בילי אייליש הישנה מתה, יחי הטוורקינג והמחשוף

בילי אייליש | צילום מסך מתוך הקליפ Lost Cause
בילי אייליש | צילום מסך מתוך הקליפ Lost Cause

המהפך הושלם: בילי אייליש מאפסנת רשמית את הדארקנס בארון, ומרשה לעצמה לחגוג את הנשיות שלה עם לנז'רי חושפני, ישבנים רוטטים והרבה חטיפים בקליפ החדש והלוהט שלה

88 שיתופים | 132 צפיות

יום בהיר אחד קמה לה נערה בת 19 עם באדי אישיוז ומיני שריטות אחרות של צעירות בגילה, ואומרת "פאק איט". זה פחות או יותר מה שעושה בילי אייליש בשנה האחרונה, והנה מגיעה החותמת הרשמית ב-Lost Cause, הקליפ החדש והכיפי שלה, שכצפוי לא מותיר אף אחד אדיש אליו. הקונספט: אייליש עפה על החיים במסיבת פיג'מות עם החברות שלה. האמצעים: לנז'רי ומחשופים על המיטה, טוורקינג בסלון ומאנצ'יז במטבח, או במילה אחת – פאן!

אייליש כבר חשפה את גופה בסרטון הקצר והאפלולי Not My Responsibility ששחררה בשנה שעברה, שם היא נשאה מונולוג מלא תוכחה על דימוי גוף וציפיות חברתיות. "האם אתם באמת מכירים אותי?", היא שאלה את הצופים והשיבה בעצמה: "יש אנשים ששונאים את מה שאני לובשת, יש אנשים שמשבחים, יש אנשים שמשתמשים בלבוש כדי לבייש אחרים, יש אנשים המשתמשים בזה כדי לבייש אותי. אני מרגישה שאתם צופים בי כל הזמן. הייתם רוצים שאהיה שקטה יותר? חלשה יותר? רכה יותר? האם הכתפיים שלי מגרות אתכם? החזה? הגוף שנולדתי איתו הוא לא מה שרציתם? אם אני לובשת מה שנוח לי זה אומר שאני לא אישה, אם אני מסירה שכבות אני זונה".

בחודש שעבר מתחה אייליש שוב את הגבולות שהציבה לה החברה, והפגינה חזות חדשה על שער "ווג" הבריטי, עם כותרת הציטוט "It's all about what makes you feel good". על השער נראתה אייליש במייק-אובר בלונדיני א-לה מרילין מונרו ובמחוך צמוד שגילה מתחתיו חזיית תחרה סקסית והרבה עור חשוף – אנטיתזה מובהקת לבגדי הסקייטרים הגדולים ולחליפות האוברסייז מטשטשות הקימורים והמגדר שהיו ב-DNA האופנתי שלה עד אז. במסגרת כתבת השער, ניבאה אייליש את רוח התגובות שיגררו הצילומים: "אם את כל כך שלמה עם הגוף שלך למה שתלבשי מחוך, למה שלא תראי את גופך האמיתי?", היא שאלה ושוב השיבה בעצמה, "העניין הוא שאני יכולה לעשות מה שאני רוצה. הכל קשור למה שגורם לך להרגיש טוב, אם את רוצה לעשות ניתוח, תעשי ניתוח. אם את רוצה ללבוש שמלה שמישהו חושב שאת נראית בה גדולה מדי, פאק איט. אם את מרגישה שאת נראית טוב, את נראית טוב. פתאום אם את רוצה להראות את העור שלך אז את צבועה, ואת קלה להשגה ואת זונה. אז אם אני כזאת, אני גאה. אני וכל הבנות הן זונות, ופאק איט. אנחנו צריכות להרגיש מועצמות מזה".

בילי אייליש על שער גיליון יוני של "ווג" הבריטי
בילי אייליש על שער גיליון יוני של "ווג" הבריטי

אם כן, הקליפ החדש של אייליש הוא הקלוז'ר המושלם לאבולוציה שעברה מגולם נערי, שרוט, אפלולי ויפהפה לאישה-פרפר צעירה שמרגישה נוח בעור שלה, ומקבלת ואוהבת את עצמה כפי שהיא. התהליך הגיע לסיומו, ועכשיו היא חוגגת אותו בגאווה, לאור יום, בלי כוכביות והסברים, וככל הנראה עם פירורים של דוריטוס בתוך החזייה. אגב, המהפך האופנתי הזה הוא בכלל לא עניין של טעם. כותבת שורות אלה, למשל, מתחברת הרבה יותר לסטייל האדג'י של אייליש הישנה. אבל כשאני חושבת על הטינאייג'רית המוסרטת והאפלולית שאני הייתי בעצמי לפני שני עשורים, ברור לי שהיה לי הרבה יותר טוב בחיים אם הייתה לי רול מודל כמו אייליש גרסת 2021, שתבוא ותדליק לי את האור, או שלפחות תציע לי תפוצ'יפס.

בילי אייליש | צילום מסך מתוך הקליפ Lost Cause
בילי אייליש | צילום מסך מתוך הקליפ Lost Cause

>> זהבה בן: "למדתי להיות מאושרת גם כשאני לבד, כי יש לי את עצמי"