סופ"ש חורפי: 11 המלצות לבילוי עם הילדים או בלעדיהם

טיולים חורפיים: אתר החרמון | צילום: דביר להב
טיולים חורפיים: אתר החרמון | צילום: דביר להב

מהאטרקציה החדשה בחרמון ועד פסטיבל החורף הגדול של אילת: כל הסיבות לצאת מהפוך, להעמיס את הילדים ולצאת לטייל בסופ"ש

88 שיתופים | 132 צפיות

יש מי שהחורף, הקור והגשם גורמים להם להתכרבל מתחת לפוך עד בוא האביב, אבל יש מי שמזג האוויר הזה עושה לו חשק לצאת ולחפש הרפתקאות חורפיות. אז לטובת אוהבי החורף ובכלל הכנו המלצות חמות למקומות שהכי כיף לטייל, לשכשך, לבלות, לאכול ולישון בהם בין הטיפות.

>> חורף בחו"ל: אתרי הסקי הכי טובים בעולם

אתר החרמון חורף חם | צילום: דביר להב
אתר החרמון חורף חם | צילום: דביר להב

כוננות שלג – אתר החרמון

השלג בחרמון מכניס אותנו לטרפת – משכימים לפני הזריחה, מעמיסים את כל הילדים פלוס מעילים, כובעים, מגפיים, שקיות ניילון, ויוצאים לדרך בתקווה (שלרוב מתבדה) שנהיה בין הראשונים להגיע ולא ניתקע בפקקים המשתרכים במעלה מג'דל שמס. אבל מה לא נעשה כדי לחזות בלבן לבן הזה הגולש על צמרות העצים ובמורדות ההרים וממלא את לבנו בהתרגשות. השנה המראה המרהיב הזה מתעצם עם השקתו של רכבל הקרוניות החדש בחרמון שישא אתכם לגובה 2,040 מ' ב־42 קרוניות סגורות ומחוממות, שמתגלגלות לפסגה בתוך חמש דקות.
עוד באתר: מזחלות שלג, מזחלות אקסטרים ו־Sky Rider, מתקן ריחוף ייחודי.
על הדרך: נחלים ומפלים שוצפים, בהם מפל סער הסמוך לכביש. המפל נופל מגובה 20 מטר לבריכה ומשם למפל נוסף שזורם לתוך הנחל. אפשר לראותו ממרפסת התצפית אך מומלץ לרדת בשביל המוביל למרגלותיו.
פרטים נוספים באתר

אגמון החולה מרכז המבקרים | צילום: אריאלה אפללו
אגמון החולה מרכז המבקרים | צילום: אריאלה אפללו

לעוף על הטבע – אגמון החולה

כחצי מיליארד ציפורים נודדות עברו בעמק החולה בחודשיים האחרונים, חלקן עצרו להתרעננות ולהצטיידות להמשך הדרך, וחלקן התנחלו באגמון לסעוד את לבן בשדות שמסביב. האגמון הוא אתר צפרות חשוב שלאחרונה התחדש במרכז מבקרים בינלאומי, שלהקמתו גייסה קק"ל 130 מיליון שקל בעזרת סטיבן ג'יי הארפר – ראש ממשלת קנדה לשעבר – שנרתם לקידום הפרויקט ואף תרם מכספו, וכאות הוקרה המרכז נקרא על שמו. המרכז המרשים מתפרש על פני שלוש קומות הכוללות אודיטוריום שמקרין סרטי טבע, תחנה חווייתית המדמה מעוף של עגור באמצעות משקפי מציאות מדומה, מיצג שממחיש את השינויים שעבר האגמון וגלובוס שמציג את נתיבי הנדידה העולמיים. נוסף על כך אפשר לטייל בשטח האגמון ברגל, בגולפיות או באופניים ששוכרים במקום ולסייר בין המצפורים. אטרקציה נוספת היא עגלת המסתור הנמצאת קרוב מאוד לאזור ההתכנסות של הציפורים לשנת הלילה ומאפשרת מבט ותיעוד ממש מקרוב בזמני שקיעה וזריחה.
היכן לנים? מלון גליליון, הממוקם בסמוך לאגמון, הוא קומפלקס תיירותי המנהל דיאלוג עם הטבע והסביבה. במלון הדו קומתי 120 חדרים צמודי גינה או מרפסת, ספא עם חמאם טורקי, בריכות עונתיות, חדר יין, אולם כנסים, קיר חיצוני שעליו מוקרנים סרטי טבע, שוק אוכל (אגמון מרקט), מבשלת בירה והשיא – Agamon Sky – כדור פורח נייח שממריא לגובה 120 מטר ומאפשר תצפית יפה על עמק החולה, רכסי הגליל והגולן ופסגת החרמון. בחורף מציע המלון חבילת אירוח – לעוף על הטבע – הכוללת סיור זריחה או שקיעה בעגלת המסתור, סיור במרכז המבקרים ומטס בכדור הפורח.
להזמנות

