יום העצמאות זה הזמן הנכון לרכוש אופנה ישראלית

ICIALABAS בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022| צילום: אבי ולדמן
ICIALABAS בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022| צילום: אבי ולדמן

חגיגה תוצרת כחול-לבן: השמלות שנרצה לחרוש עליהן, בגד הים המנומר שמגיע בכל מידה והטי שירט שעושה לנו שמח. פריטי המעצבים שנשמח לשגר ממסלול התצוגה היישר לארון שלנו, והדרך להשיג אותם

88 שיתופים | 132 צפיות

יום העצמאות הוא זמן לשמוח: מותר לעשות רעש כל הלילה, נהוג לנפנף מעל המנגל ובעיקר לחגוג גאווה ישראלית – ומה יותר טוב מלהתהדר במלתחה תוצרת כחול-לבן עם פריטים מדהימים שמגיעים אל הארון שלנו היישר ממסלול התצוגה?

כבכל שבוע אופנה תל אביבי, הרבה אג'נדות נקשרו לאירוע הזה, כי הרי מעבר לרעיון הפונקציונלי של בגדים – שבאים להסתיר איברים מוצנעים ולחמם הגוף – עומד כושר הביטוי העצמי שלהם. ואכן, כל מעצב שהציג על המסלולים בשבוע האופנה קורנית תל אביב שנערך בחודש מרץ האחרון, ניסה לשכנע אותנו להביע את עצמנו באמצעות הרעיונות העיצוביים שלו, ובסופו של יום כל אחד מהם רוצה לראות את הבגדים שלו תלויים בארון שלנו. מוטי רייפ, יזם שבוע האופנה קורנית תל אביב, אמר שהעדיף השנה שלא להזמין קניינים מרחבי העולם, אלא להשקיע בקידום חנויות האונליין של המעצבים ולהביא ארצה מחו"ל כתבים ובלוגרים שיכתבו עליהן. יאללה, אנחנו בעד. בינתיים אנחנו מעדיפות להשקיע את זמננו בבחירת האאוטפיטים שהיינו מעבירות מהמסלול לארון:

>> גלית גוטמן צעדה על המסלול עם שתי בנותיה

סבינה מוסייב

המעצבת שחוגגת 10 שנות עיצוב ויצירה, הצליחה כרגיל לפתות אותנו בזכות בדי טקסטיל יפהפיים שעוצבו באופן בלעדי, כמו למשל הדפס צבעי מים מעודנים שהודפסו על תערובת משי וסריגי פליסה. בחרנו בשמלה האוורירית והנפלאה הזו, שיכולה להיראות נינוחה וקז'ואלית במהלך היום או לקבל תחכום של שמלת ערב, תלוי בסטיילינג שתבחרו. הוורסטיליות הזו מייצגת את קולקציית האביב-קיץ כולה, שניצנים ממנה כבר נראים בחנות האונליין.

סבינה מוסייב בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
סבינה מוסייב בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

משכית

אהבנו את התעתוע ששמלת הכפתן הזו מביאה איתה. במבט ראשון נדמה אולי שזו עוד גלביה, מבט ממושך מגלה אל העין את הדפס הפרחים השחורים המעודן שגולש אל השרוולים, את השניצים בצדדים, את המחשוף העמוק ואת התנועה שיוצר הבד. כל האלמנטים האלה לוקחים אותנו אל חתונת הקיץ הבאה שלנו. לאתר של משכית

משכית בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום: יח״צ
משכית בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום: יח״צ

סיגל דקל

סיגל דקל מוציאה לנו קריאה מהניינטיז, ואנחנו כל כך שמחות להישמע לה – גם כי התגעגענו להדפסים שלה וגם כי השילוב בין העיצובים שלה לטכנולוגיית ההדפסה של קורנית דיגיטל, מובילה את הארון שלנו אל הדבר הבא. החליפה המושלמת הזו הזכירה לנו את הספארי האורבני שאנחנו חיות בו. ההדפסים כבשו אותנו, וכך גם העובדה שהחליפה יכולה לשמש אותנו בכל עונה אם מפרקים אותה, מוסיפים חולצה מתחת או אולי בכלל בלי. בימים אלה עובדת דקל על פלטפורמת מכירה אונליין, ואנחנו בהחלט נעדכן אתכן כדי שזה יקרה. טוב שחזרת אלינו.

