איך מטפלים בכאב גב במשרד?

גם במשרד אפשר להשתחרר | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Pikoso.kz, shutterstock
גם במשרד אפשר להשתחרר | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Pikoso.kz, shutterstock

הבעיה: כאבי גב וכתפיים תפוסות עקב ישיבה ממושכת מול מחשב. הפתרון: שירות אישי של מטפלת מקצועית עד המשרד, המשחררת אזורים בעייתיים ומנדבת טיפים ותרגילים כל הדרך לישיבה נכונה. הצעת הגשה מקורית במקום עבודה

88 שיתופים | 132 צפיות

קיימים שני מצבים שבהם הגוף שלנו נכנס למצב קיצוני שמייצר כאבים. המצב הראשון – פעילות גופנית שיכולה לגרום לשרירים תפוסים, לפציעות מסוגים שונים ולתחושת אי נוחות. המצב השני – חוסר פעילות גופנית שיכול לגרום לשרירים תפוסים, לפציעות מסוגים שונים ולתחושת אי נוחות. נשמע כמעט אותו דבר, לא?

ובכל זאת יש הבדל: במצב הראשון, עם חימום ומתיחות לפני ואחרי הפעילות, אפשר למנוע פציעות. הגוף חזק, טעון באנרגיה והמפרקים שלו משומנים. הסיכויים שתסבלו מכאבים כרוניים ומשרירים תפוסים לאורך זמן, ירדו. במצב השני, הגוף מנוון, המתח שמצטבר בו לא נפרק בשום צורה, ובאיזשהו שלב הגוף שלכם יצעק שהוא לא יכול יותר כי המתח יהפוך לכאב.

רוב האנשים שעובדים בעבודה משרדית סובלים מהמצב השני. הם יושבים 9 שעות מול מחשב, הגב שלהם קיבל כבר מזמן צורה של "סימן שאלה", אחת הידיים שלהן מונחת מרבית היום על העכבר, ורובם הגדול חוזר הביתה ברכב או בתחבורה ציבורית. אלה שלא מעשנים כמעט ולא קמים מהכסא, מלבד הפסקה לארוחת צהריים (שגם אותה רבים אוכלים מול המסך).
אם אותם אנשים ילכו פעמיים בשבוע לחדר כושר, הגוף שלהם יהיה במצב טוב יותר, אך עדיין, אורח החיים שלהם ישאיר את גופם חלש יחסית.

יש כמה דרכים להימנע מהניוון הזה: הפסקה של כמה דקות לתרגילים במקום הישיבה , שילוב פעילות גופנית באורח החיים, עיסויים ממוקדים והליכה רגלית במקום נסיעה מתי שאפשר. בהקשר הזה כדאי לספור את הצעדים, כשהמספר המומלץ הוא 10,000 ביום. (יש אפליקציה שסופרת צעדים).

מצב חירום כואב בגב התחתון

אנחנו, עובדי מחלקת האינטרנט במוטו תקשורת שייכים לאותם אנשים שיושבים מרבית היום על כסא, מול המחשב. כאקט חירום, הזמנו למשרד מטפלת שהעניקה לכל אחד מהעובדים עיסוי של 15 דקות.
המטפלת הגיעה מאנרצ'י-FUN חברה שמתמחה בטיפולי רפואה משלימה, במשרדים, באירועים ובכל מקום שהם נדרשים להגיע אליו.

העיסוי היה אמנם קצר, אבל כל אחד מאיתנו קיבל גם טיפים לישיבה נכונה, הסבר על תרגילי מתיחות ושחרור, ותרגילים קצרים שאפשר לעשות אפילו בישיבה במשרד, תוך כדי עבודה.

לא היה עובד אחד ששרירי הצוואר, השכמות והגב שלו היו משוחררים בתחילת הטיפול. כולנו הוכחות חיות לכך שישיבה ממושכת מייצרת עומס על השרירים, על המפרקים ועל הריאות.

משתחררים

העיסויים הממוקדים הביאו קודם כל להתרוממות רוח אצל כל העובדים. ההשפעה הפיזית של הטיפולים הייתה הקלה כמעט מיידית בכאבי השרירים של רובם הגדול של העובדים, והם הביעו נכונות לעשות תרגילים ולהמשיך לטפל בגופם לפני שיגיעו למצב ניוון מסוכן. בסופו של יום כולנו יצאנו משוחררים ורגועים יותר. חבל שאי אפשר לעשות את זה על בסיס יומי.

תודה למטפלת המקסימה מאנרצ'י (משחק מילים על אנרג'י ו-צ'י – כוח החיים), שחלקה איתנו את הידע שלה ונתנה לנו חומר למחשבה שדרבן אותנו לעשות משהו עם עצמנו.
מומלץ בחום לאמץ את הפינוק החשוב הזה. מינימום של זמן עבודה ייגזל מכם, והגוף שלכם יודה לכם על התרומה האדירה.

לאתר הבית של אנרצ'י FUN
לעמוד הפייסבוק

<<עוד בחיים אחרים

10 תרגילים שיעזרו לך להרגיש נהדר גם כשאת לובשת בגד ים

אצות ים – מטמון של בריאות

* עכשיו בסטטוס: להרוויח יותר: חמש טקטיקות שכדאי להפעיל במקום העבודה

**עכשיו במטיילים – 10 החופשים המושלמים בעולם