דרים איילנד | צילום: רותם גרפי
דרים איילנד | צילום: רותם גרפי

תענוגות המים – דרים איילנד

על חורבות חמי יואב הזכורים לטוב הוקם לאחרונה הדרים איילנד – ריזורט ענק וייחודי – היכל פינוקים ותענוגות מים חמים (עד 40 מעלות) וה־מקום שאליו תשמחו לברוח מהקור שבחוץ. המתחם המקורה משתרע על פני 1,500 מ"ר וכולל שלוש בריכות עיסוי כשבאחת מיטות אבן בתוך המים, בשנייה זרמים בעוצמות משתנות ובשלישית מפלים חמימים שיעסו וירגיעו את הגוף – וימלאו אותו באנרגיות חדשות. בשטח הפתוח תגלו אגם פסטורלי, בריכת שחייה, מקלחות תרמו מינרליות מול הנוף והרבה פינות מנוחה עם ספות וערסלים.
לעינוגי הגוף המימיים מצטרף מתחם ספא יוקרתי עם בריכת וואטסו, חמאם טורקי, סאונות ותפריט טיפולים מגוון. יש גם שיעורי פילאטיס, הרצאות על בריאות טבעית, מגרשי ספורט, השאלת אופניים לטיול באזור, גת עתיקה, חדר יין עם טעימות וסדנאות מסביב לבר, שתי מסעדות, הופעות וקבלת שבת בשישי.
הרעיון של הדרים איילנד הוא חופשה יומית מבוקר עד לילה הכוללת טיפול בספא, שימוש חופשי בבריכות ובמתקנים, שיעורי ספורט, טיולים מודרכים, סדנת יין, נשנושים בפוד טארקס וארוחות במסעדות (הכשרות) – מסעדת Terra החלבית ומסעדת השף ערמונים (שפתוחה גם לסועדים מבחוץ).
נוסף על כך, בשטח מוצבות משאיות אוכל שמציעות נשנושים, אוכל רחוב, שתייה וקפה חופשי לאורך היום. אם יתעורר בכם החשק להישאר ללון – תוכלו לבחור מבין 26 סוויטות בוטיק יוקרתיות במבנים דו קומתיים. חלק מהסוויטות צמודות גינה ובריכה, לאחרות יש ג'קוזי ספא במרפסת המשקיפה לנוף המטעים והשדות.
Dream Island – Spa & Health Resort , קיבוץ שדה יואב, 6705600־08

נוף ממלון הבוטיק נחשולים | צילום: אסף פינצוק
נוף ממלון הבוטיק נחשולים | צילום: אסף פינצוק

