סלבס

גל גברעם: "ניצלתי את הכוח שלי ברשת למשהו אמיתי, לא לעוד תמונה עם ביקיני"

מירה וגל גברעם צועדות באירוע "פינק פארטי" | צילום: בלה שחר
מירה וגל גברעם צועדות באירוע "פינק פארטי" | צילום: בלה שחר

כוכבת הרשת גל גברעם ואימה לא מתנצלות על הקמפיין שעשו טופלס כדי לעורר מודעות לסרטן השד. עכשיו הן מספרות מה המחלה עשתה לדימוי הגוף שלהן

88 שיתופים | 132 צפיות

גל גברעם, כוכבת הרשת בת ה-18, הייתה רק בת 9 כשאימה חלתה בסרטן השד. היא אמנם לא זוכרת הרבה מהתקופה הזו, אך הזיכרונות המעטים שלה מפתיעים גם אותה. "זה אולי מוזר לומר את זה אבל אני זוכרת את התקופה הזו בעיקר כתקופה של צחוק וכיף", היא משחזרת. "כל התקופה הזו אימא הייתה מצחיקה אותנו ומשחקת איתנו כל הזמן, היא אף פעם לא הראתה פחד או פגיעות. הסרטן פשוט לא היה אישיו כל כך גדול. אימא התנהגה כאילו יש לה שפעת", היא אומרת בהתרגשות.

בדומה לדמותו של רוברטו בניני בסרט "החיים יפים", הטווה סביב בנו מציאות אלטרנטיבית שבה הכאב והסבל הם בסך הכל חלק ממשחק אחד גדול, כך גם מירה, אימה של גל, השתמשה במשחק ובצחוק כדי לסוכך על ילדיה מהקשיים שבמחלה. "הייתי הופכת הכל למשחק בשבילם", היא מספרת. "הייתי נותנת להם לצייר לי על הקרחת ולהדביק עליה פלסטלינה, לאפר את הבובה שמעמידים עליה את הפאה, או אפילו לחבוש את הפאה שלי ולהתהלך איתה ברחבי הבית".

בשבוע שעבר צעדו מירה ובתה גל יחד על מסלול תצוגת אופנה, לבושות בבגדי ים של חברת "YANA FASHION", שעוצבו במיוחד עבור נשים שהתמודדו עם סרטן השד. לצדן צעדו עוד 20 חולות ומחלימות, בגילאי 29-70, כחלק מאירוע Pink Party בשיתוף אתר סלונה, שהתקיים בקניון עזריאלי תל-אביב. "אלו בגדי ים עם כיסים מיוחדים, שאפשר להכניס אליהם פרוטזות עמידות למים, כך שגם נשים שעברו כריתת שדיים יוכלו להרגיש שוות ובטוחות בעצמן", מסבירה מירה. גם היא וגם גל כבר התנסו בדוגמנות מסלול בעבר, בנסיבות מאוד שונות, אך זו הפעם הראשונה שהן זוכות לצעוד יחד, יד ביד. "גם בתקופה של המחלה, המטרה שלי תמיד הייתה להבריא בשביל הילדים, לכן זה היה מרגש במיוחד לצעוד יחד עם גל", היא משתפת.

 

מירה וגל גברעם באירוע "פינק פארטי" | צילום: בלה שחר
מירה וגל גברעם באירוע "פינק פארטי" | צילום: בלה שחר

"היה קשה לעבור את זה בלי בן זוג. כל הזמן הייתי צריכה לדאוג מי יהיה עם הילדים כשאני בטיפולים ובניתוחים, וגם כשהייתי בבית, הייתי צריכה הרבה עזרה"

לפרק ולהרכיב מחדש גוף

תשע שנים אחרי מירה כבר בריאה, אך עדיין נושאת על גופה את צלקות המחלה. "בכל פעם שאני מתפשטת ומסתכלת על עצמי במראה, זו תזכורת למחלה. אני מרגישה כאילו משאית דרסה אותי ואז חיברו אותי מחדש", היא משתפת. "כשאת מרגישה ככה, לקנות בגד ים זו משימה לא פשוטה".

מירה נאלצה להתמודד עם המחלה בעודה מטפלת לבדה בארבעה ילדים, כמה שנים בלבד לאחר הגירושין מאביה של גל. "היה קשה לעבור את זה בלי בן זוג. כל הזמן הייתי צריכה לדאוג מי יהיה עם הילדים כשאני בטיפולים ובניתוחים, וגם כשהייתי בבית, הייתי צריכה הרבה עזרה", מתארת מירה.

