גל גדות: "אמרתי לעצמי אלוהים, הם יגלו שאני לא שחקנית אמיתית"

גל גדות | צילום: Mike Marsland/Mike Getty images/Marsland/WireImage
גל גדות | צילום: Mike Marsland/Mike Getty images/Marsland/WireImage

המחיר שהיא נאלצת לשלם עבור החלום ההוליוודי, הרגע ששבר אותה בתחרות מיס יוניברס וגרם לה לרצות להפסיד בכוונה ותסמונת המתחזה שממנה סבלה כשחקנית. גל גדות בכתבת שער מפתיעה למגזין Instyle

88 שיתופים | 132 צפיות

מרץ 2020, מגפה חדשה ומסתורית משתלטת על כדור הארץ, ופחות או יותר כל תושבי העולם נאלצים להסתגר בביתם כשמצד אחד הילדים מטפסים להם על הראש (כי אין להם בית ספר) ומצד שני יורד להם הלב לתחתונים (כי להם אין עבודה). במקום אחר ובזמן אחר, הוליווד שמו, מחליטה גל גדות לעשות מעשה. היא מגייסת את מיטב חבריה ההוליוודיים, הם מעלים לרשת סרטון בו הם מפזמים את Imagine של ג'ון לנון כשהם ספונים בתוך הבריכה הביתית שלהם, ומקווים להרים את המורל הבינלאומי. כעת, שנתיים מאוחר יותר, בעיצומו של הגל החמישי של הקורונה, היא מודה כי זאת הייתה טעות בריאיון למגזין Instyle: "הכוונות היו טהורות אבל זה היה בטעם רע. לפעמים אתה לא פוגע במטרה".

>> מתחילים מחדש: ההחלטות של הסלבס לשנה החדשה

הריאיון התקיים בביתה של גדות מעבר לים, במסגרת כתבת השער של גיליון פברואר מבית המגזין האמריקאי, שכוללת הפקת אופנה מרהיבה (תציצו באינסטגרם של גדות) ומסגירה פוני חדש ולוהט. גדות, שחיה על קו לוס אנג'לס-תל אביב משנת 2009, מספרת על הקשיים והלוגיסטיקה בתחילת הדרך עד ההחלטה לעבור להתגורר בהוליווד, ומשיבה על השאלה – האם החיים קשים יותר עבור מי שמגיע להוליווד מישראל. "לקח לי זמן להתרגל להוליווד – להבין את ההתנהגות, לקרוא את האנשים, להיות מנומסת ורהוטה. בתרבות שממנה אני באה אין לנו פילטרים, אנחנו אומרים מה שאנחנו חושבים לטוב ולרע", היא משתפת. גדות מתייחסת גם לגעגועים הביתה. "אנחנו מאוד משפחתיים, אז להיות רחוקים מהמשפחות שלנו בישראל – זה מחיר שאנחנו נאלצים לשלם. אי אפשר לאכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. הגעתי ממקום קטן במזרח התיכון ואני עובדת עם אנשים מדהימים אז אני צריכה להגיד תודה ולשתוק. אני תמיד מסתכלת על חצי הכוס המלאה, כך שאני אסירת תודה ומרגישה בת מזל".

"בתחילת הקריירה שלי אמרתי לעצמי 'תשיגי עבודה כשחקנית' – וזה קרה בישראל, ואז זה היה 'תשיגי עבודה כשחקנית באמריקה', ואז זה היה 'תשיגי תפקיד משמעותי'. שנאתי לעשות אודישנים, אבל זה עדיין הרגיש לי כמו הצד הקליל של החיים", נזכרת גדות בימים שלפני "וונדר וומן", "הדברים השתנו כשקיבלתי את 'וונדר וומן'. לא האמנתי שזה קרה לי, עד כדי כך שביני לביני אמרתי 'אלוהים אדירים, לעזאזל, הם יגלו שאני לא שחקנית אמיתית'. את מכירה את תסמונת המתחזה? 'לזייף את זה עד שתעשי את זה'. פתאום כולם הכירו אותי. עד אז הייתי מאוד מפורסמת בישראל, אז הייתי רגילה לסוג של תהילה וידעתי למה לצפות. ההיקף בארצות הברית הוא יותר גדול אבל עדיין הביצה היא הביצה. למזלי, בורכתי וזכיתי לעבוד עם פרטנרית מדהימה – פטי ג'נקינס (במאית הסרט, דב"א), צעדנו יד ביד, כתף אל כתף, ועשינו את זה יחד".

