האח הגדול 2020: זאת המתמודדת שתגיע לגמר

"האח הגדול" 2020 | צילום מסך מתוך רשת 13
"האח הגדול" 2020 | צילום מסך מתוך רשת 13

הרווקה הלחוצה, היהלומן החמוד והיהלומן המעצבן, המתמודד שחייב לקבל חיקוי ב"ארץ נהדרת" ועוד. כל מה שצריך לדעת על מתמודדי העונה החדשה של "האח הגדול"

88 שיתופים | 132 צפיות

אוקיי, אוקיי, אוקיי, חברות! אני יודעת. אתן מצפות שאני אגיד דברים רעים. אתן מצפות שאני אגיד את ה"אמת" שלי. שאני אעצבן כמה אנשים אפילו. אבל… מאוד נהניתי מהפרק. נראה שאחרי שתי עונות שסבלו מהמון ביקורת, "האח הגדול" של "רשת 13" מתחיל לקבל צורה וקטע משל עצמו, והאמת שזה מגניב.

יש לנו שני מנחים באווירה קלילה, קטעי קישור מגניבים ואח גדול נינוח לחלוטין. ההחלטה של האח הגדול הנוכחי, רועי עוז, להוריד הפסאדה הרובוטית שהייתה מזוהה עם יורם זק (האח הגדול של "קשת") ופשוט לעבור למצב סתלבט של החיים על הדיירים – הפכה את כל המאורע לכל כך מהנה וקליל. כמו שריאלטי טוב צריך להיות. המעברים בין הצחוקים לסיפורים המרגשים נעשו בטעם טוב, וראו מה? השנה אין לי מה לומר על הארט של תעודות הזהות. הוא היה סבבה לגמרי. מה קורה פה? האם הפקת "האח" הקשיבה לתפילותיי?

המנחים | צילום מסך מתוך רשת 13
המנחים | צילום מסך מתוך רשת 13

גם בגזרת הליהוקים השנה אנחנו בטוב. את הרוב הגדול של דיירי הבית אני מחבבת, מה שגורם לי לחשוב, מה בעצם הולך לקרות כאן? כמו בכל עונה, אנחנו מוצאות אנשים מרקעים שונים, אבל הרושם הראשוני על רוב (בדגש על רוב, משמע, לא כולם – אני מדברת עליך גד!) דיירי הבית הוא שיש עם מי לדבר. האם אנחנו עומדים לחזות בעונה של הקשבה והכלה? אני יודעת שזה ממש נגד כל הדברים שהופכים פורמט כמו "האח הגדול" למושך, אבל אני לגמרי בעניין לצפות במשהו כזה.

ומשהו לא קשור, אבל אני חייבת להציף את זה: זאת רק אני או שגם לכן יש הרגשה שכאילו כולם עומדים לשכב עם כולם? לא יודעת למה אבל יש וייב כאילו כולם הולכים לחבב אחד את השני מינית. לא יודעת, אולי זאת רק אני.  אז מי נכנס אלינו לבית ה(כמעט) מעניין במדינה?

חגית היימן

חגית היימן | צילום: מיכה לובטון
חגית היימן | צילום: מיכה לובטון

וואו, חגית היא בן אדם כל כך ספציפי. למעשה, היא כל כך ספציפית שכמעט חשבתי שזאת דמות. אי אפשר להכניס את חגית למשבצת של ריאליטי כי היא פשוט לא קיימת, כמו שיש רק אביבית בר זוהר אחת. חגית שלנו, בת 36, רווקה ולא טוב לה – ואוהו! זה ניכר. מעבר לחיבה הזויה לנקיניקיות (היא אוכלת נקניקיות לארוחת בוקר, אף תסריטאי לא יכול להמציא דברים כאלה), הפרעת קשב וריכוז קשה, חזרה בשאלה, התמכרות לסמים וקריירה כמשקמת מכורים, חגית ממש, אבל ממש רוצה להתחתן והיא בטוחה שהתוכנית זה מה שיעזור לה למצוא חתן. למרות שהיא הקפיאה ביציות, והיא יכולה להביא לבד ילד לעולם, היא חולמת באופן כמעט אובססיבי על חתונה.

