כוכבי "הכלה מאיסטנבול" בישראל – הדרמה מאחורי הקלעים

אוזג'אן דניז ואביבית בר זוהר | צילום: רפי דלויה
אוזג'אן דניז ואביבית בר זוהר | צילום: רפי דלויה

הבלגן של המעריצות במלון, ההפתעה של סורייה ומה אמרה אביבית בר זוהר רגע אחרי השערורייה של פארוק?

88 שיתופים | 132 צפיות

אפילו ותיקי "קטנטנות" ו"המורדים" לא זוכרים כזאת היסטריה: ביום שישי האחרון, רגע לפני כניסת השבת, נחתו בארץ הקודש אוזג'אן דניז ואסלי אנבר, או כפי שהם מוכרים לרובנו – פארוק וסורייה מ"הכלה מאיסטנבול", והארץ הייתה כתוהו ובוהו.

משדה התעופה נסעו דניז ואנבר ישר לבית המלון הרודס בהרצליה שם חיכו להן מאות מעריצות 'הכלה', ובדיוק כמו בסיפור על היהודי שהגיע לאי בודד ובנה שני בתי כנסת, אחד כדי להתפלל בו ואחר כדי שיוכל לומר ש'כף רגלי לעולם לא תדרוך שם' – גם בקרב מעריצות טלנובלת הקאלט התגלעו וויכוחים כבר מהרגע הראשון.

אוזג'אן דניז ואסלי אנבר על הבמה | צילום: שרון רביבו
אוזג'אן דניז ואסלי אנבר על הבמה | צילום: שרון רביבו

>> ומה קרה כשהבלוגרית המצליחה בעולם קיארה פראני נחתה בישראל?

לצרחות ההיסטריות היו שותפות כולן, אך בעוד רוב המעריצות הסתפקו בסרטון מטושטש מרחוק, עכשיו מסתבר שחלק אחר בחרו לבלות את הלילה בבית המלון, שלחו רחפנים למרפסת של הכוכבים ועוד ועוד, התנהגות שתוארה כ'פולשנית ומטרידה' על ידי המחנה השני של המעריצות. אנחנו בעיקר תוהות למי יש קרוב ל-1,000 ש"ח ללילה במלון, אבל מצד שני כנראה שלמפגש עם פארוק בחדר האוכל בבוקר אין מחיר. הוויכוחים בקבוצות המעריצות המשיכו עד הלילה, כאשר לא מעט מהצופות טענו שמדובר באיבוד פרופורציה מוחלט  וכי למעשה כמויות האהבה המטורפות רק מבהילות את שני הכוכבים, שיש לציין שאכן נראו במידת מה בהלם. בטורקיה הן דניז והן אנבר הם כוכבים גדולים, אבל המחוות המרגשות להם זכו בישראל אינן בהכרח דבר שהם מכירים ממולדתם.

ומה לגבי ההופעה? ובכן, תלוי את מי שואלים. בזמן שלא מעט מעריצות תיארו את הלילה כ'מחשמל' וטענו כי 'פארוק פשוט עשה אהבה עם הקהל', במקביל, כרגיל במחזותינו, הרשת הוצפה גם בשלל תגובות של צופות מאוכזבות שטענו שלא קיבלו את מה שהבטיחו להן.

אוזג'אן דניז | צילום: שרון רביבו
אוזג'אן דניז | צילום: שרון רביבו

יש לומר כי באופן כללי הישראלים מצטיינים בלא לטרוח לבדוק איך יראו ההופעות שמגיעות לפה ואחר כך להתאכזב בקול תרועה רמה; עיין ערך ההופעה של סיה בפארק הירקון, שנראתה בדיוק כמו הופעות קודמות של הזמרת בטור, איך איכזבה את הישראלים עד לכדי תביעה ייצוגית, לא פחות. נדמה כי גם קדחת 'הכלה' נתקלה במצב דומה כאשר לא מעט מעריצות הרגישו מרומות. "הבטיחו הופעה של 'הכלה מאיסטנבול', אבל בפועל זו הייתה הופעה רק של פארוק", כתבה גולשת אחת וסיכמה את העניין כולו, לצד עשרות תגובות נוספות על כך שההופעה הייתה קצרה מדי, שלא היה קשר בין השירים בסדרה למה שהיה בהיכל ואפילו טענות על כך שהבמה הייתה גבוהה מדי ביחס לאזור ה-VIP. אכזבה נוספת אף נרשמה כאשר להופעה לא הפציעה עדן בן זקן, אמנם אף פרסום רשמי לא הבטיח שהיא תגיע, אבל חרושת שמועות כמו גם העובדה שהיא ביקרה על הסט של הסדרה לפני שבועות ספורים הפיחו בקהל הישראלי תקוות.

בפועל ועל אף מצג השווא שנוצר כי מדובר בהופעה של פארוק וסורייה, ההיכל אתמול היה שייך לגבר אחד בלבד – אוזג'אן דניז, מי שבמשך שנים היה זמר מפורסם בטורקיה ובשמונה השנים האחרונות העדיף להתמקד בקריירת הפקה ומשחק. האמת צריכה להיאמר: דניז נתן שואו, גם אם הוא לא מצא חן בעיניי כולם. חוץ מנעימת הפתיחה של 'הכלה', הוא שר את כל שיריו הישנים, רבים מהם לא מוכרים לקהל הישראלי שלא בהכרח הכין שיעורי בית. בשלב מסויים עלתה לבמה השחקנית אסלי אנבר שמגלמת את דמותה של סורייה, אך מה שהיה אמור להיות רגע שיא נגמר עוד לפני התחיל. אנבר נראתה יפהפייה מתמיד אך אם לומר בכנות גם קצת בהלם תרבות וירדה מהבמה לאחר פחות מ-5 דקות בלי ששרה אפילו שיר אחד, מה שגרם לעוגמת נפש לא קטנה. 

