גבר שמתבקש לחזור לתפקיד ראשי בסרט חמישי בפרנצ'ייז כזה, אם גם אז היו מנהלים איתי את אותה שיחה ואת אותו משא ומתן. בסוף הגענו לסכום שרציתי, אבל בכנות, זה מרגיש כאילו זה היה סיפור אחר אם הייתי גבר".

"צעקה" 2022 | צילום מסך
"צעקה" 2022 | צילום מסך

הביטחון העצמי הזה שהגיע לקמפבל עם הגיל ניכר גם בהתפתחות שעברה הדמות שלה עד הלום. "זה מפתיע אותי בכל פעם מחדש כשאנשים ניגשים אליי ואומרים לי 'סידני פרסקוט שינתה לי את החיים', 'היא נתנה לי ביטחון', 'היא גרמה לי להרגיש פחות קורבן'. את לא מצפה לזה כשאת עושה סרט מהז'אנר הזה", היא אמרה ל-Elle. ואנחנו אומרות, Go נב. ועכשיו, אפשר בבקשה פרק איחוד של "שולחן לחמישה"?

>> כל מה שכדאי לראות בטלוויזיה בינואר