ימות המשיח? ג'יג'י חדיד מביעה תמיכה בעם היהודי

ג'יג'י חדיד בתצוגה של ורסאצ'ה | צילום יח"צ
ג'יג'י חדיד בתצוגה של ורסאצ'ה | צילום יח"צ

דוגמנית העל ג'יג'י חדיד התפרסמה כתומכת קולנית בפלסטינים ובאמירות שלה נגד מדיניות ישראל, אבל היום היה לה חשוב להביע תמיכה בלתי מסויגת בעם היהודי. למה? התשובה אצל קניה ווסט

88 שיתופים | 132 צפיות

כבנות למשפחה עם שורשים פלסטינים, האחיות בלה וג'יג'י חדיד גדלו עם מודעות פוליטית גבוהה, וברגע שהתפרסמו בעולם כסופר מודלס הן ניצלו את קולן ברשת כדי להביע תמיכה במאבק הפלסטינים וכדי להדהד לעולם ביקורת על מדיניות ישראל בשטחים. זה ללא ספק אחד הדברים היותר ידועים בתעשיית האופנה והאינסטגרם, לכן איש לא ציפה למה שקרה בשעות האחרונות: ג'יג'י חדיד שיתפה בסטורי פוסט שהעלתה איימי שומר, ובו היא מביעה תמיכה ביהודים ברחבי העולם. איך בדיוק זה קרה? נתחיל מההתחלה.

ג'יג'י חדיד מפרגנת | צילום מסך מאינסטגרם
ג'יג'י חדיד מפרגנת | צילום מסך מאינסטגרם

ההתחלה נעוצה בראפר שחור, בעל תסמונת דו-קוטבית והאקסית הכי מפורסמת בעולם, או בקיצור: קניה ווסט. כזכור, במסגרת האמירות הלא אחראיות האחרונות שהוא שיחרר לעולם (מתוך רשימה ארוכה של אמירות תמוהות ובעייתיות), ווסט החליט להתמקד בעם היהודי עם אמירות אנטישמיות.

אשתו של ג'רי סיינפלד (היהודי) הגיבה על כך בפוסט שמביע תמיכה בעם היהודי וקראה לחבריה לשתף אותו. אחריה קלואי קרדשיאן שיתפה את הפוסט וגם איימי שומר, הקומיקאית החריפה, שהזכירה שהסכנה לאנטישמיות ממשית למדי, שרבים בעולם כבר לא מכירים כלל את סיפור השואה והוסיפה את ההאשטג: neveragain#. משם זה התגלגל לשיתופים נוספים שכללו – להפתעת הפיד הישראלי – גם את הסטורי של ג'יג'י חדיד.

מלבד לסטורי, חדיד גם מחקה מהעמוד שלה תכנים אנטי-ישראליים שפרסמה בעבר. השאלה מדוע היא עשתה את זה עדיין נשארת פתוחה. אפשרות אחת היא שהסופר מודל פשוט דואגת למעמדה, בעקבות הקריאות להחרים את ווסט שהתבטא באנטישמיות. יתכן וחדיד פשוט רואה מהצד איך הקריירה של ווסט נפגעת ומסיקה מסקנות. אפשרות נוספת היא שחדיד מפרידה בין העם היהודי ובין הפעולות של מדינת ישראל בשטחים. יתכן והיא מבינה שביקורת על התנהלותה של ישראל בשטחים היא עניין לגיטימי אך קריאות אנטישמיות כנגד העם היהודי באשר הוא הן גזענות בזויה. מדובר בהתייחסות מורכבת יחסית למציאות, מורכבות שעוקבי האינסטגרם ברחבי העולם כבר שכחו מזמן. עבור רוב הישראליים והפלסטינים המתבטאים בפיד המציאות מושטחת לכדי לבן ושחור: או שאתה איתנו או שאתה איתם. האם חדיד תצליח לייצר שיח מורכב יותר על המציאות הישראלית פלסטינית? האם היא תצליח להגיע לליבם של הישראליים, להקשיב, לשמוע ולתקשר? אנחנו סקפטיות, אבל ימים יגידו.

אנטי אייג'ינג לווגינה? תכירו את הטרנד החם של הכוכבות בהוליווד