כבוד מווג: זו הדוגמנית הישראלית שנכתב עליה שהיא "משנה את תעשיית האופנה"

שי זנקו לובשת שמלת וינטג' מאוסף אישי | צילום: מיכאל ליאני
שי זנקו לובשת שמלת וינטג' מאוסף אישי | צילום: מיכאל ליאני

אחרי שהופיעה כבר פעם אחת בווג השתנו לה החיים. עכשיו מגזין האופנה הנחשב בעולם חוזר לריאיון עם הדוגמנית הישראלית שי זנקו ומכתיר אותה כדוגמנית שמשנה את תעשיית האופנה. כבוד

88 שיתופים | 132 צפיות

שי זנקו, 20, היא אחת הדוגמניות הישראליות הכי עסוקות בעולם. היא חיה על קו ישראל-לונדון, אליה הגיעה במקרה בטיול עם חברה בשביל לחגוג את סיום התיכון ונשארה בשביל לעבוד. היא כבר הספיקה לדגמן לאסוס, FarFetch, לקולקציה של ביונסה (כן, ביונסה) IVY PARK לאדידס, ועכשיו היא מככבת בפעם השנייה (!) במגזין ווג. אחרי הפעם האחרונה שהיא הופיעה במגזין התהפכו לה החיים וכעת היא חזרה לווג בשביל לספר על הרגע ששינה הכל: "אמא שלי התחילה להתקשר בלי סוף" היא מספרת וממשיכה: "עניתי והיא צעקה לי 'את מופיעה בווג!'". באותה תקופה זנקו התפרנסה בעיקר ממלצרות וכשאמה ניסתה להשיג אותה היא הייתה במשמרת, אך שבועיים אחרי אותו רגע מכונן היא כבר עלתה על מטוס ללונדון עם כרטיס לכיוון אחד.

שי זנקו בפעם השנייה ב'ווג' | צילום מסך מאתר ווג
שי זנקו בפעם השנייה ב'ווג' | צילום מסך מאתר ווג

בכתבה הנוכחית בווג הכתירו אותה כ"דוגמנית הישראלית שמשנה את פני תעשיית האופנה", טייטל מכובד ביותר. בכתבה מספרת זנקו איך התחילה קריירת הדוגמנות שלה בזכות אמה שעודדה אותה ללכת לאודישנים פתוחים לשבוע האופנה הישראלי. זנקו אומנם לא לוהקה לתצוגת האופנה של המעצב דרור קונטנטו, אך כפי שסיפרה לנו בריאיון הקודם שערכנו איתה, קונטנטו זיהה את הפוטנציאל שלה וחיבר אותה עם דוגמנית הפלאס וסוכנת הדוגמניות ריי שגב שהחתימה אותה מיד וסידרה לה אודישן לתצוגה נוספת בשבוע האופנה, "ככה קיבלתי את עבודת הדוגמנות הראשונה שלי, בתצוגה של לארה רוסנובסקי" היא סיפרה לנו.

>> למה נסגרה סוכנות הדוגמנות היחידה בישראל למידות גדולות?

"אף אחד לא הראה לי דרך שאתה יכול להיות בסדר עם הגוף שלך ועם סימני המתיחה"

 

אז איך למעשה דוגמנית אחת מישראל יכולה להשפיע על תעשיית האופנה? זנקו סיפרה לווג שאין לה בעיה להפעיל לחץ על מותגים שהיא עובדת איתם בשביל שימכרו מגוון מידות בחנויות שלהם. החוזים שלה קובעים שהיא חייבת להיות מסוגלת למצוא את המידה שלה בחנות של המותג שהיא מדגמנת עבורו והיא לא תסתפק שהמותג יכין לה את הבגדים במידות מיוחדות עבורה. "אמרתי לחברה אחת, 'אני אעבוד איתכם, אבל אם אני אלך לחנות עכשיו, משהו יעבור לי מעל הרגל? האם המכנסיים יעלו לי מעל הברך?' הם פשוט השפילו מבט. ואני הייתי כאילו,'בדיוק'. 'אתם רוצים שאקדם משהו שאין לכם, רק בגלל שאתם רוצים לסמן וי? זה לא קורה'". אמרה לווג.

זנקו סיפרה שהציעו לה לפרסם קרם שממזער סימני מתיחה אך היא היא דחתה את זה: "הייתי כאילו, 'היי, X, Y, Z, מקווה שאתה בסדר. אני מבינה שאתה לא מבין מי אני ומה אני עושה למחייתי". ההצעה לפרסום הקרם החזירה אותה לזמנים בהם היא נאבקה בהפרעת אכילה. "היה לי הרבה לחץ להשתלב במסגרת הקטנטנה הזו שכולם רצו שאהיה בה – מהמשפחה שלי, מהחברים שלי, מהחברים שלי לשעבר. כולם רצו שאהיה יותר רזה. וכשהייתי יותר רזה, לא הייתי מאושרת", היא סיפרה לווג, "אף אחד לא הראה לי דרך אחרת. שאתה יכול להיות בסדר עם הגוף שלך ואתה יכול להיות בסדר עם סימני מתיחה". איזה יופי שזנקו פה, מזכירה לווג, לתעשיית האופנה ולעולם כולו, שאנחנו בסדר בכל מידה ומביאה לנו גאווה גדולה שכזו.

שי זנקו. אימונית אמריקן וינטג', נעליים בלנסיאגה | צילום: מיכאל ליאני
שי זנקו. אימונית אמריקן וינטג', נעליים בלנסיאגה | צילום: מיכאל ליאני
שי זנקו בקמפיין ELOMI | צילום: יח"צ
שי זנקו בקמפיין ELOMI | צילום: יח"צ
שי זנקו בקמפיין ELOMI | צילום: יח"צ
שי זנקו בקמפיין ELOMI | צילום: יח"צ