"גם כשאני צנועה אני עדיין קים קרדשיאן הישראלית"

אביבית בר זוהר | צילום: אור גפן
אביבית בר זוהר | צילום: אור גפן

היא לא מפחדת לריב עם פמיניסטיות, חושבת שהתקשורת צבועה ושהאנשים במדינה פרימיטיביים. אביבית בר זוהר כועסת

88 שיתופים | 132 צפיות

אם תשאלו אדם רנדומלי ברחוב מה הוא חושב על אביבית בר זוהר, סביר להניח שהמילה הראשונה שתקפוץ לו לראש תהיה "טראש", ואי אפשר להאשים אותו. כבר שמונה שנים שבר זוהר מטפחת פרסונה פרובוקטיבית ומספקת טיפים משעשעים על זוגיות ועל החיים בווייב טראשי במיוחד לשמחת הגולשים.

בשנה האחרונה חלה תפנית מעניינת בדמותה הצבעונית של בר זוהר, במיוחד בגזרת הלבוש. הצלחה מסחררת או כישלון צורם? תחליטו אתן, אבל אם חשבתן שבגיל 37 בר זוהר מתבגרת, תחשבו שוב. "לאחרונה הבנתי שכשאני לבושה יותר וצנועה יותר, אז מקשיבים לי יותר", היא מסבירה. "בגלל שאנחנו מדינה קצת יותר שמרנית ופרימיטיבית, הבנתי שאם אני רוצה להגיד את מה שיש לי, אני צריכה להיות יותר סגורה. אני אהיה כנה: זה לא משהו שמאוד כיף לי איתו, הייתי רוצה לחזור להיות איך שבא לי ואיך שאני אוהבת. במיאמי ובלוס אנג'לס הכול נורא פרובוקטיבי, ואנשים לא מייחסים חשיבות למיני או לאם רואים קצת חזה. זה לגיטימי לחלוטין".

"במהות שלי אני עדיין קים קרדשיאן הישראלית, באיך שאני חיה, בחברים שלי, עדיין יש לי את אותו וייב אבל אני הרבה יותר מתונה. לא יותר מדי, כי זה חונק אותי מבפנים", אביבית בר זוהר | צילום: אור גפן
"במהות שלי אני עדיין קים קרדשיאן הישראלית, באיך שאני חיה, בחברים שלי, עדיין יש לי את אותו וייב אבל אני הרבה יותר מתונה. לא יותר מדי, כי זה חונק אותי מבפנים", אביבית בר זוהר | צילום: אור גפן

>> והאם נראה את מריה דומרק מתחת לחופה ממש בקרוב?

נשמע כמו מצב מסובך, את צריכה לוותר על עצמך כדי שיקשיבו לך.
"אני בחיים לא אוותר על עצמי. לא אוותר על הנשמה שלי תמורת שום הון שבעולם. אני רק ויתרתי על חיצוניות, זה דבר שונה. אני לא אשנה את האופי שלי בחיים, אבל אני כן יכולה להתעדן קצת. בואי, אני עדיין לא הרבנית קוק, אני כן קצת חשופה אבל בגבול הטעם הטוב כדי שמדינת ישראל תבין שיש לי מה להגיד. לאנשים במדינה קשה לקבל אישה שמתלבשת חשוף, תראי את קים קרדשיאן היא עושה מזה מיליארדים. פה בישראל זה לא ככה".

אמרו לא מעט שאת קים קרדשיאן הישראלית, התואר הזה כבר לא רלוונטי?
"זאת צביעות, פעם קוטלים אותי בטוקבקים, מזלזלים בי ומדברים אלי לא יפה, ופעם רוצים שאהיה כמו קים קרדשיאן. תחליטו, או שאתם רוצים שאני אהיה פרובוקטיבית וסתמו את הפה, או שלא. אני לא יכולה להתלבש חשוף ושכל הזמן יקטלו אותי ויקראו לי זולה, אי אפשר לקבל כל היום האשמות ומצד שני שיגידו 'אבל ציפינו ממך'. חוץ מזה שבמהות שלי אני עדיין קים קרדשיאן הישראלית, באיך שאני חיה, בחברים שלי, עדיין יש לי את אותו וייב אבל אני הרבה יותר מתונה. לא יותר מדי כי זה חונק אותי מבפנים, בקיץ נגיד, אני אלבש בגד ים".

אז את פועלת לפי מה שאנשים כותבים עלייך ברשת, בטח זה נורא קשה.
"כוחה של הצלחה היא התמדה. כמה שצקצקו, השפילו ולכלכו – עדיין נשארתי אביבית, ועובדה ששמונה שנים אחרי 'האח הגדול' את עדיין יושבת פה ומראיינת אותי. אני לא חושבת שיש הרבה כוכבות ריאליטי שנשארו ככה בתודעה הציבורית".

התבלבלתי, מצד אחד את אומרת שנשארת כמו שאת, מצד שני את אומרת שאת סובלת וחנוקה כי נאלצת להשתנות כדי שיקשיבו לך.
"אני מדברת על האופי, על הנשמה. אני לא משנה את האופי שלי, אני עדיין אומרת ועושה מה שבא לי, עדיין עם הדעות שלי, אפילו שהרבה פמיניסטיות קמות עלי ואומרות 'היי מה את עושה, אחרי שנים שאנחנו מנסות לעשות פה מעשה, את מחזירה אותנו 40 שנה אחורה'. זה לא מעניין אותי. אני לא מנטרלת את האופי שלי, אני רק ממעיטה את החיצוניות. אני כן אלבש בגד ים ואם אני צריכה שמלה חשופה לאירוע, אז זה מה שאלבש, אני לא רבנית מבני ברק".

