זה היה אחד הרגעים היפים של השנה האיומה הזו, ברור שהוא שבר את הרשת

אחד הרגעים המרגשים של השנה החולפת. שובל ואסף לאחר הצעת הנישואים המרגשת בלב עזה | צילום: דובר צה"ל
אחד הרגעים המרגשים של השנה החולפת. שובל ואסף לאחר הצעת הנישואים המרגשת בלב עזה | צילום: דובר צה"ל

שובל בת ה-26 הייתה "אנטי חתונות", אבל כשבן זוגה אסף הציע לה נישואים בלב עזה - התשובה הייתה ברורה. חזרנו לאחד הרגעים היפים והמרגשים של 2023 - הצעת הנישואים ששברה את הרשת

88 שיתופים | 132 צפיות

שובל (26) ואסף (25) כבר רגילים למה שהם קוראים לו "זוגיות צבאית". שניהם בשירות קבע, היא משרתת כסמב"צית באוגדה 98, והוא מ"פ בנח"ל. הם בזוגיות כבר שנה, ומתגוררים יחד במושב מפקיעים שבעוטף עזה. על אף ששובל לא הייתה בעניין של חתונה, לדבריה, המלחמה גרמה לה לשנות את דעתה. כשהגיעה לבקר את אסף בלב עזה, הופתעה כשהוא הציע לה נישואים. ההצעה המרגשת, כשסביב השניים גדוד צוהל, הפכה לויראלית בטיקטוק, ועומדת כבר על חצי מיליון מיליון צפיות ועשרות אלפי לייקים.

>> בחודש תשיעי ומשרתות במילואים: "התפיסה שאישה בהיריון עושה פחות – שגויה"

"אני הייתי אנטי חתונה״, מספרת שובל, ״אבל כשהמלחמה התחילה אסף שוב העלה את הנושא ואמרתי לו שנדבר על זה. יומיים לפני ההצעה, השליש שלו פנה אליי וביקש שאכתוב לו מכתב. במכתב כתבתי לו שיש לי פוביה מחתונות כמו שהוא יודע, אבל שאני מחכה לו בבית ומחכה להצעה להקים איתו בית".

היא ממשיכה: "איך שהוא קרא את זה, התחיל המהלך. מה שאני יודעת זה שאסף התקשר לאחותי הקטנה, אמר לה 'תארגני טבעת׳. הוא חיבר בינה לבין חבר מהגדוד והם הביאו את הטבעת לתוך עזה. אסף אמר לי שזה נכנס עטוף במכולה יחד עם כל מנות הקרב שחולקו לחיילים".

לא מאמינה לך.
"זה מתאים לאסף, להעביר דברים בצורה הזייתית. בחור מקורי".

מאורסים בלב עזה. שובל ואסף | צילום: דובר צה"ל
מאורסים בלב עזה. שובל ואסף | צילום: דובר צה"ל

"אני ממש רציתי להיכנס לעזה ולהפתיע את אסף", היא מספרת. "יש לנו קשר מיוחד, ידעתי שאם אתן לו חיבוק זה יחזק אותו. זה קשה מאוד להיות מ"פ בצבא, היה לי חשוב לראות בעיניים שהוא בסדר. אנשים מהגדוד שלו עזרו לי להיכנס, ולמען האמת הופתעתי שזה סודר בכזו קלות. נכנסתי לכמה שעות, בזמן הפסקת אש ככה שהיה יותר בטוח, ובדיעבד הבנתי שברור שהיה קל להכניס אותי – האנשים מהגדוד ידעו כולם, שיתפו פעולה. כמובן שנכנסתי עם ציוד, מוגנת".

"כשאת מחליטה להיכנס לזוגיות צבאית את נכנסת לזה עם מחשבות ושיקולים"

 

השניים הכירו לפני כשנה דרך חברים משותפים. לאחר חצי שנה של זוגיות עברו להתגורר יחד במושב מפקיעים שבעוטף עזה, שם ברור להם שהם גם יבנו את ביתם ויגדלו את ילדיהם. באותה שבת ארורה של השבעה באוקטובר הם לא היו בבית, למזלם. אסף סגר שבת בחברון ושובל הייתה היא בבית אמה. המחבלים הספיקו להגיע לשער הקיבוץ אך לא להיכנס אליו.

>> "תצפיתניות שאלו אם אפשר להפקיר עמדה כי יורים על החמ"ל"

"אין לנו ממ"ד בבית, ממש ניצלנו כי כמו שאני מכירה את אסף, הוא היה יוצא להילחם מול המחבלים באותה שבת", שובל מספרת. "חברים שגרים במושבים הסמוכים סיפרו לנו את התופת שהלכה שם, אני ישר הוקפצתי לאוגדה. זה הבית שלנו, נכון שלא נחזור לשם כרגע, אבל בעתיד? ברור. העוטף זו מן קהילה כזו, וכשזה יהיה בטוח, אין לי ספק שנגור שם ונגדל משפחה".

שובל ואסף | צילום: דובר צה"ל
שובל ואסף | צילום: דובר צה"ל

לא היה פחד להתארס? בכל זאת מלחמה, משהו עלול לקרות לאסף, וגם לך.
"תראי, זה מאוד מפחיד שהוא נמצא בעזה ונכון, בכל רגע יכול לקרות לו משהו. זה מלווה אותי כל היום עם המון דאגה ופחד. ועדיין, אני חושבת שאסף לא יכול היה לבחור מקום יותר טוב להצעה הזו מלב עזה, כי זה משקף את מי שאנחנו. אנחנו גרים בעוטף וזו מלחמה על הבית שלנו, אז זה סמלי שדווקא במקום הזה, החיים יכולים להמשיך, והם ימשיכו".

היא ממשיכה: "אנחנו נתחתן, נביא ילדים, וחשוב להסתכל קדימה ולא להוריד את הראש. הוא גם ככה חוזר כל שבועיים, לפעמים לא נפגשים הרבה זמן, ואנחנו יודעים מראש שכשאת מחליטה להיכנס לזוגיות צבאית את נכנסת לזה עם מחשבות ושיקולים. כל יום שאסף נלחם עבורי ועבור המדינה אני רק אומרת לו תודה, זה מה שמוביל אותי, לא האופוריה הרגעית הזו מההצעה ומתי נתחתן״.

"עם יד מלוכלכת מעפר, הצטלמנו" | צילום: דובר צה"ל
"עם יד מלוכלכת מעפר, הצטלמנו" | צילום: דובר צה"ל

סיפרת שלא היית בראש של חתונה. מה קרה ששינית את דעתך?
"אני חושבת שהמלחמה גרמה לי לשנות את דעתי. את רואה את הזוועות ואת כל המדינה מטלטלת, הבית שהוא לא הבית יותר, חברים שלי שנפלו. כל מה שאני רציתי לעשות זה להמשיך קדימה, להמשיך את הדור הבא. אם היית שואלת אותי לפני חצי שנה הייתי אומרת שיש עוד זמן ושאהיה אמא מבוגרת, אבל החיים שבירים, הכל יכול להיגמר בכל רגע נתון, צריך לחיות, ולהחיות".