הגר משה מצפה לבת ומתרגשת: "היריון בגילי זה לא טריוויאלי אבל זה מדהים"

הגר משה | צילום: פיפל פוטוגרפי, איפור ושיער: עדי סלומון, שמלה: אבישג ארבל
הגר משה | צילום: פיפל פוטוגרפי, איפור ושיער: עדי סלומון, שמלה: אבישג ארבל

ההיריון חייב אותה לשנות מסלול ולחפש עבודה אחרת, אבל להגר משה מ"חתונה ממבט ראשון" זה ממש לא מפריע. בריאיון היא מספרת על טיפולי הפוריות ועל ההתרגשות שלה ושל וניר פור

88 שיתופים | 132 צפיות

ד"ר הגר משה נמצאת בהיריון מתקדם (הלידה צפויה בחודש ינואר), והיא נראית ונשמעת מאושרת מאי פעם. היום (שלישי) היא חשפה כי היא ובן זוגה, ניר פור, מצפים לבת ואת הריאיון הזה ערכנו איתה לפני חודש, זמן קצר אחרי שבני הזוג בישרו על ההיריון ועוד לפני שחשפו את מין העובר.
לא הבחילות, ההקאות, העייפות, לא כאבי הגב שטרם חלפו, קשיי השינה הנמשכים, והתפקוד בחצי כוח, כדבריה, מקלקלים לה את השמחה: "אני לא יכולה לתאר במילים עד כמה רצינו ועד כמה חיכינו להיריון הזה ועד כמה אנחנו שמחים ומתרגשים. זה לא טריוויאלי היריון בגיל 42 והדרך שלנו אליו לא הייתה פשוטה, אבל זה קרה וזה הדבר הכי מדהים שיכולנו לקוות לו ואנחנו בתחושת הודיה מטורפת".  

למה את מתכוונת שהדרך לא הייתה פשוטה?
"המסע שלנו להורות לא היה פשוט. עברתי טיפולי פוריות, לא בגלל שהייתה בעיה, אלא בגלל שלא היה לנו זמן להיריון ספונטני בגלל הגיל ורצינו שיקרה מהר. זה כן משהו שאני אדבר עליו יום אחד כשארגיש מוכנה לזה. אני צריכה עוד זמן, עכשיו זה מוקדם מדי ויהיה יהיר מדי, אבל כיוון שהדרך להורות לא פשוטה אצל רבים, אני ארצה לספר ולחזק בנות אחרות שנמצאות באותו צומת שבו אני הייתי".

היריון ראשון בגיל 42, זה לא פשוט.
"כן. אני בן אדם של הצתה מאוחרת. הכול אצלי קרה באיחור. התחלתי ללמוד רפואה בגיל 35, התחתנתי בגיל 41 וגם הריתי די ברגע האחרון". 

איך את חווה את ההיריון?
"אני הורמונלית בטירוף ובוכה מכל דבר, גם בסרטים או בסדרות, הרבה יותר רגישה, נעלבת בקלות ולוקחת ללב". 

כמי שרצתה להתמחות בגינקולגיה, מה דעתך על פרשת העובר שגדל ברחם של אישה שאינה אימו הביולוגית בעקבות התקלה שהייתה בבית החולים אסותא?
"זה סיפור מטורף . אני יכולה להבין את הזוג שהאישה נושאת ברחמה תינוקת שביולוגית היא לא שלהם, אבל שהם רואים בה את ילדתם לכל דבר. את מגדלת ברחם שלך עובר ומרגישה שהוא שלך, במיוחד אחרי שעברת טיפולי פוריות. אבל בסיפור הזה ישנם גם הורים ביולוגים וזה סיפור כל כך קשה שיזעזע עוד הרבה זמן את עולם ה-IVF". 

בואי נחזור אליך, תארי את הרגע שאת מבינה שיש היריון?
"לא התאפקתי ועשיתי בדיקה ביתית שיצאה חיובית. למחרת עשיתי בדיקת דם ואז קיבלתי את החותמת. זה אושר שאי אפשר לתאר אותו במילים, גם עכשיו כשאני מדברת על זה, עולות בי דמעות, זו התרגשות עצומה שמלווה גם בפחד: מצד אחד את רוצה לשמוח ומצד שני את מפחדת לשמוח. מזל שיש לי את ניר לידי, הוא אופטימי מטבעו, רואה הכול חיובי, ומאזן אותי. אולי בגלל הפחדים שלי הכול עוד נראה לי רחוק, עוד לא חשבתי היכן ללדת, אני רק יודעת שאשאף ללידה רגילה. אני חושבת לקחת דולה מה שיכול להפוך את חווית הלידה ליותר נעימה". 

מה כבר השתנה בחיים שלכם?
"בתחילת ההיריון הייתי במין התכנסות בבית, תקופת קינון של ניר ואני. פחות יצאנו, בהורות מאוחרת הכול יותר מורכב, את מרגישה צעירה, אבל הגוף מזדקן ואני מודעת למגבלות ופחות מעמיסה עליו". 

