בת חן סבג: "גם לי זה פצוע ומדמם, אבל אני מתמודדת בדרך שלי"

בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. הד פיס: ויוי בלאיש
בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. הד פיס: ויוי בלאיש

גברים, נשים, מזרחים, אשכנזים - בת חן סבג, יוצרת וכוכבת "מטומטמת", נכנסת בכולם ומדברת על הפרידה מאורנה בנאי. ריאיון נשכני

88 שיתופים | 132 צפיות

לריאיון שלנו מגיעה בת חן סבג בחולצה שעליה כתוב Sorry I’m late, I didn’t want to come. ככה, שחור על גבי טי שירט לבנה. בעוד החלק הראשון של המשפט לא היה מדויק – בניגוד למרבית הטאלנטים שיצא לי לראיין, סבג דווקא הקדימה לקפה היפואי שבו קבענו בחצי שעה – החלק השני רמז, בצורה מלבושית חיננית או שמא פאסיבית־אגרסיבית, שהיא הייתה מעדיפה לשתות את הקפה שלה בכל מקום אחר.
"אני לא אוהבת להתראיין", היא מודה בחיוך מבויש. "כשראיתי את השערים של 'את', בכלל נבהלתי".

ממה נבהלת?
"מכל המאווררים על השיער. אתן תשימו לי מאווררים על השיער?"

לא בהכרח, זו לא פרסומת לשמפו. זה לא הלהיב אותך אפילו קצת?
"לא, זה קצת מוזר".

>> "מי השוביניסט כאן?": חן אמסלם-זגורי פותחת את הלב לראשונה מאז לידת בתה הבכורה
>> "לא ציפיתי לזה, הייתי בהלם": מגי אזרזר מתאוששת מהטוקבקים המרושעים אחרי החתונה
>> "לפעמים אני מרגישה כמו קליפת אדם": מאיה ורטהיימר מספרת על טיפולי הפוריות

ברגע שהמצלמה של רון קדמי תכוון אליך את תדעי מה לעשות, הרי בטוח צפית ב־Americas Next Top Model.
"לא, אני לא צופה בריאליטי".

אבל זו קלאסיקה!
"לא מכירה, התחלתי לראות טלוויזיה רק בגיל 24 כי כילדה שיחקתי ברחוב וכסטודנטית לא הייתה לי טלוויזיה. וגם היום אני לא צופה הרבה".

אז אני מסיקה שלא התרגשת מהאיחוד של "בוורלי הילס 90210".
"כפרה עלייך, זה עניין לי את התחת".

בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. שמלה אלכסנדר וונג ב-VERNER, מגפיים זארה, תכשיטים Yoyo 23
בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. שמלה אלכסנדר וונג ב-VERNER, מגפיים זארה, תכשיטים Yoyo 23

ניתוח לב סגור

סבג, כפי שאולי הבנתן, היא לא בדיוק "נערת השער" הקלאסית. היא אומנם ניחנה במראה בובתי שלא מתכתב עם 35 שנותיה, אבל כשהיא פותחת את הפה היא רחוקה מלהיות מייגן מרקל. הניגודיות הזו יוצרת דמות מסקרנת ומאתגרת, ממש כמו דמותה של שירי אזוגי, התפקיד שאותו סבג כתבה לעצמה לאחר שמאסה בתפקידי הילדות שאליהם לוהקה והחליטה להיות התסריטאית של חייה. וחתיכת תסריט יצא לה: בשלוש השנים מאז פרצה לתודעה עם "מטומטמת", הסדרה פרי עטה שחזרה לאחרונה לעונה שלישית ב־HOT (ימים א'־ה' ב־22:15 ב־HOT וב־NEXT TV), זכתה ל־20 מיליון הזמנות ב־VOD וגם נמכרה לגרמניה, היא הספיקה לזכות בשלושה פרסי אקדמיה (שני פרסי השחקנית הטובה ביותר ופרס התסריטאית). גם בליבה של אורנה בנאי היא זכתה ואף כתבה לה תפקיד בעונה הנוכחית אך נפרדה ממנה בחודש מאי האחרון לאחר מערכת יחסים בת שנתיים.