"אי אפשר לאכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. הגעתי ממקום קטן במזרח התיכון ואני עובדת עם אנשים מדהימים אז אני צריכה להגיד תודה ולשתוק"

כיום, בצד קריירת המשחק המצליחה שלה, גדות מחזיקה חברת הפקות בבעלותה, יחד עם בן זוגה ירון ורסנו. "עכשיו אני מתמקדת בלספר סיפורים שהם משמעותיים עבורי כשחקנית, אבל אני רוצה להמשיך לפתח את חברת ההפקות שהקמנו, שהיא תהיה יציבה כדי שאוכל לשלוט בגורל הקריירה שלי ככל שאוכל", היא אומרת. גדות נשאלה על ידי המראיינת לאורה בראון על סוד היחסים ביניהם, הנשואים כבר 13 שנה והורים לשלוש בנות: אלמה בת ה-10, מאיה בת ה-6 ודניאלה שנולדה לפני שמונה חודשים. "אני יודעת שהוא איתי לא כי אני כוכבת קולנוע, הוא איתי כי הוא אוהב אותי", היא אומרת, "הקשר בין ירון לביני היה לפני כל השאר והוא אמיתי. גדלנו יחד. אני אסירת תודה על כך שפגשתי אותו כשהייתי בת 20, תינוקת, עדיין בצבא, במדים, כשנותרה לי עוד שנה לשרת".

על מה את חושבת שהוא גאה בך, נשאלה גדות על ידי המראיינת, והשיבה: "על זה שנשארתי אותו הדבר. התפתחתי, אבל לא השתניתי". בשלב הזה של הריאיון עבר ורסנו במקרה בסביבה, ונשאל בהזדמנות זו את אותה השאלה. "זה קל. ברכבת ההרים שבה אנחנו חיים, היא מצליחה לשמור על חיי משפחה ועבודה מאוד מאוזנים והכל פשוט וחלק. זה דבר מרשים מאוד – ללהטט בין הכל בו זמנית ולהישאר נורמלי", הוא השיב. גדות לא נראתה מופתעת. "ידעתי שהוא יגיד שלא השתניתי, המילה נורמלי לגמרי מדייקת את זה. ההורים שלי לא גידלו אותי להיות הכוכבת המשפחתית או מפורסמת, בכלל לא חשבתי שאהיה שחקנית. כל אלה עזרו לי לשמור בהמשך על שפיות".

בשנה שעברה דווח במגזין פורבס כי גדות הרוויחה 31.5 מיליון דולר סך הכל, ודורגה במקום השלישי ברשימת הנשים הכי מרוויחות בהוליווד – אחרי סופיה ורגרה ואנג'לינה ג'ולי. 20 מיליון מתוך רווחיה הגיעו מהשכר שקיבלה על הסרט "הודעה אדומה" שיצא בנטפליקס. לפי הלו"ז הצפוף שלה, נראה שגדות הולכת להישאר ברשימה הזאת גם בשנה הקרובה. בימים אלה היא נמצאת בעיצומה של הפקת הסרט "וונדר וומן 3", בהמשך היא אמורה לגלם את המכשפה הרעה בגרסה מחודשת של "שלגיה ושבעת הגמדים", בפברואר הקרוב עתיד לצאת הסרט המדובר בכיכובה "מוות על הנילוס" ובקרוב נזכה לראות אותה גם מככבת ב"קליאופטרה" – הן ככוכבת הסרט והן כמפיקה.

כשהיא נשאלת באיזו מידה ההפקה הנוכחית תהיה שונה מהגרסה המיתולוגית של אליזבת טיילור וריצ'רד ברטון, היא משיבה: "צפיתי בכל סרטי קליאופטרה לאורך ההיסטוריה, אבל ההרגשה שלי היא שאנחנו הולכים לספר את הסיפור שהעולם צריך לשמוע עכשיו. אני לא יכולה לחשוף הרבה, אבל אני יכולה לומר שאנחנו הולכים לחגוג את הסיפור של קליאופטרה, להראות לא רק כמה היא הייתה סקסית ומושכת, אלא גם כמה הייתה אסטרטגית וחכמה וכמה השפעה הייתה לה, ועדיין יש לה, על העולם שאנחנו חיים בו היום".

