אליאנה תדהר חוגגת 30: "החלום הכי גדול שלי לא קשור לקריירה, הוא קשור למשפחה"

אליאנה תדהר לדלתא | צילום: שי פרנקו
אליאנה תדהר לדלתא | צילום: שי פרנקו

הפרזנטורית של דלתא והכוכבת שתהפוך השנה לשיאנית הפסטיגל, מספרת בריאיון על תהליך ההתבגרות שלה ועל העבודה והיחסים עם בן הזוג לי בירן. מה היא מאחלת לעצמה ליום הולדת?

88 שיתופים | 132 צפיות

היום, 24 באוגוסט, אליאנה תדהר חוגגת יום הולדת עגול ומרגש במיוחד. החצי השני שלה כבר מזה חמש שנים, המוזיקאי והשחקן לי בירן, מתכנן לה יום של הפתעות אבל אין לה שמץ מה בתוכניות, חוץ מהבטחה אחת שהיא סחטה ממנו אחרי ששאלה אותו אם החגיגות מתחילות מוקדם בבוקר. "קיבלתי הבטחה שלא. הוא יודע שאשתו מעדיפה לישון בבוקר כשזה רק מתאפשר, גם אם זה ביום הולדת, אז זה כבר מתחיל טוב", היא אומרת וההתרגשות ניכרת על פניה לאור החלפת הקידומת. 

>> "תפקיד מרכזי בסדרה זה משהו שחלמתי עליו מגיל 13, כשאבא היה בבית סוהר"

אנחנו נפגשות על סט הצילומים של דלתא, שתדהר היא הפנים והפוני שלהם כבר תקופה ארוכה. במהלך הצילומים חוגגים לה אנשי הצוות עם עוגה ונרות וכובעים מצחיקים. "קיבלתי מתנה שרק מי שמכיר אותי היטב, יכול להביא לי: טיפול ספא מפנק. אני יכולה שילושו אותי כל היום, או סתם שילטפו אותי" . 

איך זה מרגיש להיות בת 30?
"גיל 30 זה וואו. אני כבר לא כל כך ילדה", אומרת השחקנית, זמרת, מנחה, מדובבת ודוגמנית לעת מצוא, שכולנו אוהבים לאהוב, "וזה אומר פתאום להרגיש אישה לגמרי. אני לא יכולה להסביר את זה, אבל אני מרגישה יותר מחוברת לעצמי. משהו מרגיש לי משהו יותר רציני, יותר מחייב, יותר נשי ויותר בשל". 

עד כדי כך?
"האמת שמאז ומתמיד הייתי האדם הבוגר, הייתי סבתא בגוף של ילדה בת 16. הגעתי לשלב בחיים שזה הגיוני ויש סנכרון עם הגיל האמיתי שלי, ועכשיו הסביבה מתחילה לקלוט את זה. אני רואה את הקהל שלי מתבגר יחד איתי ובעצם אנחנו גדלים יחד, זה כיף לי שאנחנו על אותו קו. ועדיין, אף פעם לא נקלט לי באמת שבאות אליי בנות 18 ואומרות לי 'גדלנו עלייך'. לא נתפס לי שמישהו גדל עליי כי עוד לא גמרתי לגדול. זה קורע, יצאתי לבר, והברמן בגובה שני מטר אמר לי 'גדלתי עלייך'. אמרתי לו איך זה יכול להיות, אתה כבר בן 100… ולחשוב שבעוד עשור אחגוג 40. זה נשמע לי מטורף, נשמע לי כמו בעוד מיליון שנה, אבל גם בגיל 20 לא יכולתי לראות את גיל 30 מגיע. הזמן טס והנה הוא כאן".  