התמהיל הנכון הזה הפך את סבג גם ליקירת מדורי הרכילות, תפקיד שהיא כלל לא התכוונה לכתוב לעצמה ושיכול להוציא אותה משלוותה, כפי שקרה כשכתבת הרכילות של מעריב, ליאורה גולדנברג שטרן, ביקשה ממנה מידע על מערכת היחסים החדשה שלה עם אישה מסתורית. "את אישה טיפשה ורעה", ענתה לה סבג ברוב חן, ולצלם פפראצי אחר נידבה אצבע משולשת. לא פרח קיר, כבר אמרנו. "אני משתדלת לחיות את חיי בלי לתת לפרסום להכתיב לי מה לעשות ואיך לעשות, ולפעמים זה אומר לעשות זין לצלם או להגיד לאדם שהוא טיפש ורע, כי לפעמים אנשים צריכים לשמוע את זה", היא מסבירה, ואחרי פאוזה דרמטית מוסיפה עם קריצה "או שפשוט הייתי צריכה להוציא את זה. גם אני בן אדם, עם כל החרא שזה אומר".

את לא אוהבת להתראיין, את לא מתנחמדת לצלמים, את בקושי פעילה ברשתות החברתיות. בקיצור, לא משחקת את המשחק.
"אני פשוט משתדלת להישאר אותנטית ונאמנה לעצמי. אני לא חושבת שהאינסטגרם הוא דבר פסול אבל צריך לעבוד בזה, ואני לא שם. כשעלתה העונה הראשונה של 'מטומטמת' והפכתי להיות מפורסמת, היה רגע שהתבלבלתי. שי קפון (במאי הסדרה, ר"א) כפרה עליו, אמר לי 'את יכולה להחליט שעבדת קשה ועכשיו את רוצה להיות סלב, או להחליט שאת תסריטאית'. אז מהר מאוד חזרתי לכתוב, וזה העוגן שלי. החיים שלי די אפורים, אני קמה בבוקר, פותחת מחשב, עובדת עד הערב, עושה דרינק עם חברים וחוזרת הביתה. הבועה הזו נעימה לי".

"אני משתדלת לחיות את חיי בלי לתת לפרסום להכתיב לי מה לעשות, ולפעמים זה אומר לעשות זין לצלם או להגיד לאדם שהוא טיפש ורע"

לא מפתה להתמסר לחיי הזוהר ולכסף הקל שמתלווה להם? אני מניחה שמזמינים אותך להגיע להשקות בעבור סכומים נאים.
"ופעם בשנתיים אני מוצאת את עצמי באירוע כזה, כשיוצאת לי עונה חדשה. יש הרבה רעש וזיוני שכל אבל גם דברים טובים, מרגש אותי לראות איך אנשים מקבלים את העונה".

במסגרת מה שאת מכנה "זיוני שכל" את צריכה לדבר גם על חייך הפרטיים, וזה כולל גם שיחה על האקסית אורנה בנאי, שגם מככבת בעונה הנוכחית של "מטומטמת".
"אורנה היא חלק בלתי נפרד מהעונה הזו אז אין דרך להפריד בין הדברים. אני לא אוהבת לדבר על זה אבל אני מבינה שזה חלק מהחבילה ושתינו ידענו מה יהיו ההשלכות".

בת חן סבג ואורנה בנאי, בהשקת העונה השלישית של "מטומטמת" | צילום: רפי דלויה
בת חן סבג ואורנה בנאי, בהשקת העונה השלישית של "מטומטמת" | צילום: רפי דלויה

כלומר תוך כדי שכתבת לה את התפקיד הבנתן שעלול להיות תסריט כזה, שבו מערכת היחסים הרומנטית מסתיימת ואתן נאלצות להמשיך במערכת יחסים מקצועית?
"זה היה ב'באק אוף דה מיינד' של שתינו אבל לא התעסקתי במה יקרה אם, נהניתי מהרגע. בואי נגיד שבמחשבה על פרידה היו הרבה דברים שכאבו לי לפני העובדה שאצטרך להתמודד עם הסדרה, זה פחות עניין אותי".

