דיקלה: "לפעמים אני מרגישה כאילו אני עומדת מול מחבל שבא ומפעיל עליי פצצה"

 דיקלה לובשת שמלה של Alex Perry בהלגה עיצובים ועגילים של Jb jewelers | צילום: אלון שפרנסקי, סטיילינג: שירן מניה
 דיקלה לובשת שמלה של Alex Perry בהלגה עיצובים ועגילים של Jb jewelers | צילום: אלון שפרנסקי, סטיילינג: שירן מניה

היום (ראשון) דיקלה חוגגת 50 חורפים. לאחרונה היא השתתפה בקליפ חדש להעלאת המודעות לסרטן השד וסיפרה לנו שהיא חולמת על אח או אחות לבתה

88 שיתופים | 132 צפיות

הזמרת, יוצרת, מפיקה ועכשיו גם שחקנית, דיקלה (או בשמה המלא דיקלה דורי) – רוצה להיות אימא בפעם השנייה. בחודש ינואר היא תחגוג יום הולדת 50. מגיל 35, היא מספרת, עשתה מאמצים להפוך לאימא. רק כעבור עשור של ניסיונות זכו היא והחבר הטוב שלומי אלקבץ לחבק את בתם רנה ליליאן אלקבץ דורי, שנולדה באמצעות פונדקאית בפברואר 2018. עכשיו, רגע לפני גיל 50 – פונדקאות שוב על הפרק, והפעם לא עם שלומי – אלא עם חבר טוב אחר.

>> הגר בן משה: "היריון בגיל 42 זה לא טריוויאלי אבל זה מדהים"

"היום אני כבר לא מתייחסת לרעש הסביבתי, יש לי משהו אחר להתרכז בו, להתנחם בו. כל ההוויה שלי מצטמצמת לשעתיים ביום ואני לא מרגישה פספוס"

 

"יש לי תובנות של גיל 50", היא אומרת. "מבחינתי זוהי פעם ראשונה שבה אני לא אגואיסטית, שאני מכירה את עצמי באופן שונה. אני אוהבת את עצמי יותר כי יש מישהי שאוהבת אותי באמת – הבת שלי. זה עושה משהו לנשמה, זה מרגיע וזה מזכך. בילדה הראשונה הרגשתי מן חובה חברתית, אולי דתית. אבל עכשיו אני בעניין כי יש לי חובה כלפי הבת שלי. רנה מאוד רוצה אח או אחות, ואני מוכנה להקריב את חיי ולקום בלילות כדי שיהיה לה מישהו כשאני אלך מן העולם. היום אני כבר לא מתייחסת לרעש הסביבתי, יש לי משהו אחר להתרכז בו, להתנחם בו. כל ההוויה שלי מצטמצמת לשעתיים ביום ואני לא מרגישה פספוס".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dikla דיקלה (@dikla_official)

 כמה הילד השני קרוב?
"זה בתהליך כבר שנה וחצי. זה עדיין לא קרה, אבל אני רוצה את זה ומחכה לזה".

העניין הזוגי לא מדגדג לך?
"על זוגיות אני לא מדברת. זה אולי מסקרן מבחוץ, אבל זו החלטה חד משמעית שלקחתי על עצמי לפני הרבה שנים. חיי האישיים הם חיי האישיים".

"פונות אליי נשים עם מצוקות נפשיות, וגם מגיעות אליי פניות לעזרה בנושא הפונדקאות. יש לי קו פתוח, וזה אחד הדברים שאני אוהבת לתת ממרום גילי וניסיוני"

 

בתחילת השבוע צילמה דיקלה בהתנדבות קליפ שיעלה במהלך החודש  לעמותת "שלובות – חיבור חדש לחיים" – עמותה המספקת תמיכה לחולים וחולות סרטן. העמותה שמה לה למטרה לחזק את שמחת החיים של המתמודדים עם המחלה בתקופת הטיפולים, הבדיקות והניתוחים. היא פועלת ב-18 סניפים ברחבי הארץ והפעילות בה כוללת מפגשים שבועיים וגם מסיבות, טיולים, הרצאות וסדנאות. לרגל חודש המודעות לסרטן השד, פנתה לדיקלה מנהלת הקהילה בפתח תקווה ודוברת העמותה הארצית, רינת ז'ולטי-מרוז. היא הציעה לה לשיר עם הנשים המתמודדות עם המחלה את השיר שלה "לא מתנצלת". ז'ולטי-מרוז עצמה היא חולת סרטן. "אני בת 47, אימא לשלושה ילדים – הקטנה בת שש – וכבר ארבע שנים אני מתמודדת עם סרטן שד גרורתי. הקמפיין שיעלה החודש יקרא לכולם ללכת להיבדק כי גילוי מוקדם באמת עשוי להציל חיים".