מלקטים ונהנים – חוף נחשולים

הגשמים האחרונים היטיבו עם שמורת הכרמל – וההר הירוק מתמיד, הנושק לים הכחול שלמרגלותיו, מעניק היום למטיילים בשביליו מסלולי טיול בנופים מרהיבים – בין האגם הנעלם לבין הנחלים אורן ואלון ושמורת שוויצריה הקטנה. המסלולים העוברים בהר הם ברמה קלה־בינונית והם כוללים עליות קלות ומעברים בחורש, בין גבי מים למעיינות קטנים, בין פריחת סתווניות ורקפות ורודות ובין פטריות ועשבי בר המושכים עניין רב מצד המלקטים. במהלך החודש תערוך עמותת התיירות כרמלים סיורי ליקוט מודרכים באזור השמורה, שבהם ילמדו את המשתתפים איך מזהים ומלקטים עשבי בר וגם כיצד לשלב אותם בסלטים ובתבשילים. אם אתם כבר באזור תנו קפיצה לעיספיא ותוכלו לחוות אירוח דרוזי, ביתי, עם שפע של סלטים (כולל כאלה עם עשבים שלוקטו בטבע), תבשילי ירקות, קציצות בטחינה, מנסף עוף ובשר וקפה ומתוקים לקינוח. האירוח הוא במסגרת מיזם הנקרא "עמים וטעמים", ובתום הארוחה ייקחו אתכם לסיור בסמטאות הכפר ובבית בד עתיק הממוקם בתוך מערה.
היכן לנים: מלון חוף נחשולים הוא כפר נופש הממוקם באחד מהחופים והמפרצים הכי יפים בארץ. בכפר מגוון אפשרויות אירוח – חדרים כפריים, דירוניות, חדרי חוף משודרגים ומלון בוטיק עם 24 סוויטות מול הים, בהן סוויטות צמודות בריכה וסוויטות עם מרפסת. המלון מוקף במדשאות, ערסלים, חדר אוכל גדול ובמסעדה שקופה הממוקמת על החוף, מול המפרץ עם סירות הדייגים.
מסלול טיול קליל על החוף ליד המלון מוביל לשמורת דור הסמוכה, שבראשה שרידי כפר טנטורה ונוף מרהיב ביופיו החולש על המפרצים, בריכות המים ופריחות החורף. בקצה השביל ממוקם מוזיאון המזגגה – מבנה אבן יפה שהקים הברון רוטשילד לטובת בית חרושת לבקבוקי יין. המפעל הפך למוזיאון לארכיאולוגיה ימית ויבשתית שמציג אוצרות נדירים שנשלו ממעמקי הים בהם חלקי ספינות, עוגנים, נשקים, כדי חרס ומטבעות. לצד אלה מוצגות תערוכות מתחלפות.
להזמנות

וויסקי בר | צילום: אנטולי מיכאלו
וויסקי בר | צילום: אנטולי מיכאלו

לחמם את הבטן – וויסקי בר־מוזיאון

אם להתחמם אז עם אלכוהול משובח, ואם אפשר אז עם כוסית וויסקי במחיר 2,400 ש"ח! כן, זו לא טעות. את הוויסקי הזה ועוד אפשר למצוא בוויסקי בר־מוזיאון שבשרונה, הנמצא במבנה מיוחד בעומק האדמה, במנהרות שחפרו הטמפלרים בלב תל אביב בראשית המאה ה־19. המתחם הוא קומפלקס אלכוהול, מהגדולים מסוגו בעולם, המשלב בין בר למוזיאון ומציג קיר גדול עם 1,002 סוגי וויסקי מ־13 מדינות. האוסף הנדיר מדורג חמישי בעולם ועד לאחרונה החזיק בבקבוק מ־1940 שנמכר לאספן ב־330 אלף ש"ח.
הקומפלקס הגדול מתפרש על פני שלוש קומות, שתיים מהן מתחת לאדמה. בקומה 2 – המוזיאון, בר־מסעדה, – W Events & Nights בר לילה אופנתי ותוסס, וחדר עישון שהתמקם בבאר היין העתיקה; בקומה 1- גלריות אירוח וסדנאות וויסקי; וקומה 1, במפלס הרחוב, מאכלסת את Walter Whiskey & Cigar – בר סיגרים אקסקלוסיבי, שמרוהט כסלון אנגלי עם ארון עתיק שמציג סיגרים יוקרתיים.
אם תבקשו יערכו לכם סיור במתחם והדרכה במוזיאון, יספרו על ההיסטוריה של הוויסקי ועל מוצאם וגילם של הבקבוקים. אתם מוזמנים לטעום מכל בקבוק שתחשקו מהתצוגה והוויסקי הנבחר (מתשעה ש"ח למנה) יימזג לכוסית גלנקירין, המדגישה את הארומה והטעם. היות שלא שותים על בטן ריקה תמצאו שם גם תפריט אוכל בברים המתפקדים גם כמסעדות כשרות. בימי חמישי מתארח D.J ובמוצ"ש הופעות של הרכבים מוזיקליים.
מתחם שרונה, תל אביב, 9551105־03