איך קרה החיבור הזה בין האישי למקצועי?
"אורנה מצאה את עצמה בתוך העונה הזו בצורה הרמונית, בכלל בלי שהתכוונתי. הייתה לי דמות של חוקרת מח"ש קשוחה, לא היה לי עבורה שם ופרצוף, ואחרי שאורנה נכנסה לחיים שלי חשבתי שהיא יכולה לעשות את התפקיד הזה טוב ואז הדמות התחילה להתעצב לבד. היא עשתה עבודה יוצאת מגדר הרגיל. זו דמות שבקריאת תסריט לא כולם אוהבים, אבל בגלל שאורנה כל כך מלאת רגש וחמלה אז היא עושה את הדבר הקשוח הזה עם לב".

ואת הלב הזה השבור אורנה הביאה להשקת העונה החדשה שהתקיימה אחרי הפרידה, ודיברה בפתיחות על העצב והכאב שלה באייטם של גיא פינס.
"לא צפיתי".

באמת? זה היה נוגע ללב, חשוף, אותנטי. מה שמכונה בז׳רגון המקצועי 'רגע טלוויזיוני נדיר'.
"אני נמנעת מלראות אייטמים, זה קשה לי".

גם בריאיון לאיתי סגל ב"7 ימים" היא סיפרה שהיא שבורת לב.
"לא קראתי".

די נו.
"באמת. גם לי זה כואב, גם לי זה פצוע ומדמם ועצוב, אבל אני מתמודדת עם זה בדרכים שלי. שום דבר לא נגמר בכסאח, הייתה הבנה של שתינו שזה נגמר, ואני לא רוצה להתעסק בזה כי התעסקו בזה מספיק".

בת חן סבג ומשתתפי "מטומטמת" | צילום: אוהד רומנו
בת חן סבג ומשתתפי "מטומטמת" | צילום: אוהד רומנו

איך את שומרת על עצמך בתקופה כזו?
"אני כותבת".

הכתיבה פחות שומרת עליך מפני הרחוב.
"בהתחלה, כשהיינו כבר פרודות ולא ידעו על זה עדיין, הייתה תקופה מאוד קשה ומטלטלת שבה דיברו איתי עליה ואנחנו בכלל לא ביחד. אחר כך, כשזה יצא, נוצרה התמודדות מסוג אחר. פרידה זה לא דבר פשוט, בטח לא כשמדובר באדם שהיה חלק בלתי נפרד מהחיים שלך במשך שנתיים. אנחנו עוברות את זה כל אחת בדרכה, ויותר מזה זה לא העסק שלכם".

איך זה מרגיש שתמונות של מערכת היחסים החדשה שלך מתנוססות במדורי הרכילות?
"מערכת היחסים החדשה שלי זה בכלל לא העסק שלך או של אף אחד אחר. מדובר בבחורה שלא בחרה את המקצוע הזה".

"אף פעם לא הצהרתי על עצמי כלסבית כי אני נגד הצהרות. המעבר לנשים התחיל בראש ואז הלב והכוס הצטרפו"

את חושבת שאם מערכות היחסים שלך מאז שהתפרסמת היו עם גברים, היו פחות מחטטים בחייך הפרטיים? אולי להיות לסבית זה מעניין יותר?
"אין לי מושג, זה גם לא מעניין אותי, ואף פעם לא הצהרתי על עצמי כלסבית כי אני נגד הצהרות. לא הנפתי דגל, ברגע שהכרזת משהו זה מתחיל לתקוע אותך. יש משפט שאני מאוד אוהבת: 'אני אישה של עקרונות אבל אם זה לא מתאים אני אמצא עקרונות חדשים'. עכשיו אני עם נשים, כיף לי עם נשים. אני חיה את חיי ומשתדלת לחיות על פי פעימת הלב".

איך בכלל קרה המעבר לנשים?
"המעבר התחיל בראש ואז הלב והכוס הצטרפו. אמרתי את זה בעונה של הסדרה 'טיול אחרי צבא' שבה השתתפתי, ובעריכה זה הושתק. צנזרו את המילה כוס".

כי המילה גסה? מפחידה?
"אימא שלי אומרת שכוס זו מילה לא יפה, ובכלל יש לאנשים איזשהו פחד מלהגיד את המילה הזו בעוד שזין זו מילה שאומרים בטלוויזיה כל הזמן. ראיתי השבוע אומנית יפנית שמפסלת פסלים של הוואגינה שלה, עצרו אותה והכניסו אותה לכלא. את רואה אותה, יפנית עם קוקיות, מה היא מפריעה לכם? מה ההיסטריה? אז כן, אני חושבת שיש פחד מלגעת, לדבר, להתקרב, וחבל".

