טום אביב:"בחורות עוברות איתי את הגבול כי אני ה'מין החזק'"

טום אביב | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
טום אביב | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

איך מהפכת MeToo השפיעה על גברים? השף טום אביב, מי שנחשב לאחד מהרווקים הכי לוהטים בביצה, מסרב להסיר אחריות מנשים ומגלה למה הפסיק להשתמש במילה 'כוסית'

88 שיתופים | 132 צפיות

רצינו לבדוק איך מהפכת MeToo השפיעה על החברה שלנו ויצאנו להבין את הדברים גם מהצד השני: חמישה גברים דומיננטים מספרים בגוף ראשון איך השפיע עליהם המאבק, מה הם למדו ממנו על גברים אחרים, על נשים ועל עצמם. זה מה ששמענו מהמסעדן טום אביב (31) 

"מהפכת MeToo ללא ספק חוללה אצלי שינוי תודעתי. מדובר בקמפיין חשוב שחידד לכולנו את הגבולות וכולנו נרוויח מהשיח החדש שהוא מייצר. אבל למרות חשיבותו, אני חושב שהקמפיין לקח את החברה למקום קיצוני ולעניות דעתי, זה זמני לגמרי. הסיבה: בסופו של דבר לא כולם הם הארווי ויינשטיין. זה הכי חציית כל קו אדום וגועל נפש, אבל החיים הם לא שחור ולבן. יצא שעברנו מקיצוניות אחת לשנייה, ואני מאמין שהמציאות כבר תאזן את עצמה ותחזור להיות עם הרבה גוונים של אפור – כלומר, פחות הטרדות ויותר שיח מכבד שבו שני המינים חשים בטוחים.

טום אביב | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
טום אביב | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

אני לא אגיד לך שאת כוסית ולא אעיר לך על הבגד החשוף שאת לובשת, אבל גם את לא תגידי לי: 'אתה ממש שווה, הייתי עושה אותך'

זה צריך לבוא לידי ביטוי גם בשיח האישי פנים אל מול פנים וגם ברשתות החברתיות. ראיתי במו עיניי הודעות וולגריות, מיניות וסקסיסטיות – שנשלחו לשני המינים – אבל הכול נאמר מאחורי מסך. אם דברים היו נאמרים פנים מול פנים, זו הייתה הטרדה לכל דבר שהייתה עלולה להיגמר באזיקים. מה שצריך לעשות עכשיו הוא לנרמל את היחסים, למצוא את שביל הזהב ולהבין שמדובר בהזדמנות כוללת לשני המינים. אני מדבר תחת שני כובעים: אחד מהם הוא של מסעדן שמעסיק מארחות, ברמניות ומלצריות. השני הוא של דמות ציבורית, כי זה מה שקורה אחרי שאתה זוכה בתוכנית טלוויזיה. אני מקבל פניות מבחורות שממש מנסות להתחיל איתי, כן, גם לגעת. לפעמים הן עוברות את הגבול אבל הרי אני שייך למין החזק, אז לך תסביר שהטרדה מינית לא תמיד קשורה לכוח פיזי ושמודעות עצמית נכונה לכולנו כבני אדם. אני לא מסיר את האחריות גם מהנשים ואומר: 'אני לא אגיד לך שאת כוסית ולא אעיר לך על הבגד החשוף שאת לובשת, אבל גם את לא תגידי לי – אתה ממש שווה, הייתי עושה אותך'".

עוד גברים שסיפרו לנו איך MeToo השפיע עליהם
רן שריג רוצה שתפסיקו לומר לבנות שלו שכל גבר הוא טורף
גדי סוקניק מחכה למהפכה הפמיניסטית האמיתית
לעמרי בן נתן אין בעיה לוותר על החיזור בין המינים
בגיל 72 ננסי ברנדס מבין שהזמנים השתנו