"מה לא עושים בשביל לייקים": בר רפאלי וגל גדות מעצבנות את הגולשים

בר רפאלי | צילום מסך מאינסטגרם
בר רפאלי | צילום מסך מאינסטגרם

בר רפאלי וגל גדות העלו פוסט מרגש בעקבות מותו האכזרי של ג'ורג' פלויד, כדי להעלות את המודעות לגזענות בחברה, אבל הגולשים מצאו על מה לכעוס

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים האחרונים הרשתות בארצות הברית גועשות ובצדק, סביב הרצח המזעזע של ג'ורג' פלויד שנחנק למוות בידי שוטר אמריקאי במיניאפוליס. מאות אלפי אנשים שיתפו פוסטים שמטרתם להעלות מודעות לנושא הגזענות בחברה ובמשטרה.  אזרחים שמרגישים מקופחים בגלל צבע עורם שיתפו טקסטים הדורשים להקיא את הגזענות מהמשטרה שאמורה להגן על האזרחים ולא לפגוע בהם. סלבס ומשפיענים רבים לקחו גם הם חלק בשיתוף המידע הזה. גם בר רפאלי שלנו הרגישה צורך לתמוך במסר, אבל במקום לחבק אותה על הבעת התמיכה בנושא כל כך חשוב, הגולשים חשבו שמדובר דווקא בצביעות.

"ילדות קטנות, ילדות גדולות, ילדים, גברים, נשים, אף אחד אף פעם לא צריך להרגיש שונה או פחות" כתבה רפאלי יחד עם סרטון קורע לב של ילדה אפרו אמריקאית שמספרת שהיא מרגישה יחס שונה ומזלזל בגלל צבע עורה. הגולשים לא כעסו על בחירתה של רפאלי לשתף את המסר החשוב, אלא על כך שהיא בוחרת לשתף ולהתייחס לגזענות רק כאשר מדובר באירוע גדול שקורה בחו"ל. בארץ לצערנו קרו לא מעט אירועים כאלה ואחרים, שאליהם רפאלי לא התייחסה, לטענתם. "כשזה קורה בארצות הברית אין לך בעיה לשתף כי את מפחדת על הקרירה הבינלאומית שלך, אבל שזה קורה פה בארץ את בשקט. איזה צביעות" כתב אחד הגולשים, "פשוט מזועזעת מה לא עושים בשביל עוד כמה לייקים ובשביל אהדת הקהל? בא לי לצחוק אבל זה עצוב, זה עצוב כי כשמקרים כאלה קורים אצלך במדינה מתחת לאף זה לא מספיק סקסי, לא מספיק טרגי כדי שתעלי איזה משפט הזדהות. כנראה שהחיים של השחורים שחיים במדינה הזו במדינה שלך לא ראויים. אז תעשי לי טובה ואל תנסי להתיפייף עלק כואב לך, כשהמחאות של יוצאי אתיופיה החלו ידעתם כחברה להסתכל על הדרך בה התנהלו המחאות ולא מהי הסיבה שהחלו המחאות".
"לא צריכה לומר כמה כח והשפעה יש לאישיות ציבורית כמוך אז אם באמת היה אכפת לך היית פועלת אחרת.'עניי עירך קודמים'" כתבה אחרת. "כמה צביעות בפוסט! כשזה קרה פה בארץ שלך לא הבעת שום סולידריות. אבל היי שזה נהיה פופלרי בארה״ב רושמת פוסט צבוע כאילו זה באמת מעניין לך את השחלה. אולי שם הם קונים את זה אבל אנחנו זוכרים. עשית לי בחילה עם הפוסט הזה". הגולשים ממשיכים בשלל תגובות בסגנון הזה.
מה שעוד עצבן את הגולשים היה שבר בחרה לשתף את הסרטון מהחשבון של בלה חדיד. בימים אלה האחים חדיד הצליחו גם הם לעורר זעם כאן בארץ, כשהאחות הגדולה ג'יג'י והזמרת דואה ליפה, בת הזוג של האח הצעיר, אנואר, שיתפו פוסטים שמגנים את ישראל וצה"ל. לכן כשרפאלי שיתפה את הסרטון מהעמוד של בלה חדיד גם העניין הזה עורר קצת כעס בקרב הגולשים.

 

View this post on Instagram

Favorite time of the day. ME TIME ????☀️

A post shared by Bar Refaeli (@barrefaeli) on

גם הוונדרוומן שלנו, גל גדות שיתפה פוסט דומה על הסיפור הקשה וקיבלה גם היא תגובות זועמות. גדות מרבה להתייחס ולהביע את עמדתה על נושאים חברתיים ואירועים שקורים בעולם, הפעם היא חטפה ביקורת משתי חזיתות וקיבלה גם תגובות דומות לתגובות שרפאלי קיבלה, "מעניין. כשיש כאן גזענות כלפי העדה האתיופית ומאז רצח סלומון טקה בחסות החוק, מילה לא צייצת. את מתחנפת לעולם זה הכל, לא באמת אכפת לך". כתבה אחת הגולשות ומצד שני קיבלה תגובות על כך שאם אכפת לה מזכויות אדם איך זה שהיא שירתה בצבא הגנה לישראל לצד שלל אמירות נוספות נגד ישראל וצה"ל ודגלי פלסטין.

View this post on Instagram

#justiceforFloyd

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on