מעבר ללוק החדש, משיקה בר זוהר גם בית חדש בעל שתי קומות במגדלי היוקרה "יו" שבתל אביב. את ביתה החדש היא מנדבת לצילומי פרסומת למוצרי בישול ואפייה של "סאוטר" מבית אלקטרה בכיכובה. "יצאו לי עוגות מושלמות, ואני לא אומרת את זה כי אני פרזנטורית", היא צוחקת. יש יגידו שהג'וב החדש מתאים לה כמו כפפה ליד לאור סדנאות האפייה שהיא מנחה או נוכח המסרים שהיא נוהגת להעביר ברשתות החברתיות, כמו: "יכול להיות שהפמיניסטיות יכעסו, אבל גבר צריך לקבל את המקום הראוי לו".

המילה פמיניסטית עולה הרבה בשיחה, את מגדירה את עצמך פמיניסטית?
"לא, אני מגדירה את עצמי בחורה מאוד הגיונית ורציונלית שמבינה גברים. בשבילי הגבר שלי זה הכול, מתי שהוא רוצה הוא יקבל לאכול, מתי שירצה יקבל סקס ומתי שירצה יקבל פינוקים. מצד שני אני אישה מאוד חזקה, גבר לא יכול לנווט אותי או להגיד לי מה לעשות. יש כאן דיסוננס מטורף, אני פשוט אישה שמבינה גברים ומה הצרכים שלהם אבל לא מוותרת על עצמי".

ואיך את עם קמפיין Me too?
"אני אגיד לך מה הבעיה, עכשיו כל מילה שגבר אומר הוא צריך לחשוב לא פעמיים אלא 100 פעם. אם גבר אומר לי 'את יפה' או 'התלבשת יפה היום', זאת לא הטרדה מינית בעיניי, זה נכון. אני קמתי בבוקר, התלבשתי והתאפרתי ומגיע לי שמישהו יחמיא לי, למה אני צריכה ללכת להתלונן עליו במשטרה?"

הבעיה שלרוב זה הרבה מעבר ל"התלבשת יפה היום".
"הפמיניסטיות גרמו לגברים לפחד להביע דעה או מחמאה, בעיניי הפמיניסטיות מסרסות את המין הגברי. צריך להבין שלכל דבר יש גבול, אם הבוס שלי ייתן לי סטירה על התחת, זאת הטרדה, אבל אם הוא יחמיא לי, זאת לא הטרדה. זה סירוס, ואז הגברים פוחדים לתקשר איתנו".

למרות היותה מאסטרית מטעם עצמה ב"מה גברים רוצים?", אי אפשר להסתיר את העובדה שכבר הרבה זמן היא רווקה. בר זוהר לא מכחישה את זה שהיא מאוד רוצה זוגיות. "קשה לי עם גברים במדינה הזאת, הם מפחדים לגשת אלי ועד שכבר ניגשים הם ממלמלים ומגמגמים. הם לא יודעים איך להתנהג איתי, הם נורא מבוהלים ממני. אני רוצה להגיד להם: 'תפסיקו להיבהל'".

איזה גבר את מחפשת?
"שגם ידע להכיל אותי ושגם תהיה לו נתינה אינסופית. יצאתי עם גברים עשירים שאין להם נתינה והפסקתי. מבחינתי אנשים כאלה הם סמרטוט".

אבל איך מכילים את אביבית בר זוהר? עשר דקות ריאיון איתך קשה לי להכיל.
"בואי, לא מכילים", היא צוחקת.

להביא ילד בלי זוגיות זאת אופציה מבחינתך?
"לא אשקר, היו לי מחשבות, אבל בא לי שלילד שלי יהיה בית. אני רוצה שיהיו לו הורים שידאגו לו, ואני רוצה אהבה גדולה. אני עדיין מאמינה באגדות, ואני מאמינה שהוא יגיע".

לא נמאס לך לפעמים מכל האינטנסיביות הזאת, אין יום שאת קמה ואומרת "היום אין לי כוח"?
"לא, אני אגיד לך למה, זה הקהל שלי. אנשים שאוהבים אותי ואיתי לאורך כל הדרך. אני לא יכולה לירוק לבאר שאני שותה ממנה. הם אוהבים אותי וצמאים אלי ורוצים לדעת כל מה שקורה איתי, אני לא יכולה לעשות לזה קאט".

זה לא מתיש אותך?
"לא, מה שכן מתיש זה שאני יוצאת וצריכה לתת תשומת לב. אם אנשים רוצים להצטלם איתי, אז אני לא אומרת להם לא, ואם אני יוצאת למסעדה, אז אני לא יכולה לאכול. זה לא נעים כי אז הם נעמדים מסביבי ומצלמים, אבל אין ברירה, אני מבינה ומכילה. אם קורה לפעמים שאין לי מצב רוח לתת מאה אחוז את הנשמה שלי לאנשים, אז אני נשארת בבית לראות טלנובלות".