את מבינה שאת מאתגרת את השיח המיינסטרימי, כן? כששאלו אותך על ילדים בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ענית "לא כרגע. אולי גם לא בכלל, אין לי חשק לגדל. לא דחוף לי, יש מספיק אנשים בעולם".
"כרגע אני עדיין בדעה הזאת אבל זה יכול להשתנות. כאמור, אני נגד הגדרות והכרזות".

אז בינתיים את שוחטת פרות קדושות.
"פרות קדושות יש רק בהודו. וגם אותן אפשר כנראה לשחוט".

בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. חליפה טומי הילפיגר, חולצה L'Agence , תכשיטים ה. שטרן
בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. חליפה טומי הילפיגר, חולצה L'Agence , תכשיטים ה. שטרן

תרבות העדר

בעונה החדשה של "מטומטמת" החליטה סבג לשחוט פרה קדושה במיוחד: הזעם הנשי שהבשיל למחאת MeToo וחותר לייצר מאזן כוחות מחודש בין גברים ונשים במרחב. עדה שוחט, הדמות שמגלמת בנאי, מתנהלת בעולמה כשליחה של הפמיניזם הרדיקלי כשאת מושאי החקירה שלה היא שופטת בעיניים מגדריות, גם אם לעיתים ברור לצופה שהיא שוגה. הדמות הזו מתבלת את העלילה בראייה פמיניסטית אך סבג ביקשה להשחיל כאן גם ביקורת. "הדמות של עדה באה להפוך את מאזן הכוחות ולהגיד שאנחנו הנשים סיימנו להיות הקורבנות, אבל בלי לשים לב הפכנו למקרבנות", היא מסבירה. "התמה שעומדת בבסיס של זה היא שאנשים הם חרא ללא הבדלי דת גזע ומין. נשים, גברים, ערבים, יהודים, הומואים, לסביות, כולם. אנשים זה יצור עלוב ומבוהל שכשאתה דוחף אותו לפינה יוצא לו קקה".

כלומר?
"כלומר עדר זה עדר, ועדר זועם זה עדר זועם וזה אלים באותה מידה. הדמות שלה משתמשת ב־MeToo לרעה. היא מראה איך הזעם המגדרי על גברים יכול להיות אלים".

"אנשים הם חרא ללא הבדלי דת גזע ומין. נשים, גברים, ערבים, יהודים, הומואים, לסביות, כולם. אנשים זה יצור עלוב ומבוהל"

זה מאוד אמיץ לכתוב דמות שלוקחת את ההתעוררות הנשית הזו למקום לא טוב.
"זה אולי אמיץ, סבבה, אבל מה שמעניין אותי זה לתת עוד זווית. לא כי אני חושבת שתנועת MeToo היא לא טובה, היא עושה דברים טובים, אבל המון זועם הוא עיוור והוא שונא והוא לא מקשיב והוא הרסני".

בעינייך, עולם מטריארכלי לא יהיה עולם טוב יותר?
"זה לא שנשים יצילו את העולם, הדבר היחיד שיאפס את העולם זה אסון טבע, אבל אל תביני אותי לא נכון, עדיף שבראש כל האומות תעמוד אישה כי גברים פותרים דברים באלימות ונשים יעשו הכול כדי שלא ימותו ילדים במלחמה".

בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. חולצה ג'וזף בפקטורי 54, חזייה ורנר, מכנסיים אלכסנדר וונג בעמנואל, מגפיים זארה, תכשיטים Yoyo 23
בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. חולצה ג'וזף בפקטורי 54, חזייה ורנר, מכנסיים אלכסנדר וונג בעמנואל, מגפיים זארה, תכשיטים Yoyo 23

בתור מי שאוהבת להיות בבועה חמימה, איפה עוד את נחשפת להמון הזועם הזה שאת מדברת עליו, לתחושת העדריות?
"אני עדיין חיה פה, ואנחנו חיים בתוך מציאות שבה כל יום מישהו אחר נמצא על המוקד בכל נושא אפשרי. מאוד קל בימינו להפוך על עצמך את הקערה. אז אולי אני לא מעורבת אקטואלית אבל הבועה המנותקת הזו שבניתי על עצמי מגנה עלי".

