יוצרת "זאת וזאתי" על האימהות: "תקבעי תור לפסיכיאטרית, זה הציל אותי"

גיתית פישר | צילום: אורי טאוב ורונית כהן
גיתית פישר | צילום: אורי טאוב ורונית כהן

הקומיקאית גיתית פישר פרסמה הבוקר פוסט שנון ומרגש על חוויית האימהות שלה, וקראה לנשים מכל המגזרים להתלכד יחד כשבט. אנחנו בעניין, שלחי לוקיישן

88 שיתופים | 132 צפיות

הקומיקאית ויוצרת סדרת הקלאט "זאת וזאתי", גיתית פישר, הפכה לאימא לפני כ-15 שבועות לבן בכור. הבוקר פרסמה פישר פוסט שנון ומרגש בחשבון האינסטגרם שלה, אשר מסכם את חוויית האימהות שלה עד כה וזכה לשלל תגובות מפרגנות ומזדהות מנשים – לא מעט בזכות כתיבתה המשובחת והקריאה ללכידות נשית.

>> השחקנית שנעזרת ברעל צפרדעים כדי לרפא חרדות

פישר (37) פרצה לתודעה ב-2015 עם סדרת מערכונים בהם גילמה דמות בשם תותית, אשר הופיעה גם בסדרה בת העונה היחידה "זאת וזאתי" ל-HOT, אותה יצרה יחד עם שותפתה, השחקנית אושרית סרוסי. כיום מתגוררת פישר בתל אביב עם בן זוגה והרך הנולד, ולאחרונה עובדת על מחזמר בשם "כאפות", יחד עם היוצרת שיר ראובן, אשר יכלול מוזיקה מקורית של הזמרת נונו, ומיועד לעלות בתיאטרון הקאמרי.

בפוסט שפרסמה היום ומתחיל במילים "מכתב לאמא", כתבה פישר: "חוויית הלידה והרגעים שבאו אחריה היו כל כך קיצוניים, שגרמו לזה שלכל אישה שראיתי צורחת בצירים או מדדה עם חיתול אחרי הלידה ('תחתונים סופגים' סליחה מהפי סי) הרגשתי קרובה, באופן שלא הרגשתי קודם כלפי השבט שלי, שבט הנשים. אני לא מצליחה לשחרר את המחשבה הזאת, איך קרה לנו שאנחנו שחולקות את אותן חוויות קצה בחיים, מגדירות את עצמנו קודם כל לפי סקטורים, דעות פוליטיות, מוצא ולא בראש ובראשונה כנשים", והוסיפה: "כשילדתי, כל הנשים היו ביחד חזק על תדר הנשיות 'מנוש אף.אמ'. כשנכנסה אחות או מיילדת לבדוק אותך לא עניין אם היא דתיה או ערביה או רכזת שכבה, ראית אישה שבאה לטפל בך ואמרת 'יש, בת שבט'".

גיתית פישר | צילום: אינסטגרם gititfisher@
גיתית פישר | צילום: אינסטגרם gititfisher@

פישר המשיכה במניפסט, והתייחסה גם לפן הפוליטי של הנשיות: "אנחנו שבט שהוא הרוב ואף על פי כן נלחמות על זכויות כשאר מיעוטים, אין לנו ייצוג הולם בשום עמדות כוח, האלימות כלפינו בשיאה ואנחנו נותנות שיעשו לנו את זה, כשמוותרות על השבט הזה כדי להתגייס לטובת ׳שבטים של אחרים׳ (שיר אפשרי של עידן רייכל בביצוע נסרין). וככה מתנדף לו כוח הרוב שלנו והנה אנחנו מיעוט. כנראה שייקח עוד זמן עד שנשים את עצמנו קודם כל ולפני הכל".

גיתית פישר | צילום: אינסטגרם gititfisher@
גיתית פישר | צילום: אינסטגרם gititfisher@

לסיכום, פנתה פישר אל מי שמרכיבים את מנגנוני התמיכה של האימהות: "תחבקו ותזכרו בשבילנו מי היינו לפני הלידה כי אנחנו כבר שכחנו, ולך אמא, תדברי עם אמהות אחרות בנות השבט שלך כי רק הן באמת מבינות, וחושרמוטה תקבעי תור לפסיכיאטרית, זה הציל אותי".