ספא טוליפ | צילום: מעין אמון
ספא טוליפ | צילום: מעין אמון

חם בחמאם – ספא טוליפ

לא חייבים לטוס לטורקיה כדי ליהנות מטיפול מפנק בחמאם – מספיק להגיע לרמת אביב החדשה לספא בוטיק החדש טוליפ. הידיים והראש מאחורי טוליפ היא גלינה אשכנזי, בעלת ניסיון של 27 שנה כמעסה ומטפלת במלון מצפה הימים, שהקימה את המקום כדי שיספק מרכז טיפולים שלם להפגת סטרס באמצעות מגוון טיפולים רחב – בכולם היא עושה שימוש בחומרים ובשמנים טבעיים בהם שמן זית, שמן שקדים, שמן אתרי לימון ופלפל שחור, לבנדר, מלחים/מינרלים ועוד.
אחד הטיפולים המומלצים הוא טיפול בחמאם – 45 דקות של עונג צרוף של קרצוף הגוף. מתחילים בעיסוי עדין עם שמן קוקוס באמצעות כפפה המסייעת להסרת תאי העור המתים. לאחר מכן עוברים לפילינג גוף באמצעות מלח מיוחד שממריץ את מחזור הדם ומסיימים עם סבון מוקצף משמן זית ושטיפה במים חמימים וקרירים לסירוגין. התחושה בסיום הטיפול היא של התחדשות ורעננות נפלאה. קינחתי בכוס תה חם בפינת הישיבה הנעימה במקום וכבר חשבתי
רודנסקי 5 תל אביב, 5555161־03, פרטים נוספים באתר

מסעדת כרמים | צילום: גל אבירם
מסעדת כרמים | צילום: גל אבירם

חורף בצלחת – מסעדת כרמים

מסעדת השף כרמים במושב סגולה היא כבר מוסד קולינרי ותיק (17 שנה) ומוערך. מאחורי הקמתה עומד שף סהר רפאל שמוביל קו של מנות קלאסיות עם נגיעות ים תיכוניות, תוך הקפדה על שימוש בחומרי הגלם הטריים והאיכותיים ביותר. זה מתחיל בגידול הירקות בחממות של מושב סגולה, שדות עצי זית המשמשים לייצור שמן הזית ועד לקונדיטוריה הפרטית של כרמים.
אל מנות הגורמה שמציג סהר בתפריט העשיר שנבנה ממסעותיו בעולם פלוס נגיעות מבית אימא, מצטרפת האווירה הקסומה של המקום המציגה אלמנטים כפריים בקווים נקיים, עם תאורה נעימה ונוף יפהפה. בכרמים תוכלו ליהנות מתפריט ארוחות בוקר עשיר, מארוחות עסקיות, מתפריט בשרים איכותי (שחלקם עובר יישון ממושך במקרר המסעדה), וכן תפריט אירועים עשיר – לצד יינות משובחים וקינוחים מפתיעים. אורחה שמחממת את הבטן ואת הנשמה.
כל יום 9:00־24:00

פסטורל כפר בלום | צילום:
פסטורל כפר בלום | צילום:

