בילי אייליש: "לא משנה כמה את חזקה וחכמה, תמיד אפשר לנצל אותך"

בילי אייליש על שער גיליון יוני של "ווג" הבריטי
בילי אייליש על שער גיליון יוני של "ווג" הבריטי

הכוכבת הכי רותחת, בילי אייליש, שברה את האינטרנט עם לוק חדש ומפתיע על שער "ווג" הבריטי, חשפה שעברה ניצול מיני כקטינה ושלחה את כל ההייטרים לעזאזל

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כמעט חודש חשפה אחת הכוכבות הרותחות כרגע, בילי אייליש, את שיערה החדש, אחרי תקופה ארוכה של שיער שחור עם שורשים בצבע ירוק ניאון, אייליש השיקה בלונד שגרם לגולשים לתדהמה מוחלטת עם השאלה איך ייתכן שאחרי מסכת צבעים לא שגרתיים שכללה אפור, תכלת ניאוני כחול ועוד הכוכבת בחרה דווקא בצבע שגרתי שכזה. בהמשך חשפה גם שבכל תהליך צביעת השיער הארוך משחור לבלונד היא הייתה בהופעותיה הציבוריות עם פאה. בהמשך חשפה גם טיזר של 15 שניות לאלבומה החדש "Happier Than Ever" שעתיד לצאת ב-30.6 (וסוף סוף יש לנו למה לחכות). בו המראה שלה היה שונה ממה שאנחנו מכירים, מה שעורר את סקרנותנו עוד יותר. הבגדים הרחבים, שנועדו כפי שסיפרה בעבר לטשטש את מבנה הגוף שלה, הוחלפו ברגליים חשופות וכתף חשופה. אך המבט החודר האופייני איתה כמובן נשאר. לצד הפרסומים כי היא הולכת להנחות השנה את אירוע המט גאלה היא מככבת על שער מגזין "ווג" הבריטי בהפקה בהשראת סגנון הפין אפ ומרלין מונרו, עם שלל מחוכים ובגדי גוף צמודים, כך, ללא ספק, לא ציפינו לראותה. אבל פייר, היא נראית מדהים. הצילומים עצמם אינם חפים מבעיות של סטיילינג, תאורה ולוקיישנים, שיוצרים בסופו של דבר מראה קצת משונה.

"וואו, מפתיע מאוד", "זאת באמת בילי", "איפה הבילי שאהבתי?" שאלו בתדהמה הגולשים בעמוד האינסטגרם של ווג הבריטי, עמוד האינסטגרם "כולן" כתב בהקשר הזה: "לאישה מותר להתפשט ומותר להתלבש. מותר להתכסות ומותר לחשוף. זה לא שינוי תדמית, זו לא התדרדרות, זה לא אומר שום דבר חוץ מזה שהיא יכולה ללבוש מה שבא לה. בילי אייליש הצטלמה ל'ווג' בלוק פין אפ וינטג׳י מהמם והרשת נטרפת. 'מה קרה לבילי אייליש?! למה היא החליפה לוק???' למי אכפת. העיקר שהיא מרגישה בזה טוב. די כבר לחפור", ואכן כך צריך לגשת לצילומים האלה וזאת גם התפיסה אותה מקדמת אייליש לאורך כל הריאיון. בתמונת השער היא לובשת חצאית ומחוך מבית האופנה גוצ'י, לו היא משמשת כפרזנטורית, חזייה ממותג הלנז'רי אייג'נט פרובוקטור וכפפות לטקס של atsukokudolatex. בתמונות האחרות היא לא חוסכת בשימוש במחוכים מבית האופנה ברברי, אלכסנדר מקווין ומוגלר, בהפקה בהשראת הוליווד הקלאסית ונערות פינ אפ זה רק מתבקש אך אייליש בכל זאת מנבאת מה יהיו התגובות לצילומים ומראש עונה לכל ההייטרים: "אם את כל כך שלמה עם הגוף שלך למה שתלבשי מחוך, למה שלא תראי את גופך האמיתי?" והיא עונה לעצמה, "העניין הוא שאני יכולה לעשות מה שאני רוצה", היא מצהירה, "הכל קשור למה שגורם לך להרגיש טוב, אם את רוצה לעשות ניתוח, תעשי ניתוח. אם את רוצה ללבוש שמלה שמישהו חושב שאת נראית בה גדולה מדי, פאק איט. אם את מרגישה שאת נראית טוב, את נראית טוב".

"פתאום אם את רוצה להראות את העור שלך אז את צבועה, ואת קלה להשגה ואת שרמוטה ואת זונה. אם אני כזאת, אני גאה. אני וכל הבנות הן זונות, ופאק איט. אנחנו צריכות להיות מועצמות מזה. להראות את הגוף שלך ולהראות את העור שלך – או לא, לא צריך לקחת ממך את הכבוד שלך". היא מוסיפה.

ביום חמישי האחרון, היא הוציאה את השיר הראשון מתוך האלבום החדש "Your Power", בוא היא עוסקת בזוגיות בין גבר לנערה קטינה אותה הוא ניצל, "היא אמרה שהיית הגיבור שלה, שיחרת את התפקיד הזה, אבל הרסת אותה בשנה, אל תתנהג כאילו זה היה קשה", היא שרה, "חשבתי שאני מיוחדת, גרמת לי להרגיש כאילו זו הייתה אשמתי. היית השטן. איבדת את האפיל שלך. זה גורם לך להרגיש כוח? להשאיר אותה בכלוב?" לצד שאלות נוספות כמו "איך העזת ואיך יכולת?" שמופיעות בשיר. המעריצים ברשת חשבו שמדובר על האקס שלה, הראפר 7:AMP (ברנדון אדמס) שאיתו יצאה איתו כשהיה בן 22 והיא בת 16 כפי שנחשף בסרט הדוקומנטרי עליה. בריאיון ב"ווג" היא מנסה לנער את השמועות, "מדובר במכתב פתוח לאנשים שמנצלים, בעיקר גברים, הייתי רוצה שאנשים יקשיבו לי, בלי לנסות להבין על מה אני מדברת, זה לא קשור לאדם אחד. אני לא מכירה אישה או ילדה אחת שלא עברה חוויה כזאת וגם בנים גברים מנוצלים כל הזמן". בהמשך הריאיון נשאלת אייליש גם על שורה מתוך השיר "When I Was Older" שם היא שרה "אני עדיין קורבן בפני עצמי, אבל בעייני אני גם הנבל". בריאיון היא מסבירה: "רציתי לומר שזה לא משנה מי את ואיך החיים שלך נראים, מה המעמד שלך, האנשים שאת מקיפה את עצמך בהם, כמה את חזקה, כמה את חכמה, תמיד אפשר לנצל אותך. זו בעיה בעולם של התעללות במשפחה ואונס של קטינות, נערות שהיו מאוד בטוחות בעצמן וחזקות ואז הן אומרות: 'אני הקורבן כאן?' וזה כל כך מביך ומשפיל ומפחית מערך עצמך במצב שאת חושבת שאת יודעת כל כך הרבה ואז את מבינה שמתעללים בך". בכתבה נחשף גם כי אייליש עצמה עברה אירוע דומה כשהייתה צעירה יותר וכאן גם היא מנסה כבר לענות להייטרים מראש: "את מתלוננת על ניצולך כקטינה, אבל אז את מראה את הציצים שלך?' לבסוף היא מסכמת: "יש אנשים פגיעים שיעשו כל מה שתגידו להם, זו תחושה מטורפת, לא צריך לתת לאף אחד את הכוח שניתן לנו".