אז לא תדברי על פוליטיקה?
"אין לי בעיה לדבר פוליטיקה".

למי הצבעת בבחירות האחרונות?
"מן הסתם לא לביבי".

אז למי?
"לכחול לבן. זה מפתיע אותך שאני עונה על זה? יש מרואיינות שלא רוצות לענות?".

בהחלט. מפחדות שזה יפגע בהן, בתדמית, בפרנסה, באהבת הקהל.
"אני מאמינה שיש דרך להגיד הכול, זה תלוי בדרך שבה מציגים את הדברים. וזה לא רק פוליטי. ברגע שאנשים מתחלקים לעדרים ואתה מביע הזדהות עם מישהו אחד אז זה מיד אומר שאתה לא מביע הזדהות עם האחרים. יש מספיק עוול לכולם, לכל קבוצה יש את הטרגדיה שלה וכל פצע הוא אמיתי".

"גדלתי בבאר שבע ושם המיעוט היה האשכנזים. ברגע שהגעתי ל־HOT אפילו הרגשתי שקצת ניתנת לי הזדמנות כי אני מרוקאית מהפריפריה"

את אומרת שבעידן הנוכחי חסרה חמלה.
"כן. הומור וחמלה אלה שני דברים שבלעדיהם העולם הוא בלתי נסבל".

ומה לגבי גזענות? למשל, השיח האשכנזי־מזרחי עדיין רלוונטי וקיים בעינייך?
"הוא לא רלוונטי היום אבל הוא קיים אחושרמוטה. אני גדלתי בבאר שבע ושם המיעוט היה האשכנזים, זה היה לא טוב להיות אשכנזי. ברגע שהגעתי ל־HOT אפילו הרגשתי שקצת ניתנת לי הזדמנות כי אני מרוקאית מהפריפריה, אז אולי הרגשתי אפילו אפליה מתקנת לרגעים. ב'מטומטמת' יש הומור גזעני, אבל כולם חוטפים: מזרחים, אשכנזים, גמדים, שמנים. אין קבוצה שלא חוטפת חרא".

ובכל זאת, מי הקבוצה שחוטפת הכי הרבה?
״כפרה עליך, יש מספיק חרא לכולם, זו לא תחרות. זה בדיוק העניין, אנשים עושים תחרות למי נעשה יותר עוול, לכולם נעשה״.

בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. חולצה ג'וזף בפקטורי 54, חזייה ורנר, תכשיטים Yoyo 23
בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. חולצה ג'וזף בפקטורי 54, חזייה ורנר, תכשיטים Yoyo 23

האס המרוקאי

הקסם של סבג נעוץ בדיוק בחוסר הרצון (או היכולת) שלה ליישר קו עם הכללים, לשחק את המשחק התקשורתי ולהידחס להגדרות, גם אם זה הופך אותה לבלתי ממלכתית בעולם שבו ממלכתיות שווה לייקים וכסף. מי שגדלה בבאר שבע לאימא ממוצא רומני ולאבא ממוצא מרוקאי, ואחרי שהצליחה הושוותה לא אחת ליוצר מרוקאי אחר מבאר שבע, מאור זגורי, מעדיפה להמשיך בעבודה הסיזיפית של כתיבה מהקישקע, במה שנראה כשילוב בין אומנות לתרפיה. "זה אסקפיזם מופלא שבתקופות קשות מציל אותי", היא מודה. "מה שהניע את הכתיבה של 'מטומטמת' הייתה ההבנה שאני צריכה לקחת אחריות על החיים שלי ולכתוב לעצמי תפקיד. כך גם מצאתי את עצמי כותבת בחצי השנה האחרונה, כי היה לי חתיכת משבר שהייתי צריכה לברוח ממנו".

את מדברת על הפרידה המתוקשרת?
"כן. שי קפון ואני כתבנו סרט קולנוע שעכשיו אני שואפת להשיג לו מימון, קומדיה רומנטית שחורה וגזענית".

