סערת השפתיים של אלין כהן: עניינה הפרטי או חוסר אחריות?

אלין כהן | צילום: תמר קרוון
אלין כהן | צילום: תמר קרוון

ביממה האחרונה אלין כהן מסעירה את הרשת אחרי שנחשף כי הזריקה חומצה היאלורונית לשפתיים על אף שטענה כל השנים שלא. כעת טיטי איינאו, מיקי בוגנים ועוד סלבס כותבים לה פוסטי תמיכה

88 שיתופים | 132 צפיות

אתמול בערב (ג') צץ פתאום עמוד באינסטגרם עם הכותרת "כל האמת על אלין כהן", עמוד אנונימי שהציג תמונות מעברה הרחוק, המעידות על כך שהשפתיים הבשרניות המזוהות איתה אינן טבעיות או תוצר של איפור בלבד. כהן הכחישה בכל השנים כי עשתה הליך כזה או אחר והציגה את שפתיה כתוצר של איפור בלבד.

בעקבות החשיפה הזאת הודתה אלין כי היא אכן הזריקה חומצה לשפתיה בגיל 17 וחצי, ולא פירטה מעבר אם היא ממשיכה לעשות זאת.

אנחנו בחיים לא נשפוט אף אחת על המראה שלה ועל הליכים כאלה ואחרים שהיא עוברת, ואין לנו זכות להתערב בשאלה האם היא הגדילה את השפתיים או לא, אבל כן יש בעייתיות מסוימת כשמדובר במישהי שמחזיקה מותג טיפוח ומספרת שבזכותו השפתיים שלה נראות כפי שהן, בוודאי כשמדובר במותג שפונה לנערות צעירות, במקרים כאלה הציפיה לגילוי נאות היא לגיטימית. מצד שני יש בעייתיות גם בעובדה שמי שהתחיל את הסערה הוא עמוד אנונימי שאיש לא יודע מי עומד מאחוריו ויתכן גם כי מדובר במתחרה כלשהו המנסה להכפיש את שמה.

הסערה סביב הסיפור הזה העלתה לשיח גם את נושא דימוי הגוף ומודל היופי לפיו כולם צריכים להיראות וה"סנפצ'אט דיסמורפיה", עליו שוחחנו עם פאולה רוזנברג ארוכות בשבוע שעבר. "כירורוגים פלסטיים אומרים לי שבנות מגיעות אליהם עם תמונה שלהן עם פילטר ואומרות 'ככה אני רוצה להיראות'. אנחנו הופכים להיות חברה אובססיבית", היא סיפרה לנו. "אני מסתכלת באינסטגרם וכולן נראות לי אותו הדבר. עד שאני לא מסתכלת על השם אני לא מבדילה, אני רואה אותן ושואלת את עצמי 'לאן אנחנו הולכים?' איך נהיינו כל כך שבויים בדימויים האלה?". את הנושא היא חוקרת לעומק כבר תקופה ארוכה, "אנחנו יודעים אלפי שנים שנשים מנסות לרדוף אחרי מודל יופי. בעשור האחרון מודל היופי הפך להיות כזה שגם אם תעשי דיאטות וספורט את עדיין לא תהיה מספיק דומה לדבר הזה שנקרא להיראות יפה. פעם ראשונה בהיסטוריה האנושית מודל היופי מצריך התערבות ניתוחית כדי לעמוד בו. היום זה הפך להיות שאם העצם של הלסת לא מספיק נמוכה את צריכה לתקן. זה לא סתם אם יש לך אף יפה או לא יפה, זה שיש צורה אחת שבה הפנים שלך צריכות להיראות. נכון שלכל אישה יש בעלות על הגוף שלה, ואף אחד לא יכול לשנות את זה. אני לא חושבת שצריך למשטר את זה. צריך להבין שיש התנהגות מסוימת שגורמת להפרעות אכילה, דיכאון וחרדה אצל נערות ונשים. הן רואות את זה וזה משפיע, זה בעייתי. ברגע שאת בוחרת להיות בפרופיל גבוה בתקשורת יש לך גם אחריות. אני לא אומרת לכוכבות רשת אל תשימו פילטרים ואל תעשו מה שאתן רוצות, אבל תקחו אחריות. אם מישהי נהנית מהחשיפה היא יכולה גם לבדוק איך היא משפיעה. שתבדוק אם היא גורמת לנזק ואיך למזער אותו. כל אחת יכולה לעשות מה שהיא רוצה אבל ברגע שיש תופעה מזיקה אנחנו חייבים להצביע על זה".

בניגוד לבעיתיות עליה מצביעה רוזנברג, סלבס רבים מיהרו לצאת להגנתה של כהן וכמובן גם מירי, אמא שלה, מיהרה לצאת להגנתה.  הנה מקבץ תמיכה מהרשת:

וניקול ראידמן, שהספיקה לחזור בה מהדברים שאמרה ומחקה את הסטורי: