סתם מוכשרים בלי סיפור טרגי: לאן נעלמה העובדת הסוציאלית של האקס פקטור?

גיא סימס, אקס פקטור | צילום: אוהד קב
גיא סימס, אקס פקטור | צילום: אוהד קב

בפרומו הבטיחו מכות ובפועל זכינו לראשונה לשמץ מקצועיות: בחור חתיך עם גרוב ופוטנציאל, צמד מוכשרות (אף מילה על נפוטיזם) ואפילו מצאנו את הבן הזוג הבא של נועה קירל (אחרי תומר הכהן)

88 שיתופים | 132 צפיות

אומרים שההתמדה משתלמת, או לפחות זה הנרטיב שנטע ברזילי מכרה לעצמה כשנכנסה לביף עם אביב גפן. אבל אם תשאלו אותי, עבודה קשה ואישיות תוססת לא השיגו לי חוזה טאלנט עד כה, הפילאטיס לא חיטב לי את הבטן וכמות העוקבים שלי באינסטגרם צונחת יותר מהר מהרייטינג של אקס פקטור לאירוויזיון (מוזמנות לבדוק: dorina_superstar@, מה קרה, גם לי מותר קצת תוכן שיווקי), אז כולם משקרים ולא תשכנעו אותי אחרת.

חתונה ממבט ראשון 4: הפער בין מה שקורה מול ומאחורי המצלמות

אם כי במקרה של פרק האודישנים הרביעי, הבלתי ייאמן קרה ובתום שבועיים בהם אני שופכת על דפי האינטרנט רעל בכמויות של אקונומיקה בשירותים של תחנה מרכזית – זכינו בפרק בו אשכרה עלו לבמה בזה אחר זו, מתמודדות ומתמודדים עם כישרון ופוטנציאל וכל הטירוף הזה. אולי בכל זאת חלומות מתגשמים? או שהעובדת הסוציאלית של ההפקה סוף כל סוף התפטרה?

בפרומו הבטיחו כמעט מכות בין נטע ברזילי ואביב גפן, כאילו שלא היו חומרים יותר מוצלחים למכור לנו. מצד שני, מדובר באומה שהפכה כיסאות פלסטיק לכלי נשק

ובכן, פתחנו את הפרק עם אוריה או בשמו המלא: אבא שלי הכריח אותי לבוא לפה כדי שיום אחד אהיה ממש מפורסם וארוויח טון כסף בשבילו. ומסתבר שלפעמים הורים צודקים, כי אוריה בן ה-16 העניק לשיר "נשבע" את אחד הביצועים היותר מוצלחים שלו ברמות של חיים משה התפחלץ בביתו (או זה מה שלפחות מרגול טוענת). הסלסולים, האיזון בין בגרות ובוסר ומרגול אחת שיצא משליטה, בהחלט הצדיקו את ההשוואה המחמיאה לעומר אדם. עם זאת, לצערי אני כבר לא בשלב של לנתח את שאר הסופרלטיבים משולחן השופטים. אז נסכם שהיה ממש טוב?

ממ"מ בקצרה. אקס פקטור לאירוויזיון | צילום מסך רשת 13
ממ"מ בקצרה. אקס פקטור לאירוויזיון | צילום מסך רשת 13

אחרי אוריה והיישר ממוקד המכירות של פרטנר, הגיעה מאי – מאיה – מלול ובקצרה: ממ"מ, באודישן שלא היה ראוי לשידור מכל בחינה אפשרית. אבל בפרומו הבטיחו כמעט מכות בין נטע ברזילי ואביב (ברוך) גפן, כאילו שלא היו חומרים יותר מוצלחים למכור לנו. מצד שני, מדובר באומה שהפכה כיסאות פלסטיק לכלי נשק. אז אין סיבה שערוץ שידור מסחרי לא יחשוב שנעריך קצת אלימות פיזית בפריים טיים.

אבל רגע של רצינות: אני מודה שלא בא לי להתייחס לאירוע הזה כי לא היה שם רגע אחד אלגנטי או מחמיא למישהו מהמעורבים, וזה מגיע ממישהי שצופה בסרטונים של אנשים ממדינות עולם שלישי נופלים מגמל ואז חוטפים ממנו ביס. הרמיזה לאיזו תקרית אלימה שלכאורה תתרחש, בין שתי אושיות תרבות, הייתה בפועל סתם עוד ויכוח מקצועי שנגמר בחיבוק. ועוד בפרק שהיו בו באמת פרצופים מספיק טובים לקדם איתם את התוכנית. אז למה לרדת כל כך נמוך? והאם סיכלתי לעצמי כל אפשרות לעבוד ברשת 13 אי פעם? ייתכן.

מאי מאיה מלול לא עברה ואף סיפקה לנו נטישת במה דרמטית. זה היה פתטי כל כך, מצד שני היא בת 22, אז עדיין מותר לה להיות מופתעת כשהיא מגלה שהחיים מאכזבים

אבל נחזור לאודישן של ממ"מ. כן, יש לה קול סבבה והכל, אבל היא לא מנוסה בשיט כך שההשוואות לטקסי זיכרון בתיכון בהחלט היו מדויקות כאן. זה יהיה שקר גס אם אומר שזה לא הציף מחדש את הטראומה מהפקת "יומני רבין" במהלכה כל תלמידי מגמת התיאטרון, ביניהם אני, קראנו מונולוגים ושרנו שירים עצובים במקסימום פאתוס, למרות שכולם לא זוכרים מהאירוע הזה כלום כי בדיוק החליפו לנו טיטול. אין כמו תיכון לאומנויות, ממליצה בחום.
בכל אופן, הצעירה ממוקד המכירות הסלולרי לא עברה ואף סיפקה לנו נטישת במה דרמטית לאחר שסורבה. זה היה פתטי כל כך, אם כי הזכיר לי את הימים הטובים של אמריקן איידול עם הקללות ואיחולי המוות לסיימון קאוול. מצד שני, היא בת 22, אז עדיין מותר לה להיות מופתעת כשהיא מגלה שהחיים מאכזבים.

