❤ מעוררי השראה

הכירו את ד"ר רונן מנדי

ד"ר רונן מנדי | צילום: שלי קדם
ד"ר רונן מנדי | צילום: שלי קדם
88 שיתופים | 132 צפיות

מוגש מטעם שוש רוטנברג

מהי הכשרתך המקצועית?
״למדתי את לימודי הדוקטורט בכירופרקטיקה באוניברסיטת פארקר בעיר דאלאס, טקסס. קיבלתי דוקטורט בשנת 1998, הייתי שם מרצה ובנוסף הדרכתי סטאז'רים״.

כבעל קליניקה מובילה בכירופרקטיקה, מדוע בחרת לעסוק דוקא בתחום זה?
״הכירופרקטיקה בחרה בי. כשהייתי בגיל 13, כשבוע לפני בר המצווה, עפתי מרכב שהתהפך בכביש הערבה. סבלתי מכאבי ראש איומים בלתי פוסקים וכאבי גב נוראיים. הלכתי בקושי, ואחת למספר ימים נפלתי מהרגליים. הייתי שוכב כל פעם כ-30-40 דקות על הרצפה, עד שהייתי אוגר כוחות לקום שוב.

הרופאים מצאו לדבריהם בעיה כל כך חמורה, שמבחינתם לא היה מה לעשות, ואמרו לי ללמוד לחיות עם זה. שאי אפשר לנתח, כי ניתוח יחמיר את הבעיה, ושבעיקרון, זה רק יילך ויחמיר עם הזמן. ואפילו הרופא של הביטוח הלאומי רצה לתת לי אחוזי נכות.

כעבור שנה וחצי הגעתי לכירופרקט. לא רציתי ללכת אליו, כי לא רציתי לשמוע מעוד מומחה שאין מה לעשות. הלכתי כדי שלא יהיה משהו בעתיד שאוכל להגיד לעצמי שלא ניסיתי הכל… הכירופרקט טיפל בי והחזיר אותי לתפקוד מלא. כל כך מלא, שבכיתות י"א-י"ב שיחקתי רוגבי באס"א רמת השרון. אני זוכר עד היום את הפעם בה הרגשתי איך עובר לי כאב הראש וחוזר לי הכוח לרגליים. 

חלפו אז שלוש מחשבות בראשי:

  1. "וואו אפשר לרפא באמצעות הידיים".  
  2. "קיבלתי את חיי בחזרה במתנה". 
  3. "את המתנה הזאת אני רוצה לתת לאחרים". כבר בגיל 15, כירופרקטיקה בחרה בי". 

 

בזכות מה הפכת את הקליניקה שלך למובילה בתחומה?
״מתחילת עבודתי, הגיעו אליי מקרים מורכבים. בתחילה חשבתי שאני מטפל ומשפר את התפקוד ואת החיים של אנשים עם מחלות קשות שהרפואה כבר אינה יכולה לעזור להם. ראיתי שמטופלים רבים מגיעים אצלי לתוצאות וממשיכים איתי לאורך שנים. חלק לא קטן החלו להביא עימם לטיפול בני משפחה ויקירים. יותר מזה, נוכחתי שלקוחות שמתמידים בטיפול ממשיכים להתחזק, ונמנעות מהן בעיות  תיפקוד חדשות״.

מהו הערך המוסף ממנו נהנים המטופלים שלך?
״כל מטופל/ת מכירים הכי טוב את גופם, לעיתים בטיפול ישנן עליות וגם ירידות. לפני כתשע שנים התחלתי בתכניות מנויים, דומות במעט למנויים בחדר כושר, כדי שלקוחות מנויים יקבלו יותר בעבור תשלומם. מי שמתחייב לטיפול לאורך תקופה, יכול להגיע באותת תקופת מנוי עד 3 פעמים בשבוע, ללא תוספת תשלום!

בנוסף, ראיתי שקיים לעיתים צורך לטפל ביותר מבן משפחה אחד, אז בניתי מנויים משפחתיים (לאישה, בעל וילדים, עד גיל 18). במנוי המשפחתי יכול כל אחד מבני המשפחה להגיע לעד 3 כיוונונים בשבוע. המנויים מגיעים לכיוונוני המשך במהלך שעות הקליניקה, ללא צורך בקביעת תור מראש״.

שתף אותנו בסיפור הצלחה שאתה גאה בו.
״בני סובל מאוטיזם ולא דיבר עד גיל 9. כשהיה בן 6 התברר לי שישנה התמחות פוסט דוקטורט בכירופרקטיקה של טיפול באוטיזם ובפגיעות מוח. טסתי לקנדה ועברתי את ההתמחות הזו. חזרתי כשמתן בני היה בן 9, והתחלתי לטפל בו. מתן החל לדבר. מאז אני מטפל בילדים ותינוקות על רצף האוטיזם עם הצלחות מאוד יפות״.

