מומלץ פלוס: מה שווה לראות בדיסני+

תכני דיסני פלוס. צילום: יח"צ
תכני דיסני פלוס. צילום: יח"צ

שירות הסטרימינג של חברת דיסני מגיע סוף סוף לישראל ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. כמה זה עולה, איך יחולקו הקטגוריות ובעיקר, איזה סדרות וסרטים כדאי לכם לראות

88 שיתופים | 132 צפיות

איך זה עובד?

שירות הטלוויזיה החדש של דיסני פלוס יושק רשמית בישראל ביום חמישי ה-16 ביוני. המחיר יהיה 39.90 ש"ח בחודש או 399 ש"ח לשנה, ויש גם מבצעים בהרשמה מוקדמת באתר או במנוי משולב עם yes. מנויים יוכלו להתחבר לשירות מארבעה מכשירים במקביל ולהגדיר פרופילים שונים (עד שבעה למנוי).

התוכן בשירות מתחלק למספר קטגוריות, לפי עולמות תוכן ואולפנים. דיסני הם תאגיד עצום מימדים בימינו, והקטגוריות משקפות את הרכישות היקרות שלו מהעשור ומשהו האחרונים – אולפן האנימציה פיקסאר, אולפני פוקס לשעבר, לוקאספילם והשלוחה הקולנועית-טלווזיונית של חברת הקומיקס מארוול. התוצאה לפניכם:

דיסני – מצוירים ומצולמים

נו, זה הרי בשם. כמאה סרטים מבית דיסני ופיקסאר ייכללו בספריה כבר ביום ההשקה, בהם סרטים מצוירים אהובים עם הדיבוב העברי שאתם זוכרים מהילדות/מהריפיט הבלתי נגמר של הזעטוטים הפרטיים שלכם. צפייה מספר מאתיים ב"מלך האריות" או "היפה והחיה" מובטחת, אבל שווה לתת צ'אנס גם לכותרים פחות פופולריים אבל לגמרי נהדרים, כמו "לילו וסטיץ'", "לפגוש את הרובינסונים", The Great Mouse Detective ואפילו "שלושת הקביירוס", כנראה הדבר הכי אסיד-טריפי שדיסני עשו אי פעם. רשימת התכנים שנחשפה עדיין חלקית, אז אנחנו מחזיקים אצבעות שברשימה המלאה יהיו גם הסדרות המצוירות "עלילות ברווזים" או "גראביטי פולס".

אבל אנימציה זה לא הכל – בספריית דיסני יש גם לא מעט תוכן מצולם, עם או בלי קטעים מצוירים. בין השאר תמצאו שם את "מארי פופינס", סדרת "שודדי הקאריביים", שני סרטי "נרניה", וגם פצצות הנוסטלגיה לילדי שנות האלפיים "האנה מונטנה: הסרט" ו"ליזי מגוויר: הסרט". יש גם את מפעל הרימייקים המפוקפק של השנים האחרונות, שהדעות על תוצריו חלוקות מאוד (לדעתנו "קרואלה" ו"ספר הג'ונגל" היו ממש בסדר, אבל תברחו כמו מאש מהחידוש של "מולאן"). אחד הכותרים יוצאי הדופן בקטגוריה הוא "המילטון", שמגודר כסרט אבל הוא בעצם תיעוד באיכות מעולה של המחזמר מברודווי. אם עוד לא יצא לכם, רוצו לראות את סיפור המהפכה האמריקאית מנקודת מבט לא סטנדרטים, עם המון רפרנסים למחזות זמר, מוזיקת פופ והיפ הופ והקאסט המקורי והאגדי.

פיקסאר

כאמור, הספריה מתהדרת גם בסרטים של האולפן האהוב והחלוצי, שהוביל את מהפכת האנימציה הממוחשבת ונרכש על ידי דיסני. ההבדלים בין שני האולפנים כבר אינם ברורים כמו בעבר ואפשר גם להתלונן שהאולפן כבר לא מה שהיה פעם, אבל "לוקה" ו"אדומה אש" החדשים – שיהיו זמינים לצפייה כבר ביום ההשקה – הם כיף ענק. ילדים ישמחו לעוד בינג' של סרטי "מכוניות", המבוגרים ימררו שוב בבכי מול "צעצוע של סיפור 3" או "קוקו", ויש עוד הרבה סרטים אהובים כמו "רטטוי", "למעלה", "וול אי", "מפלצות בע"מ" או "משפחת סופר על".