אז השלב הבא הוא קולנוע?
"אמרתי לך כבר שאני לא יוצאת בהצהרות. עכשיו אני רוצה לעשות סרט ואחר כך יש עוד סדרה שאעשה עם HOT, קומדיה שחורה על מסע שורשים רקוב במיוחד. הצד הרומני שלי לא קיבל מספיק תשומת לב לאורך השנים".

למה?
"כי בבאר שבע אופנתי להיות מרוקאי אז תמיד שלפתי את האס המרוקאי".

ובתל אביב?
"גם שם שלפתי את האס הזה, כי היום להיות מרוקאי מהפריפריה זה לגמרי טרנדי".

"זה לא שנשים יצילו את העולם, הדבר היחיד שיאפס את העולם זה אסון טבע, אבל עדיף שבראש כל האומות תעמוד אישה כי גברים פותרים דברים באלימות ונשים יעשו הכול כדי שלא ימותו ילדים במלחמה"

כשכתבת את העונה הראשונה האמנת שתגיעי עד הלום?
"בפנטזיות הפרועות שלי הגעתי עד פרס על התסריטאות, לא לשלוש עונות ובטח לא לחו״ל. לא היה לי חלום לפרוץ".

לא חלמת להיות לינה דנהאם הישראלית?
"ממש לא, הלכתי לסדנת התסריטאות של אסף ציפור ("החמישייה הקאמרית", "הבורגנים", "בטיפול" ועוד, ר"א) כי שיעמם לי ורציתי להעביר את הזמן. כדי להתקבל לסדנה היינו צריכים לכתוב מה הציפיות שלנו. כתבתי 'אין לי שום ציפיות לכתוב סדרה משלי, אני באה לעשות צחוקים ולפגוש אנשים מגניבים'".

זה טקסט שהיה יכול לגרום לך לא להתקבל.
(צוחקת) "אבל צירפתי אחלה קטעים שכתבתי. לשיעור השני כבר הגעתי עם 600 עמודי תסריט, אסף החזיר לי את זה אחרי שבוע ואמר לי 'יקנו את זה'. זה גרם לי להתפטר מכל העבודות שהיו לי ולהחליט שאני מתאבדת על זה. כתבתי במשך שנה עד שהגעתי ל־HOT עם 1,300 עמודים".

בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. ג'ינס זארה, ז'קט טומי הילפיגר, חזייה עמנואל , תכשיטים Yoyo 23
בת חן סבג | צילום: רון קדמי, סטיילינג: מזל חסון. ג'ינס זארה, ז'קט טומי הילפיגר, חזייה עמנואל , תכשיטים Yoyo 23

מה לדעתך גרם לסדרה להצליח ככה?
"אני חושבת שכל אחד יכול למצוא את עצמו שם, יש בסדרה מגוון רחב של דמויות ומערכות יחסים ופצעים. הדמויות כל הזמן מתרסקות על הפנים ואנשים אוהבים לראות אנשים מתרסקים על הפנים. זו סדרה מסריחה, השפה והדיאלוגים מסריחים, כולם שם גזענים וכוחניים ואלימים ומטונפים".

ואכן חלק מהמבקרים גרסו שיש מספיק מזה בתרבות הישראלית.
"וואלה מה אני אגיד לך, 'מטומטמת' זה לא ממתק. אני יכולה להבין את המבקרים, זו לא סדרה לכל אחד וזה בסדר. זו סדרה אפלה וקודרת שדורשת מחשבה ולוקחת לתהומות".

את קוראת טוקבקים?
"לא. לקרוא טוקבקים זה לדחוף את הראש לאסלה ומי שדוחף את הראש לאסלה, שלא יתפלא שהוא יוצא עם טעם של חרא בפה".

״מטומטמת״ נמכרה לגרמניה. יש חלום למכור את הפרויקט הבא לנטפליקס?
"אשמח למכור את הדבר הבא לנטפליקס אבל אין לי חלום כרגע לעשות את זה בגדול באמריקה. להגיע לשם זה אדיר ולידם אנחנו חור תחת במזרח התיכון, אבל טוב לי בחור תחת הזה, טוב לי ליצור פה על הספה".

איפור נירית הירשמן במוצרי MAC
שיער לידור חדידה ל־Artbook
ע. צלם עומרי לוי
ע. סטיילינג דניאלה אמסלם