למי מתאים טיפול כירופרקטי?
״טיפול כירופרקטי מחזק את עמוד השידרה והבריאות. מתאים לתינוקות, ילדים ואנשים עם עמוד שידרה, מתבגרים, נערות, נשים בהריון ולאחר לידה, אימהות, בוגרים, ספורטאים ומבוגרים בגיל השלישי״.

האם טיפול כירופרקטי יכול למנוע ניתוח?
״בהחלט, ויש דוגמאות רבות לסוגי מקרים רבים ומגוונים״.

כמה טיפולים אצטרך? לאיזו מטרה?
״מרבית האנשים בימינו, מגיעים בהתחלה כי כואב להם, או שיש להם בעיה רפואית מטרידה שהרפואה לא הצליחה לעזור לה. לרוב האנשים מספיקה סדרת טיפולים מרוכזת של חודש עד 6 חודשים, בהתאמה אישית לכל אחד. בחודש הראשון בעיקר נרגעים הסימפטומים, משתחררים לחצים וחוזרת תנועה לעמוד השידרה ולחיים. 

לחצים מצטברים בעמוד השידרה מדי יום, כתגובה ללחצי החיים. עמוד השידרה בנוי מ-33 חוליות, שכל אחת מהן אחראית על איזורים ותיפקודים ספציפיים. הצטברות לחצים מפריעה לתקשורת בין המוח והגוף, מחלישה את הגוף ומפריעה לתנועת החוליות ולתנועת עמוד השידרה. ככל שהצטברות הלחצים נשארת יותר בגוף, הגוף נחלש ומתחיל להתפרק, נפגעת לו התנועה ומתחילים להיווצר סימפטומים ומחלות.

כיוונון (תנועה/טיפול מדוייקת) כירופרקטי מחזיר תנועה לחוליות, לעמוד השידרה ומשפר את התקשורת בין המוח והגוף דרך עמוד השידרה, דבר שמחזיר את העברת הוראות ההפעלה מהמוח לגוף, מפעיל ומחזק את הבריאות״.

כיצד עובד הטיפול הכירופרקטי?
״בהתחלה הכירופרקט מתשאל את המטופל על בעיית הבריאות שהביאה אותו לטיפול. אחר כך המטופל (בדרך כלל) נשכב על המיטה, והכירופרקט ממשש בצורה מדוייקת את החוליות בעמוד השידרה של המטופל. חלק מהחוליות עלולות לא לזוז בגלל הצטברות לחצים, שגורמת לתת תנועה של החוליה. תת תנועה של חוליות יכולה לגרום לתחושה לא נעימה, אבל אם לא אדע היכן הצטברו הלחצים וגרמו לתת תנועה, לא אדע איפה הגורם לבעיה שממנה הלקוח/ה סובל/ת״.

האם כירופרקט הוא רופא?
״כירופרקט הוא ד"ר לכירופרקטיקה, שלומד שבע שנות לימוד אוניברסיטאיות, שונות ממסלול הלימודים של דוקטורים לרפואה (רופאים). ההבדל העיקרי הינו שכירופרקטורים מחזירים תנועה, תפקוד ובריאות לגוף ולמוח. כירופרקטיקה מתרכזת בהחזרת ובחיזוק החיים בגוף, בעוד רפואה מחזירה בעיקר באמצעים כימיים את האיזון הכימי לגוף, בעיקר על מנת שאנשים לא יסבלו מסימפטומים, ובהצלה ממוות״.

האם טיפול כירופרקטי כואב או יכול להזיק?
״טיפול כירופרקטי לא אמור לכאוב. אני מטפל בהרבה תינוקות וילדים. תינוקות לא יתנו לך לגעת בהם אם תכאיב להם. מרגש לראות תינוקות וילדים שמגיעים לטיפולים חוזרים ברצון. תופעות הלוואי שיכולות לקרות לאחר טיפול כירופרקטי הן התכווצות שרירים ושרירים תפוסים, שנמשכים לרוב עד כ-15 דקות לאחר הטיפול״.

האם טיפול כירופרקטי בטוח?
"טיפול כירופרקטי הוא מאוד בטוח. באוסטרליה הוחלט לקבל את הכירופרקטיקה ולתת לה רשיונות, מכיוון שלא נמצאו מקרים מתועדים של אנשים שנפגעו מטיפול כירופרקטי״.

