לבילי אייליש יש טורט, לקיילי ג'נר יש מכונת שמפניה במשרד

בילי אייליש | צילום: Neilson Barnard/Getty Images
בילי אייליש | צילום: Neilson Barnard/Getty Images

בילי אייליש שנאה את הגוף השמנמוך שלה ורצתה להיות דוגמנית, קיילי ג'נר מנסה ללמד את סטורמי שיעור בצניעות. שערי מרץ נחשפים

88 שיתופים | 132 צפיות

בילי אייליש: ווג

שערי המגזינים של מרץ נחשפו, ולפחות בשניים מהם יש לנו עניין מיוחד. הראשון הוא שער "ווג אמריקה", עליו מככבת בילי אייליש בת ה-18, קצת יותר משבועיים אחרי שזכייתה המרובעת בגראמי עשתה היסטוריה, כאשר הייתה האישה הצעירה ביותר לזכות אי-פעם, וגם הראשונה לזכות בארבעת הקטגוריות החשובות ביותר: אומן השנה, סינגל השנה, אלבום השנה ושיר השנה. את הריאיון מלווים שלושה שערים מתחלפים שצולמו על ידי שלושה צלמים שונים.

>> אייליש כובשת את העולם עם הסטייל היחודי שלה

הריאיון עם אייליש נערך בביתה, היא מתגוררת עדיין עם הוריה בפרבר מזרחי של לוס אנג'לס. בזמן הריאיון בני משפחתה נמצאים בבית. היא מתראיינת במטבח המשפחתי, עדות לכך שהיא אומנם כוכבת-על שבראשון הקרוב תופיע בטקס האוסקר ושהיא ואחיה כתבו את שיר הנושא לסרט ג'יימס בונד הבא אותו היא שרה אבל היא עדיין נערה. "תמיד אומרים עליי שאני שוברת את החוקים", אומרת אייליש, "אבל איזה חוקים שברתי? את זה שאני לא עושה פופ קלאסי ולא נראית כמו גירלי גירל. אולי אנשים קוראים לי שוברת חוקים כי הם מרגישים שהם צריכים לציית לחוקים, זה נהדר שאני גורמת להם להרגיש שהם לא חייבים לעושת זאת".

>>בילי אייליש משיקה קולקציה

אייליש היא מה שנקרא הום סקול'ד, זאת אומרת היא לא הלכה לבית ספר אלא למדה בבית עם הוריה ועם מורים פרטיים, וכך גם אחיה. אח שלה קרא כתבה על איך האחים למשפחת הנסון היו הום סקול'ד וזה אפשר להם לפתח את האומנות שלהם, וחשב שזה יתאים להם. ההורים (שניהם שחקנים) זרמו עם הרעיון, במיוחד כי אמה של אייליש נולדה בקולורדו, שם התרחש אירוע הרצח בתיכון בקולומביין. אייליש גילתה כישרון מגיל צעיר. היא כתבה את השיר הראשון שלה על יוקלילי בגיל 7, ולימדה את עצמה לנגן פסנתר וגיטרה מיו טיוב. "אני אוהבת ללמוד בבית, הפעמים היחידות שהצטערתי שאני לא בבית ספר היו כי רציתי שיהיה לי לוקר, לעשות בלאגן ולהפריע למורה, אבל ברגע שהבנתי שזה כל מה שחסר לי מבית הספר הבנתי שמתאים לי ללמוד בבית". סיבה נוספת שאולי תרמה לקבלת הרעיון היא שאייליש סובלת מתסמונת טורט עם טיקים, במיוחד בעיניים, המקושר למתח הנובע ממתמטיקה. זה גורם לה לתנועות עיניים בלתי רצוניות שנחשבו בטעות לגלגולי עיניים.

"רציתי להיות דוגמנית הכי בעולם, אבל הייתי שמנמנה ונמוכה. שנאתי את הגוף שלי. התפתחתי מוקדם, היה לי ציצי בגיל 9, מחזור בגיל 11"

פנים מול פנים היא לא מצטיירת כנערה דכאונית במיוחד, אבל השירים שלה כן כאלה, עם מילים העוסקות במוות ולפעמים, כך נטען, מאדירות אותו. לא מזמן היא נתקלה בשיר שכתבה כאשר הייתה בת 11. לשיר קוראים "למה לא?" והוא עוסק בתרחיש יום מותה, בו הכול ימשיך בדיוק כמו שהיה. "הייתי ילדה מאושרת אבל כתבתי על מוות", היא מבארת, "אף פעם לא רציתי להתאבד, לא רציתי להרגיש ככה, אבל אהבתי את הרעיון של לכתוב על תחושה שאני לא מכירה. זה שזה לא אמיתי לא אומר שזה לא חשוב". בנקודה הזו אימה, המקלפת בננה במטבח, מתערבת. "לגדל נערה זה קשה יותר מאשר לגדל תינוק", היא אומרת, "את איתה במטבח בשתיים בלילה, מנסה להרגיע אותה כשהיא מגלגלת עיניים ואומרת לך שהיא שונאת אותך. בילי הדאיגה אותי כשהייתה צעירה יותר, הייתה כותבת על קירות חדרה 'למה אני חיה?'".