"היא לא זמרת מקצועית והיא לא רגילה לעלות על במות כאלה, לכן ההלם" כתבה גולשת אחרת, מהמחנה הנגדי שדווקא עף על הצניעות והביישנות של הכוכבת. מה שבטוח, במופע עצמה לא הורגשה אפילו נימה קלה של אכזבה, אולי כי גם ככה אי אפשר היה לשמוע דבר בין בליל הצרחות של 'פארוק, פארוק'. הכוכב של הערב שבין שיר לשיר נעזר במתורגמן כדי להחזיר אהבה לקהל, עם שלל קלישאות סטייל: "מה שהפוליטיקאים לא הצליחו לעשות, אנחנו הצלחנו לעשות", "בזכות האומנות נישאר יחד תמיד", ו"האהבה תנצח", שעבדו כמו קסם על הקהל.

העניין עמד למבחן רגע אחרי ההופעה אז נפגש דניז עם המעריצה מספר אחת, אביבית בר זוהר, שכהרגלה בקודש שלפה את הטלפון לסרטון משותף של השניים. "תודה פארוק", אמרה בר זוהר למצלמה והמשיכה "תודה שבאת לישראל", אך בום, ברגע בו אמרה את המילה ישראל – דניז נמלט מהמקום כאילו רוג'ר ווטרס בעצמו ניצב מולו עם צבא אוכלי הראשים של ה-BDS.

פחות נבהלה מפארוק: אביבית בר זוהר ואסלי אנבר | צילום: רפי דלויה
פחות נבהלה מפארוק: אביבית בר זוהר ואסלי אנבר | צילום: רפי דלויה

"הוא היה כל כך נחמד עד ששמע את המילה ישראל, אכזבה ענקית!" כתבה בר זוהר בסטורי שלה. "נפגשתי עם פארוק והוא היה מאוד נחמד, מאוד סימפטי ומאוד חייכן ואפילו אובר כשנכנסתי. מהשנייה שאמרתי את המילה 'ישראל' הוא פשוט נעלם. מבחינתי, מי שלא אוהב את המדינה שלי, שלנו, של כולנו, ומי שבא לפה לקחת רק כסף – אין לו מה לעשות פה, מי שלא גאה במקום שהוא נמצא בו, מי שלא מבין את המשמעות של המילה 'ישראל' ושהוא פה בישראל הוא לא יכול להתכחש לזה, אין פה עניין של להכחיש או להסתיר, אתה כבר פה. אתה פה, קיבלת כסף ויש לך מעריצות שהביאו אותך לקדמת הבמה, בזכותן אתה פה, אל תירק לבאר ממנה אתה שותה. מבחינתי אם אתה לא אוהב את ישראל, אין לך מה לבוא לפה, אני מבחינתי הפסקתי לראות את 'הכלה מאיסנטבול' וזה פאסה קומפוזה. עכשיו הבחירה שלכן, אני לא מסוגלת להיות ולאהוב מישהו שלא אוהב אותי ואת הארץ שלי ואת המדינה שלי, תחי מדינת ישראל", סיכמה בר זוהר את הפרשה המביכה. 

צחוק בצד, אפשר לומר להגנתו של דניז כי הוא הגיע לכאן על אף המתיחות בין שתי המדינות וניסה ככל יכולתו לשמח את המעריצות בלי להסתכן בפארסה פוליטית, מהצד השני – מה יש לומר, לפקונדו ארנה זה לא היה קורה.

בינתיים הטירוף עדיין בשיאו והופעה שנייה מתוכננת גם הערב (ראשון), בפייסבוק ובקבוצות המעריצות מוצעים כרטיסי ספסרות במחירים של 700 ש"ח ומעלה. בינתיים הרוב הגדול של המעריצות לא נותנות לטענות על הופעה קצרה מדי, מתחם VIP נמוך מדי או העובדה שאנבר בילתה יותר במלון מאשר על הבמה להרוס להן את החגיגה. "זה היה ערב מדהים של אהבה, דניז נתן את הופעת חייו לאחר שמונה שנים של שתיקה, האהבה שלו לקהל ולמוזיקה, החיוכים והמילים החמות הן אלו שנתנו את הטון להופעה מדהימה ומוצלחת!" כתבה גיטל אליס, מנהלת קבצות הפייסבוק "הכלה מאיסטנבול- למכורים בלבד!", וגרמה לנו לתהות מה תהיה הקדחת הבאה. אגב, מישהו יודע לאן נעלמה נטליה אוריירו? 

לא רק אביבית: אוזג'אן דניז ונטלי דדון | צילום: רפי דלויה
לא רק אביבית: אוזג'אן דניז ונטלי דדון | צילום: רפי דלויה
וגם עם סורייה: אסלי אנבר ונטלי דדון | צילום: רפי דלויה
וגם עם סורייה: אסלי אנבר ונטלי דדון | צילום: רפי דלויה
פשוט מהממת: אסלי אנבר | צילום: רפי דלויה
פשוט מהממת: אסלי אנבר | צילום: רפי דלויה