סוף שבוע תרבותי – כפר בלום

במלון פסטורל כפר בלום מצאו את הנוסחה המנצחת לחופשה מושלמת בימות החורף. סדרת התרבות והמוזיקה "פסטורליה בצלילים" חוגגת 18 חורפים ומציעה סדרת סופי שבוע מלאי תוכן לצד האפשרות להתפנק וליהנות מטבע גלילי קסום. במהלך חודש פברואר יתקיימו שני סופי שבוע מוזיקליים מעניינים – פסקול ישראלי (13.2־15.2) שבו יופיעו במלון שלישיית "קצת אחרת" (שלמה גרוניך, שם טוב לוי ושלמה יידוב), להקת הרוק נאג' חמאדי (המורכבת מהעיתונאים אור הלר, דרור פויר, אראל סג"ל, דרור גלוברמן וטל לזר), וכן רוחמה רז במופע מחווה מיוחד למשוררת והפזמונאית רחל שפירא, שבו אפשר יהיה ליהנות מיצירותיה הנפלאות בין היתר "כמו צמח בר", "אדבר איתך", 'עוד "מה אברך", "חלומות" ועוד.
סוף השבוע 27.2־29.2 יהיה בסימן אופרה ללא גבולות בשיתוף האופרה הישראלית ובהשתתפות סולני האופרה הישראלית בניהולו המוזיקלי של דודי זבה, וכן שלומית אהרון ודן דן בולוטין. לצד כל אלה יתקיימו גם "פסטורליה במילים" – סדרת הרצאות וסיפורים מרתקים ווכן סדרת "אמצע שבוע מוזיקלי", ובה מגוון אירועים ומופעי תרבות שיתקיימו במלון באמצע השבוע. מלון פסטורל בלום שוכן על גדות נהר הירדן, בלבו של עמק החולה. הוא כולל 193 חדרים בגדלים ובעיצובים שונים ומוקף מרחבי דשא רבים. יש לו ספא מעוצב המציע טיפולים ואפשר גם לצאת לטיולים באתרי הטבע הרבים שבסביבתו. במסגרת סדרת פסטורליה בצלילים יתקיימו עוד מגוון אירועים מרתקים בסופי השבוע עד אוקטובר 2020.
להזמנות

טיולים חורפיים: כלניות בפסטיבל דרום אדום | צילום: קובי רפאלי
טיולים חורפיים: כלניות בפסטיבל דרום אדום | צילום: קובי רפאלי

כלניות, כלניות – הדרום אדום

חגיגת הפריחה האדומה המרהיבה של הכלניות בצפון הנגב מתקיימת כבר 15 שנה ומושכת אליה מטיילים רבים מדי שנה. במסגרת פסטיבל דרום אדום מתקיימים שלל אירועי טבע, תרבות ואמנות בין שבילי היער, במתחמים חקלאיים, באתרים היסטוריים ובמצפורי הנופים שבין נחל שקמה לנחל הבשור – צעדת הכלניות המסורתית (8.2), טיולים מודרכים, סיורים חקלאיים, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים אל מוקדי הפריחות, הפעלות עם שחקנים בין הפרחים, מרוץ כלניות (14.2) הפנינג אופנים למשפחות ביער גברעם (14.2־15.2), מפגשים קולינריים ועוד. לראשונה השנה מקיימים את "שלישי באדום" שבו יתקיימו אירועים שונים לטובת שומרי השבת למי שמעדיפים לטייל גם באמצע השבוע.
במסגרת דרום אדום Live יתקיימו בימי חמישי, שישי ושבת שלל הופעות של מיטב האמנים בהם עידן רייכל, ישי ריבו, ברי סחרוף, בלקן ביט בוקס, אביתר בנאי, דקלה, עילאי בוטנר, יהונתן גפן ושם טוב לוי ועוד.
במהלך סופי השבוע של פברואר, פרטים נוספים באתר (חלק מהאירועים ללא תשלום)

