הכל למען נשים: התערוכה והחנות שמזמינות אותך להתחדש ולתרום

תערוכת בנק הפועלים. תיק SHOPPER Hopecenter | צילום: יח"צ
תערוכת בנק הפועלים. תיק SHOPPER Hopecenter | צילום: יח"צ

התערוכה "אמנות ישראלית" שמה לה למטרה השנה לתרום לעמותות וארגוני נשים ברחבי הארץ והפעם יש גם חנות מוזיאון שכל ההכנסות ממנה יועברו ישירות לעמותות. איפה, מתי ומה תוכלי לרכוש כדי לעזור

88 שיתופים | 132 צפיות

האלימות נגד נשים בשנים האחרונות הפכה למגיפה של ממש בחברה הישראלית והשנה המכירה השנתית של אמנות ישראלית למען הקהילה בחסות בנק הפועלים, שמה לה למטרה לסייע ולקדם עמותות וארגוני נשים ברחבי הארץ, הפועלות למען נשים מכלל האוכלוסיות, במגוון תחומים בהם: סיוע לנשים שיצאו ממעגל האלימות, שורדות מעגל הזנות או כאלה שחוו חיים של ניצול ופגיעה בדרכן לחיים של צמיחה ועצמאות.

>> שלא נדע: המדריך המלא להתמודדות עם תקיפה מינית

ההכנסות מהמכירות בתערוכה יועברו לעשרה ארגונים ועמותות הפועלות למען קידום והעצמת נשים שנבחרו באמצעות המרכז לבנקאות חברתית וקרן פועלים בקהילה: רוח נשית, הופכות את היוצרות, פורום מיכל סלה, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל, SISTERS, טרנסיות ישראל, נשים נגד אלימות, בת מלך, עמותת הופ hope ושוות. התערוכה תתפרש על פני 6 קומות ותציג כ-500 עבודות של אמנים מובילים בישראל כמו יאיר גרבוז, מירב קבסה, יגאל תומרקין וסיגלית לנדאו שנרתמו לאירוע ויקבלו 25% ממחיר המכירה – כאשר שאר הסכום יועבר כאמור לתרומה.

תערוכת בנק הפועלים. פח מעוצב של המיזם מהפח/ך | צילום: יח"צ
תערוכת בנק הפועלים. פח מעוצב של המיזם מהפח/ך | צילום: יח"צ

החידוש המשמעותי השנה, הוא שנוסף על עבודות האמנות שטווח המחירים שלהן רחב (אך לא בהכרח מתאים לכל כיס), תוקם לראשונה חנות מוזיאון מיוחדת ובה יימכרו מוצרים של עמותות וארגוני נשים שההכנסות ממכירתם יועברו ישירות לעמותות עצמן. החנות תאפשר לכל אחד ואחת לרכוש פריט קטן ובכך לתרום. בין העמותות והמוצרים שיימכרו בחנות, תוכלי למצוא:

מותג האופנה האקולוגי kitepride
תיקים ייחודיים עשויים בדים של מצנחי קייטסרפינג, מצנחי רחיפה, מפרשי יאכטות וחליפות גלישה. המותג הוא חברת בת של עמותת Hopecenter המסייעת לשורדי ושורדות מעגל הזנות בשיקום תעסוקתי תוך כדי תמיכה פסיכו-סוציאלית הניתנת על ידי העמותה (55-350 שקלים).

תערוכת בנק הפועלים. תיק לפטופ- קייט אנד פרייד Hopecenter | צילום: יח"צ
תערוכת בנק הפועלים. תיק לפטופ- קייט אנד פרייד Hopecenter | צילום: יח"צ

סלים, בובות, תיקים ומחברות של קוצ'ינטה
עמותה למען נשים מבקשות מקלט מאפריקה, הנותנת להן אפשרות להרוויח ולהיחלץ מהמציאות הקשה של חייהן, באמצעות מלאכת יד ואמנות המעוגנת בתרבות האפריקאית (70-400 שקלים).

תיק בד אפריקאי של עמותת קוצ'ינטה | צילום: יח"צ
תיק בד אפריקאי של עמותת קוצ'ינטה | צילום: יח"צ

הספר "הופכות את היוצרות"
ספר של עמותת "הופכות את היוצרות" המסייעת לנשים על רצף הזנות להתחזק ולהתייצב אישית וכלכלית, כדי שיוכלו לבנות לעצמן חיים מיטיבים. את הספר ערכה הבמאית והסופרת שירה גפן, אשר שוחחה, הקליטה ותמללה את סיפוריהן האישיים של 20 נשים שורדות זנות, תוך הקפדה לא לשנות את שפתן.  (69 שקלים).

ספר "הופכות את היוצרות" | צילום: יח"צ
ספר "הופכות את היוצרות" | צילום: יח"צ

ספר הבישול "מטבח משלהן – מבשלות עתיד טוב יותר"
פרויקט ייחודי ללא מטרות רווח שבו השתתפו בהתנדבות 50 שפיות, קונדיטוריות, בולגריות ונשות אוכל מהמובילות בארץ, וכל ההכנסות של הספר ייתרמו במלואן למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית למימון תכניות החינוך שמרכזי הסיוע מפעילים למניעת אלימות מינית בקרב ילדים, ילדות ובני נוער, ולקידום שוויון מגדרי וכבוד הדדי בחברה הישראלית (142 שקלים).

ספר "מטבח משלהן" | צילום: יח"צ
ספר "מטבח משלהן" | צילום: יח"צ

*פח מעוצב מתוך המיצב "מהפח/ך – מכאב לאהבה"
50 מיכלים שיצרו 50 אומניות מרחבי הארץ, המבטאים את הזכות של כולנו לחיות בחופש, בכבוד ובביטחון, ומדגיש את היכולת שלנו לבחור בלעשות טוב לעצמינו ולסביבה, בתקופות של מעברים ומשברים שאנחנו חווים בחיינו. באמצעות המיזם מבקשות הנשים להפיח רוח של אהבה, שמחה ותקווה בחיים של כולנו ולמצוא את החוזק הפנימי שבנו. קניית יצירה, תתמוך במעגלי ריקוד ויצירה לנשים במשבר (800 שקלים).

פח מעוצב של המיזם מהפח/ך | צילום: יח"צ
פח מעוצב של המיזם מהפח/ך | צילום: יח"צ

מוצ"ש 11.12.21 בשעות 19:00-22:00, ראשון–שלישי 12-14.12.21 בשעות 18:00-21:00, בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 ת"א.

פרטים נוספים על התערוכה באתר בנק הפועלים