אל תאמרי נואשת: כך תצאי לדייט בלי להתבאס

כך תפסיקי לסבול בדייטים | צילום: Shutterstock
כך תפסיקי לסבול בדייטים | צילום: Shutterstock

חזרת מותשת מעוד דייט שהרגיש כמו ריאיון עבודה? אולי כדאי שתשני גישה: בחרי את המקומות שאת אוהבת, נצלי את המפגשים לפיתוח מיומנויות אישיות ושתי לחיי המסע. כך תהני מהדייטים הבאים

88 שיתופים | 132 צפיות

לא מעט מהרווקות שבינינו נאלצות להתמודד עם לא מעט גרסאות לשאלות כמו: "תגידי אבל את עובדת בזה"? "את באמת מחפשת"? "מה את עושה בשביל למצוא אהבה"? "את יודעת זו עבודה". אז לא אני. אני מסרבת להסתכל על דייטים כעל עבודה, ומאמינה שדייטינג צריך להיות מהנה, כדי שאוכל להמשיך ולהתמיד עד שאמצא את האחד – הרי אם זו הייתה עבודה שלא מביאה תוצאות וכל פעם אני חוזרת על אותה פעולה ללא הצלחה, לא עדיף שאתלה את הסינר ואתפטר מזמן או שאחליף מקצוע?

>> לא עומדת בקצב? כך תנהלי נכון את הזמן שלך

האופציה היחידה שרלוונטית בעיניי היא ליהנות מהדייט. ונכון גם המשפט "אז מה קרה מקסימום שתית כוס קפה", הוא לעיתים מעצבן ונאמר לרוב ככל הנראה על ידי חברה שהתחתנה כבר בשנות ה-20 המוקדמות לחייה ולא חוותה עשור של דייטים שואבי אנרגיה שמטשטשים לנו את האור בקצה המנהרה. הכל בסדר, אחרי דייט קשוח ומבאס, אפשר לקחת פאוזה, לעשות צום דייטים, להתנער ולהתאוורר, אבל כדי לשחק את המשחק כמו שצריך ובאמת ליהנות מהדרך, כדאי לשנות גישה ולהסתכל על הדייטים כעל אימון ותרגול לקראת הדבר האמיתי.

 המאמנת קרן גילת: "אם את רוצה ליהנות בדייט, כדאי שאת תבחרי את המקום עם האוכל והמוסיקה שאת אוהבת, ככה שבכל מקרה יהיה לך כיף. כדאי להגיע כשאת מרגישה טוב עם עצמך"

 

"אפשר להתייחס לדייטים כמסע של התפתחות אישית, במסע הזה אני מחכימה וחושבת מה חשוב לי ומה נכון לי", אומרת קרן גילת, מאמנת אישית בכירה ובעלת בית הספר להכשרת מאמנים: "אני מאמינה שכל עוד יש לי שיעורים ללמוד על עצמי, ככה אני עדיין בעולמות של הדייטים ועדיין לא מצליחה לפרוץ דרך ויש הרבה מיומנויות שאפשר ללמוד בדייטים, שהן גם הכרחיות ליצירת קשר כמו אותנטיות, היכולת שלי להרגיש ראויה ובעלת ערך כפי שאני מבלי הצורך למצוא חן ולדבוק באיזושהי תדמית מסוימת עבור הבחור, היכולת לתקשר בכנות, חום, רומנטיקה, היכולת לשהות במרחב זוגי, חברי ורומנטי, היכולת לקבל את האדם שיושב מולי מבלי להיתפס לשיפוטיות וביקורתיות, בדיוק כפי שהייתי רוצה שיקבלו אותי ויעריכו אותי. מאוד חשוב ללמוד את המיומנויות האלה, כי כשאכיר כבר את האדם הנכון איתו אני רוצה לשגשג אני רוצה לבוא מוכנה עם כל המיומנויות האלה".