אליאנה תדהר לדלתא | צילום: שי פרנקו
אליאנה תדהר לדלתא | צילום: שי פרנקו

זמן לסיכומים?
"בכל יום הולדת שלי אני עושה טקס קטן עם עצמי וחושבת על מה שהיה בשנה החולפת: מה אני רוצה לדייק לשנה הבאה ומה להעיף מחיי. הטקס הזה יקרה בסוף הערב".

עוברות בך מחשבות לגבי המשך הקריירה?
"לא. אני רוצה לחיות את הרגע. ללי ולי יש כל מיני רעיונות אחרי הסרט שעשינו 'הסיפור שלנו', ואני מעריכה שעוד נעבוד ביחד. יש לי צילומים לעונה השנייה של 'בעלת החלומות' (HOT), יש פסטיגל, צילומים לדלתא, המופע של לי ושלי משירי הכבש השישה עשר עוד רץ. אנחנו כמעט לא מפרסמים אותו, ובכל הופעה שאנחנו שואלים מי הגיע בפעם הראשונה, אנחנו מופתעים מחדש שעדיין הרבה מרימים ידיים".

איך את מסבירה את זה ש"הסיפור שלנו" שיצא בפסח, עדיין רץ בבתי קולנוע?
"הוא יוקרן עד סוף החגים, וזה עדיין מרגש אותי שאנשים הולכים לראות אותו. אני חושבת שסוד ההצלחה שלו הוא בעובדה שזהו סרט לכל המשפחה ואף אחד לא יוצא מקופח. בדרך כלל הורים מחכים בחוץ כשיש סרט לילדים, וכאן זה סרט שהם רוצים לראות עם הילדים שלהם – כי הוא גם מרגש וגם מלא בערכים. אני מדמיינת שיום אחד גם אני ארצה לראות אותו עם הילדים שלי ואז הם יגידו לי, 'אימא את מביכה אותנו".

למה?
"כי זה מה שילדים תמיד אומרים להורים. ילדים זה חלק מהחיים ואני מכוונת לשם".

אליאנה תדהר ולי בירן מתוך הסרט "הסיפור שלנו" | צילום: דויד סקורי, באדיבות סרטי יונייטד קינג
אליאנה תדהר ולי בירן מתוך הסרט "הסיפור שלנו" | צילום: דויד סקורי, באדיבות סרטי יונייטד קינג

הסרט "תמונת ניצחון" של אבי נשר שבו השתתפת, הגיע לאחרונה לנטפליקס. את מצפה שזה יקדם אותך כשחקנית גם בחו"ל?
"זה יכול לקדם כשאנשים בעולם רואים אותך, אבל אני לא חושבת על זה. אותי יותר מעניין להתעסק בתוכן".

אין לך חלומות על הוליווד?
"החלום הכי גדול שלי לא קשור לקריירה, הוא קשור למשפחה. הקריירה חשובה לי, זו הגשמה ענקית וזה משהו שלא אוותר עליו, אבל החלום הגדול שלי מבחינתי הוא משפחה. התחושה שאני אצור לעצמי את התא שלי, ממש מרגשת אותי".

נשמע שזה ממש מעסיק אותך. זה קרוב מאי פעם?
"אני מרגישה שכל יום שעובר זה מתקרב".

את ולי, הפאוור קאפל הכי מתוק בביצה, חגגתם החודש שנה ראשונה לנישואין. אומרים שזו השנה הכי קשה בחיי זוג עם ההסתגלות לחיים משותפים.
"אני לא מרגישה שהביחד שלנו השתנה, ואם כן אז רק לחיוב. אני מרגישה שאחרי שהתחתנו יש בינינו משהו יותר מקודש ומרגש ומאוחד".

את עדיין שמחה על הבחירה לעבור לגור במושב או שכבר מתגעגעת לתל אביב, עיר הולדתך?
"זה שינוי נהדר, ואני מקווה בעתיד לקנות בית במושב. אני אוהבת לקום בבוקר ולהיות מוקפת בטבע וירוק, לראות את הפטריה שצמחה לי בדשא, לאסוף מנגו מהעץ שלנו ולשמור שרינגו הכלב שלנו לא יאכל אותו, כי הוא אוכל ומקיא".