לדבריה, הרגעים הקשים ביותר בתקופה ההיא היו הרגעים שבהם חשה שילדיה נותרים לבד. "באחד מטיפולי הכימותרפיה, ממש בזמן שאני מחוברת לכימו, קיבלתי שיחת טלפון, והודיעו לי שגל עברה תאונת דרכים", היא נזכרת בכאב. "התחננתי בפני האחות שתנתק אותי מהכימו. אני זוכרת שאמרתי לה: 'בבקשה, שחררי אותי, הבת שלי עברה תאונה ואני חייבת להיות איתה בבית החולים', אבל היא לא יכלה לשחרר אותי באמצע", היא ממשיכה. "אחותי התחילה להרים טלפונים למשפחה, ובסוף סידרה שגיסי ילך להיות עם גל. כשאני הגעתי אליה, היא כבר הייתה על כיסא גלגלים, עם תפרים במצח. אני לא אשכח את ההרגשה הנוראית הזו".

היום, במבט לאחור, גל ואימה מסוגלות לומר שהתקופה הזו קירבה ביניהן. "זה חיבר אותנו כמשפחה", משתפת גל. מירה מסכימה: "הילדים היו מטפלים בי ומסייעים בבית, וזה הפך אותם לבוגרים ועצמאיים יותר".

אירוע פינק פארטי | צילום: בלה שחר
אירוע פינק פארטי | צילום: בלה שחר

לעמוד בעירום של עצמך

תצוגת בגדי הים אינה הפרויקט הראשון אליו מתגייסות גל ומירה. ב-2018, לרגל חודש המודעות לסרטן השד, הן החליטו להעלות לרשתות החברתיות קמפיין משותף. "רציתי שנעשה משהו מיוחד לרגל חודש המודעות, ושנצטרך להתפשט", מספרת גל. באמצעות התמונות, ניסו גל ואימה להעביר מסרים על דימוי גוף, על קבלת המראה הפיזי שלאחר המחלה, ועל חשיבותו של הגילוי המוקדם. הקמפיין עלה לרשת, ובעוד גולשים רבים פירגנו להן על היוזמה, אחדים חשבו שהתמונות חושפניות שלא לצורך. גל ומירה דווקא חושבות שההפך הוא הנכון. "אני חושבת שאנחנו צריכות לנצל את הכוח שיש לי ברשת למשהו נכון ואמיתי, ולא לעוד תמונה בביקיני", אומרת גל. "יכולנו לעשות את הקמפיין גם בלי להוריד חולצה, אבל יש משהו עוצמתי בזה שאימא שלי, שהיא כרותת שדיים, עומדת עירומה לצדי. יש בזה אמירה מאוד חזקה".

"התמונות ממחישות לחולות שאפשר לנצח. שאפשר לקום מהמחלה, להמשיך הלאה, לעמוד לצד הבת שלך ולתפקד כמו כל אימא, וגם שאפשר לקבל את הגוף כמו שהוא", מסבירה מירה, וגל מוסיפה: "והכי חשוב, באמצעות הסיפור של אימא שלי, הצלחנו להראות שגילוי מוקדם מציל חיים". "המון נשים כתבו לנו שבגלל החשיפה לתמונות ולסיפור שלנו הן הלכו להיבדק", מספרת מירה בהתרגשות. "חלקן אפילו אובחנו בשלב מוקדם, מה שמשפר מאוד את סיכויי ההחלמה".

