גדי סוקניק: "רוב הנשים שאני פוגש מתנגדות בתוקף ל-MeToo"

גדי סוקניק | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
גדי סוקניק | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

איך מהפכת MeToo השפיעה על גברים? איש התקשורת גדי סוקניק מחכה ליום בו תפרוץ המהפכה הפמיניסטית האמיתית. עד אז הוא לא מבין למה יש נשים שמעדיפות להיות חלושות וכנועות

88 שיתופים | 132 צפיות

רצינו לבדוק איך מהפכת MeToo השפיעה על החברה שלנו ויצאנו להבין את הדברים גם מהצד השני: חמישה גברים דומיננטים מספרים בגוף ראשון איך השפיע עליהם המאבק, מה הם למדו ממנו על גברים אחרים, על נשים ועל עצמם. זה מה ששמענו מאיש התקשורת גדי סוקניק (66).

"למרות שיש כאלה שמסתייגים מהמחאה, אני בעדה, כי גבר אמיתי אמור לדעת אם ומתי הוא מטריד אישה. המיניות שלנו היא הכוח המניע את חיינו, אבל חייבים אחת ולתמיד לשים סייגים לכוחניות ולשתלטנות שמתעלמות מאי נעימות ואי רצון של הזולת. בדרך כלל אלה גברים שפוגעים בנשים – כי הם רוצים וכי הם יכולים. ולא, לא מדובר בהכללה. העובדה היא שאת רוב הנשים מטרידים. לפעמים עושים שימוש לרעה בנושא רק לשם פגיעה מכוונת בגברים. זה מסוכן וזה נורא, אבל אם זאת הברירה – המצב הקיים או עידן חדש של מודעות והרתעה – אעדיף לבחור בשינוי המבורך שקמפיין MeToo הוא חלק ממנו.

עם זאת, צריך להיזהר מכל המתוסבכים והמתוסבכות והפוריטנים והפוריטניות, ולעצור אותם מלחבק בהתלהבות רבה מדי את הקמפיין הזה בדרכם למניעת כל גילוי רומנטיקה/חיזור/תשוקה/אהבת בשרים. זאת חברה דמוקרטית! והרי בלי כל אלה אין טעם לכלום. אגב, הופתעתי לגלות שדווקא רבות מן הנשים שאני פוגש מתנגדות בתוקף לקמפיין הנשי הזה וכל מה שהוא מסמל. הן אומרות שהוא פוגע קשות בגברים וחושף אותם לגחמות מרושעות של נשים בעודו מנציח נשים כחלושות, בכייניות וחסרות ישע.

גדי סוקניק | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
גדי סוקניק | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

הטענה שיש לי תמיד כנגד כלל הנשים, היא על כך שאינן מנצלות, כמעט בשום תחום, את עוצמתן הפוליטית והחברתית. אינן מנצלות את העובדה שהן מחצית מתושבי העולם

כל זה מביא אותי שוב ושוב לטענה שיש לי תמיד כנגד כלל הנשים, על כך שאינן מנצלות, כמעט בשום תחום, את עוצמתן הפוליטית והחברתית. על כך שאינן מנצלות את העובדה שהן מחצית מתושבי היישוב, העיר, המדינה, העולם. כאילו נגזר שהגברים ינהלו את המציאות ויכתיבו את חוקיה. בעיניי, עיקר החולשה הנשית מצויה בכניעה לחוקי הדתות השונות. אלה הממסדים אשר מטרתם ככלל היא לכבול ולדכא את האדם – ובפרט את הנשים. אז עד שתפרוץ המהפכה הנשית באמת, נסתפק בתמרור ה'עצור' של מחאת ה'גם אני'".