מה נסגר ג'יין פונדה, עכשיו גם את נגדנו?

ג'יין פונדה | צילום: Shutterstock
ג'יין פונדה | צילום: Shutterstock

חשבנו שג'יין פונדה היא אישה אמיצה, חכמה ומופת של גירל פאוור. למרבה הצער, גילינו שזה שקר. אחת הנשים שהכי מזוהות בעולם עם MeToo - מאכזבת בענק

88 שיתופים | 132 צפיות

אל רשימת הנשים המפורסמות והאהובות (לשעבר) שמבאסות אותנו מאז השבעה באוקטובר, מצטרפת למרבה הצער ג'יין פונדה. כן, האישה שהחשבנו כמופת של אומץ, חוכמה וגירל פאוור, בחרה צד – והוא לא הצד שלנו.

>> הוליווד לצדנו: הכוכבות שתקפו את ישראל – פוטרו

פונדה בת ה-85, שיתפה ביממה האחרונה את למעלה מ-2 מיליון העוקבות והעוקבים שלה בפוסט הבא: "אני מצטרפת למיליונים אחרים בקריאה, כפי שהיא נאמרת במילות האו"ם – להפסקת אש הומינטרית אמיתית בעזה".

פונדה ידועה כאחת השגרירות הנחרצות ביותר של קמפיין MeToo#. היא תומכת בקורבנות אונס ותקיפה מינית מזה שנים, וב-2017 אף חשפה כי עברה אונס בעצמה. כמו כן, אימה של פונדה, סימור, שמה קץ לחייה, וכפי שנחשף – הייתה קורבן להתעללות מינית בילדותה. פונדה הייתה בין הראשונות שהביעו תמיכה בלתי מסויגת בקמפיין, כשבמקביל לא שכחה להזכיר – בהתבטאות אמיצה במיוחד – שקורבנות הארווי ויינשטיין אולי זוכות לתשומת לב כי הן מפורסמות, לבנות ועשירות, אבל שגם נשים שחורות וממעמד נמוך יותר סובלות מהטרדות מיניות.

>> מירדן שהצילה את בתה בת ה-3 עד גלי בת ה-13 שנחטפה לבדה – החיים כסרט אימה

על רקע כל זה, ההתייחסות החד צדדית של פונדה למלחמה בעזה, מכאיבה עוד יותר. פונדה לא התייחסה כהוא זה למאורעות השבעה באוקטובר, לא לרצח ולאונס הברוטלי של נשים; לא לרצח ולהתעללות בתינוקות, פעוטות וילדים; לא לרצח של משפחות שלמות; לא לחטיפה ועינוי בשבי של ילדים, נשים, גברים, קשישות וקשישים.

בסוף השבוע, לאחר חודשיים של שתיקה רועמת ומקוממת, ארגון הנשים של האו"ם גינה לראשונה את הזוועות של השבעה באוקטובר. זה מעט מדי ומאוחר מדי, בלשון המעטה, אבל אי אפשר להכביר בחשיבותה של ההכרה במעשי האונס האכזריים שעברו נשים בישראל באופן שיטתי והמוני. כפי שפונדה הוכיחה, ויחד איתה עוד המוני נשים אחרות בעולם, יש עוד דרך ארוכה לפנינו.