החיים שלכם מאוד אינטנסיביים, ובנוסף אתם גם עובדים יחד. איך עושים את ההפרדה בין הזוגיות לחיים המקצועיים?
"חשוב לנו להזכיר לעצמנו שאנחנו לא רק שותפים עסקיים, ואני חושבת שכל זוג צריך להזכיר לעצמו את זה מדי פעם. זוגיות זה משהו שצריך להיות עליו, אי אפשר לצפות כל הזמן לפרפרים ורומנטיקה, אבל צריך לשים לב לרצון של בן הזוג ומה יעשה אותו שמח. בסוף זה בדברים הקטנים. אנחנו גם לקחנו חופשה של חודש במקסיקו, היה כיף, ואז עוד עשרה ימים בניו יורק".

מי שמככבת בעולם הילדים והנוער כבר מגיל 19, למרות שמרגיש שהיא הייתה כאן תמיד, תחגוג בחנוכה הקרוב תריסר שנים בפסטיגל – מה שהופך אותה לשיאנית הפסטיגל, אחרי ששברה את השיא של טל מוסרי.

עדיין מתייגים אותך ככוכבת ילדים?
"עובדתית זה כבר לא רלוונטי. בגלל שהתפרסמתי בתור נערה שהביאה תוכן לנוער, יש הנוטים לחשוב ולהתבלבל שאני עוד בעולם הילדים. האמת היא שחוץ מהפסטיגל אני היום לגמרי בעולם המבוגרים".

את הימים שלפני יום הולדתה היא חגגה בקפריסין. לא עם לי בירן, שבימים אלה עולה לראשונה על במת התיאטרון ונמצא בחזרות אינטנסיביות למחזמר "השנה היפה בחיי" שיעלה בספטמבר בהבימה, אלא יחד עם חברה טובה שלה, מורה ליוגה. "תרגלנו יוגה, ים, חברים. כיף", היא מסכמת. תדהר נחתה בלילה ובשעה ארבע לפנות בבוקר כבר התייצבה לצילומים של דלתא. "כמה כיף היה לעבור מהג'ינס לפיג'מה", היא אומרת. "אני כל כך אוהבת פיגמות נעימות ומלטפות".

זוהי העונה החמישית שלה עם דלתא "וזה מרגיש כבר לגמרי משפחה. תמיד מצחיק לי וכיף לי בצילומים האלה למרות שבשיא הקיץ אנחנו מצלמים חורף, ומי שחושב שהצחוק שלי בתמונות מבוים, אז ממש לא". לצורך הצילומים היא הורידה מהבוידעם את הגלגיליות שלה ("היה כיף לגלות אותן מחדש ולהרגיש הכי לא בת 30"), אבל ההפתעה האמיתית היא שאחרי חמש שנים של צילומי פיג'מות היינו מצפות שהארון שלה יתפותץ מפיג'מות, אבל לא. "אני לא טיפוס אגרן. ההפך, יש לי אובססיה לניפוי יתר, אני לא יכולה שיש לי בארון משהו שאני כבר לא משתמשת בו, אז האחייניות שלי הו המרוויחות הגדולות. אני מפרישה להן כמה פיג'מות כל חודש וגם מעבירה לתרומות. יש לי שבע פיג'מות וזה מספיק, לחורף אני אתחדש בקולקציה של מיני מאוס, מיקי מאוס ושל החבובות".

ולסיום, מה את מאחלת לעצמך ליום הולדת?
"להיות בריאה, להתעסק במה שחשוב ולאכול לעצמי פחות את הראש".

אליאנה תדהר לדלתא | צילום: שי פרנקו
אליאנה תדהר לדלתא | צילום: שי פרנקו

>> קסומה: הג'וב החדש והשווה של אמה ווטסון