ואז, אחרי מנה גדושה במיוחד של תוכן שיווקי – הגיע גיא סימס החתיך. כאילו, באמת, מילא לנשנש שוקולד עד האודישן, אבל שיחת הקפה במסווה של קידום תחליפי חלב – זה כבר באמת רמה אחרת של פרסום לא אלגנטי. הסכסוך שלי עם מנהלי שיווק מנותקים זה במילא נושא לטור אחר וחלב שקדים זה באמת מדהים.

קצת ליטוש ויש אותו. גיא סימס, אקס פקטור לאירוויזיון | צילום: אוהד קב
קצת ליטוש ויש אותו. גיא סימס, אקס פקטור לאירוויזיון | צילום: אוהד קב

כמובן שגם הייתה הפסקת פרסומות של רבע שעה, אבל בסוף זה קרה. קיבלנו שיעור חשוב על גזענות ואלימות משטרתית באייטם שהפיח בי תקווה שאולי נותרה בטלוויזיה המסחרית טיפה אחרונה של מוסר. אבל אז נזכרתי שעל פי חוקי הפורמט חייבים סיפור רווחה אחד לכל הפחות. עזבו, לא משנה.

ירדן, נופר והנפוטיזם. האחת מקושרת למשפחת קושניר, השנייה לריקי גל. מזל שהן היו כל כך מעולות עם דואט מקורי שהפגין לא מעט חוכמה ואינטליגנציה מוזיקלית. אם יושב מפיק בקהל – שישים עליהן עין

מבלי לחפור יותר מדי, סימס (ולא על שם משחק המחשב שהיינו מטביעים בו פיקסלים בבריכה) – היה פשוט מעולה. מצויד בגרוב מצוין, כריזמה ונינוחות בימתית שכל כך כיף לצפות בה, הוא סיפק ביצוע טוב עם כמה אי דיוקים שלא עזרו לו לסחוב את השיר עד הסוף. לדעתי, קצת ליטוש של הפקה מוזיקלית טובה ובוסט קטן של אנרגיה – והכי יש אותו.

רגע לפני הסוף ושנייה לפני שתוקם וועדת אתיקה, הגיעו צמד המתוקות – סטיבי ג'ון. כלומר, ירדן, נופר והנפוטיזם. האחת מקושרת למשפחת קושניר, השנייה לריקי גל. מזל שהן היו כל כך, אבל כל כך מעולות. מה גם שירדן שמחלטרת כברמנית, כבר מזגה לי כמה וכמה צ'ייסרים על חשבון הבית בעבר. אז מי אני שתגיד עליה משהו רע?
בכל אופן, השתיים עמוסות פוטנציאל. והן הכי הבריקו עם דואט מקורי שהפגין לא מעט חוכמה ואינטליגנציה מוזיקלית. יש להן סטייל מטורף ואפשר להגיד שמדובר בביצוע עם הכי הרבה אישיות עד כה. מסוג השידוכים המוזיקליים שיש בטונות בעולם האינדי בחו"ל, אבל יגיעו לארץ בדיליי. בקיצור, אם יושב מפיק בקהל – שישים עליהן עין, יוציא להן אלבום וישלח אותן דחוף לבמה הקטנה בפסטיבל פרימוורה.

טוטאל לוק של בן הזוג הבא של נועה קירל. עמית שטח, אקס פקטור לאירוויזיון | צילום: אוהד קב
טוטאל לוק של בן הזוג הבא של נועה קירל. עמית שטח, אקס פקטור לאירוויזיון | צילום: אוהד קב

לבסוף הגיע עמית שטח ההורס בן ה-18 שלכולנו ברור שהוא טיפוס מאוד חיובי שגם מאוד אוהב לגלוש ומאוד אוהב להתיז סאן-אין על השיער לטובת המראה של בלונד "טבעי" וכמובן, מאוד גולש. במילים אחרות, טוטאל לוק של בן הזוג הבא של נועה קירל. ושיהיה ברור, אין לי ספק שהבחור הגיע לאודישן באמצעות דחיפה אגרסיבית של סוכן שיודע את העבודה ואף המליץ לו ללכת על שיר של נטע להעצמת החנופה.

>> מאחורי הקלעים עם נועה קירל: הכל על הקליפ "Bad Little Thing" 

ובכל זאת, כנראה שלפעמים השחיתות משתלמת. אבל עזבו ציניות, עמית נולד עם סטאר קוואליטי פר אקסלנס. זהו. אפשר רק לקנא ולשנוא בלב, וגם לחבב, כי זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים בריאליטי מוזיקלי עם אופציה לקריירה בינלאומית. באמת, הוא פשוט ממש טוב. אין לי משהו רע להגיד. גם זה קורה לפעמים. איך אומרות – באתי לשנוא ויצאתי מאוהבת.