"אני מתנדבת הרבה", מספרת דיקלה. "בסתר, לגמרי בפרטיות. פונות אליי נשים עם מצוקות נפשיות ואני עוזרת להן, וגם מגיעות אליי פניות לעזרה בנושא הפונדקאות. יש לי קו פתוח וזה אחד הדברים שאני אוהבת לתת ממרום גילי וניסיוני. זו ההתנדבות הכי מרגשת שהייתה לי עד כה. מחלת הסרטן היא פחד גדול אצל כולם והנושא קרוב לליבי מאז שרונית אלקבץ נפטרה. סיפור עצוב, טרגדיה של אישה צעירה ואימא לילדים קטנים. אני כמובן בקשר עם המשפחה (רונית היא אחותו של שלומי, אבי בתה של דיקלה. דב"א), רונית נשארה דמות דומיננטית בחיים שלי. הלוואי שתימצא התרופה למחלה הזאת. חייבים לעודד את המודעות שגילוי מוקדם מציל חיים.

"בקליפ השתתפו כ־50 נשים, חולות ומחלימות. כל אחת וסיפורה האישי, כל אחת היא עולם ומלואו", ממשיכה דיקלה, "היו למשל אם ובת שחלו שתיהן במחלה וזה היה מאוד כואב, אבל ראיתי נשים שמחות, חייכניות, טורפות את החיים, מצחיקות, חזקות ואופטימיות. הצטלמנו והתנשקנו ורקדנו וצחקנו. נתתי אנרגיה וקיבלתי אנרגיה בחזרה".

"אין לי את התשוקה של אימא שלי להיות חמש שעות במטבח כל יום. אני גם לא טובה במינגלינג, שיחות נשים במספרה על מניקור ופדיקור. אני לא אישה של סמול טוק"

דיקלה ובתה רנה | צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם dikla_official@
דיקלה ובתה רנה | צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם dikla_official@

 

השיר "לא מתנצלת" בוצע לבקשתן של הנשים שלקחו חלק בקליפ. בין השאר הוא אומר:
"היי, אני לא מתנצלת על שום דבר
ולא יעצור אותי כלום
ואם תשאל אותי עשיתי טעיות
אך אני לא מתביישת בשום דבר
ולא הפחיד אותי כלום
וגם אם לפעמים שכחתי להיות
כי לא מוותרת על כלום".

"זהו שיר של פיכחון ובסוף שיר ניצחון", אומרת דיקלה. " בחיים, הרבה אנשים מדברים מגרוננו, ואנחנו מושתקים. השיר מדבר על זה שלא צריך להתנצל על מי שאנחנו, גם אם היו לנו פלופים. גם אני לא מתנצלת על טעויות ועל פחדים".

הקמפיין להעלאת המודעות לסרטן השד של עמותות "שלובות" שבו השתתפה דקלה
הקמפיין להעלאת המודעות לסרטן השד של עמותות "שלובות" שבו השתתפה דקלה

עם כל המודעות שיש לך לנושא הסרטן, איך את עדיין מעשנת סיגריות?
"קשה לי בלי, אבל השבח לאל אני לא כפייתית. פעם עישנתי יותר. ירדתי לחצי. היום אני מעשנת 15 סיגריות ביום. אני לא מעשנת בבית ולא ליד רנה".

"אלימות כנגד נשים היא פחד אלוהים. אני פוחדת, רועדת מזה, זה מקומם ומטריף אותי. אנחנו הנשים חסרות אונים מול המפלצתיות הזאת. מה קורה כאן? לגברים האלה אין בנות?"

 

דיקלה היא אישה מרתקת, איכפתית, מעורבת, אישה של השראה. במהלך הריאיון, שבר האיש שמנקה את ביתה שולחן זכוכית קטן. מול פניו המבוהלות, דיקלה עשתה הכול כדי להרגיע אותו. "כשדבר נשבר אצלי אני שמחה, כי אני מבינה שהגיע הזמן להחליפו. אני אוהבת להעיף דברים. אילו יכולתי לזרוק את המקרר ואת התנור, הייתי זורקת וקונה חדש. אני אוהבת להתחדש".

אם יש נושא שמרתיח את דיקלה זוהי האלימות הגואה כלפי נשים, הכוללת גם הטרדות מיניות ואונס. "פחד אלוהים", היא אומרת, "היום, כשיש לי ילדה, נקודת המבט שלי יותר עמוקה וביקורתית. אני פוחדת, רועדת מזה, זה מקומם ומטריף אותי. אנחנו הנשים חסרות אונים מול המפלצתיות הזאת. מה קורה כאן? לגברים האלה אין בנות? אני לא שונאת גברים, אבל מול התנהגות אלימה, בוטה, מפלצתית – לפעמים אני מרגישה כאילו אני עומדת מול מחבל שבא ומפעיל עליי פצצה".

