כושר

מצאנו את הגאדג'ט המושלם שעוזר לנו להתמיד באימון גופני

אימון גופני | אילוסטרציה: yamil lage,gettyimages.
אימון גופני | אילוסטרציה: yamil lage,gettyimages.

מהי "שיטת המסמוס האטי", איך להצליח להתאמן בלי לסבול ומה עושים בימים אלה כשחדרי הכושר סגורים?

88 שיתופים | 132 צפיות

והימים ימי קורונה. חדרי הכושר עדיין סגורים מצד אחד ורובנו עדיין נמצאים יותר שעות בבית, כך שהצורך בפעילות גופנית רק גדל. הבעיה היא – וזה תקף גם לזמנים שבהם חדרי הכושר כן עובדים – שהחלק הכי קשה באימונים זה להתמיד בהם. 

אני קוראת לזה "שיטת המסמוס האטי". בהתחלה מתאמנים 4-3 פעמים בשבוע באדיקות, ואז מגיע היום שבו הלכנו לישון מאוחר וקשה לקום בבוקר, או שהיה יום קשה בעבודה ואין כח ללכת לאימון בערב ואז אתם אומרים לעצמכם "לא צריך להיות נוקשים מדי, אז פעם אחת לא אתאמן. מה קרה?". ובאמת לא קורה כלום. אלא שאחרי איזשהו זמן זה קורה לכם שוב. ואז שוב. ומפה לשם אתם מגיעים למצב טוב של אימון פעם בשבוע, כי לא נעים לכם מכסף ששילמתם, או בכלל לא אם אתם מתאמנים לבד. במה אתם כן מצליחים להתמיד יפה? בתירוצים. אה, סליחה, בסיבות. סיבות נפלאות למה לא להתאמן.

בעיה נוספת, או כמו שנהוג לכנות היום בעיות: אתגר, תקף לקבוצה גדולה שאני שייכת אליה – אנשים שהספורט המועדף עליהם הוא ריצה. להם דווקא אין שום בעיה להתמיד בספורט הזה, אבל אם רק תגידו להם את צמד המילים "אימוני כוח" תראו איך הם מתחילים להתפתל. 

אימוני כוח, או חיזוקים כמו שהם נקראים לעתים, הם מאוד חשובים לרצים. נכון, יש את האנשים האלה שרצים מאות רבות של קילומטרים בחודש, לא עושים שום תרגילי חיזוק והכל בסדר, הם לא נפצעים ולא כואב להם כלום. אבל האנשים האלה הם לא אתן!

כל הזמן רק בעיות. אז איפה הפתרון?

הפתרון, כרגיל, נמצא בטכנולוגיה, או ליתר דיוק במכשיר קטן שנקרא Activ5. מדובר במכשיר בגודל של כף היד (לא כולל האצבעות) שעושה דבר אחד פשוט – הוא מודד את כמות הכוח (בקילוגרמים) שמופעל עליו בלחיצה. זאת יכולה להיות לחיצה של יד אל יד, רגל אל רגל או יד/רגל כנגד הקיר או הרצפה. מספר האפשרויות הוא עצום. 

כאן נכנסת לתמונה האפליקציה שמלווה את המכשיר. באפליקציה גם אפשר לראות כמה כוח אתם מפעילים בכל תרגיל, וככה אפשר גם לאורך זמן לראות את השיפור, וגם – או בעיקר – היא נותנת אופציות לתרגילים או אימונים שלמים על פי האזור בגוף שאותו תרצו לאמן, או כמובן כל הגוף. יש אימונים שמיועדים לביצוע במשרד או כשאתם מחוץ לבית (המטרה המקורית היא כנראה כשאתם נמצאים בחו"ל, משהו שכרגע פחות רלוונטי), אימונים שמיועדים להיות חימום לספורט המרכזי שלכם (שימושי במיוחד בחורף, כשנדרש חימום יותר רציני) ועוד. ויש גם תוכנית שלמה של שישה שבועות. כל אימון, אגב, לוקח 10-5 דקות. בתחילת התרגיל האפליקציה "מודדת" את הכוח הבסיסי שלכן ולפי זה מציבה לכן יעד, שאותו תוכלו לראות על המסך של האפליקציה בזמן התרגול, מה שהופך את כל העסק לקצת משחק, ומי מאיתנו לא אוהבת לשחק? לנוחיותכן, המכשיר מגיע עם מעמד קטן לטלפון, שהופך את התרגול ליותר נוח.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

מאחורי המכשיר החמוד הזה נמצאת חברת Smart Gym בבעלותו של ניר דנקונה, שמל"ש (שמן לשעבר) שגילה את הספורט והפך לטריאתלט. בהמשך, כמו שקורה ללא מעט מתאמנים חדשים יחסית, הוא נפצע ובזמן הפנוי שהיה לו החליט לשלב בין האהבה שלו לגאדג'טים ולטכנולוגיה ואהבת הספורט. הוא למד במכון ווינגייט והתחיל לייבא ולשווק מוצרים שונים שמנצלים את הטכנולוגיה לטובת האימון הגופני.

ניר, בינינו ובלי שאף אחד שומע, נכון שנפצעת כי לא עשית מספיק אימוני חיזוק?
"לגמרי. ורק כשהגעתי לווינגייט הבנתי כמה האימונים שלי לא היו מאוזנים".

הצורך באימוני התנגדות (או חיזוק, או כוח – הכל שמות נרדפים לאותו אימון) הוא לא רק למי שמתאמן לטריאתלון או למרתון, ארגון הבריאות העולמי ממליץ לכל אחד לבצע כל שבוע לפחות 150 דקות של פעילות אירובית או לפחות 75 דקות של פעילות אירובית בעצימות גבוהה. בנוסף ממליץ הארגון על לפחות שני אימוני התנגדות בשבוע.

בניגוד למכשירים אחרים שדנקונה משווק, שחייבים להודות שהמחיר שלהם לא שווה לכל כיס, ה-Activ5 הוא בהחלט במחיר נגיש. כמה? 549 ש"ח. שזה בערך חודשיים מנוי לחדר כושר, ולא מהיקרים שביניהם.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

* הכותבת קיבלה את מכשיר ה-Activ5 להתנסות.