לא מספיק ארנב: איך לצרוך מוצרי איפור ללא אכזריות כלפי בעלי החיים? 

עבודת איפור של ענבל שומר במוצרים שלא נוסו על בעלי חיים | צילום: אופיר איבגי
עבודת איפור של ענבל שומר במוצרים שלא נוסו על בעלי חיים | צילום: אופיר איבגי

מי הבסטי החדש של מזוודת האיפור שלכן, למה עדיף לקנות כחול לבן ואיזה מוצר גורף מחמאות ועולה פחות מעשרה שקלים? 6 טיפים והמלצות למוצרים לשגרת טיפוח ואיפור ללא ניסויים בבעלי חיים

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כחמש שנים נתקלתי בקבוצת פייסבוק בשם "יפות ללא אכזריות". הגלילה התמימה בפיד חשפה אותי לנישה שמעולם לא הכרתי עד לאותה נקודה, למרות שכבר הייתי צמחונית ותיקה. חשבתי שסמל הארנב על המוצרים מספיק כדי לוודא שלא נוסו על בעלי חיים. לא ידעתי שעל סמל הארנב אין שום רגולציה, וכל אחד יכול להשתמש בו בלי קשר לתהליך שעבר המוצר עד שהגיע למדף שלנו כצרכניות.

"יפות ללא אכזריות" הן קבוצת אידיאליסטיות שמנהלות רשימה בסטנדרטים מהמחמירים ביותר, מנהלות קשר רציף מול מותגים ובודקות בצורה עצמאית איך אפשר לעשות קניות של קוסמטיקה ואיפור בלי לפגוע בשום בעל חיים, בצורה ישירה או עקיפה.

בעקבות החשיפה לקבוצה החלטתי לשנות כיוון בעבודה שלי כמאפרת וכמעצבת שיער, ולהפוך את כל המזוודה שלי לנטולת אכזריות. בשנים האחרונות עבדתי בסגנון ניסוי וטעייה עם כל סוגי התחליפים, בניסיון להרכיב מזוודה שלא נופלת ברמתה מהמזוודה המקצועית שהייתה לי לפני, שהייתה מורכבת מההולי גריילס המוכרים ואהובים. הבחירה השתלמה: כלות מחזירות לי אהבה וקארמה טובה, הקהל שלי מורכב ברובו מטבעוניות שמחפשות בצורה ממוקדת נותנת שירות כמוני ששותפה לערכים שלהן, וגם מחובבות איפור מושבעות שמבינות שאפשר גם אחרת. 

6 טיפים והמלצות למוצרים לשגרת טיפוח ואיפור ללא ניסויים בבעלי חיים

1. השינוי מתחיל בפרטים הקטנים

לא כל מזוודה הופכת לנטולת אכזריות בבת אחת. צריך לזכור שבשביל להפחית את הסבל והפגיעה, גם השינויים הקטנים ביותר מקדמים למטרה. תתחילו בלהחליף את הפריטים שנגמרים במזוודה ונמצאים בשימוש תדיר.

מסקרה למשל, היא כר פורה לבקטריות וחיידקים ומומלץ להחליף אותה כשלושה חודשים לאחר הפתיחה. עכשיו אחרי שנגעלתן, המסקרה המעולה של קיקו עמידה במיוחד, מועשרת בתרכובת שעוות מבוססות צמחים, ומספיק זולה כדי שלא יכאב הלב לזרוק אותה מהר. אני משתמשת בה לכלות שלי כבר שנים והיא שורדת את ימי הקיץ הקשים ביותר.

איפור ללא אכזריות, מסקרה – KIKO | צילום: יח"צ
איפור ללא אכזריות, מסקרה – KIKO | צילום: יח"צ

טינט של ביוטיקר – המוצר שגורף הכי הרבה מחמאות. מכתים השפתיים העמיד בצורת קרטיב נמצא אצלי בכל תיק, עולה רק 6.90 שקלים ונותן שכבת צבע דקה וטבעית במראה רטוב, טבעי וקורן.

איפור ללא אכזריות, טינט – ביוטקאר | צילום: יח"צ
איפור ללא אכזריות, טינט – ביוטקאר | צילום: יח"צ

 2. קנו כחול לבן

הסבירות שחברה מקומית תייצא את המוצרים שלה לסין היא נמוכה יותר, ולכן יש הרבה חברות ישראליות שלא מנסות על בעלי חיים. תקנו כחול לבן ותתמכו בעסקים קטנים, כי למה לא לתפוס כמה ציפורים במכה אחת?

צלליות של נטשה דנונה – חברת האיפור היוקרתית והישראלית הראשונה שנמכרת ברשת ספורה. הצלליות שלה לא מכילות פרבאנים, הפורמולה ייחודית ואייקונית, המרקם עשיר והגוונים יוצאי דופן. השקעה לטווח הרחוק במזוודת האיפור שלכן.

