אמיצה שלנו: התגובה המדהימה של דודו בר אור לחרם נגדה

דודו בר אור בחנות פופ אפ של המותג Dodo bar or בכיכר דיזנגוף | צילום: אור גפן
דודו בר אור בחנות פופ אפ של המותג Dodo bar or בכיכר דיזנגוף | צילום: אור גפן

אחרי שאתרי האופנה הבינלאומיים החליטו להסיר את עיצוביה מאתריהם, המעצבת הישראלית דודו בר אור מגיבה רשמית לחרם שמתרחש נגדה בעקבות המלחמה. גאות בך

88 שיתופים | 132 צפיות

המעצבת הישראלית דודו (דורית) בר אור, שעשתה לעצמה שם מפואר ברחבי העולם ועיצוביה נמכרים באתרי יוקרה בינלאומיים כמו MyTheresa, Net A Porter, MatchesFashion ועוד, נמצאת תחת מתקפה בימים האחרונים. גולשים פלסטינים דרשו שעיצוביה יוסרו מהאתרים הבינלאומיים שהיא עובדת עמם, לאור העובדה שהביעה תמיכה מוחלטת במדינתה, ישראל.

>> גל גדות פורצת בדמעות: "לאן נעלמה האנושיות?"

לאחר שבר אור שיתפה סרטונים המביעים תמיכה מובהקת בישראל וגינוי חד משמעי של מעשי הזוועה של חמאס, פלסטינים רבים ברחבי העולם קראו להסיר את עיצוביה מאתרי אופנה – אלו אכן הוסרו, ועל בר אור החל בעצם חרם עולמי. כעת מגיבה המעצבת לראשונה: "בשבעה באוקטובר, ארגון הטרור חמאס תקף את ישראל בהפתעה מהאוויר, יבשה והים", פתחה בר אור בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה. "אלפי טילים נורו לתוך ישראל וערים הושמדו בידי טרוריסטים שפרצו אליהן, רצחו, במקרים מסוימים גם אנסו, יותר מ-1,400 גברים, נשים, בהיריון ולא בהיריון, קשישים, שורדי שואה, ילדים, וכן גם 40 תינוקות. קבוצה של 240 אנשים חפים מפשע נגררו באכזריות לעזה והוגדרו כשבויים", היא כתבה.

חלק מהדברים שפרסמה דודו בר אור | צילום: צילום מסך מאינסטגרם dodobaror@
חלק מהדברים שפרסמה דודו בר אור | צילום: צילום מסך מאינסטגרם dodobaror@

"בשלושת השבועות האחרונים עמדתי לצד המדינה שלי, הן בחיפוש נעדרים מפסטיבל המוזיקה בו התבצע הטבח, ועד גיוס כספים למען המשפחות שבתיהם נהרסו ונשרפו כליל בידי הטרוריסטים. למען ילדים שהוריהם נרצחו באכזריות בדרכים שאי אפשר לתאר. עשיתי את כל זה בעיקר כדי להעלות מודעות ברחבי העולם. אני מתנגדת לכל מעשי הטרור ואמשיך להתנגד להם בכל תוקף. אני תומכת במדינה שלי, ובחזרתם של כל 240 השבויים מעזה".

>> עם ישראל חי: הסלבס שתומכים בנו בזמן ״חרבות ברזל״

באתר הרשמי של בר אור היא מספרת כי היא לוקחת השראה לעיצוביה מהמורשת הים תיכונית שלה, וכי סימן ההיכר של המעצבת הוא תרגומים מודרניים לכאפיות וכפתנים. החרם עליה התחיל בין היתר בעקבות מעצבת הנעליים נאג'יבה חייאת, הפועלת תחת המותג Liudmila, שלפי דיווחים של כלי התקשורת, ציינה בחשבון האינסטגרם שלה שבר אור לוקחת השראה ממורשתה הים תיכונית, ומעצבת בהשראת כאפיות, אך מבלי להזכיר שהכאפיות מזוהות עם פלסטין.

בר אור לא התייחסה בתגובתה לחרם עצמו ולהפסקת העבודה הפתאומית והחד צדדית שנכפתה עליה, אלא רק לעובדה שהמדינה שלה בוערת. אנחנו קוראות דווקא עכשיו לתמיכה בכל בעלת עסק ישראלית, ושמחות לראות שגם ברגעים קשים כמו אלה, כשהיא שמה בסיכון את הפרנסה והקריירה שלה, בר אור עומדת לצדנו ולא חוששת להביע את עמדתה.