>> מה יש לכם נגד רווקה בת 36?

זה רק אני או שבכניסה לבית חגית הייתה בהתקף חרדה של החיים? חתכו מזה די מהר אבל ראו אותה יושבת בפינה על הרצפה בבית האח ומסדירה נשימה. מישהו יכול לעזור לה שם?

עתידות: כנראה שתצא באמצע העונה ולא תהיה זכורה במיוחד. אני מאמינה שהיא תמצא חתן אחרי התוכנית. אני לא רואה אותה ברומן סוער עם אף אחד מהמתמודים מאחר שנראה לי שרובם לא רוצים להתעסק עם מישהי כזאת. אבל לכו תדעו, הכול יכול לקרות.

ליאור דואק

ליאור דואק | צילום: מיכה לובטון
ליאור דואק | צילום: מיכה לובטון

או בשמו השני, "מה אתה פאקינג עושה פה?". ליאור היהלומן הצנוע, שלא רוצה שידעו שהוא מהרצליה פיתוח במקור, לא בטוח היה צריך להגיע לכאן. למה? כי הוא פשוט נראה dude סבבה. יש לי הרבה חברים שמזכירים את ליאור אבל אני לא מצליחה לדמיין אף אחד מהם הולך לאח הגדול. בתעודת הזהות שלו הוא ללא ספק היה אחד הסגורים, לכן יש מצב שנבין בהמשך מה הקטע שלו. אני מנסה לחשוב מה מתמודד כמו ליאור מנסה להשיג, הרי בכניסה שלו לבית הוא רץ ספרינט ולא הסתכל על הקהל, הוא לא מבין שהוא ייצא סלב עם אופי סבבה כמו שלו?

עתידות: כנראה שיגיע רחוק כי הוא נראה טוב ועושה רושם שהוא בחור חביב. אין סיבה שבחור כה נאה לא יפצח ברומן עם אחת הגבירות הצעירות בבית. החלום שלי זה שהוא ותקוה (עוד שנייה נגיע אליה) יהיו ביחד כי ראיתי שם קליק מייד על ההתחלה. אבל המציאות בטח תביא אליו את מישל היפה (גם נגיע אליה) והם ידהרו אל השקיעה עם הפנים היפות שלהם.

תקוה גדעון

תקוה גדעון | צילום: מיכה לובטון
תקוה גדעון | צילום: מיכה לובטון

תקוה יקרה שלי, You had me at "אני נראית כמו טהוניה אחרי החגים". סופסוף אישה שנראית מה זה בווייב טוב. כאדם עייף וחסר כוח בעצמי, אין דבר שאני יותר אוהבת מאנשים שגם להם אין כוח. והנה מגיעה לפריים טיים אישה כמוני שבאה לאח הגדול כדי לנוח ולרכל במיטה. בתכלס, אם היו שואלים אותי למה להיכנס לבית האח הגדול, הייתי עונה רק בשביל להיות כל היום בפיג'מה וללכת בבית בזמן ששמיכת פוך כרוכה סביבי.

בנוסף להיותה האדם הכי סבבה בחדר היא גם קיבלה משימה סודית! ועוד איזו משימה סודית. תקוה צריכה לשחק אותה אישה בהיריון למרות שמעולם לא הייתה בהיריון. היא צריכה לשכנע את כל הדיירים בבית שהיא בהיריון ואסור שאף אחד יעלה על התרמית. WTF? זה כל כך רנדומלי שזה גאוני.

אני חייבת להודות שהיריון יושב יפה על תקוה והירידה שלה במדרגות כולה באווירת "אני בחודש שביעי אבל יורדת במדרגות לבד" קרעה אותי.

בנוסף, כמו שוודאי תבינו בהמשך – העונה הזאת היא בסימן "אני מחליט מי אני". גם תקוה, לצד מתמודדים רבים אחרים, באה להראות שהיא לא מה שמדביקים עליה. "אני לא אתיופית, אני ישראלית, אני צברית", היא אומרת בתעודת הזהות שלה.