התפתחות אישית זה נפלא, אבל איך נבטיח לעצמנו הנאה מהדייטים?
"אם את רוצה ליהנות בדייט ושיהיה לך כיף, כדאי שאת תבחרי את המקום, את התפאורה שאת נהנית בה עם האוכל והמוסיקה שאת אוהבת, ככה שבכל מקרה יהיה לך כיף. מעבר לזה כדאי תמיד להגיע מושקעת ומטופחת, או כל דבר אחר שגורם לך להרגיש טוב עם עצמך ובכך להכניס גם אווירה חיובית להוויה חיובית ומועצמת".

תהנו מזה. דייטינג זו לא עבודה | צילום: shutterstock
תהנו מזה. דייטינג זו לא עבודה | צילום: shutterstock

>> מרגישה שהגיע הזמן לעבור למערכת יחסים פתוחה? כמה טיפים לפני שאת יוצאת לדרך

אגב באפליקציית באמבל האישה היא זו שיוזמת את הפנייה הראשונית כך שגם בחירת המקום והאווירה המתאימה לדייט הראשון יכולים להיות המשך ישיר לצעד הראשון באפליקציה. ובאמת יש לא מעט סיפורים מרווקים ורווקות בסביבתי שאכן שינו גישה: תמר פייט, 37, מספרת שהיא לומדת בכל דייט משהו חדש על עצמה, מהחוויה או מהאדם שמולה. ירדן חסון, 27, שברה את המיתוס שהאמינה בו זמן רב על כך שיש לה טייפ אחד מסוים אחרי דייט אחד ספציפי. לי שבתאי, 35, הבינה עד כמה הבחור מולה לא מוכן לקשר רציני, ובזכות הדייט הזה גילתה עד כמה היא כבר דווקא כן מוכנה. גלי יחזקאל, 45, חוותה תיקון אחרי מערכת יחסים עם בן זוג קמצן, ולמרות שהבחור לא היה רלוונטי עבורה לקשר, הנדיבות שלו הוכיחה לה שיש גם גברים שמוכנים להעניק. ענבל דור, 32, מגדילה ומספרת שבזכות הדייטים השונים, היא לומדת מה היא אוהבת בסקס ולומדת לדבר את עצמה טוב יותר. הודיה לוי, 33, מספרת שבמשך תקופה חיפשה אינטליגנציה בגבר ויצאה בעיקר עם פרופסורים, עד שהגיעה לדירה של הרופא איתו יצאה: "ריחמתי עליו שהמקרר שלו ריק, הפתעתי אותו במשלוח לפוצץ לו את המקרר והוא גער בי, ככה הבנתי שאני מתאימה וצריכה לפני אינטליגנציה ולפני הכל – גבר חם ואוהב עם סירים על הכיריים".

לסיוע בשלבי החיפוש, אפשר למצוא יתרון נוסף באפליקציית באמבל: האפליקציה מאפשרת לקבל סינון ולבחור פרטנרים שמתאימים לנו לפי תחומי עניין, המשתמשים יכולים לבחור מבין 150 תחומים בקטגוריות שונות כמו ספורט, יצירתיות, תכניות טלוויזיה, מוזיקה וספרים, כך שגם חיפוש אחרי גבר חובב בישול זה משהו שאפשר לעשות בקלות באפליקציה.

הדייט של אמיר: "היא לא רצתה להמשיך, אבל אחרי שנה מאתגרת זכיתי לכמה שעות של הנאה פשוטה מיום שמשי ללא דאגות ובחברה נעימה. זה היום בו חזרתי, רשמית, לשגרה"

 

