הישרדות VIP: להתראות שקד, אף אחד לא האמין שתגיע כל כך רחוק

שקד | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"
שקד | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"

שקד הלך ונשארנו עם מני, שמחה, ג'ובאני ונעמה. מי תהיה שלישיית הגמר שלנו וכמה עוד נזדקן עד שהעונה הזאת תגיע לסופה?

88 שיתופים | 132 צפיות

מי היה מאמין שאני אוכל להגיד שאנחנו שבוע וחצי לגמר?! מישהי זוכרת שהיו פעם שני שבטים? שהיה בלגן עם אלכסה? שמישל יצא מהמשחק בגלל בעיה בריאותית? 

האורך הכמעט לא הגיוני של העונה גרם לי לתהות האם מדובר בהחלטה שגויה וברצון למלא חורים, או שמא מדובר בשיטה לחזק את הפיינליסטים ולהבטיח שהם יהיו סופרסטארים גם אחרי התוכנית. בסופו של דבר "הישרדות" באה לספר סיפור, ועל הדרך לבחור שורד אחרון שייזכה במיליון שקלים. אך הסיבה שאנחנו עדיין צופים בה היא הדמויות הנמצאות בה והדרך שהן עוברות.

שמחה ונעמה הן דוגמה טובה לכך. שמחה החלה את המשחק כאחת שחייבת להוכיח את מקומה וקיומה במשחק עקב המשקל שלה, והיא הוכיחה לכולם שעם חברים טובים וקצת ערמומיות ניתן להגיע עד הסוף. לפני משימת הווטו שמחה קיבלה נזיפה/שיחת עידוד מנעמה שקראה לה לא לוותר ולעשות הכל כדי לנצח את המשימה. למרות שהיא לא הצליחה לסיים את המשימה, היא מבחינתה התעלתה על עצמה – וזה מה שיוצר טלוויזיה מעניינת. 

שמחה ונעמה | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"
שמחה ונעמה | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"

נעמה החלה את המשחק בתוך תככנית המתחרה על תואר "המרשעת של העונה" (זוכרים את סאגת השקרים על אירה ודרור בברית?), אך הפכה לאם כל האסטרטגיות ולאדם שכולם באים להתייעץ איתו וללמוד ממנו. נעמה הפכה גם לאיום פיזי כשהוכיחה שאף אחד לא יכול לשבור אותה במשימות החסינות. איך שקד אמר? "אישה בת 40 ניצחה אותי". יכולים להגיד על נעמה שהיא מלאת בוטוקס עד מחר – אך מדובר בפייטרית לא נורמלית שאתם רוצים להיות בצד שלה. היא הספיקה לריב עם כולם, להשלים עם כולם ולהפוך לבת ברית של כולם. 

בגלל שחופרים לנו (ובטח גם לשורדים) על נארטיב ועל התפתחות, נראה כאילו זה לא משנה כמה רחוק הגעת אם לא עברת התפתחות כדמות. במועצת השבט האחרונה, לאחר שנעמה לקחת את צמיד הווטו והיה ברור שהמודח עומד להיות שקד או מני – מתחיל דיון בדבר הגיעו של מני כל כך רחוק, והאם הוא "ראוי". זוכרות שב"אח הגדול" חפרו לנו על "תהליך"? אז כאן חופרים על "דרך". כמו שאוהבים לקרוא לשקד שקרן (עם כמה שזה לא נכון), אוהבים להגיד על מני שהוא דמות שלא התפתחה. נעמה אף רמזה בצורה עבה כי להגיע לגמר בתירוץ ש"בניתי לכולם דברים" זאת לא דרך. למרות זאת, מני ושקד רומזים שגם דרכו של ג'ובאני במשחק לא הייתה הכי מרשימה. בסופו של דבר, לדבריהם, הוא הסתמך על הילת ה"ג'ובאני רוסו" ופחות על אסטרטגיה. 

ג'ובאני | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"
ג'ובאני | צילום מסך מתוך "הישרדות VIP"

זה מוביל לשאלה אחרת – מה הופך אדם ראוי לזכייה? אם מסתכלים על החמישייה האחרונה יש לנו חמישה סיפורים שונים, ושום חוק בפורמט לא קובע מי יותר או פחות ראוי. הכל תלוי במושבעים ובדרך שהם רואים את המשחק. האם מני ראוי כי הוא באמת צריך את הכסף? האם שמחה ראויה כי היא עשתה את השינוי הגדול ביותר? האם זה שקד כי הוא אנדרדוג נצחי? ג'ובאני כי הוא ג'ובאני? או בכלל נעמה בגלל שהיא שלטה במשחק הזה ביד רמה? 

בסופו של הפרק שקד מודח. אחרי כל סאגת האם בכלל מני ראוי, שלישיית ג'ובאני-נעמה-שמחה מחליטים להשאיר את מני, למרות ששקד הוא זה שניסה לשכנע את כולם להשאירו במשחק. את האמת? הגיע לשקד להישאר. זה כמעט פואטי לראות אותו ברביעיית הגמר לבדו בלי אף בן ברית. נשארנו עם ארבעה שורדים: שמחה, נעמה, ג'ובאני ומני. ועכשיו עלינו לחכות לקבלת שלישיית הגמר שלנו.