עתידות: תגיע רחוק ולדעתי אפילו לגמר. היא נראית מה זה צחוקים אין מצב שלא יעופו עליה בבית. אם היא לא מגיעה לגמר אני ממש אכעס. כפי שציינתי, הייתי רוצה שהיא וליאור יהיו ביחד כי ראיתי שם ניצוצות, אך אסתפק גם בחברות אמיצה.

יוסי אורפלי

יוסי אורפלי | צילום : מיכה לובטון
יוסי אורפלי | צילום : מיכה לובטון

יוסי, האיש והאגדה שחייב לקבל חיקוי בארץ נהדרת, אבא של טילטיל (בזכותו יש טילטיל בעולם) ואומן ריאלטי בהתהוות – נכנס לבניין! לכישרון הריאלטי של יוסי נחשפתי בתוכנית של כאן 11 בה אורי גוטליב יוצא עם אנשים לטיול מאורגן, וידעתי שהוא עומד להיות כוכב. הוא בקיא ברכילות, בעל לוק ייחודי, נשוי לבת דודתו וגאה בזה ויורה משפטי מחץ בקצב מסחרר.

אחד הרגעים המצחיקים ביותר שיהיו העונה, או השנה (ואנחנו רק ביום הראשון שלה) הוא הגאג של האח הגדול על הבחור התיאורטי בשם בני. רק מי שראתה את פרק הפתיחה תבין על מה אני מדברת.

עתידות: נו, הוא על משבצת היוסי בובליל/דורון מירן. מעין איש מבוגר ומצחיק שבתקווה יוליד לנו הרבה מאוד ממים.

מישל מיכייב

מישל מיכייב | צילום : מיכה לובטון
מישל מיכייב | צילום : מיכה לובטון

עזבו את זה שהיא מהממת על ושהיא צריכה לפצוח בקריירת דוגמנות בינלאומית. היא גם גדולה. אם נוריד מכולנו את שכבות הקנאה על איך שמישל נראית נבין שהיא סך הכול בחורה סבבה, מצחיקה וסופר מודעת לעצמה. כשחושבים על זה, העונה הזאת היא גם בסימן "מודעים לעצמם". בדומה למישל, הרבה מהמתמודדים מבינים איך הם מצטיירים ומי הם באמת מאחורי כל הסטריאוטיפים. מישל מודה שהיא קצת איטית אבל היא מפצה על זה בהומור עצמי. מישל היא מצילה, והיא חושפת בפנינו שהיא חווה הטרדות מיניות על בסיס יומי גם כשהיא לבושה בחולצה גדולה ומכנסי גלישה. מה אנחנו לומדים מזה? שזה לא משנה מה היא לובשת.

כשהיא נכנסה לבית התבאסתי בשבילה. למה הלבישו אותה ככה? אני כל כך בעדה, ובמיוחד כשראיתי אותה באאוטפיט שהיא לא מרגישה בנוח איתו. אמנם היא נראתה אש באאוטפיט הזה אבל היא נכנסה בגב כפוף לבית ורק רציתי לחבק אותה ולהציע לה להחליף לטרנינג.

עתידות: מתמודדת בולטת בבית כי, בכל זאת, לא רואים כל יום יופי כזה. נוסיף לכך שהיא גם עוברת כבחורה קולית ויש לנו מתכון לדמות מעניינת בבית. רומן עם מישהו מהבית זה בגדר החובה כי איך פרח כזה תהיה לבד?

יעל פפר

ליעל נמאס להיות "הבחורה של גואל רצון" וכל חלק בה צועק את זה. היא מספרת באומץ על החוויה הנוראית שעברה כאחת מנשותיו של רצון בכת החולנית שלו, ועל ההחלטה לעזוב אותו אחרי שביקרה את אביה על ערש דווי. היא הולידה לרצון שמונה ילדים ובגיל 36 החליטה לעזוב אותו ולהתחיל מחדש. זה פאקינג מטורף. הסיפור שלה עשה לי צמרמורת והרצון שלה להיות "יעל מהאח הגדול" ולא "יעל של גואל רצון" מובן לחלוטין. אני מאוד בעדה.

