אניה בוקשטיין זועקת בשם אלינה פלחטי ז"ל: "אין מחילה"

ילדה יפהפיה שנרצחה כי היא יהודיה, אבל לא מספיק בשביל להיקבר לצד חבריה. אלינה פלחטי ז"ל | צילום: אינסטגרם aniabukstein@
ילדה יפהפיה שנרצחה כי היא יהודיה, אבל לא מספיק בשביל להיקבר לצד חבריה. אלינה פלחטי ז"ל | צילום: אינסטגרם aniabukstein@

הלב לא יכול לשאת את הרצח של צעירה בת 21 שיצאה לרקוד ולשמוח בפסטיבל מוזיקה, וגם לא את העוול שעושה לה המדינה שלה לאחר מותה. אניה בושקטיין הוציאה לנו את המילים מהפה

88 שיתופים | 132 צפיות

הבשורות המחרידות והכואבות לא פוסקות, אבל הסיפור של אלינה פלחטי ז"ל פשוט מרתיח את הדם ומפלח את מה שנשאר מהלב השבור לרסיסים. פלחטי, צעירה מלאכית ומהממת, מצאה את מותה בגיל 21, לאחר שנרצחה באכזריות בטבח בפסטיבל נובה. במשך 23 יום היא הוגדרה כנעדרת, עד שזוהתה גופתה. אבל מי שנרצחה בשל יהדותה, לא נחשבת יהודיה מספיק בשביל להיקבר בצורה מכבדת. כעת, במקום לנוח על משכבה בשלום, מדינתה שלה החליטה להרחיק אותה ולקבור אותה מעבר לגדר. השחקנית והמוזיקאית אניה בוקשטיין לא מצליחה לעבור על כך לסדר היום, ואנחנו מסכימות עם כל מילה ומילה שלה.

>> "הקדישה את חייה לשלום": הלב נשבר ממותה של ויויאן סילבר

"אלינה, חיילת משוחררת מצבא הגנה לישראל ששירתה בגבול עזה, הייתה בשבת השחורה במסיבה ברעים ונרצחה באכזריות", הביאה בוקשטיין את סיפורה של פלחטי ז"ל בפוסט שהקדישה במיוחד עבורה. "אלינה היתה בתהליך גיור אבל לא הספיקה לסיים אותו. היום היא נקברה מחוץ לגדר, למרות בקשת אימא שלה, אולגה, לקבור אותה בכבוד בבית עלמין יהודי".

"ילדה יפהפיה שנרצחה כי היא יהודיה", המשיכה בוקשטיין, "ילדה שלחמה למען המדינה לצד חבריה ורקדה במסיבה לצד חבריה – ומגיע לה גם להקבר לצידם".

>> איך אפשר להמשיך בשגרה בידיעה שאישה שנחטפה ילדה תינוק בשבי?

"אולגה, אני משתתפת בצערך הגדול ומתביישת על הצער הנוסף שאת ומשפחתך עוברים. אין מחילה", פנתה בוקשטיין לאימה של פלחטי ז"ל, והוסיפה קול זעקה: "אם יש מישהו שם בחוץ שיכול להפוך את ההחלטה האומללה הזאת, ולתת לאלינה כבוד אחרון, בבקשה עשו זאת עכשיו. אלינה, נוחי על משכבך בשלום".

זועקת בשמה של אלינה. אניה בוקשטיין | צילום: דודי חסון
זועקת בשמה של אלינה. אניה בוקשטיין | צילום: דודי חסון

בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בטרם קבורתה, תיארה אימה אולגה בדמעות את היחס המכוער שקיבלה משפחתה מהמדינה. "הכי כואב לי שבזמן הכי קשה ההתנהגות כלפינו לא הייתה טובה. אף אחד לא הסתכל לבדוק מי נוצרי ומי יהודי. הילדים שלנו נרצחו ביחד". יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, התנצל בפניה ואמר כי הוא "מתבייש בשם מדינת ישראל". ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד אמר בעקבות זאת כי הוא "מתנצל בשם היהדות כולה". חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הוסיפה: "עצם זה שאדם התגייס לצה"ל זאת בעיניי יהדות, והוא מוכן למות למען הארץ".

>> "נמאס לי!": ליהיא לפיד בפוסט אמיץ נגד מכונת הרעל

המקרה של פלחטי ז"ל אינו המקרה היחיד מסוג זה, והדעת לא מסוגלת ולא מוכנה לסבול זאת. האפליה הזו צריכה להיעלם ממדינת ישראל אחת לתמיד – בחייהם של אזרחיה, וגם במותם.