גם העדות של אמיר בריק, 36, מצטרפת לגישה הזו. הוא מספר שאחרי שנה קשה עם טלטלות בחייו, ניתוחים וטיפולים, הוא יצא לדייט ספונטני: "נפגשנו ליד ביתה והתחלנו ללכת מבלי להגדיר את הכיוון מראש, טיילנו בשדרות השונות של תל אביב, בדרך עצרנו לאכול גלידה, ישבנו על הטיילת, צפינו בים, שוחחנו על עצמנו, שיחת היכרות חשופה למדי. לאחר מכן ליוויתי אותה לביתה. זה היה הדייט הראשון והאחרון שלנו – היא בחרה שלא להמשיך – אבל נהניתי מאוד בשעות הקסומות הללו. לאחר השנה המאתגרת שעברה עלי, זכיתי כאן לכמה שעות של עדנה, של הנאה פשוטה מיום שמשי בתל אביב, כמו בילדות ובנעורים, ללא דאגות ובחברה נעימה. סימנתי את היום הזה כיום בו חזרתי, רשמית, לשגרה".

אבישג: "החלטתי שאני מאמינה שאני ה'מציאה' ואותי צריך להרשים ומעבר לזה, מכל אחד אפשר ללמוד משהו אחד לפחות"

 

גם רוני קרול, 30, מספרת על דייט מוצלח שהחזיר לה את הערך העצמי: "אני בתקופה בה אני מרגישה סופר משעממת, והיה לי דייט שהזכיר לי כמה אני אינטלגנטית ומעניינת". אבישג עמר, 33, מוסיפה: "לפני שנתיים אימצתי גישה שאם אני לא הולכת לדייטים בכיף וזה רק מלחיץ אותי ואין לי כוח, לא יצא מזה שום דבר טוב. ואז החלטתי שאני באה לדייטים בצורה חיובית, שאני מאמינה שאני ה'מציאה' ואותי צריך להרשים (זה לא מונע ממני לנסות להרשים גם בדרכי) ומעבר לזה, גם אם לא יצא מזה כלום אני מאמינה שמכל אחד אפשר ללמוד משהו אחד לפחות. גם אם זה הדברים הכי קטנים וזניחים שיש בעולם, למשל היה מישהו שלימד אותי שכששוטפים ידיים, השומניות בעור יורדת בגלל הסבון ואז זה מקשה נגיד לגלגל סיגריה כי צריך את השומניות הזו באצבעות, אז אם משפשפים את האצבעות על האף, איזור שומני, זה מחזיר קצת שומניות ואפשר לגלגל".

איך להפוך את הדייט למוצלח ויעיל? | צילום: Shutterstock
איך להפוך את הדייט למוצלח ויעיל? | צילום: Shutterstock

אבישג צודקת, ואולי זה הדבר הכי חשוב לזכור, המפגש התדיר שלנו עם אנשים חדשים יכול בהחלט להרחיב לנו אופקים וללמד אותנו כל פעם משהו חדש. גילת מסכימה ומוסיפה: "גם אם הבחור לא מוצא חן בעיניי כדאי להיות סקרנית למפגש עם אדם שאני לא מכירה ואוכל ללמוד ממנו משהו, וזה יקרה אם אני אאמין שאף אחד לא נקרה בדרכי סתם, תמיד יש סיבה ועליי לגלות מה הסיבה ולפצח אותה. האתגר בדרך כלל מתקיים כשהגבר כן מוצא חן בעיניי ולכן כדאי לתרגל גישה בעלת ערך, של להתנהל מהרצון להכיר אותו ולא מפני הפחד מדחייה".

שירה עדן, 36, מספרת: "את הספר שלי 'כל אחד צריך ללכת למדבר מתישהו' כתבתי במשך ארבע שנים, בשנים הללו מן הסתם, יצאתי לדייטים, וכמובן שהספר וכתיבתו עלו בשיחות ובמפגשים. אחד הדייטים שלא הפכו לקשר רומנטי היה עם מהנדס חשמל, בחור מקסים ומתוק, הוא הגיע מעולם שונה לחלוטין משלי והיה לי מעניין לשמוע את נקודות המבט שלו על הדברים. אז הקשר לא צלח אבל אחת השיחות שלנו הייתה השראה לחלק מהספר. בימים אלה אני בעיצומו של קמפיין גיוס לספר בהדסטארט, ואני פתאום מבינה שלא מעט מהדייטים שפגשתי בשנים האחרונות, במהלך כתיבת הרומן, תומכים בי ובספר. זה מרגש אותי מאוד וכיף לראות שלפעמים אולי לא יוצא משהו רומנטי מעוד דייט אבל מתפתח קשר אחר ומפתיע".

