הסלבס שמוציאות את הקנאה מהארון

נגה ארז ויובל שרף | צילום נגה: timo kerber, צילום יובל: גיא כושי ויריב פיין
נגה ארז ויובל שרף | צילום נגה: timo kerber, צילום יובל: גיא כושי ויריב פיין

למרות שהקנאה מאמללת ומייסרת אותנו, אנחנו אף פעם לא מדברות עליה. גל חדש ומרענן של כוכבות מוציא מהארון את הבושה: נגה ארז ויובל שרף מדברות על קנאה וההתמודדות איתה בפתיחות מרגשת

88 שיתופים | 132 צפיות

תוך 24 שעות, שתי כוכבות ישראליות פותחות את נפשן, ומשתפות את קהל העוקבים והמאזינים בהתמודדות דווקא עם הרגש הכי פחות מדובר: הקנאה. אמש (רביעי) העלתה השחקנית והדוגמנית יובל שרף (36) פוסט חשוף לחשבון האינסטגרם שלה העוסק בקנאה, הצלחה ומה שבינהם. כך היא כותבת: "הבוקר קיבלתי תשובה שלילית לתפקיד שמאוד רציתי ומס׳ חודשים אני משקיעה בו אנרגיה ותפילה. זה הזכיר לי טקסט שכתבתי לפני מספר חודשים על קנאה.
לקנא! זה הרגש הכי לגיטימי והכי טבעי, ואפילו חשוב. זהו אחד הרגשות הכי הנפוצים. ויחד עם זאת זהו הרגש שהכי לא נפוץ להודות בו ולדבר עליו. להגיד שאני מקנאה במישהי בגלל הקריירה שלה, הכסף שלה, החכמה שלה, השיער היפה שלה והבן זוג המפנק והחתיך שלה, גורם לי להרגיש קטנה, עלובה קטנונית ובעיקר לא מעריכה את מה שיש לי ,אה כן -ומושפלת. בעיניי עצמי קודם כל , ואחר כך בעיניי הסביבה.

לאחרונה בא לי לצרוח ממש חזק אני פאקינג מקנאההההה! בחברה שלי שקיבלה תפקיד שרציתי, בכל מי שיודע לנגן ולשיר, בבחורה הזו שבעלי מפנטז עליה. במי שיש לה אנגלית מושלמת והומור מבריק. בכל מי שיש לה שיער יפה שמסתדר ברגע.

אחד הדברים המעניינים בקנאה הוא שאנחנו דווקא חווים קנאה מכאיבה כלפי אנשים שאנחנו מרגישים שיש יש להם יתרון עלינו, אבל הם חיים ״כמונו״, כאלו שיש לנו מכנה משותף איתם. לכן הרבה פעמים נמצא את עצמנו מקנאים בקרובים אלינו ולא בכוכבי הוליווד. במישהו שכביכול יכולנו להצליח/להראות או כל דבר אחר כמוהו, אבל רצה הגורל או שמה הכישרון והוא/היא הצליח.ה יותר מאתנו.

אז מה אני אומרת בעצם; (לעצמי כן? אבל עכשיו גם משתפת אתכם) אחלה קנאה. בואו נקנא, בואו נדבר על זה בלי להתבייש. זו כבר התחלה טובה! אבל הכי חשוב, זה איך להשאר בשפיות בתוך הרגש הזה. איך הקנאה יכולה ברגע לערער את השפיות ואת הקיום שלי. איך היא ״המפלצת ירוקת העיניים הזו״ יכולה לגרום לי ברגע להמעיט בערך שלי מול עצמי ומול אחרים, גורמת לי לפסימיות לויתור- לעצב. לאובססיה , ללשון הרע.
אם רק ניקח את כל הרגשות האלו ונהפוך אותם למועילים אולי זה ישחרר את הקנאה? אולי יהפוך אותנו לטובים יותר?
כלומר אולי זה יכול לגרום גם לעשייה במקום הימנעות. לחפש בתוכי את היתרונות שקיימים בי בכל פעם שאני רואה אותם על מישהו אחר. בקיצור נראה לי שהכל מתחיל בלא להבייש להודות בה, ואח"כ לשים לב מתי ולמי היא מגיעה ומה היא גורמת לי לחשוב ולעשות. לשים לב ואז לשנות. לקחת ממנה את הדברים הטובים שיש לה להציע ולנסות להשקיט את כל הרעל שהיא מכניסה למוח".

יובל שרף באירוע פקטורי 54 להשקת סדרת הרצאות להורים | צילום: לנס הפקות
יובל שרף באירוע פקטורי 54 להשקת סדרת הרצאות להורים | צילום: לנס הפקות

קנאה בזוגיות: מתי היא דווקא טובה לנו?