"כששלחו אותי למיס יוניברס, אמרתי לעצמי עד כאן, רציתי להפסיד בכוונה. אמרו לי שאני צריכה ללבוש שמלת ערב לארוחת הבוקר, וזה היה כל כך מגוחך. לא שיחקתי לפי הכללים"

עם או בלי קשר לכך, ציינה המראיינת בפני גדות את העובדה שהייתה פעם מלכת היופי של ישראל. ואף שלחה עקיצה כשאמרה שהיא נראית כמו טיפוס חתרני מדי בכדי לקחת חלק בתחרות יופי. "אני לא מסוג הבנות שהולכות לתחרויות יופי, אבל היה לי קצת זמן פנוי לפני הצבא וחשבתי שזה יהיה נחמד לספר יום אחד לנכדים שסבתא שלהם השתתפה בתחרות מלכת היופי של ישראל", השיבה לה גדות. "ניצחתי, למרות שמעולם לא באמת חשבתי או רציתי לעשות זאת. הייתי כל כך תמימה, רק בת 18, ופתאום הפכתי למפורסמת ומסביבי היו צלמי פפרצי, וזה היה יותר מדי בשבילי. כששלחו אותי למיס יוניברס, אמרתי לעצמי עד כאן, רציתי להפסיד בכוונה. אמרו לי שאני צריכה ללבוש שמלת ערב לארוחת הבוקר, וזה היה כל כך מגוחך. לא שיחקתי לפי הכללים, לא ניסיתי להרשים".

>> תחרות מיס יוניברס: "זה לא נתפס שהמדינה השקיעה מיליונים בעסק של החפצת נשים"

גדות, שידועה בכנותה הנדירה, שלא מאפיינת הרבה כוכבים הוליוודים, סיפרה בהקשר הזה על קשיי השפה שהיא מתמודדת איתם מאז ועד היום. "האנגלית שלי לא הייתה משהו אז, אמרתי שזאת שפה קשה, ועד היום אני מאשימה אותה לפעמים. בעברית אני מאוד רהוטה, אני בוחרת היטב את המילים שלי ואוהבת את השימוש בשפה. זה מתסכל אותי שאני חיה היום את חיי באנגלית ושאני כבר חולמת באנגלית, ועדיין השפה לא טבועה בי. אני עדיין מרגישה מהגרת".

גל גדות בטקס מלכת היופי 2004 | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
גל גדות בטקס מלכת היופי 2004 | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

על התפקיד כוונדר וומן: "לא האמנתי שזה קרה לי, אמרתי אלוהים אדירים, לעזאזל, הם יגלו שאני לא שחקנית אמיתית"

עוד סיפרה גדות בריאיון על שירותה הצבאי כמדריכת אימון גופני, על לימודי המשפטים שלה ועל נפתולי קריירת המשחק. היא סיפרה על האודישן הראשון שלה אצל מלהק זר, בחיפש נערת בונד חדשה. "באתי אליו ואמרתי – 'אני כאן כי הסוכן שלי שלח אותי, אבל אני לא שחקנית'". גדות לא קיבלה את התפקיד, אבל היא כן התחילה להתאמן עם מורים למשחק וקיבלה את תפקיד המשחק הראשון שלה אי פעם – תפקיד ראשי בסדרה הישראלית "בובות". לימים, אותו מלהק שלא בחר בה לנערת ג'יימס בונד, ליהק אותה ל"מהיר ועצבני" – סדרת הסרטים שסימנה את תחילת הרומן שלה עם הוליווד.

גל גדות. צילום: GettyImages – Frazer Harrison
גל גדות. צילום: GettyImages – Frazer Harrison

 

על יחסה לכסף אמרה גדות בריאיון: "זה חשוב לי. תמיד רציתי להיות עצמאית ולעבוד, התחלתי לעבוד כשמרטפית כשהייתי בת 12". על הרתיעה של נשים לדבר על כסף, הוסיפה: "לפעמים זה לא על כסף, אלא על מה שהוא מסמל. העניין הוא לא בהכרח הסכום, אבל אם החברים שלי עושים את זה ומביאים את אותו ערך, אני אשמח להיות שווה".

