לעבוד מהבית בסטייל: כך תעצבי לך את פינת העבודה המושלמת

עיצוב: דורית וינברן | צילום: שי גיל
עיצוב: דורית וינברן | צילום: שי גיל

פינת עבודה ביתית הפכה למאסט בקורונה, ושוב במלחמה. איך לבחור את הספוט המתאים בבית, אילו פתרונות אקוסטיים יעזרו לכן להתנתק מההמולה המשפחתית ועל מה אסור לוותר? הטיפים של מומחי העיצוב

88 שיתופים | 132 צפיות

הקורונה לימדה אותנו אי שם לפני כמה שנים את מה שהמלחמה רק חיזקה: אפשר לחלוטין לעבוד מהבית ולא מהמשרד (זוכרות בכלל מה זה?), ולכן פינות העבודה הביתיות הפכו לחלק אינטגרלי מסביבת המגורים. מאז הקורונה הן עברו אי אלו תהפוכות, ואם אז נאלצנו לאלתר פתרונות, היום כבר לא. בכתבה הבאה תקבלו הצצה לפינות עבודה חכמות ויצירתיות במיוחד, שהופכות את העבודה לנעימה ופרודוקטיבית.

>> בלי משכנתה: איך להפוך דירה שכורה לבית חלומות בכלום כסף?

"המטרה למצוא פינה נכונה שמותאמת לצרכים של כל אחת ואחת", אומרת מעצבת הפנים קרן טולדנו, "וזאת בהתאם לסוג העבודה, לרעש והפרעות מבני המשפחה, לצורך להיות בקשר עין עם הילדים, לצורך לפגישות רבות משתתפים, לשעות העבודה הנדרשות, לשעות העבודה המאוחרות מול חו"ל שעשויות להעיר את הפרטנר ופרמטרים נוספים".

מעצבת: קרן ניב טולדנו | צילום: איתי בנית
מעצבת: קרן ניב טולדנו | צילום: איתי בנית
עיצוב: קרן ניב טולדנו | צילום: איתי בנית
עיצוב: קרן ניב טולדנו | צילום: איתי בנית

"פינות העבודה כבר אינן נחלתם של חלל זה או אחר. כל מקום רלוונטי", היא אומרת, "החל מחדר השינה או פינה נסתרת בסלון, מתחת למדרגות או במרתף, ואפילו בחדר הארונות. הכל הולך, אין חוקים. החוק היחיד – צרי סביבת עבודה שתתאים לך – תוך התחשבות בחלל ומקסומו. כי כולנו מבינות היום שהדירות קטנות, ויש מחסור במקום".

>> אי של שפיות: כך תעצבי בבית פינה שקטה ונעימה שהיא רק שלך

אוקיי, בחרנו פינה. איך נעצב אותה?

מעצבת הפנים ליאת קדם מ"סטודיו טולה" מסבירה: "ברמה העיצובית והפרקטית חשוב ליצור סביבת עבודה מעט שונה מהעיצוב של הבית כדי ליצור סוג של הפרדה, ולו ברמת האווירה. בסופו של דבר זהו חלל שמוקדש לעבודה, וככזה חשוב שתהיה תחושה מסוימת של ניתוק".

"העיצוב יכול לדבר באותה שפה עיצובית של הבית", היא ממשיכה, "עם מספר שינויים קלים ברמת החומרים, הגוונים והתאורה, כדי שבכל זאת נבין גם אנחנו וגם בני המשפחה, שעכשיו אנחנו עובדות. אפשר לעשות זאת באמצעות מדבקות קיר, טפטים, אריחים מבד אקוסטי וכו', שמהווים פתרונות לא יקרים ובהחלט יוצרים אווירה. אגב, בדיוק כמו במקומות עבודה מדליקים עם דגש על משרדי ההייטק, גם בפינת העבודה הביתית אפשר למקם ספה, נדנדה או כורסה נוחה, לשינוי תנוחה ואווירה".

עיצוב וסטיילינג: סטודיו טולה | צילום: מאור מויאל
עיצוב וסטיילינג: סטודיו טולה | צילום: מאור מויאל

אקססוריז עושים את כל ההבדל

"בעידן של היום", מסביר האדריכל רון שפיגל מ"שפיגל אדריכלים", "פועלת לטובתנו העובדה שאין צורך בהרבה מקום. לרובנו מספיק מחשב נייד ומעט ניירת, כך שמראש פינת העבודה יכולה להיות קומפקטית. כן חשוב למקם בפינה אקססוריז שיטיבו עם העבודה, בין אם צמחייה, תמונות, אמנות, או כל מה שיעשה לך טוב".

"בחירת מיקום פינת העבודה היא מהותית ונגזרת מהצרכים שלנו", מדגיש שפיגל, "הבחירה יכולה להיות בחדר שינה, מתחת למדרגות, במרתף, אפילו במסדרון או בחדר הארונות. כל מקום נפלא בפני עצמו, כל עוד הוא עונה על הצרכים של העבודה הספציפית שלך ואינו מפריע לפעילות היומיומית השוטפת של בני המשפחה".

אדריכלות ועיצוב: רון שפיגל | צילום: אלעד גונן
אדריכלות ועיצוב: רון שפיגל | צילום: אלעד גונן
אדריכלות ועיצוב: רון שפיגל | צילום: אלעד גונן
אדריכלות ועיצוב: רון שפיגל | צילום: אלעד גונן

>> חדר מהלב: חדרה של אורי מגידיש עוצב מחדש כדי שתחוש רוך וביטחון

אור גדול מאיר הכל

"בפן הפונקציונלי, פינת העבודה צריכה להיות מוארת ואוורירית, עם עדיפות לתאורה טבעית", מסבירה מעצבת הפנים דורית וינברן. "כדאי שהפינה תהיה מבודדת אקוסטית, ובכך נהיה ממוקדות ונמקסם את הזמן. אפשר לעשות זאת בעזרת מחיצות מיוחדות, לוחות קטנים ואפילו גופי תאורה. כיום יש הרבה פתרונות אקוסטיים יפים, קלילים ומעוצבים. כיום מאוד אופנתיות הן פינות העבודה שמעוצבות כמו מעין אקווריום, שבעצם יוצר חלל בתוך חלל. אלו נוצרות ממחיצות זכוכית, בדרך כלל ניידות, שאפשר לפתוח ולסגור ובכך השימוש בחלל הוא ורסטילי. בבוקר החלל מיועד לעבודה ובערב הוא יכול לשמש כפינת משפחה או אירוח".