אלין גולן ואילנית לוי מתייצבות למאבק באלימות נגד נשים

אלין גולן ואילנית לוי | צילום מסך מאינסטגרם
אלין גולן ואילנית לוי | צילום מסך מאינסטגרם

"זה מצמרר וכמעט בלתי ניתן לצפייה". אילנית לוי מגיבה לסרטונים שהעלתה בתה, אלין גולן, לטיקטוק, עם הרבה דם ומסר חשוב ביותר

88 שיתופים | 132 צפיות

המאבק באלימות נגד נשים לצערנו הרב רחוק מלהסתיים, מתחילת השנה נרצחו בישראל 11 נשים ובתקופת הקורונה מקרי האלימות רק גברו. הנתונים המזעזעים הוציאו בשבוע שעבר 12,000 אנשים לרחובות כדי למחות ולהפגין נגד המצב הזה. התקציבים שהובטחו על ידי הממשלה עדיין לא עוברים וכרגע נראה כאילו הממשלה לא עושה דבר כדי לעצור את מגיפת האלימות נגד נשים ואלימות במשפחה.

המצב הזה הביא את אלין גולן, בתם המהממת של אילנית לוי ואייל גולן לשתף את 223 אלף עוקביה בסרטון העוסק בנושא ומעלה את המודעות. אימא אילנית סיפרה לנו בעבר איך היא משתמשת באפליקציות כאלה ככלי חינוכי לילדיה ולפי איך שזה נראה החינוך שלה עובד טוב. את הסרטונים יצרה גולן עם חבר קרוב ורואים בהם את שניהם מאופרים עם הרבה דם, דוחפים אחד לשני את הראש למים ומתארים מצבים שאלפי משפחות בישראל חוות מדי יום.

View this post on Instagram

זה טיק טוק של הבת שלי ויונתן חבר טוב שלה. קשוח, מלחיץ, מפחיד מזעזע ומעורר ביקורת! וכאמא שלה מצמרר וכמעט בלתי ניתן לצפייה. אלין סיפרה לי על הסרטונים שהם עושים, כששאלתי למה? הם ענו שהם לא יכולים לדמיין אפילו איך זה מרגיש אם היו מרעידים להם את המקום הבטוח בחייהם, הבית שלהם, המשפחה שלהם! מקום מבטחם הפיזי והנפשי, וכמה חשוב להם להשתתף במאבק באלימות נגד נשים וילדים, בדרכם שלהם. הצצתי לכל שלבי ההכנה מבעד לדלת, האמת בהתחלה היססתי, נלחצתי אבל מיד שמתי מולי את המראה ההורית שאני מתעקשת להסתכל בה כדי ליישר אותי מבלבול ״המה יגידו״. הרי בשיחות שלי עם הילדים וחבריהם אני תמיד מסבירה להם שהשינוי יגיע מהם, שחינוך מחדש חייב להתחיל בגיל צעיר, כדי למגר ולהפסיק את האלימות, התפיסה הבסיסית, הדפוסים האוטומטים גם של גברים וגם של נשים מגיע מגיל צעיר. הרבה נשים מצאו את עצמן במעגל האלימות כי היו צעירות ואף אחד לא חינך או הסביר להן אחרת. אז כן יש דברים בחיים, קשוחים, שלא תמיד נעים לנו לגעת בהם, ובכלל כהורים, כל מה שאנחנו רוצים זה להגן ולהעלים כל רעה שיש בעולם הזה, מילדינו. אבל אם נתעלם ולא נספר, זה לא יגמר. @alin_golan @yonatan.betito

A post shared by Ilanit Levi Sade (@ilanitlevi_sade) on

 

לוי שיתפה את מאות אלפי עוקביה באינסטגרם בהרגשה שלה כשראתה את בתה מצלמת את הסרטונים, ולמרות הקושי לוי מצאה את הדרך להשתמש בהם גם ככלי חינוכי לעוקביה, שחלקן יכולות להיות נתונות למצב כזה בעצמן.

ואלו המילים שלה: "זה טיק טוק של הבת שלי ויונתן חבר טוב שלה. קשוח, מלחיץ, מפחיד מזעזע ומעורר ביקורת! וכאימא שלה מצמרר וכמעט בלתי ניתן לצפייה.
אלין סיפרה לי על הסרטונים שהם עושים, כששאלתי למה? הם ענו שהם לא יכולים לדמיין אפילו איך זה מרגיש אם היו מרעידים להם את המקום הבטוח בחייהם, הבית שלהם, המשפחה שלהם! מקום מבטחם הפיזי והנפשי, וכמה חשוב להם להשתתף במאבק באלימות נגד נשים וילדים בדרך שלהם. הצצתי לכל שלבי ההכנה מבעד לדלת, האמת בהתחלה היססתי, נלחצתי אבל מיד שמתי מולי את המראה ההורית שאני מתעקשת להסתכל בה כדי ליישר אותי מבלבול ה'מה יגידו'. הרי בשיחות שלי עם הילדים וחבריהם אני תמיד מסבירה להם שהשינוי יגיע מהם, שחינוך מחדש חייב להתחיל בגיל צעיר, כדי למגר ולהפסיק את האלימות. התפיסה הבסיסית, הדפוסים האוטומטים גם של גברים וגם של נשים מגיע מגיל צעיר. הרבה נשים מצאו את עצמן במעגל האלימות כי היו צעירות ואף אחד לא חינך או הסביר להן אחרת.
אז כן יש דברים בחיים, קשוחים, שלא תמיד נעים לנו לגעת בהם, ובכלל כהורים, כל מה שאנחנו רוצים זה להגן ולהעלים כל רעה שיש בעולם הזה מילדינו. אבל אם נתעלם ולא נספר, זה לא יגמר".

מקוות שהמסר יגיע לכמה שיותר אנשים ומברכות את אלין וחברה יונתן על היוזמה.