עתידות: יעל באה לטרוף את המשחק הזה ואני די בטוחה שלא מעניין אותה לזכות. היא פה כדי לעוף על החיים שלה ואני ממש בעדה. אם היא תצליח להפוך לדמות מעניינת בבית גם בלי קשר לסיפור החיים המטורף שלה, אני צופה לה עתיד מזהיר בבית. אני מקווה שיהיה לה רומן עם אחד הגברים הצעירים בבית בשביל הג'וס.

ירדן אדרי

אני חייבת להודות שלירדן ולי הייתה מעין חברות דיגיטלית בפייסבוק דרך חברות משותפות. במשך כמה שנים טובות היינו מחליפות לייקים ומכבדות את ההומור אחת של השנייה, אז אני כבר בעדה. ירדן היא בחורה מגניבה, ולמרות שלא תיקשרתי איתה שנים אני מאמינה שהיא שמרה על הקוליות. כמישהי עם לוק מוגזם שעוסקת באומנות אני בטוחה שהיא פיתחה עור של פיל בכל הקשור לביקורת, וזה מה שייתן לה וואחד פה העונה. ירדן היא דיירת מגניבה אבל היא מועדת לפורענות כי היא לא תקבל שיט מאף אחד. הולך להיות מעניין. מישהו אמר קאט פייט?

עתידות: רומן לוהט שייגמר בפיצוץ דרמטי וירעיד את הבית לצד ריבים קולניים והרבה צחוקים.

אדם אליוף

אדם אליוף | צילום: מיכה לובטון
אדם אליוף | צילום: מיכה לובטון

הנה בן אדם שאני רוצה לתת לו בוקס. אדם נראה מסוג האנשים שמנסים לשכנע אותך להיכנס לתרמית פירמידה. אני לא אומרת שזה מה שהוא עושה בחיים, כי הוא אמר שהוא יהלומן, אבל יש לו לוק כזה. הוא מלא בביטחון עצמי, כסף של ההורים ועונד על עצמו יותר ממאה אלף ש"ח בתכשיטים. תגיד, אתה אמיתי? אתה בן 22. הוא מזכיר לי בחורים לוזרים שלמדו אותי בתיכון, ואם בחורה הייתה מנפנפת אותם הם היו מספרים לכולם שהיא שכבה איתם ויש לה הרפס. אני לא אומרת שזה מה שהוא עושה, יש לו פשוט לוק כזה, מה אני אעשה.

עוד דבר מעניין לגבי אדם זה שהוא בעצם אנטיתזה לליאור. שניהם עובדים ביהלומים, שניהם באים מכסף, אבל האחד מצניע זאת והשני מה זה מתרברב בזה. ההתנגשות הערכית יכולה ליצור סיטואציות מאוד מעניינות.

עתידות: מצד אחד אני מתעבת את כל מה שהוא מייצג, אבל מאוד מעניין אותי איך הוא הולך להתקבל בבית עם התעופה העצמית הלא מוצדקת הזאת. בטוח הוא יתאהב במישל נואשות, ובטוח שהיא לא תרצה אותו.

רונן פייגנבוים

רונן פייגנבוים | צילום: מיכה לובטון
רונן פייגנבוים | צילום: מיכה לובטון

טוב, הוא נראה בול כמו אבא שלו. יש להם קול ממש דומה ורונן הוא בעצם שייע פיינגבוים בצעיר. בואו, אי אפשר שלא לדבר על זה. הסיפור של רונן זה הסיפור הקלאסי של כדורגלנים שפורשים: מנסים בעסק אחר, לא הולך, מתחילים להמר ומאבדים הכול. מעבר לסיפור הגנרי רונן נראה בחור על הכיפאק ואני לגמרי בעדו. מה שגורם לי לחשוב שוב: האם ייתכן שרוב האנשים בתחרות הזאת הם סבבה? יש מצב שלא הייתה לי בעיה לשבת קפה עם רוב דיירי הבית? מה האח הגדול מחביא בשרוול?