הגר משה וניר פור | צילום: פיפל פוטוגרפי, איפור ושיער: עדי סלומון, שמלה: אבישג ארבל
הגר משה וניר פור | צילום: פיפל פוטוגרפי, איפור ושיער: עדי סלומון, שמלה: אבישג ארבל

הגר משה וניר פור (43), הפכו כבר מזמן לזוג שאנחנו אוהבים לאהוב. הם הכירו לראשונה מתחת לחופה של "חתונה ממבט ראשון" וחוו לא מעט משברים בשאלת יחסינו לאן, כולל ריבים, פרידה וחזרה, אבל החליטו להישאר יחד כשירד המסך על הריאליטי, ולא הופתענו כשבאה הצעת הנישואין האמיתית. לעד הם יזכרו כזוג הראשון מ"חתונה במבט ראשון" שהתחתן. 

ירח הדבש המפנק של ניר והגר

נכון להיום, הגר שינתה – לפחות לזמן הקרוב – את הפאזה המקצועית שלה: ההתמחות שלה בגניקולוגיה תידחה לטובת ההיריון ובימים אלה היא עובדת בפיתוחים קליניים בתעשיית התרופות, "הרפואה היא חלק בלתי נפרד ממני", היא מסבירה, "זה משהו שבוער בי, אני מתגעגעת לקליניקה, אבל עזבתי זמנית את בית החולים כי הבנתי שיש שלב שאת צריכה לעשות סדר עדיפויות בחייך ולשים את הרפואה בצד. לא יכולתי לקחת בהיריון סיכון ולהתמסר להתמחות תובענית ותורנויות" , גם ניר, כימאי במקצועו, עשה שינוי בקריירה והיום הוא עוסק בהייטק בתחום הבינה המלאכותית. 

על הדרך קטפתם לאחרונה קמפיין.
"נכון. כשמגיעות הצעות טובות, אנחנו לוקחים. הקמפיין לבנק מזרחי בנושא משכנתאות, דיבר אלינו. זו הייתה חוויה כפית וזה גם השתלם כלכלית". 

ולקחתם משכנתא?
"עוד לא. אין לנו עדיין דירה ואנחנו חושבים לקנות ואז ניקח מבנק מזרחי. כרגע חלים אצלנו כל כך הרבה שינויים בחיים שמעבר הדירה נדחה. אני אוהבת את הדירה התל אביבית שלנו ליד הים, למרות שהיא שלושה חדרים בקומה שלישית בלי מעלית וזה לא יהיה קל עם תינוק, אבל יגיע הזמן גם לשינוי מגורים".

רוצה לחלוק איתנו את מין הילוד?
"אנחנו שומרים בסוד. כמובן שאנחנו מרוצים ממה שבא ואנחנו רק רוצים ילד בריא. אם זה היה תלוי בניר, הוא כבר היה חושף ברגע שחשפנו את ההיריון, אבל אני אמרתי לו שבשום אופן לא. אני לא רוצה להיות יהירה. עד שאין ילד בידיים, אני מעדיפה להמתין, כרופאה אני מכירה את הסטטיסטיקות ויודעת שדברים לפעמים משתבשים". 

יש לך קרייבינג של הריוניות?
"אני מנסה לשמור על עצמי, ומנסה לאכול בריא, אבל תכלס אני אוכלת גם שטויות. יש לי דחף גדול לפחמימות, ולא רחוק מהבית שלנו יש סניף של אבולעפיה אז אני לא מתאפקת רק משתדלת לרסן את עצמי. אני לא מוטרדת מהמשקל, מה שעולה בהיריון, ירד אחריו. למרות שמהצד אומרים לי איזה היריון יפה, אני מרגישה גדולה ורואה איך הגוף משתנה כל איבר לחוד. אבל זה שווה הכול. בהתחלה לבשתי בגדים גדולים למידתי, בניסיון להסתיר את ההיריון, זה לא עזר לי מיד התחילו להתקשר ולכתוב בשעה טובה. בגדי היריון בקושי מצאתי. בארץ אוכלוסיית ההיריון מאד מוזנחת, רק לאבישג ארבל יש בגדי היריון יפים אז קניתי שם, חבל שזארה, שיש להם בחו"ל מחלקת היריון, לא מביאים לארץ". 

הגר וניר | צילום: שחר מייזנר
הגר וניר | צילום: שחר מייזנר

איזה אבא יהיה ניר?
"תקשיבי, הוא מדהים והוא יהיה אבא מושלם , אני מתמוגגת כשאני רואה אותו עם ילדים ויודעת שהילדים שלנו יברכו אותי שבחרתי להם אותו בתור אבא". 

ויש כבר מחשבות על ילדים נוספים?
"אחרי ההיכרות שלנו, ניר אמר לי שהוא רוצה ארבעה ילדים, עניתי לו שבשביל זה הוא צריך למצוא מישהי שצעירה ממני בעשור. הלוואי שיהיה עוד ילד. אני מאוד רוצה, אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד. נתחיל באחד. ועד שהוא יבוא אני מתרגשת כל יום מחדש מתנועות העובר ברחם, מדמיינת את שלושתנו יושבים יחד בבית וזה פותח לי את הלב ברמות".