סיגל דקל בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
סיגל דקל בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

House of Jaffa

חליפות המדבר שעיצבו בני הזוג גולן פרידמן ואדי גברילידיס למותג שלהם House of Jaffa, הפילו אותנו מהרגליים. הם הציגו במסגרת תצוגת Upcoming Designers וזה הסיפור שלהם בקצרה: פרידמן חזר ארצה מלונדון אחרי 15 שנים, שם הקים ועיצב למותג האופנה הגבוהה FYODOR GOLAN (האהוב בין היתר על מדונה, ריהאנה ואריאנה גרנדה). בלונדון הוא פגש את גברילידיס היווני (שעיצב לטום פורד ואלכסנדר מקווין), ועכשיו מגיעים שני המוכשרים האלה לארץ כדי להעביר לנו את האסתטיקה של חייהם – ישראלית-יוונית-בריטי-מזרח תיכונית – המבוססת על סילואטים של בגדי גברים בבדים מודפסים ורקומים. השניים מתכוונים ליצור בגדים מודרניים שיכולים להתאים לכולם, והקולקציה הנוכחית באה לשנות תפיסות חברתיות, לאתגר מחשבה מגדרית ולתת במה לתרבות הקוויר במזרח התיכון. או במילותיהם: חגיגת יופי של השונה והאחר, תוך יצירת נראות אסקפיסטית ורומנטית. אנחנו יותר מנשמח לקחת חלק בחגיגה הזאת. בקרוב יוקם האתר houseofjaffa.com. יש למה לצפות, אנחנו נתזכר.

 

House of Jaffa בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
House of Jaffa בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

IÇIÀLÀBAS

עוד מהיבול של תצוגת ה-Upcoming Designers – אבירם פימה ודקלה לבסקי, שני בוגרי שנקר, המעצבים למותג IÇIÀLÀBAS. שם המותג נוצר מחיבור בין שלוש מילים בצרפתית המתארות את התהליך בו הוצר החיבור הזה: IÇI À LÀ BAS – פה ושם. החיבור בין מעצב אופנה למעצבת הטקסטיל הוליד קולקציית פופ-ארט אקלקטית ומרדנית. התאהבנו בסווטשירטים המהממים שלהם ובשמלה הפסיכדלית הזו, שמייצרת נוכחות אופנתית שלא ניתן להתעלם ממנה. את הקולקציה יהיה ניתן לקנות באתר חדש שיושק בקרוב או בהזמנה אישית בטלפון: 054-6677491 וגם בפנייה לאינסטגרם.

 

ICIALABAS בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
ICIALABAS בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

בננהוט

נטע אלחמיסטר ונועה בני, מייסדות מותג בגדי הים בננהוט, הפכו כבר לאורחות קבועות בשבוע האופנה הישראלי. בגדי הים שהציגו הפעם, אולי לא הצליחו להסעיר אותנו מבחינה עיצובית, אבל אנחנו כאן כדי להזכיר שזה עדיין לא מובן מאליו מצד אלחמיסטר להציג בגדי ים במגוון מידות, היקפים וסגנונות. המדהימה מכולן הייתה כמובן שי זנקו, שדקה מזמנה על המסלול מבהירה לחלוטין למה הקסם האדיר שלה מצליח לכבוש את כל העולם – ולא רק אותנו. ורגע לפני שאתן מצקצקות שטווח המידות הרחב קיים רק על המסלול ולא במציאות, אתן מוזמנות להיכנס לאתר ולרכוש לכן חזיית ביקיני במידת 3XL. זה בהחלט שם.

שי זנקו בתצוגת בננהוט, שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
שי זנקו בתצוגת בננהוט, שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

אלון ליבנה

המעצב שלא מפסיק להפתיע אותנו, עשה זאת שוב בקולקציה יצירתית להדהים בהשראת האמן והמעצב האוקראיני-רוסי ואדים מלר, שפעל בתחילת המאה הקודמת. ציוריו הקוביסטיים מאופיינים בצבעוניות עזה ומורכבים ממעברי צבע שנתנו את הטון לקולקציה. ליבנה יצר הדפסים ייחודיים בשיתוף קורנית דיגיטל והרכיב את חלקי הבד המודפסים לכדי קולאז' עתידני מהמם, ואנחנו שמנו עין על ז'קט הטריקולור הקולי הזה. הקולקציה טרם הספיקה לעלות לאתר המעצב, אבל ניתן להגיע לסטודיו ברחוב משה מאור 2 תל אביב

אלון ליבנה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
אלון ליבנה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

נדב רוזנברג ל-Northern Star

נדב רוזנברג כובש את לבנו כבר מ-2012, אז הקים את המותג העצמאי שלו, ובמהלך העשור הזה הוא הלך ושכלל את האמירה העיצובית שלו. הקולקציה שהציג על המסלול נוצרה בהשראת ה"טיול אחרי צבא" שהמעצב לא זכה לעשות, וכך רוזנברג לקח אותנו למסע קצבי בשווקים הצבעוניים של הודו. התוצאה היא אוסף בגדים קליל ואופטימי – שתי תכונות חיוניות מאוד בתקופה הזאת – שיהיה כיף ללבוש בימים הקיץ הלוהטים. אהבנו במיוחד את שמלת הסטרפלס הירקרקה עם נקודות וקשירת סרונג. פריטים ראשונים מהקולקציה כבר עלו לאתר המעצב.