עתידות: יעשה קצת כיף, יודח בהתחלת-אמצע העונה, ייהנה מהמעמד של סלב לשבועיים ויחזור לחייו.

ניר אבישי כהן

ניר אבישי כהן | צילום מסך מתוך רשת 13
ניר אבישי כהן | צילום מסך מתוך רשת 13

כל תעודת הזהות של ניר בנויה כך שהצופה הישראלי הממוצע יתאהב בו ואז יתבלבל. ניר הוא מלח הארץ: שירת בקרבי, עושה מילואים, ציוני, עבד עם השב"כ, חי בזהות כפולה במפרץ הפרסי – אממה? הוא הדובר של "שוברים שתיקה" ואף נתן עדות בעצמו. בצורה נעימה וברורה הוא מסביר את האג'נדה שלו, ומעניין אותי כבר לראות את השיח שלו עם המתמודדים האחרים והמפגש בין הדעות הפוליטיות. עכשיו, כשפיזית אין לנו את עדי ליאון בבית, יכול להיות שאשכרה נוכל להיות עדים לדיון מתורבת בנושא בין אנשים אינטליגנטיים.

המשימה הסודית של ניר היא שוס רציני, וכמו שהוא "מבין את המאגניבות של הדבר" (מילים שלו), גם אני. בתכלס, להכניס שמאלני משוברים שתיקה לבית האח הגדול בתחפושת של מתנחל דתי ימני זה פשוט קורע. זה הולך להיות השבוע הראשון הטוב ביותר אי פעם בתוכנית.

עתידות: יהיה שמאלני המחמד של הבית ויצליח לדבר גם עם הימנים הקיצוניים ביותר. בנוסף, הוא יהיה דמות אבהית שאנשים יבואו להתייעץ איתה ולמצוא נחמה. כשייצא מהבית יהיה פרשן פוליטי בכל הערוצים.

אמלי (כן, בלי י') פרי

אמלי פרי | צילום: מיכה לובטון
אמלי פרי | צילום: מיכה לובטון

וואלה, עוד מתמודדת שאני מחבבת, ושאני יודעת שתעשה בלגן בבית. אמנם אמלי נראית קצת מהבחורות שחופרות על עצמן וכמה שהן מדהימות, אבל בסופו של יום היא נראית מישהי שכיף לצאת איתה לבילוי.

היא ללא ספק האימא הכוסית בוועד כיתה שלא מאמינים שהיא אימא ושהיא אחרי שלוש לידות: מלאת קעקועים, לבושת שחורים ונראית סופר צעירה.

למרות שיש חשש להתשה אני בינתיים מכילה את התעופה העצמית של אמלי ומפרגנת לה על ההחלטה לבוא כדי לעשות חיים. מה קרה? הבחורה רוצה קצת להתפרסם. שיבושם לה. ונדבר על זה שלירון ויצמן סיפרה שהן היו חברות ביסודי? הלםםםםםם!

עתידות: בתעודת הזהות שלה אמלי אמרה שהכניסה לבית היא גם בחינה של הזוגיות שלה. לדעתי היא תמצא מישהו חדש בבית (אולי מישהו מהכניסה השנייה אם היא תישאר עד אז) ותזרוק את הבחור הקודם לעזאזל. בעתיד הקרוב, אגב, אני די בטוחה שהיא תחשוף את המשימה הסודית של תקוה.

