חדשות הטיפוח

העלמת צלוליט וסימני מתיחה – האם זה אפשרי?

ג'יי לו בהופעה | צילום: Ethan Miller/Getty Images for ABA
ג'יי לו בהופעה | צילום: Ethan Miller/Getty Images for ABA

חם, שורף, ממצק: האם טרנד מסכות הישבן והבטן באמת עובד? ומה יכול להאיץ את התהליך?

88 שיתופים | 132 צפיות

טרנד המסכות לישבן חצה את הגבול הצפוני והגיע לאחרונה גם לבטן הרכה שלנו. מקורן של המסכות הוא בברזיל ובשנה האחרונה הן הגיעו גם לארץ עם מסכה של חברת מאליס, בעלת אפקט בעירה. המסכה של מאליס מצליחה בעולם ונמכרת גם ברשת סאפורה, ולאחרונה התחילה החברה לשווק מסכה דומה לבטן. השתמשנו בה ואכן התחושה היא של בעירה: משהו שם בוער ונשרף, אבל האם אלו תאי השומן או הכסף שבוזבז?

>> דמי לובאטו החליטה להפסיק להתבייש בצלוליט

ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית ומדריך להמסת שומן בכל השיטות, הגיע כדי לכבות את השריפה. "בעניין ההבטחה בנושא סימני מתיחה באופן כללי", אומר ד"ר גלזינגר, "חשוב לזכור שסימני המתיחה הם צלקות מתחת לעור והם מופיעים באזורים המוכרים לנו כמו בטן, זרועות וירכיים. נכון להיום אין שום טיפול חיצוני המשפיע על סימני המתיחה בעור שיכול לעזור להם. האפשרות היחידה להעלמה מוחלטת של הסימנים היא הסרה של העור הזה".

סקארה מסיכה למיצוק הישבן, מחיר: 90 ש"ח | צילום: קית גלסמן
סקארה מסיכה למיצוק הישבן, מחיר: 90 ש"ח | צילום: קית גלסמן

 

אז אי־אפשר להעלים סימני מתיחה, אבל האם מריחת חומר קוסמטי יכולה להרוג תאי שומן?
"לפי מה שידוע לי בין הרכיבים בתכשיר ישנו פרי (Pepperslim) המכיל חומר שסגולותיו אכן מעידות על שריפת שומן בכמויות מינוריות מאוד, אבל המחקר מציין שאין השפעה חיצונית של החומר אלא יש לצרוך אותו דרך מערכת העיכול ולא למרוח אותו על פני העור. לא הוכח מחקרית שמריחה חיצונית יכולה להשפיע על מבנה תאי השומן או על כמותם בתוך הגוף. אותם שינויים, שיתכן וניתן לראות לאחר טיפול בקרם, הם זמניים בלבד ועל מנת לתחזק אותם יש להמשיך ולהשתמש בתכשירים באופן רציף".

ד"ר רונן גלזינגר: "יש לצרוך את החומר דרך מערכת העיכול. לא הוכח מחקרית שמריחה יכולה להשפיע על מבנה תאי השומן או על כמותם בתוך הגוף"

ולהעלים צלוליט, אפשר?
"צלוליט הוא הצטברות של תאי שומן ברקמות שמתחת לעור. התופעה היא ברוב המקרים גנטית, לכן אין קרם שניתן למרוח על העור שיעלים וייתן לכך מענה. ברוב המקרים הסברה היא שמה שבאמת יעשה את השינוי הוא לא הקרם אלא העיסוי המקומי המסייע לפיזור אחיד יותר של השומן והחזרה על תהליך העיסוי מספר פעמים ביום".

או במילים אחרות, כנראה שהישבן שלנו כבר לא יראה כמו זה של בר זומר.

View this post on Instagram

???? @dyoonphoto •|| @revolve

A post shared by Bar Zomer (@barzomer) on

האם חומר קוסמטי כשלעצמו יכול למצק ישבן?
"על מנת למצק את שרירי הישבן ובכך להשיג ישבן מוצק או חטוב בצורתו יש לחזק את השריר, לעשות ספורט ובמיוחד אימונים המיועדים לחיזוק שרירי הישבן. האימון ישנה את נפח השרירים ואת צורתם ובהתאם לכך את מוצקותו של הישבן. זה למעשה הפתרון המשמעותי ביותר לכך".

מסכת הבטן של חברת הקוסמטיקה MAELYS, מחיר: 269 ש"ח | צילום: קית גלסמן
מסכת הבטן של חברת הקוסמטיקה MAELYS, מחיר: 269 ש"ח | צילום: קית גלסמן

אם כן, הדרכים למיצוק הן ביקורים בחדר הכושר, סקווטים, הימנעות מפיצה ואפשר גם לנסות טיפול להמסת שומן בקור. נוותר, תודה.