הלבן על פי הפאנג שואי

הלבן נוח לשילוב עם כל צבע אחר | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |  JZhuk, shutterstock
הלבן נוח לשילוב עם כל צבע אחר | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | JZhuk, shutterstock

שבועות הוא חג חגיגי במיוחד כשאחד ממאפייניו הבולטים הוא הצבע הלבן. כיצד משפיע הלבן על כל אחד מאיתנו, מדוע הוא עלול ליצור גם חוסר שליטה ואיך כדאי לעצב איתו את הבית? הלבן על פי הפאנג שואי

88 שיתופים | 132 צפיות

בתרבויות רבות הצבע הלבן מסמל טוהר, ניקיון, התחלה חדשה, דף חלק ונקי. הלבן מפעיל אסוציאציה של בגדים לבנים לשבת ולימי חג, מפה לבנה, וגם חלוקי רופאים ואחיות לבנים.
נהוג שהכלות לובשות לבן ביום חתונתן ובהקשר זה מסמל הלבן ערכים של טוהר, תום ובתוליות.

בתרבות הסינית, לעומת זאת הכלה לובשת אדום כסמל לחיים ולא לבן, שעבורם מסמל את האין, הריק, החסר. דווקא בהלוויות, שאליהן נוהגים אצלנו להגיע בלבוש שחור כאות לאבל, לובשים בסין לבן כדי לסמל את הריק. בהקשר זה גם ביהדות הצבע הלבן מתקשר למוות בהקשר של התכריכים הלבנים.

הסמל המפורסם המייצג את התפיסה הפילוסופית הטאואיסטית של הסינים – היין והיאנג – מורכב מהצבעים שחור ולבן, וזאת כדי להסביר את הקשר החיוני בין שתי אנרגיות מנוגדות אלה ואת הקשר ההדוק בין הניגוד שאין יין בלי יאנג (ואין יום בלי לילה).
הלבן הוא גם צבעה של צ'קרת הכתר שממוקמת בקודקוד הראש, ובחלקה מרחפת מחוץ לגוף הפיזי. צ'קרה זו מחברת אותנו לידע האלוהי, ליקום, לחכמה האלוהית, חיבור בין פיזי, שכלי ורוחני, חיבור עם אנרגיות גבוהות.

לבן בבית

בפאנג שואי הצבע הלבן מייצג את יסוד המתכת שמסמל סדר, ארגון, כללים ואסתטיות. יש כאלה ששואבים את השקט מהלבן דווקא בזכות תכונות אלה – הצבע הלבן מקנה להם תחושה של סדר וניקיון. אלא שיש מצבים שעודף בצבע הלבן עלול ליצור תחושה של ריקנות לצד ביקורת, רצון להיות בשליטה, רציונאליות יתר, חוסר ספונטניות, נוקשות, ביקורתיות כלפי אחרים, פרפקציוניזם וסטריליות. ולפעמים מתוך כל זה דווקא עלול להיווצר מצב של חוסר שליטה וקושי בתכנון.

בבית, עיצוב בצבע לבן משפיע על כל אחד באופן שונה. כל אחד והיסוד האישי שלו ומה שהוא זקוק לו על פי ניתוח המפה האסטרולוגית שלו.
עיצוב שמתרכז כולו רק בצבע לבן עלול ליצור תחושה של ריקנות, ולכן מומלץ תמיד לשלב עמו צבע או צבעים נוספים, אפילו בנגיעות רכות.
הלבן נוח לשילוב עם כל צבע אחר, שכן הוא מהווה מעין קנבס נקי וחלק לשאר פרטי העיצוב בבית, והוא נוח לגיוון מכיוון שאם הרקע הוא לבן, קל להחליף פריטים משלימים כמו כריות, שטיח או תמונה צבעונית, וליצור מראה מרענן כל פעם מחדש.

מניפה לבנה

הקפידו לבחור גוון לבן לקיר שאין בו תת גוון צהבהב. כי בעוד הצבע הלבן פותח את המרחב, הצהבהב מוריד בו את האנרגיה וסוגר אותו. גוונים מומלצים מתוך מניפת הצבעים של טמבור (רק משמות הצבעים האלה ניתן להיכנס לאווירה ולשאוב השראה):

Snow white OW201p
Milky Way OW203p
Love is in the air 0017p
Prosperity 009p

למראה קלאסי ומרגיע שלבו את הלבן עם מוקה (shaded porch 4065p), למראה אוורירי שלבו עם טורקיז (Cool wave 1151p) או ירוק תפוח (Apple cut 1081p), למראה נועז, רומנטי ודרמטי שלבו אותו עם בורדו (keepsake rose 231A).

אם חשקה נפשכם במראה של לבן על לבן אפשר לשלב ולשחק עם המרקמים, צמר ופרווה לצד משטח חלק ומבריק, קיר עם שליכט ליד שולחן או דלפק מבריק, שטיח שעיר ומפנק על רצפת שיש לבנה מבריקה או קיר לבנים ליד ספת עור נקייה.

שרונה קאופמן היא מעצבת פנים ויועצת פאנג שואי בכירה: www.sharona.org.il

<<עוד בחיים אחרים:

כמה עובדות מעניינות על חלב ומוצריו

תחזית אסטרולוגית למאי

טיפים לשמירה על עור הידיים

עכשיו בדרך האוכל: מתכון מעולה לפשטידת בטטות וגבינות

עכשיו בעיתון חי: בעלי חיים לבנים

עכשיו במסע ישראלי – כל האירועים בגנים ובשמורות בשבועות