גד פניבילוב

גד פניבילוב | צילום: מיכה לובטון
גד פניבילוב | צילום: מיכה לובטון

גד שלנו הוא בעצם איש קווקזי בן 60 שבא מהעבר הרחוק והשתכן לו בגוף של בחור בן 22. אחרת איך יש בן אדם כזה?! אם חשבתי עד כה שכל הדיירים הם בסדר הנה מישהו שבא לעשות בלגן. גד אמנם רק בן 22 אבל הוא נשוי עם ילד וחי בעבר. כמה בעבר? תקופת האבן. הוא לקח את אשתו לשווארמה בדייט הראשון שלהם וחלק איתה (!) פחית, הוא מכור לקופונים, קמצן רציני ובבית שלו הוא לא עושה דבר. בגלל היותו הגבר אשתו מנקה, מבשלת, מפנה ואפילו מאכילה אותו. מה הוא עושה בתמורה? שר לה בטורקית. אני לא צוחקת, זה מה שהוא אמר. לצד כל הטוב הזה הוא גם לא אוהב נשים שלבושות חשוף, ואף יגרום להן להשתנות (לדבריו) ו… הוא חייב לאכול סטייק כל יום שישי. ומה קורה אם אין מספיק תקציב? זה לא מעניין את גד, הוא אומר שיהיו סטייקים.

אבל אל תחשבו שגד שלנו חסר מודעת. הוא הודיע שהוא הולך להושיב את הדיירים ולהסביר להם איך לדבר איתו. איך מתנהגים איתו, אתן תוהות? לדבר איתו בגובה העיניים, בישיבה, עם קשר עין רציף. הלוואי שהייתי צוחקת.

עתידות: וואו… אממ… אני לא יודעת. בחיים לא נתקלתי בבן אדם כזה אני קצת לא יודעת איך עם ישראל יאכל אותו כי מצד אחד הוא נוראי אבל מצד שני הוא ליהוק העשור.

רות אלבז

רות אלבז | צילום: מיכה לובטון
רות אלבז | צילום: מיכה לובטון

את רות אני מכירה אישית, אפילו השתתפתי בסרטון שלה ועבדנו יחד ב"טיים אאוט" לתקופה קצרה. קשה לי לשפוט את רות כי אני פשוט אוהבת אותה. היא בן אדם כל כך אמיתי וכיפי, ולכן דעתי משוחדת.

אני די בטוחה שרות לא יודעת בעצמה למה היא נכנסת לטירוף האח הגדול, אבל אני חושבת שהיא תעבור שם מסע מגניב. היא בן אדם כל כך רהוט ונעים שאני לא רואה סיבה שהיא לא תהיה אהובה. הסיפור שלה והדואליות שהיא חווה גם כמזרחית (שקוראים לה משתכנזת) וגם כיוצאת בשאלה יכולה להוות קול לקהילה מסוימת של אנשים שחיים בתחושה של דלתות מסתובבות.

עתידות: תגיע לאמצע-סוף העונה ותיתן תקופה טובה של סבבים בפאנלים שונים והנחייה בתאגיד.

אסיף אלייקים

אסיף אלייקים | צילום: מיכה לובטון
אסיף אלייקים | צילום: מיכה לובטון

שלום שלום לאויב המר של ניר. טוב, רגע, שנייה, לפני שאסיף ימני הוא האקס של מעיין אדם והדובר לשעבר של אורן חזן (שיש מצב שייכנס לבית לפי הפרומו המוזר הזה???). אה, והוא גם סופר, אושיית הגיגים של פייסבוק ועיתונאי.

>> מעיין אדם רצתה ילדים, ואסיף לא

חוץ מהיותו חתיכוס כזה עם עיניים כחולות רצח הוא גם מאוד אוהב את ארץ ישראל השלמה ואומר "לא עלינו" למשמע המילה שוברים שתיקה. והופה, מי איתו בבית? הדובר שלהם! אבל האמת שאני לא דואגת לאסיף מבחינה פוליטית כי הוא יודע לדבר יפה. כמישהו שטוען שאין דבר שהוא לא יכול לדברר אני חושבת שהוא ישקול את מילותיו היטב לפני שייכנס לוויכוח פוליטי.

בפן האישי יותר אסיף לא התגבר על מעיין בקטע מוגזם ולדעתי נשמע עליה עוד הרבה.

עתידות: ויכוחים רבים עם ניר שיולידו ביניהם חברות אמיצה. בנוסף, אני די בטוחה שיתגבש שם בחוץ צבא האמת של אסיף. משהו בחתיכות ובכריזמה גורם לאנשים להשתגע.