לא באה לטרוף את העולם

עכשיו דיקלה מוסיפה לעצמה גם תואר חדש של שחקנית. היא משחקת בהצגה "חיים שלי – אינתא עומרי" בתיאטרון העברי של תיאטרון הצפון, שבה היא מגלמת את אום כולתום. "היא אייקון בלתי נדלה ותיאטרון הוא קטע חזק. אין פילטרים והשילוב של משחק ושירה הוא נפלא". היא גם משחקת בסדרה "בוגד" בהוט לצד ניב סולטן, ליאור אשכנזי ועוז זהבי. "זה היה ניסיון מדהים ותענוג גדול. הבמאי אסף פולונסקי היה מדהים ועדין". בקרוב נראה אותה גם בסרט "כביש  הסרגל" – דרמה בלשית של מאיה דרייפוס עם עידן עמדי וטלי שרון. "מאז שהייתי ילדה קטנה הבטחתי לעצמי שאשחק, ואני מתחילה לקיים את ההבטחה הזו. במקביל, יש לי כל השנים חלומות כיוצרת והחלום הנוכחי שלי הוא לכתוב לקולנוע".

הופתעת כשפנו אלייך לתפקידי משחק?
"יש אליי לא מעט פניות. היו כאלה שסירבתי להן ואני לא מתחרטת. למרות שהיו דברים מעניינים – לא הרגשתי שזה הזמן. אבל הבמאי אסף פולונסקי פתח לי את הראש לנושא והיום אני מרגישה מספיק בשלה כדי לשחק. מעניין מה החיים יזמנו לי בתחום הזה".

"אני עושה דברים לא רק בשביל כסף. אבל אל תתבלבלי – אני אוהבת כסף. אמנות צריכה להביא כלכלה וזה דבר חשוב בעיניי. כסף הוא כוח, הוא דם. לא סתם מעריכים אנשים עשירים"

 

הופתעת מיכולת המשחק שלך?
"אני לא לוקחת את עצמי יותר מדי ברצינות. זה סבבה, נחמד ומעניין – אבל עכשיו אני כבר בדבר הבא. תובנה אחת שהגיעה עם הגיל אצלי היא לא למהר לשום מקום. אני לא במשחק של לטרוף את העולם. אם בעבר הייתי שלמה עם עצמי – היום אני שלמה שבעתיים. אני מחוברת למה שאני אוהבת ולמה גורם לי הנאה, ולעובדה שאני משפיעה לטובה על כמה שיותר אנשים. אני עושה דברים לא רק בשביל כסף, אבל אל תתבלבלי – אני אוהבת כסף. אמנות צריכה להביא כלכלה וזה דבר חשוב בעיניי. כסף הוא כוח, הוא דם. לא סתם מעריכים אנשים עשירים".

רנה קיבלה את הכישרון המוזיקלי שלך?
"רציתי להביא לה מורה לפסנתר אבל היא טוענת שהיא יודעת לנגן לבד. היא לא, כמובן. היא נולדה שחקנית כמו אבא שלה וכמו הדודה שלה רונית. אני נולדתי זמרת".

יש כשרון שאין לך?
"כן. אני מבשלת, אבל אין לי את התשוקה של אימא שלי להיות חמש שעות במטבח כל יום. אני גם לא טובה במינגלינג, שיחות נשים במספרה על מניקור ופדיקור. אני לא אישה של סמול טוק".

עם מי את חולמת לעשות דואט?
"עם ג'ורג' וואסוף, זמר ערבי".

יש לך זמרות חברות נפש?
"היו כמה שהתאדו. נסרין היא אהבה גדולה שלי וגם זהבה בן. מירי מסיקה היא אישה מדהימה וגם עם מארינה מקסימיליאן תמיד כיף לי לדבר".

"לאן שלא נברח, אנחנו לבד. הגורל שלנו הוא רק שלנו. זה אולי שוק בשביל אנשים מסוימים מה שאמרתי עכשיו, אבל זה הכאב ואלה החיים"

 

על מה את מבזבזת הכי הרבה?
"על רכב. אני אוהבת רכב סבבה ונוח. מרצדס. וזה בסדר גמור".

מהו הפרויקט הבא שלך?
"בקרוב יוצא סינגל חדש בשם 'לבד' שכתבתי והלחנתי".

שם קשה.
"כן. בסוף אנחנו לבד. גם עם בני זוג – אנחנו לבד. זה כל הסיפור. לאן שלא נברח, אנחנו לבד. הגורל שלנו הוא רק שלנו. זה אולי שוק בשביל אנשים מסוימים מה שאמרתי עכשיו, אבל זה הכאב ואלה החיים".

 

*לתרומות לעמותת "שלובות – חיבור חדש לחיים" ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבון עמותת שלובות, בנק 20 סניף 438 חשבון 297973*