זארה עצבנה את לקוחותיה התומכים בעזה, וכעת מתנצלת

זארה מסתבכת | צילום: gettyimages
זארה מסתבכת | צילום: gettyimages

גופות והריסות בקמפיין אופנה שנועד ללעוג על המתרחש בעזה? תלוי את מי שואלות. זארה מסתבכת בפעם השנייה מאז השבעה באוקטובר. מה הסיפור?

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים האחרונים רשת זארה העולמית הצליחה לעצבן את לקוחותיה הפרו-פלסטינים. במוקד התקרית ניצב הקמפיין החדש של הרשת המצליחה – שלדברי אותם לקוחות, לועג לפלסטינים, שלדבריהם חווים "רצח עם" על ידי ישראל (שמישהי תזכיר להם שמדובר במלחמה שפרצה בעקבות האסון שהם הביאו עלינו בשבעה באוקטובר,  בו רצחו, חטפו, ואנסו, כן?).

>> מכירת דגל פלסטין והפסקת המשלוח החינמי לארץ: ענקית האופנה SHEIN נגד ישראל

בקמפיין אפשר לראות דוגמנית לבושה בבגדי קולקציית החורף של זארה, הנושאת מה שנראה כמו גופה עטופה בניילון לבן, כאשר הרקע שמאחוריה נראה הרוס. הגולשים והגולשות העזתיים והפרו-פלסטינים לא כל כך אהבו את הצילום הזה, בלשון המעטה, ובתגובה דרשו להסירו וקראו להחרים את הרשת.

לפני זמן קצר שחררה החברה התנצלות רשמית בעמוד האינסטגרם שלה, בזו הלשון: "אחרי שהקשבנו לביקורות כלפי הקמפיין החדש של זארה, רצינו לשתף אתכם כי הרעיון לקמפיין נוצר עוד ביולי, והצטלם בספטמבר. הוא בכלל מציג פסלים שלא סוימו, בסטודיו לפיסול. לצערנו, חלק מהלקוחות שלנו נפגעו מהתמונות, שכעת הסרנו. זארה מתנצלת על אי ההבנה, מתחרטת, ומכבדת את כולם".

לגולשים והגולשות שנפגעו, הסרת הקמפיין וההתנצלות לא הספיקה. "עדיין אחרים את זארה", הגיב גולש אחד, והוסיף: "פשוט אל תנסו סתם. אנחנו בעזה לא נשכח לכם את זה". גולשת אחרת כתבה בזעם: "על מי אתם מנסים לעבוד עם ההצהרה החלולה הזו? איפה הפסלים שאתם מדברים עליהם? אנחנו רק ראינו קברים וגופות מזויפות. מה לעזאזל אומנותי בזה?! פגעתם ב-1.8 מיליארד מוסלמים".

ההתנצלות של זארה | צילום: צילום מסך מאינסטגרם zara@
ההתנצלות של זארה | צילום: צילום מסך מאינסטגרם zara@

נזכיר שבתקופת המלחמה הנפיצה, זוהי ממש לא ההסתבכות הראשונה של החברה. רק בתחילת החודש שעבר, עמוד האינסטגרם של החברה הפך מוקד בוער לעימותים בין פלסטינים לישראלים, כשהחברה העלתה צילום של דוגמנית לבושה בבגדי החברה, בקומפוזיציה של צבעי דגל פלסטין. העוקבים והעוקבות הישראלים היו בטוחים שבכך החברה נקטה עמדה, והרשת סערה וגעשה. זארה היא אינה חברת האופנה הפופולרית היחידה שהסתבכה במלחמה הזו. גם ענקית האופנה הסינית, שיין, הפסיקה עם השילוח החינמי לישראל מאז השבעה באוקטובר, ואילו לקוחות מישראל של אתר האופנה הבריטי אסוס, שיתפו במכתבי נאצה שקיבלו עם החבילות שהזמינו.