הרי אילת | צילום: אריאלה אפללו
הרי אילת | צילום: אריאלה אפללו

Winter Sun Festival – אילת

העיר הדרומית השיקה השנה את Winter Sun Festival, שכולל 35 (!) פסטיבלים, תיאטרון רחוב, גרפיטי ואמנות רחוב, מוזיקה (אלקטרונית, יוונית, קאמרית, ג'אז וגיטרה), צילום, אופנה, טבע מדברי, ספורט ואוכל – שיתקיימו עד אפריל. לפסטיבל הג'אז הבינלאומי (20.2־22.2) המתקיים מדי שנה נוסף השנה פסטיבל גיטרה בים האדום (13.2־15.2) – מהגיטרה הקלאסית של אהוד בנאי דרך הגיטרה היוונית של אריס סאן (שינגנו ברי סחרוף ויהודה קיסר); מהבלוז האמריקאי ועד לבוזוקיטרה עם 14 המיתרים; מהגיטרה של מיכה שטרית ועד לספרדית של שלמה יידוב ועוד. שני הפסטיבלים ייערכו במלון ישרוטל אגמים וילוו בהופעות, כיתות אמן וג'אם סשיין אל תוך הלילה.
נוסף על פסטיבלים הושקו גם מסלולי טיול בטבע ומסלולים קולינריים בעיר, שכונסו לחוברת מסלולים שמחולקת בשדה התעופה, במלונות ובמרכזי התיירות. את המסלולים בנתה יעל לרנר, טיילת מקצועית ויועצת לפיתוח תיירות, שחרשה את העיר ואת הטבע סביבה כדי להנגיש לנו אילת עם ערך מוסף.
במסלולים המומלצים – טיול בנופים מדברים, תצפיות עוצרות נשימה ושקיעות מרהיבות בנחל גשרון בשמורת הרי אילת; שנורקלינג בין דגים ואלמוגים בחופים פחות מוכרים; אוכל ובילוי במסעדות ובברים של המקומיים ועוד.
דרך נוספת, מאתגרת יותר, לדגום את הטבע היא עם החבר'ה של Desert eco tours
שיובילו אתכם לטיולי ג'יפים בערוצים המרהיבים של הנחלים שלמה, רחבעם ויהושפט, לאורך גדר הגבול עם מצרים, כולל תצפית מרשימה ונדירה מהר יואש.
אי אפשר בלי לאכול ובאילת האפשרויות רבות אבל ההמלצה הפעם היא על משהו אחר ומיוחד – "המשתה" אינטרפרטציה מודרנית, מרתקת, של תיאטרון אלעד על "רומיאו ויולה", המחזה הקלאסי של שקספיר. המשתה כולל קבלת פנים שמחה עם מסיכות, תזמורת, יין וריקודים, כשהשחקנים המחופשים מסתובבים בין האורחים. ההצגה מוצגת במסעדת "כפות תמרים" בקיבוץ אילות, שללילה אחד הופכת לזירת תיאטרון כשהקהל יושב סביב שולחנות, שותה יין, מנשנש מיני מאפים ועוגות ומשמש חלק מהתפאורה.
פרטים נוספים באתר

סיורים מודרכים בעמק המעיינות | צילום: ענת בן יהושוע
סיורים מודרכים בעמק המעיינות | צילום: ענת בן יהושוע

סיור שבת – קלאב קר בפארק המעיינות

מדי שבת בשעות הבוקר בפברואר יתקיימו סיורים מודרכים בפארק המעיינות, שייקחו את המטיילים על גבי קלאב קר (בנהיגה עצמית), בליווי מדריך, לטיול מקסים בנופים הפתוחים ובמרחבים האינסופיים של האזור. הנסיעה בין שדות חקלאיים, בריכות דגים ומעיינות צלולים תלווה בסיפורים מרתקים על מקורות המים, הפארק והמקום, צפייה בבעלי כנף ובצמחייה האופיינית לעונה, ביקור בנחל הקיבוצים, עין שוקק ובריכת הטחנה.
במהלך הסיור עוצרים ליד אחד המעיינות – האמיצים יוכלו לקפוץ לטבילה במים שהטמפרטורה בהם היא 25 מעלות כל ימות השנה – והשאר ייהנו מתה צמחים חם. הסיור אורך כשעתיים, יש להצטייד בבגדים ובנעליים נוחות, מחיר: 59 ש"ח לאדם (מגיל שנתיים).
מדי שבת בפברואר ב־11:00, פרטים נוספים בטלפון: 6488060־04, 2122564־050

>> מצאנו את החופשה המושלמת, עם או בלי הילדים