הגזרה הנמוכה חזרה והיא מעודדת הפרעות אכילה

אמילי ראייטקאוסקי מדגימה את הקאמבק האופנתי הכי מושמץ | צילום: Taylor Hill/FilmMagic via GettyImages
אמילי ראייטקאוסקי מדגימה את הקאמבק האופנתי הכי מושמץ | צילום: Taylor Hill/FilmMagic via GettyImages

הגזרה הנמוכה חזרה ויש לנו את כל הסיבות הכי לשנוא אותה. כי עם כל הכבוד לנוסטלגיה, יש טרנדים שלא צריך להקים לתחייה - וזו הסיבה העיקרית

88 שיתופים | 132 צפיות

גבירותיי וגבירותיי, מסתבר שכבר לא ניתן להתכחש לעובדה שאסתטיקת ה-Y2K, שמחזירה לחיינו את שנות האלפיים המוקדמות – נמצאת בשיאו של קאמבק היסטרי שמפיח חיים בטרנדים שכבר חשבנו (ובעיקר קיווינו) שנעלמו מחיינו לעד. כשהסיכות הצבעוניות חזרו, שתקנו. זה חמוד והכל. צבעי הניאון? בסדר, הם נעלמים באותה מהירות שהם מגיעים. אבל הגזרה הנמוכה? חבר'ה, הגזמתם. 

>> מורן אטיאס וטיטי איינאו מאחדות כוחות בחולצת בטן

בימים אלו, מותגים ובתי אופנה רבים מחיים מחדש את הגזרה הנמוכה. ראינו אותם כבר בשנה שעברה בתצוגות האופנה של מיו-מיו ודיזל, שהציגו מכנסיים, ג'ינסים ואפילו חצאיות בגזרה נמוכה במיוחד. ונראה שהגזרה הנמוכה הוא אחד הטרנדים החזקים של התקופה האחרונה מתקופת ה-Y2K שקמו לתחייה. 

אפילו קים קרדשיאן, שהציבה את הקימורים שלה בקדמת הבמה והייתה גורם מרכזי בשינוי אידיאל היופי הנוכחי – נכנעה לטרנד והשילה ממשקלה מספר רב של קילוגרמים

מדובר באחד הטרנדים שהדעות עליו ככל הנראה הכי חלוקות. חלקנו עדיין מתאוששות מתחתוני החוטיני הזעירים ומשבי הרוח שהכו בחריץ הישבן שלנו עם כל כיפוף קל או ישיבה סתמית – טרנד מפוקפק שעושה בעצמו טרנד לאחונה. וזה בדיוק העניין, גזרה נמוכה היא לא עוד טרנד תמים. הרי כולנו יודעות שעם גזרה נמוכה, מגיעה בטן שטוחה. שטוחה מאוד. כולנו עדיין זוכרות את ההערצה לרזון שהגיעה לשיאה בתקופת שנות האלפיים המוקדמות. וכשניסו למכור לנו אותם, זה היה בעיקר על ידי נשים עם בטן שטוחה לחלוטין, עד כדי לא ריאליסטית עבור רובנו. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)


החשש שעולה כעת מהקאמבק של הגזרה הנמוכה ושאר הטרנדים מתקופת ה-Y2K, הוא חזרתו הפוטנציאלית של סגנון ה'הרואין שיק' ובהתאם, קריסתו של המאבק לדימוי גוף. בכתבה שפורסמה במגזין הניו יורק פוסט לפני כחודשיים, רבות כעסו על הכותרת הראשית שקבעה: "ביי ביי Booty. ההרואין שיק חוזר". הכתבה עצמה מאשרת באופן רשמי את חזרתם של אותם טרנדים, שמחביאים בתוכם סגידה לרזון קיצוני ואובססיה על אותו הרואין שיק שזכה לפופולריות חסרת תקדים בסוף הניינטיז, בואכה שנות האלפיים. מדובר בלוק שכולו האדרה של עור פנים כחוש וחיוור, עיגולים שחורים מתחת לעיניים, רזון קיצוני ורמיזה לא מאוד מרומזת – על שימוש ברעה בסמים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)


חשוב לזכור, בשנות האלפיים המוקדמות לא זכינו לראות ייצוג רחב של מבני גוף כפי שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות. וזו תקופה, שלצערנו הרב, זכורה לנשים רבות כסבל אמיתי והתמודדות יומיומית עם הפרעות אכילה. אפילו קים קרדשיאן, שהציבה את הקימורים שלה בקדמת הבמה והייתה גורם מרכזי בשינוי אידיאל היופי הנוכחי – נכנעה לטרנד והשילה ממשקלה מספר רב של קילוגרמים. בתוכנית הריאליטי שלה היא חושפת את סודות ההרזיה שלה בגאווה.

גם קים קרדשיאן נכנעה לטרנד הגזרה הנמוכה | צילום: אינסטגרם kimkardashian@
גם קים קרדשיאן נכנעה לטרנד הגזרה הנמוכה | צילום: אינסטגרם kimkardashian@

>> כל האמת על הדיאטה של קים קרדשיאן

אף על פי כן ולמרות שהטרנד מדאיג אותנו, חשוב לזכור שעדיין – מדובר בטרנד. וכיאה לטרנדים, מדובר בעניין זמני. דווקא ברגעים כאלה אנחנו צריכות לקוות שהשינויים שעבדנו עבורם כל כך קשה, לא ייעלמו לגמרי, ושעולם האופנה ימשיך להציג לנו מגוון רחב ובריא של מבני גוף שונים.