"שלוש בנות זה לא בדיחה. שאלוהים יברך אותן, אבל זה כל כך הרבה עבודה. אני רוצה שהן יהיו תמימות, בטוחות ומוגנות"

 

חלק גדול מהריאיון הוקדש לנושא האימהות: "התחלתי בגיל צעיר, ובגיל 25 הייתי בהיריון עם אלמה. תמיד רציתי להיות אימא צעירה. שלוש בנות זה לא בדיחה, שאלוהים יברך אותן, אבל זה כל כך הרבה עבודה. הבנות שלי הן הדבר היחיד שאני מקפידה לשמור על הפרטיות שלו. אני רוצה שהן יהיו תמימות, בטוחות ומוגנות. אני באופן אישי חולקת הרבה מחיי האישיים, כי אני מאמינה שאם עברתי חוויות שאנשים יכולים להתייחס אליהן או ללמוד מהן – זה נהדר, אבל לא כשזה נוגע למשפחה שלי".

גדות שיתפה גם בכך שהיא לא אהבה להיות בהיריון, משום שההיריונות היו קשים ומלווים במיגרנות, אבל מהלידות עצמן היא נהנתה: "הייתי עושה את זה פעם בשבוע אם הייתי יכולה, זה כל כך קסום. ההרגשה שאת מייצרת חיים, היא מדהימה". על האתגר שבמציאת איזון בין חיי המשפחה לקריירה אמרה: "הדבר הכי קשה הוא לצלם סרט כשאת בהיריון או כשיש לך תינוקת בבית. על הסט, התחושה שלך היא שאת מרחפת כמו עפיפון ושאת יכולה לעוף גבוה ולנסות לתפוס את האוויר, אבל אז את חוזרת הביתה למשמרת שלך כאימא וכאילו זה לא קשור אלייך. עכשיו צריך לרחוץ, להאכיל, להשכיב לישון. אני זוכרת שצילמתי סצנה בלונדון והייתי תקועה שם. לאלמה הייתה הופעה בבית הספר ולא יכולתי להגיע, כשדיברתי איתה אחרי ושאלתי איך היה היא בכתה, שאלה למה לא באתי. ואז התחלתי לבכות אני, אבל ניסיתי לא להראות לה את זה. ככל שההצלחה גדולה יותר, המחיר יותר כבד. אם יש דבר שאני לא אוהבת בעסק הזה הוא שבדרך כלל את לא יודעת מתי או היכן יהיה הפרויקט הבא שלך, וברגע שאת אימא ויש לך ילדים, את צריכה לתכנן את חייך בהתאם".

ומה לגבי הפקת האופנה המטריפה שליוותה את הריאיון? גדות הפתיעה אותנו עם תספורת חדשה ומדורגת, עם מעט גוונים ופוני ארוך שנוטה הצידה. היא החליפה אאוטפיטים בשלל סגנונות, שומטי לסתות אחד אחד: משמלת מעיל בהדפס פסים חייתי של ולנטינו, דרך הלוק הקולי בג'ינס של המעצבת הישראלית-בינלאומית נילי לוטן, ז'קט של הרמס ומשקפי שמש גדולים וכהים של קלואה, ועד השמלות המרהיבות, כמו שמלת המיני הבהירה ונטולת השרוולים של לואי ויטון ושמלת הקאט-אאוט השחורה והלוהטת של סן לורן שחורה שמסתירה רק טפח בחלקה העליון. מוזמנות לדפדף ימינה ממש כאן מתחת בפוסט שהעלתה גדות באינסטגרם שלה.

לאורך כל הצילומים לא נפרדה גדות מפריט אחד אישי – טבעת היהלומים העדינה ששייכת לה. גדות מצידה הודתה, שכל עניין האופנה, האיפור ובחירת הבגדים לצילומים, הם לא ממש ספל התה שלה. "אני נוראית", היא אמרה, "מאפרים אותי בעבודה, אבל אני לא אוהבת להתאפר ביום יום, ואני שונאת את עניין האביזרים. אם תדברו עם אליזבת סטיוארט (הסטייליסית שלה, דב"א) היא תגיד לכם עד כמה אני נהנית מהזמן שלנו יחד ללכת לחפש את השמלה הכי נכונה, ורוצה לסיים את זה. זה לא משחצנות, אבל הייתי דוגמנית אז אני לא מתמכרת לדברים האלה. לעומת זאת טיפולי ספא אני אוהבת מאוד".

>> 16 מלונות מומלצים בישראל עם ספא מפנק במיוחד