תצוגה של נדב רוזנברג בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום: אבי ולדמן
תצוגה של נדב רוזנברג בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום: אבי ולדמן

ינקי ונטף

ינקי גוליאן ונטף הירשברג גוליאן למותג YANKY & NATAF, הם זוג מעצבים, בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר משנת 2018 (שם הכירו ונישאו שנתיים לאחר מכן), המגדירים עצמם כאמני אופנה וקונספט. אחרי שעיצבו עבור כמה מהסלבס היותר אופנתיים בארץ, דוגמת נועה קירל, אנה זק, נטע ברזילי, עדן פינס, שירי מימון, סטטיק ובן אל, סטפן ועוד, הם העלו על המסלול את אחת הקולקציות היותר מסקרנות שראינו בשבוע האופנה. הקולקציה היא מסע על ציר הזמן שמתחיל בימי שנות ה-80 וה-90 העליזים וממשיך אל שנת 2030 העתידית ואל העולם הווירטואלי. אהבנו במיוחד את שמלת המיני השחורה והקולית בעלת ההדפס הגרפי המשגע שנוצר בשיתוף קורנית דיגיטל. חלק מהדגמים שהופיעו על המסלול יוצעו למכירה בהזמנה אישית בלבד, ובהמשך תעלה לאתר קולקציה של שמלות ערב וכלה.

ינקי ונטף בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
ינקי ונטף בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

Kesh Limited

היא מושפעת ממשחקי מחשב במטאוורס, סרטים פוסט-אפוקליפטיים, ספורט אקסטרימי והיפ הופ, ומלבישה את השמות היותר קוליים בתעשייה, כגון נגה ארז, דודו פארוק, נטע ברזילי, סטטיק, עדן דרסו, טדי נגוסה ואנה זק. המעצבת קשת שפירו, בוגרת שנקר והמייסדת והרוח החיה של המותג Kesh Limited, היא טו קול פור סקול ואנחנו מתות על זה. אהבנו במיוחד את הלוק הזרחני שבתמונה, בדגש על חולצת הכדורסל הצהבהבה והשקופה עם הדפס הגולגלות שנוצר בשיתוף עם קורנית דיגיטל. תזרקו אותה על שורטס וגוזייה, על טייץ או על קומבינזון – ואתן מסודרות. העיצובים של Kesh נמכרים באתר המותג ובסטודיו, נחלת בנימין 40 תל אביב

Kesh Limited בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן
Kesh Limited בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: אבי ולדמן

טובה'לה

המעצבת הוותיקה וזוכת פרס מפעל חיים הסתבכה עם אוכלוסייה שלמה רגע אחרי זכייתה, וחטפה ביקורת ברשת מכל דוגמניות הפלאס סייז והסלבס, מאוראל צברי ותקווה גדעון ועד שי זנקו ושמחה גואטה. במקביל היא הציגה תצוגת אופנה אקלקטית, צבעונית ואופטימית כמיטב המסורת של טובה'לה +, המותג שלה ושל בתה המעצבת נעמה חסין, והיו שם לא מעט פריטים שהיינו שמחות לשגר היישר לארון. השילוב של מכנסי ג'ינס קצרים, טי שירט לבנה וז'קט גדול הוא אחד האהובים עלינו ביומיום, ולכן נדלנו במיוחד על הלוק שבתמונה. השורטס זכו כאן לנגיעות צבע זהובות כמו בסנדלים, הז'קט הוא ייחודי מצד אחד ומצד שני בעל פונטציאל חרישה והטי-שירט היא מתוך סדרת חולצות עם דמותה של המעצבת שנוצרה בשיתוף אמנים מקומיים שונים ותימכר במהדורה מוגבלת. מוזמנות להציץ בהמשך באתר המעצבת.

טובהל'ה פלוס בעיצוב טובהל'ה ונעמה חסין | צילום: אבי ולדמן
טובהל'ה פלוס בעיצוב טובהל'ה ונעמה חסין | צילום: אבי ולדמן

>> התצוגה שגרמה למעצבת לפרוץ בבכי אל מול הקהל