מה משך זמן הטיפול?
״עמוד השידרה הוא ארון החשמל של הגוף. חוליה בתת תנועה דומה למפסק בארון החשמל שקפץ ומפריע לזרם החשמל להגיע למקרר, למכונת הכביסה או למזגן. הטיפול הכירופרקטי קצר ומדוייק, מחזיר את החוליות לתנועה (מרים את המפסקים) ומחזיר את זרימת הוראות ההפעלה והחיים מהמוח לגוף. הטיפול מותאם במדוייק לכל מטופל״.

עיצוב האף ללא ניתוח 

הסבר כיצד הינך מעצב את האף ומשפר מראהו ללא ניתוח?
״לפני מספר שנים הגיעה אלי נערה בת 15 שלא הייתה מרוצה מאפה העקום ושום רופא לא הסכים לנתחה לפני שתגיע לגיל 21. הנערה ואביה שאלו אותי אם אוכל ליישר את אפה. למדתי  את הנושא וגיליתי שהאף בנוי משתי עצמות אף, החלק העליון (בין העיניים) וכתשעה סחוסים. עשינו ניסיון, ובתוך מספר חודשים אפה 'התיישר'.

אחיה של הנערה סבל מבעיות נשימה (סטיית מחיצה), לא יכול היה לנשום מהאף ולא לעשות מאמץ גופני. הוא היה לפני גיוס, אך עקב בעיית אפו לא יכל לעשות כל פעילות הכרוכה במאמץ גופני. אביו שאלני אם גם במקרה זה אוכל לעזור לבנו. עדיין לא היה לי ביטחון בטיפול יישור האף, החלטנו לנסות ובתוך כ-12 שבועות נשימתו השתפרה, הוא החל להתאמן בחדר כושר והתגייס למסלול חי"ר קרבי בצה״ל. מאז עברו שנים רבות וטיפלתי במאות מקרים של יישור אף, מחיצת האף ובעיות אף שונות, בהרבה בעיות של  נערות, נערים, נשים וגברים״.

באמצעות אלו טכניקות בטוחות מתנהל הטיפול?
״באמצעות טכניקת כיוונון: שיחרור לחצים כירופרקטי ידני חיצוני עדין ממפרקי האף, אשר משחררם ומשיבם לאיזון״.

האם ניתן לתקן שקע בצדי האף, למרות שהאף עבר ניתוח?
״כן, אפשרי לשחרר את הלחץ ממפרקי האף ואף 'ליישר' אותו, גם אחרי ניתוח. כמובן שאחרי ניתוח הטיפול מורכב יותר, אך זה עדיין אפשרי״.

יישור אף | צילום: freepik
יישור אף | צילום: freepik

טיפול כירופרקטי בבריחת שתן 

ספר על התמקצעותך בתופעת בריחת שתן בקרב נשים: מהי בריחת שתן וממה היא נגרמת?
״בריחת שתן קורית אצל נשים מבוגרות ובנוסף אצל נשים לאחר לידה. יוצרת תחושה לא נעימה אצל הנשים, שחשות מאוד לא נוח לשבת בתחתון רטוב, או חלילה אף מריח. התופעה קשורה לחוסר איזון המפרק הקדמי – מיפרק הפוביס, שנמצא בקו העליון של שיער הערווה. חוסר איזון של מפרק זה יוצר מתיחה של מוצא השתן, וגורם לפגיעה ביעילות שסתום השתן ולטפטוף שתן״.

האם קיימים סוגים שונים של בריחת שתן?
״יש טפטוף שתן לאחר לידה, לאחר חבלה/תאונה של האגן ובגיל מבוגר. חבלה של האגן יכולה להיות קשורה גם למתח/חבלה רגשית. נושא החבלות הרגשיות והביטוי התפקודי הגופני שלהן הוא נושא נפרד ונרחב מאוד. בגיל מבוגר חוסר איזון של המפרק הקדמי יכול להיות קשור גם לחוסר איזון בעמידה ובהליכה״.

כמה זמן נמשך תהליך הטיפול? האם הבעיה נעלמת לגמרי?
״תהליך הטיפול נמשך במהלך כמה שבועות של טיפול כיוונונים מרוכזים באגן. נשים רבות מדווחות על התחלת שיפור כבר לאחר מספר כיוונונים (טיפולים כירופרקטיים מדוייקים). בדרך כלל לאחר הטיפול הטפטוף נפסק, יש נשים שאחת למס׳ חודשים באות לכיוונון או שניים.