צלליות של נטשה דנונה | צילום: יחצ
צלליות של נטשה דנונה | צילום: יחצ

קונסילר של עדה לזורגן – עוד מאפרת שהיא גאווה מקומית והייתה הצמודה של מריה קארי וסינדי לאופר. הקונסילר שהיא הוציאה מושלם להסתרת כהויות, פיגמנטציה ופצעים. הוא לא נכנס לקמטוטים המעצבנים מתחת לעיניים, מתקבע בקלות ועמיד להרבה שעות, גם ליום יום וגם לאירועים מיוחדים.

3. בחרו אנשי מקצוע ללא אכזריות

כיום יש עשרות אנשי מקצוע שמציעים שירותים ללא אכזריות. קוסמטיקאיות, ספרים, מאפרות ומניקוריסטיות, בכל הסגנונות ובכל הארץ. עצם השאלה והדרישה מעלה את המודעות לנושא אצל אנשי מקצוע שעדיין לא נחשפו לתחום, ואף פעם לא מזיק לשאול. 

4. השתמשו בקוסמטיקה טבעית

חנויות הטבע מלאות במוצרים גולמיים וזולים שהם גם מוצרי הטיפוח הטובים ביותר. פתחו את המזווה וגלו מחדש שהרבה מהחומרים שכולנו מכירות יכולים לשמש אותנו גם בשגרה היומיומית.

שמן קוקוס בכבישה קרה – השמן הנפוץ שנמצא היום בכל סופר, יעיל כנגד פסוריאזיס, כוויות, יובש ואדמומיות בעור, מסייע בהגנה על השיניים מפני עששת, תורם לחיזוק שורש השיער ועצירת נשירה, מצוין במיוחד לשימוש בפדיקור, העלמת פצעונים והסרת איפור.

חמאת שיאה – חמאת שיאה היא למעשה שמן טהור שמופק מאגוז השיאה ויש לו יכולת הזנה גבוהה לעור. היא ידועה בתכונות הריפוי שלה הרבה בגלל שהיא מכילה שומנים בריאים המסייעים לעור להתחדש ולהתרפא. אפשר למרוח חמאת שיאה טהורה על אזורים בעור שסובלים מפריחות, כוויות משיזוף ופצעים על מנת להקל על הכאב ולזרז ריפוי. חמאת שיאה גם יכולה לסייע להחלמה של צלקות, סימני מתיחה, עקיצות ואפילו דלקות פרקים.

5. Iherb הוא החבר הכי טוב החדש שלכן

כולנו מרגישות את יוקר המחיה, ובכל מה שקשור למוצרים מיובאים, פערי המחירים תמיד ישחקו לטובת אייהרב. באתר יש עשרות חברות נטולות אכזריות, שמציעות מגוון מוצרים בטווח מחירים רחב. אז בין אם אתן רוצות קרם איכותי או קונסילר בדולר, תתחילו למלא את הסל.

מברשות של ריל טכניקס- המברשות הוותיקות שעשויות משיער סינטטי מתאימות למשתמשות מיומנות ומתחילות כאחת. המחיר הנגיש שלהן מאפשר לכל מי שרצתה מברשות מקצועיות ועדיין לא יצא לה להתנסות בלי לשבור את הכיס.

מוצרים של E.L.F – מותג הדראגסטור מקליפורניה מוביל כבר שנים בחידושים וטכנולוגיות בהשקעה כספית אפסית מצד הצרכניות. הפודרות מהוות תחליף למוצרים של חברות יוקרתיות, פריימרים מנטרלי גוונים וגם מוצרי טיפוח, במחירי רצפה ששווים את הניסיון.

איפור ללא אכזריות, מוצרי ELF | צילום: יח"צ
איפור ללא אכזריות, מוצרי ELF | צילום: יח"צ

6. צרכנות נטולת אכזריות

מוצרים ללא אכזריות לא נגמרים רק בקוסמטיקה ואיפור, הם נמצאים גם במחלקת מוצרי הניקוי בסופר, בנעליים ובבגדים שאנחנו לובשים, וכמעט בכל תחומי הצרכנות. מגוון החברות מתחומים כלליים שהן נטולי אכזריות – מוצרי הניקוי של אסטוניש, הקונדומים של גלייד, המוצרים של לייף בסופר פארם, עדשות ראייה של DAILYSOFT.

ענבל שומר | צילום: לירון בוזגלו
ענבל שומר | צילום: לירון בוזגלו

הטור נכתב ע״י ענבל שומר, מאפרת ומעצבת שיער המיוצגת בסוכנות ״סולו״ של הסוכנות יולי