הבוקר (חמישי) יצא הסינגל החדש והמדובר של הזמרת נגה ארז, העוסק גם הוא בקנאה. בקומניקט שליווה את יציאתו מסבירה ארז: "הרבה זמן הצלחתי לחמוק מרגש הקנאה עד שבזמן האחרון הוא התחיל להציף אותי בכל מיני דרכים.
לצד תחושה של קנאה, תחושה לא נעימה בפני עצמה, מתווספת גם שיפוטיות כלפי עצמי. כאילו שלקנא זה אסור, שזה לא בסדר. תמיד אמרתי לעצמי:' צריך לפרגן, לרצות בטוב בשביל אחרים, לא להיות רכושנית'. אבל ככה בדיוק התחלתי להרגיש יותר ויותר וזה דווקא בתקופה שהרבה מהדברים שקיוויתי שייקרו לי התחילו לקרות לי.

הבנתי שההתנגדות שלי לקנאה מתדלקת אותה, והופכת את כל הדבר לפחות נסבל. התחלתי להתבונן ברצון שלי להיות תמיד מי שאני לא, בצורך שלי להשוות, לאחוז ולהתחרות. נתתי מבט עמוק פנימה למחוזות של הרכושנות שלי כלפי האנשים שאני אוהבת, וכלפי מה שאני קוראת לו בטעות – 'שלי'. המסע שלי ברמה האמנותית שלוב במסע של השותף שלי לחיים וליצירה אורי רוסו, שתמיד הצטיין באופן שבו הוא מתחבר לחוויה שלי ויודע לתרגם אותה למילה וצלילים. ביחד יצרנו את 'ניילז'. שיר שליפת הציפורניים. שמלווה בהקלטות של נקישות של ציפורניים ומזמין את כל הקנאים באשר הם
לאמץ את הרגש, להודות בו בפה מלא, ללבוש את ה״כיעור״ שבא איתו ולא לחשוש לפרק אותו לגורמים. בניגוד למסר שכולנו מקבלים משלל מקורות על ״חיוביות״ כדרך חיים, מחשבה חיובית, פירגון, אני מרגישה שלאפשר מקום אמיתי ולא שיפוטי לכל רגש אנושי שעולה בי, זאת הדרך היחידה עבורי להתקדם. לקבל את הכאב שבחוויה שלי ,כחלק ממכלול של תחושות שמרכיבות אותי כאדם שלם".

אגב השיר NAILS הוא הריליס הראשון שנגה מוציאה עם אטלנטיקס רקורדס, החברה האמריקאית שהחתימה את נועה קירל ומייצגת בין היתר את אד שירן, סיה, ברונו מארס, ליזו וקולדפליי, והוא יוצא כשהיא בעיצומו של סיבוב הופעות באירופה ולקראת סיבוב הופעות באמריקה, שיכלול גם חימום של פלורנס אנד דה מאשין. ללא ספק השגים מכובדים, מתברר שגם הם לא משתיקים את הקנאה.

ההתייחסות של שרף והשיר של ארז מצטרפים לעוד שיר מדובר בנושא שיצא בשנה שעברה על ידי הזמרת והשחקנית אוליביה רודריגו, שהוציאה את הלהיט "קנאה, קנאה" מתוך אלבום הבכורה שלה, "זה היה אחד השירים הראשונים שכתבתי באלבום עם כותבת נפלאה בשם קייסי סמית'. בתקופה זו, הייתי אובססיבית במיוחד לרשתות חברתיות. הייתי מחפשת דברים שיפגעו ברגשות שלי כל הזמן ומשווה את עצמי לכולם. הרגשתי שהחיים שלי הם רק מה שהראיתי לאחרים. לא הרגשתי שהחיים שלי עמוקים יותר מפיד האינסטגרם שלי. זה הלך רוח מטריד מאוד להיות בו כנערה. אז אני מניחה שרציתי לכתוב על זה שיר" סיפרה הכוכבת.

משמח לראות כוכבות מעזות להשתחרר מהבושה ולדבר על מה שמעסיק את כולנו, והלוואי והשיתוף שלהן יעזור גם לנו להפסיק להתבייש ברגש הקנאה שמציף אותנו תדיר ומעמיס על הנפש ביתר שאת בעידן האינסטגרמי בו אנו חיות, בו אנו מוצפות בדימוים מושלמים וחסרי כיסוי בכל רגע בפיד.

איך להפסיק לקנא? מדריך