אייליש קושרת את הדיכאון ממנו סבלה בתחילת התבגרותה לפציעה בעקבות ריקוד, חבורת נערות רעילה עימן הסתובבה, ומערכת יחסים רומנטית פוגענית, אבל יותר מהכול לחלום בלתי אפשרי. "רציתי להיות דוגמנית הכי בעולם, אבל הייתי שמנמנה ונמוכה. שנאתי את הגוף שלי", היא אומרת. עד היום הבגדים הרחבים שהיא לובשת מטשטשים את מבנה גופה, מבחירה. "התפתחתי מוקדם, היה לי ציצי בגיל 9, מחזור בגיל 11, הגוף שלי התפתח מהר יותר מהמוח שלי. אבל לפני שנה התחלתי להרגיש יותר טוב, אני ממליצה לכולם על סבלנות. הכול יהיה בסדר, צריך רק סבלנות". במפתיע, היא לא אוהבת את אלה שמחמיאים לה על הדרך בה היא מתלבשת, כמו שאמרה לפארל וויליאמס כשראיין אותה למגזין W ביוני 2019. "אנשים שמחמיאים לי על זה שאני מתלבשת כמו בן אומרים  בעצם 'יופי, עוד בנות יוכלו להתלבש כמו בנים ולא כמו זונות', ככה זה נשמע לי ואני לא אוהבת את זה".

בסתיו שעבר עוררה מהומה כאשר חשפה שהיא והראפר דרייק המבוגר ממנה ב-15 שנים, מתכתבים. "האינטרנט הוא מקום מאוד מטופש היום", היא מסבירה, ולא בכדי עזבה את הטוויטר בגיל 18. "כולם כל כך רגישים, מה, איש מבוגר לא יכול להעריך אומנית צעירה? יש הרבה אנשים שצריך לדאוג בגללם יותר מאשר דרייק שמעריך אומנית צעירה. באמת הפכתם את דרייק לקריפי בגלל זה? ואחרי זה אתם מצביעים לטראמפ, מה זה החרא הזה?".

View this post on Instagram

FIVE ARE YOU KIDDING

A post shared by BILLIE EILISH (@billieeilish) on

אבל אחרי הכול, ולמרות כל השירים הדכאוניים, נדמה שאייליש במצב טוב מאוד. להיות כוכבת פופ זה כל מה שרצתה, ומה שקרה בגראמי היה מטורף מבחינתה. "זה עבור הילדים שאין להם כסף לסטודיו ומקליטים אלבום בחדר השינה שלהם. אנחנו עושים היסטוריה", היא אומרת.

קיילי ג'נר: הרפר'ס באזאר

ארבע שנים מפרידות בין אייליש וקיילי ג'נר, אבל נדמה שהן בשלבים שונים לגמרי בחיים. ג'נר אומנם רק בת 22, אך כבר אימא לילדה בת שנתיים ומיליארדרית, עם מספר שיא של 157 מיליון עוקבים באינסטגרם. היא הצטלמה עם בתה בת השנתיים סטורמי למגזין "הארפר'ס באזאר", בהפקה ברוח עדות מארי אנטואנט, המלכה שנודעה באמירתה המנותקת מסבל העם "אם אין לחם יאכלו עוגות". לא ברור אם ג'נר, שהמשרדים הוורודים שלה מלאים חלוקים ורודים, ממתקים ורודים, מכונות שמפניה וחטיפים, מודעת לאירוניה שבדבר, אבל היא משתפת פעולה עם זה.

"מעולם לא חשבתי שזו תהיה העבודה שלי, החיים שלי, לא ידעתי שזה אפשרי", היא אומרת. "הבנתי שהפכתי לכוכבת כשהתחלתי להסתפר ולצבוע את השיער שלי לכחול, ואחריי כולן התחילו לעשות את זה. אני מנסה לא לחשוף את סטורמי לצד השלילי של האינטרנט. אני חושבת על זה הרבה, אפילו שהיא קטנה. אני מסבירה לה כמה אנחנו מבורכות וכמה החיים שלנו זה לא דבר נורמלי. אבל אני לא מסתירה לה את הפנים כשאנשים רוצים להצטלם איתנו, נראה לי שזה היה גורם לה להרגיש יותר מוזר".

>>למה קיילי וטראביס נפרדו?

סטורמי הקטנה זכתה לחגיגות מרובות בחודש האחרון, אחרי חשיפת ליין האיפור על שמה בתמת פרפרים הם חופשיים, ולחגיגות יומולדת מוגזמות, כך שקשה להבין האם ג'נר מצליחה לשמור על פוקר פייס כאשר היא אומרת את הדברים האלה. ובכלל זה מעניין כניסוי חברתי התפתחותי: האם אפשר לחגוג ימי הולדת מופרכים בעלויות של מליוני דולרים לפעוטות ולקוות שלא יגדלו להיות מפלצות נרקיסיסטיות כשיגיעו לגיל הנעורים? נו, נחכה לעונה ה-32 של הקרדשיאנ'ס כדי לדעת מה התשובה. לגבי החיים כג'נרית, אפשר להבין מבין השורות שהיא לא אוהבת לקום מוקדם בבוקר ("כן, הייתי בדרשת יום ראשון של קנייה, אבל זה בתשע בבוקר ואני לא אוהבת לצאת מהבית בשעה הזו אם אני לא עובדת"), וגם נהנית מרשת של עזרה, ולא של מטפלת אחת בלבד ("לפעמים אני אוהבת לתת לכל המטפלות יום חופשה ואני נשארת לבד עם סטורמי").

ולגבי מערכת היחסים עם טראביס סקוט, אביה בנפרד של סטורמי? מסתבר שג'נר אכן הפנימה כמה טיפים ליחסים מהוריה. "אנחנו החברים הכי טובים", היא אומרת "אנחנו ביחסים מעולים". אז אחלה.

>>חגיגות השנתיים לסטורמי