הפכתי לאימא, הקמתי עסק ואז פרצה המלחמה. איך אני שורדת?

חופשת לידה | צילום: Gettyimages
חופשת לידה | צילום: Gettyimages

אור ליבוביץ' בקושי הספיקה להפוך לאימא ולהוציא לאוויר העולם את העסק שלה, ואז הגיעה המלחמה ודפקה הכל. אור הייתה מרוסקת, שבורה ומלאת חרדה. איך היא יצאה מזה? טור חובה לכל אימא בישראל

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני שנה הנס הפרטי שלי הגיע לעולם – ליב, בתי הבכורה נולדה, ובעקבותיה נולד בייבי נוסף – מותג האופנה החדש שלי, mon soleil, שנולד במטרה להעצים אימהות טריות ולהטמיע בהן יותר נוחות, ביטחון ויופי בתקופה מאתגרת – לאחר הלידה שלהן. שבועיים בלבד אחרי שעלינו לאוויר, פרצה המלחמה וטרפה את כל הקלפים. ההשקה הרשמית מעולם לא קרתה ובשלושת השבועות הראשונים לקיומו – לא היה בכלל מה להזכיר את המילה "עסק".

>> שוב איבדתי את הפרנסה שלי. איך עצמאית בישראל אמורה לשרוד?

הייתי כולי מוקדשת לטפל בליב בזמן שאני בעצמי מרוסקת, חווה חרדות ומלאה בתחושות של פחד, חוסר ודאות ואימה. הייתי שבורה ולא ידעתי מה לעשות. ליב אמנם קטנה מדי כדי להבין מה קורה, אבל היא הרגישה את הלחץ שלי. התקופה הזו לימדה אותי ליצור שגרת חירום עוד לפני שנוצרה שגרה ללא חירום, ולמדתי לתמרן בין אימהות לבניית עסק. אם אתן באותו מצב כמוני, הנה כמה כלים שיעזרו גם לכן.

לשתף בשביל להגשים את עצמך

אחד הדברים שהכי עוזרים לי לשלב בין האימהות לעסק, הוא לשתף ברשתות החברתיות את החששות, ההצלחות והפחדים. לבקש עזרה הופך להיות קל יותר כשאת יודעת שתוכלי לעזור לנשים אחרות אחרי שתקבלי את העזרה הזו בעצמך. גם כבעלת עסק שהיא אימא טרייה – העמוד העסקי שלי הפך לחלק מהשגרה שלי – הוא לא רק מותג בגדים, הוא אני. התוכן שלי הוא היום יום שלי, כי משם הוא נולד. אז גם אם אתן פחות ברשתות – שתפו את הקהילה המצומצמת שלכן, משפחה וחברים אפילו שיחת טלפון קטנה יכולה להיות מעודדת.

לשתף | צילום: Gettyimages
לשתף | צילום: Gettyimages

פינוקים קטנים שעושים טוב על הלב

לשתות את הקפה ולשים ברקע שיר אהוב, לעשות לעצמך אמבטיית שמנים פעם בשבוע, לפנק את עצמך באוכל שאת אוהבת במיוחד, להתלבש יפה גם אם את סתם יורדת לגינה, לעשות ספורט גם אם זה רק פעם בשבוע – כל אלו פעולות שיכולות לעשות לך ממש טוב, ולחזק לך את הגוף והנפש גם יחד.

פעילות ספורטיבית יכולה לחזק את הנפש | צילום: Shutterstock
פעילות ספורטיבית יכולה לחזק את הנפש | צילום: Shutterstock

להתחבק הרבה ולייצר הפרדה איפה שצריך

חיבוק ארוך שנמשך מעל 20 שניות, מוכח כמשחרר אנדורפינים ומקל על תחושת חרדה. חבקי את הילד.ה שלך, הם צריכים את זה – וגם את. כמו כן, כאימהות אנחנו מנסות להספיק הכל: בית, ילדים, קריירה, והרבה פעמים לא נמצאות לא כאן ולא שם. תזכרו שהם גדלים בכל רגע נתון. כשאתן איתם, למדו לשים את הטלפון ואת המחשבות בצד ותהיו האימהות שהם כל כך צריכים.

השתדלי להיות איתם לפחות שעה | צילום: Shutterstock
השתדלי להיות איתם לפחות שעה | צילום: Shutterstock

ומנגד, אל תתפשרי על עצמך או תזניחי את עצמך

לנראות שלנו יש השפעה פסיכולוגית על איך שאנחנו מרגישות. לכן, גם אם התקופה אחרי הלידה יכולה להיות מאתגרת, וגם עם בעקבות העבודה בבית אתן מתפתות להישאר בפיג׳מה – קומו כל בוקר, התלבשו יפה, התאפרו ותייצרו לכן סדר יום.

תתאפרי ותתארגני ליום שלך, גם אם הוא בבית | צילום: shutterstock
תתאפרי ותתארגני ליום שלך, גם אם הוא בבית | צילום: shutterstock

אל תתביישי לבקש עזרה

כולנו בנות אדם וחוות את התקופה הזו קשה, גם אם אנחנו כאימהות לפעמים לא מראות את זה מרוב שאנחנו עסוקות בלתפקד. אל תתביישו לשתף בתחושות ולבקש עזרה מהקרובים או מהרחוקים לכן.

ברגע שביקשתי עזרה, קיבלתי בוסט של אנרגיה מכל כך הרבה אנשים טובים סביבי: משפחה שעזרה עם ליב כדי שאוכל להמשיך להרים את העסק, משפיעניות שהאמינו במותג ורצו לעזור לעסקים ישראלים, בעלי שלא הפסיק להאמין בי ולא אפשר לי לשקוע וחברות מדהימות שהכרתי בחופשת לידה והזכירו לי למה אני פה. יש לנו באמת עם מדהים ותומך. התקופה הזו מטלטלת, אבל היום יותר מתמיד למדתי להיות הכל מהכל – אימא ובעלת עסק עם אמונה גדולה בעם שלנו.

אור לייבוביץ ובתה | צילום: שירלי גולד
אור לייבוביץ ובתה | צילום: שירלי גולד

אור ליבוביץ' היא אימא ובעלת המותג Mon Soleil לאימהות