View this post on Instagram

לפני שמונה שנים אמא חזרה מהמספרה עם תספורת משונה שבחיים לא ראיתי ולקחה אותנו למקס ברנר אמא חשבה ששוקולד ימתיק לנו את הרגע!!! זה התחיל בשאלה אתם יודעים מה זה ביופסיה? וזה נגמר שחזרנו הביתה ואמא הורידה את הפאה שעד עכשיו חשבתי שהיא סתם תספורת חדשה .. ואז המסע האמיתי התחיל. ביופסיה , הקרנות , כימותרפיה , קרחת , ניתוח , כריתה , שיחזור , וכאבים שאמא בחיים לא דיברה עליהם. אמא בחיים לא בכתה בגללם. אבל אני לא הפסקתי לבכות .. הסרטן לא ידע מול מי הוא מתמודד. היום שאני מסתכלת אחורה אני מתחילה להבין וואו איזה מסע עברנו ואיזה אמא גיבורה יש לי. פתאום פלאשבקים מהתקופה ההיא רצים לי בראש.. ארבעה ילדים קטנים נלחמים יום יום על החיוך של אמא. וברוך השם אני רואה את החיוך הזה כל בוקר מחדש ומאחלת לעצמי שאני אמשיך לראות אותו כל החיים!! אז איך אמא גילתה ? אחותה הגדולה של אימי נפטרה מהמחלה הארורה הזאת והתאומה של אימי חלתה מספר שנים לפני. אימי ושאר אחיותיה לא וויתרו ונהגו מדי שנה בחודש המודעות ללכת ולהיבדק. באחת מהבדיקות התגלה משהו חשוד שהפך לפלילי בשד של אמא… כיום בזכות המקצוע שבחרתי לעבוד בו יש לי המון כלים שאני יכולה להשתמש בהם שאחד מהם זה כוח השפעה. כבר שנה שלישית שאני נוהגת לצבוע את השיער בורוד כדי להגביר ולהעלות את המודעות לבדיקה מוקדמת של סרטן השד.. תודה לך אמא שלי המלכה שנלחמת בכל הכוח שלך ולא ויתרת !!! אמא אני יודעת כמה סבלת וכמה את סובלת עד היום נשארת מצולקת וככה גם אני.. אני רוצה לקחת עוד שתי דקות מזמנכם ולהסביר לכם שחוץ מהכוח המטורף של אמא שלי מה שהציל אותה זה גילוי מוקדם – כי גילוי מוקדם מציל חיים! חודש אוקטובר עוד שניה נגמר ואיתנו יגמרו גם כל הקמפיינים של חודש המודעות אז שניה לפני שהחודש הזה נגמר קחו נשימה ולכו להיבדק, תגידו לאמא שלכם ללכת להיבדק, לאחותכם, לסבתא שלכם, לכל אישה שאתם מכירים ותתנו לכל אחת הזדמנות שווה לנצח במלחמה. אמא מאחלת שתיהי לנו בריאה כל החיים ,אמן. אמא אני אוהבת אותך תודה שנלחמת ????

A post shared by Gal Gvaram-GG (@gal_gvaram) on

 

קופצות חזרה למים

כדי למנוע את התפשטות הסרטן, נשים רבות נאלצות לעבור כריתת שד מלאה או חלקית. רובן בוחרות לעבור הליך שחזור לשדיים, אך החזה לא חוזר להיות כשהיה. "שחזור זה לא מאה אחוז. כמה שהרופאים שטיפלו בי מדהימים, אין אף קוסם שהצליח להחזיר לי את השדיים שהיו לי קודם", מבהירה מירה. "לי, למשל אין פטמות. לכן אני יכולה ללכת בלי חזייה מתי שבא לי", היא צוחקת.

שחזור אמנם אפשרי ברוב המקרים, אך למרבה הצער, לא בכולם. "יש נשים שנותרות ללא שדיים בכלל, או עם שד אחד בלבד, או עם חזה א-סימטרי", מסבירה מירה. "בתהליך ההחלמה, יש המון התעסקות סביב הנראות של החזה, במיוחד לכרותות. זה איבר מאוד משמעותי ובולט", היא מדגישה. "נשים מרגישות מאוד לא בנוח. חלקן מוותרות על ההליכה לים ולבריכה לחלוטין".

יאנה דרום, שהחלימה מסרטן השד בעצמה לפני כמה שנים, פתחה את רשת החנויות "YANA FASHION". בחנות שלה נמכרים בגדי ים והלבשה תחתונה שמספקים מענה לנשים לאחר ניתוח ולצרכים הספציפיים שלהן. "הייחוד של בגדי הים האלו זה שהם מאפשרים לך לשים פרוטזות בחזייה לפי הצורך האישי שלך. זה מתאים גם לכרותות שדיים וגם לנשים שצריכות רק להשלים ולאזן את החזה", היא מסבירה. "בניגוד לפרוטזות אחרות, כשאת נכנסת למים זה נראה אותו הדבר, זה לא עשוי מספוג שפתאום מתנפח או מאבד נפח", היא מוסיפה. "בגדי הים האלו גורמים לך להיראות בדיוק כמו שהיית רגילה להיראות לפני המחלה, ולהיות בטוחה שאף אחד לא יצביע עלייך", היא מסבירה. "מבחינת ביטחון אישי, את עפה לשמיים".

יאנה דרום באירוע פינק פארטי | צילום: בלה שחר
יאנה דרום באירוע פינק פארטי | צילום: בלה שחר