בריחת שתן | צילום: freepik
בריחת שתן | צילום: freepik

מכתבי תודה מלקוחות

רקדנית שהתקשתה לעשות שפגאט
"אני מטופלת אצל ד"ר רונן כבר קרוב לשנה. לפני כ-4 חודשים רקדתי ריקודי ג'ז. בשיעורים, קודם כל עשינו חימום כולל מתיחות של כל חלקי הגוף. תמיד חלמתי לעשות שפגאט וידעתי שצריך להימתח בהדרגה כדי לא להזיק לגוף. ד"ר רונן טיפל בי במפרק הפוביס (המפרק הקדמי) במשך תקופה מסוימת. וביום אחד כשניסיתי לעשות שפגאט, למרות שחשבתי שגופי עדיין לא מוכן, הצלחתי לעשות זאת עד הסוף. בזכות הטיפול המפרק הפך להיות גמיש יותר וזה אפשר לי לעשות שפגאט. רב תודות לד"ר שלי!
בהערכה ב.ג., מנהלת משרד בת 20, נתניה

אחרי המון סוגי טיפול ואיבוד התקווה – מצאתי את הפתרון
"לאחר כשנה וחצי של כאבים וטיפולים אינטנסיביים – הן ברפואה הקונבנציונלית והן ברפואה אלטרנטיבי,, כגון דיקור, שיאצו, רפלקסולוגיה, מסז'ים – במצב כזה הגעתי לד"ר רונן. ד"ר רונן היה גלוי ופתוח, ויידע אותנו כבר בפגישה השנייה – כמובן לאחר הבדיקה וktjr שעיין בתיק הרפואי, ובבדיקות שערכתי כגון: CT, MRI ומיפוי – ובישר לי ולבן זוגי שהטיפול הולך להיות ארוך ושנתאזר בסבלנות רבה. למרות הכאב התחלתי בטיפול בחודש יולי, והיום, כעבור 5 חודשים, ישנו שיפור משמעותי ברמת הכאב. רמת הכאב ירדה ותנועתיות האגן שלי יותר גמישה. והציפייה כמובן להמשיך ולהגיע למטרה שתהיה ללא כאב. יילדי ובן זוגי מרגישים בשיפור במצב רוחי וכן בתפקודי בבית. מקווה הנני שההמשך יהיה בכיוון עלייה בהרגשה הטובה״.
בברכה ח.פ., עובדת ביטוח לאומי, בת 46

בעיה קשה בפרקי הירכיים, ולא צריכה יותר ניתוח
"כרגע אני לאחר טיפול 10 מתוך 36 (לפי הערכתו של ד"ר מנדי). מיד לאחר הטיפול הראשון הרגשתי יותר משוחררת. בעיה של פריקת אגן קשה, שלא אפשרה לי לתפקד בחיים רגילים, לא הייתה לי אפשרות ללכת בחופשיות ולבצע פעולות פשוטות. עדיין לא נפתרה הבעיה, אבל אחרי כל טיפול אני שוב מתיישרת ויכולה לתפקד. אין ספק שמשהו קורה בגוף, ועם ידיים נהדרות כפי שיש לד"ר מנדי, זו התקווה היחידה שיש – לא להגיע לניתוח. בברכה ותודה".
ר.ו., אופטיקאית בת 58, חיפה

אפי חזר לימיו הטובים  כמו בימי צעירותי
"נולדתי עם אף לתפארת, ישר וחטוב. במהלך השנים נראה לי שאפי הפך גס יותר ובעל דפורמציות. לאחר הטיפול שהעניק לי ד"ר מנדי, אפי שב למראה ימי צעירותי. שלא לדבר על התחושה של פתיחות ומעבר חופשי של אוויר".
נ.מ., בת 47, ת״א

יישור אף
"לאחר 3 טיפולים של ד"ר מנדי באפי, אמר חברי שהוא קצת התיישר וגם אני רואה בהבדל. תודה לך מקרב לב ד״ר רונן מנדי היקר״.
י.ט., בת 16, אור עקיבא

יישור אף וכאבים בעצם האף, שמושך לראש
"כאבים בעצם האף, שברתי את האף לפני כעשור, ומאז בחילופי מזג האוויר, אני סובלת מכאבים שמושכים לראש. לאחר טיפול של ד״ר מנדי השיפור הינו עצום. איני סובלת יותר מכאבי אף אשר לוו גם בכאבי ראש. תודה ד"ר מנדי״            ע.ג., בת 30, חדרה

קליניקות: חדרה ורמת אביב לתיאום: 04-6363880 | www.dr-ronen.co.il
פייסבוק: המרכז הישראלי לכירופרקטיקה וקבוצה: שאל את הכירופרקט
שדרן ב'הרדיו החברתי הראשון', כל מוצ"ש בין: 23:00-24:00, בתוכנית: "בדרך הגב – שיחות על בריאות וכירופרקטיקה".

* תוכן הכתבה באחריות המפרסם בלבד.