ענת: "מישהו שיצאתי איתו תקופה לא ארוכה, היה בעניינים של מכרזי המחיר למשתכן ועודד אותי להירשם עוד בהתחלה כשהתנאים היו הכי טובים, לפני חודש קיבלתי מפתח לדירה חדשה!"

 

טל שריג, 38, משתפת: "יצאתי פעם עם מישהו שבאחת הפעמים שהיה אצלי תיקן לי כל מיני דברים בבית, ביניהם גלשן שעמד אצלי בבית ועשיתי בו שימוש רק פעם אחת, הוא בעצמו היה גולש, ואמר לי שאני חייבת לחזור לגלוש וכמה שזה כיף ונתן לי השראה לחזור לזה ברצינות. אחרי שנה של התמדה בגלישה, אני מדברת איתך מחופשת גלישה בקוסטה ריקה".

>> אחת ולתמיד, מי צריך לשלם בדייט הראשון?

לענת גרין, 40, דייט שלא הוביל לחתונה, הוביל דווקא לדירה חדשה: "מישהו שיצאתי איתו תקופה לא ארוכה, היה בעניינים של מכרזי המחיר למשתכן, הוא עשה את כל הבירורים ועודד אותי להירשם עוד בהתחלה כשהתנאים היו הכי טובים, לפני חודש קיבלתי מפתח לדירה חדשה!". ליאן פינס, 42, מצאה מקצוע חדש בזכות דייט מלפני 12 שנים: "יצאתי עם בחור כמה שבועות, בזכותו הבנתי שאני רוצה להיות מעצבת גרפית. קניתי לפטופ והתחלתי ללמוד. היום אני מעצבת עצמאית יחד עם בעלי. יש לנו סטודיו לעיצוב ופיתוח מערכות טכנולוגיות". ליאור לוי, 26, התחילה עם המלצר כשגילתה שיש לו להקה, הדייט לא צלח, אבל היא התאהבה במוזיקה ואחרי שנתיים הוא לימד אותה להפיק מוסיקה והם הרוויחו חברות טובה עם מכנה משותף מוסיקלי מאוד. ותמיד אפשר לבוא לעזרת חברה טובה – שני לוי, 30, יצאה לדייט עם בחור שהבינה שהם לא מתאימים, אבל שהוא מתאים בול לחברה שלה, והם נשואים כבר כמה שנים טובות.

אז כן, מסע הדייטים יכול להיות מפרך, מייגע ומתיש לא פעם, אבל אם נבחר להסתכל על זה כהזדמנות להרחבת אופקים, להכיר את עצמנו, להתפתח אישית ובעיקר ליהנות מעוד כוס קפה או עוד כוס יין, אולי נרוויח מידע חדש, חבר לחיים ובעיקר את עצמנו בגרסה הטובה יותר לקראת הדייט האחרון ברשימה.

***

הכתבה נעשתה בשיתוף באמבלאפליקציית היכרויות שהוקמה כדי לאתגר את התפקידים המגדריים בתהליך הדייטינג. כיום באמבל מעצימה עשרות מיליוני יוזרים ברחבי העולם לעבור את תהליך ההיכרויות באופן משמעותי ובטוח. האפליקציה מקדמת מערכות יחסים שוויוניות ומכבדות ובבאמבל רק הנשים עושות את הצעד הראשון, באופן שמערער נורמות מגדריות בנות מיליוני שנים. להורדת האפליקציה.