ברוק שילדס חושפת כי נאנסה בצעירותה: "חשבתי רק על להישאר בחיים"

ברוק שילדס | צילום: Shutterstock
ברוק שילדס | צילום: Shutterstock

ברוק שילדס חושפת באומץ את האונס שעברה כשהייתה בשנות העשרים לחייה, שולחת רמיזה עקיפה להתנסויות הקודמות שהעבירה אותה הוליווד ומספרת על החיים בצל האלכוהוליזם של אימה

88 שיתופים | 132 צפיות

ברוק שילדס נמצאת באור הזרקורים מגיל תשע. עכשיו בגיל 57, היא חושפת באומץ לב את המסע המטלטל שעברה הילדה היפה שהתבגרה מול המצלמות ונוצלה על ידי התעשייה שגידלה אותה.

>> אופיר שטוי סוממה ונאנסה. עכשיו היא נלחמת בבג"ץ בשביל שאחרות לא יעברו את מה שעברה

בסוף השבוע האחרון הרעידה השחקנית והדוגמנית הוותיקה את פסטיבל סאנדנס, כשחשפה כי נאנסה בשנות העשרים לחייה על ידי אדם מהתעשייה. שילדס בדיוק סיימה את לימודיה בקולג' והתקשתה למצוא עבודה, ואותו אדם עמו נפגשה לצורך פגישת ייעוץ מקצועית ניצל את הסיטואציה בצורה מניפולטיבית. שילדס לא חשפה את שמו, אך סיפרה כי בתום הפגישה שלהם, הוא הציע לה לעלות לחדרו במלון הסמוך בשביל להזמן מונית ולהמתין שם עד שיאספו אותה. "עליתי לחדר ואז הוא נעלם. פתאום הדלת נפתחת והוא יוצא עירום. הוא מעליי, נאבק בי", סיפרה שילדס. "פחדתי שאיחנק אז לא נלחמתי בו יותר מדי. פשוט קפאתי לחלוטין. חשבתי ש'לא' אחד אמור להספיק וחשבתי 'תישארי בחיים ותצאי החוצה'. התנתקתי. אלוהים יודע שאני יודעת להתנתק מהגוף שלי. התאמנתי בזה. אחר כך ירדתי במעלית ותפסתי מונית לבד. בכיתי כל הדרך לבית של חברה שלי".

ברוק שילדס בצעירותה | צילום: Shutterstock
ברוק שילדס בצעירותה | צילום: Shutterstock

שילדס סיפרה כי לקח לה הרבה זמן לעבד את מה שקרה לה ולתייק את זה כתקיפה מינית. את השיתוף הזה היא עשתה במסגרת קידום סרטה הדוקומנטרי החדש "ילדה יפה". אם נחזור למילותיה של שילדס – "אלוהים יודע שאני יודעת להתנתק מהגוף שלי, התאמנתי בזה" – אין ספק שהוליווד הייתה עבור שילדס בסיס האימונים.

הדוקו החדש שלה נקרא כשם סרט הקולנוע הידוע לשמצה אליו הצטלמה שילדס בגיל 11, וכלל סצנות עירום שלה שעוררו הדים ברחבי העולם והציתו שיח שלם בנושא פורנוגרפיית ילדים. הפריצה הגדולה של שילדס קרתה כשהייתה בת 15, בעקבות השתתפותה בסרט "הלגונה הכחולה", שכלל סצנות עירום וסצנות מין שנויות במחלוקת שהיום בחיים לא היו עוברות מסך. שילדס נכנסה במקביל לעולם הדוגמנות, וגם הוא לא היה חף מהחפצה גסה, כפי שמעיד קמפיין האופנה של קלווין קליין אליו לוהקה, עם הסלוגן "רוצה לדעת מה עומד ביני ובין הג'ינס שלי? כלום".

איפה המבוגר האחראי בכל הסיפור הזה? טוב ששאלתו. אימה של שילדס, טרי, שהייתה בעצמה שחקנית בעברה והפכה לסוכנת של בתה, הייתה ידועה כאימא פושרית במיוחד ומתברר שהיא גם הייתה מכורה לאלכוהול. "נפרדתי ממנה בכל פעם שהיא שתתה", סיפרה שילדס בפסטיבל. בדוקו היא מדברת על כך שהרגישה אחראית לשמור על אמה בחיים. ב-2012 היא הלכה לעולמה. "אי אפשר להתאושש מלאבד הורה", אומרת שילדס היום, "אני מרגישה עצובה שהיא מחמיצה את זה. היא בטח מסתכלת מלמעלה ואומרת – לא קיבלתי מספיק זמן מסך".