יקום "מלחמת הכוכבים"

אופרת החלל האפית היא אחד מכותרי הדגל של דיסני בימים אלה, והיא מתפרשת מעבר לסדרת הסרטים המרכזית בתשעה חלקים. "המנדלוריאן", "הספר של בובה פט" ו"אובי ואן קנאובי" החדשה מרחיבות את הסיפור המרכזי בפורמט סדרתי, וישנם גם סרטי הספין אוף "רוג 1" ו"סולו", הסרט וסדרת האנימציה "מלחמת המשובטים", אנתלוגיית האנימה מ-2021 "Visions" ועוד. שתי סדרות חדשות, "אנדור" ו"ווילוו", יגיעו לשירות עוד השנה.

מארוול ויקומים שכנים

המפלצת המכונה "היקום הקולנועי של מארוול" התרחבה זה מכבר גם לטלוויזיה. בספריה מחכים לצופים סבלנים הסדרות "וונדהויז'ן", "פלקון וחייל החורף", "לוקי", "הוקאיי", "מה אם…?" המצוירת, "מון נייט" והמצטרפת הטרייה "מיס מארוול". יש עוד הרבה כאלה בדרך.

בענייני סרטים – כותרי היקום הקולנועי שם, כמובן. הנוקמים, שומרי הגלקסיה, איירון מן, קפטן אמריקה, האלמנה השחורה, אנטמן, קפטן מארוול ושאר החברים שם – לרבות "נצחיים" ו"שאנג צ'י" החדשים יחסית. סרטי ספיידרמן, לפחות כרגע, לא שם.

החבילה כוללת גם סרטים על פי הקומיקסים שהופקו על ידי אולפנים אחרים –שלל סרטי "אקס מן" כולל "דדפול" ו"לוגאן" ושני הגלגולים של "ארבעת המופלאים".

נשיונל ג'יאוגרפיק

אתם מכירים את הנוהל – הרבה בעלי חיים + תוכן דוקו בלי חיות. בין הכותרים בקטגוריה – מגוון מרשים של סרטי כרישים כמו "כריש נגד לוויתן", "כריש נגד טונה", "כרישים נגד דולפינים" והכותרת הקסומה "שארקאטרז"; הסדרה הדוקומנטרית "הסודות הקבורים של מלחמת העולם השנייה" ותכנים נוספים על המלחמה; "תעופה בחקירה" הוותיקה ושתי עונותיה של "העולם על פי ג'ף גולדבלום", בהן השחקן האהוב עושה אהרוני וגידי, משתובב ברחבי העולם ומכיר הרבה אנשים נחמדים.

ספריית סטאר

הקטגוריה הזו היא הגרסה הבינלאומית של הולו. היא אולי לא תכלול את כל מה שתמצאו במקבילתה האמריקאית, אבל יהיה שם לא מעט תוכן מעניין שמיועד בעיקר לקהל בוגר. סדרות שטרם שודרו בישראל כמו Abbott Elementary, "רק רוצחים בבניין", "פאם וטומי", "ההמבורגרים של בוב" "ו"איך פגשתי את אבא" יחלקו אכסניה עם תכנים ותיקים יותר כמו "האנטומיה של גריי", "האמריקנים", "אבודים", "24", "זהות בדויה", "תיקים באפלה", "Glee", "איש משפחה" "פיוצ'רמה" ו"משפחת סימפסון". גם הריאליטי החדש של משפחת קארדשיאן, שעקרו לשירות לאחרונה, כלול בעסקה.

גם בגזרה הקולנועית יש מאגר לא קטן של תכנים, ספציפית כאלה של אולפני המאה ה-20 וסרצ'לייט (או פוקס, כפי שנקראו לפני שדיסני רכשו אותם). בין האפשרויות: סרטי "הנוסע השמיני", "אווטאר" של ג'יימס קמרון שמקבל בקרוב המשך, "ג'וג'ו ראביט", "ביג", סרטי "עידן הקרח" וסרטי אנימציה נוספים של האולפן המנוח Blue Sky, סרטי "קינגסמן" ו"מוות על הנילוס" החדש עם גל גדות.